mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانای عزیز اینم از طرز تهیه آردبرنجخونگی 🍚 قبلا هم آموزشش رو گذاشته بودم اما زياد پرسيدين و دوباره واستون پست كردم😌 ✅اصلا سخت نیست .میتونی سیوش کنی که هر وقت لازم داشتی ازش کمک بگیری،واسه اونایی هم که دنبال دستورش هستن بفرست که ثواب داره😉 قطعا اگر آرد برنج رو خودتون درست كنيد خيلي بهتره و از همه نظر مطمئنه پس دست بكار بشيد كه اصلا كاري نداره😎😎😎 ممنون که لا..یک می کنی وبهم انرژی میدی❤️ تمام مراحل رو با عکس واستون گذاشتم که راحت باشید و فقط کافیه ورق بزنید 🤗🥰👌🏻 اگه آموزش م رو دوست داشتي پيج ماماجان رو دنبال كن😍😍 @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه #تغذيه_سالم #آرد_برنج_خونگی #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #شروع_غذای_کمکی #فرني_آرد_برنج #فرني_كودك #حريره_بادام
19 آذر 1400 19:17:33
676 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا ✅واسه وزنگیری بهتر بچه ها از این خوراکی ها كه نوشتم میتونید استفاده کنید.ورق بزنيد🌸🌸 ⭐️البته گاهي وزن نگرفتن بچه ها علت هاي ديگه اي داره مثل رفلاكس،كم خوني يا اينكه كوچولوي شما به صورت سرشتي كم وزن و ريز جثه هست. در ضمن چاقي بچه ها نشانه سلامتي اونها نيست همين كه نمودار بچه ها صعودي باشه و وزن نرمال داشته باشن يعني همه چيز خوبه و جاي نگراني نيست👌🏻🥰 ✳️این خوراکی ها خوشمزه رو بدید به کوچولوهاتون چون هم مقوی هست هم مغذی 😍البته یادتون نره که تمام مواد رو تست حساسیت انجام بدید😊 ⁉️به نظر شما چه خوراکی هایی واسه وزنگیری بچه ها خوبه که توی این لیست نیومده؟؟ گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #غذای_چاق_کننده_کودک #غذای_کودک #غذای_مقوی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک
31 خرداد 1400 09:37:16
72 بازدید
mama_jaann
سلام خداقوت مامانا امروز ي سوپ داريم واسه مامانايي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كردن.🤗 ممنون كه لايك ميكنيد و ميفرستيد به دوستايي كه بهش نياز دارن.😍مامانا سيوش كنيد كه لازمتون ميشه🌹 سوپ ساده(+٦)🥘 مرغ🍗 برنج🍚 سيب زميني🥔 هويج🥕 سيب زميني و هويج و مرغ رو گذاشتم بپزه بعد كه خوب پخت برنج رو بهش اضافه كردم وگذاشتم تا لعاب بندازه👌🏻به همين سادگي ي سوپ خوشمزه داريم. 🔶لطفا نكات زير رو مطالعه كنيد👇🏻 ١-كودكي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كرده خيلي تنوع غذايي نداره كه هر روز بشه واسش ي مدل غذا درست كرد اما شما ميتونيد ي روز بهش جعفري،ي روز شويد،بعد چند روز كدو سبز يا كدو حلوايي و ي روز با گوشت 🥩بذاريد.اينجوري تنوع ميديد و هر روز ي طعم جديد رو امتحان ميكنه. ٢-شما ميتونيد به كودك٦ماهه فرني،حريره،سوپ با مواد مجاز،سرلاك(برنج،گندم،حريره بادام) وانواع پوره ها را بدهید. ۳- قبل از خوراندن این سوپ حتما هویجو سیب زمینی را از نظر حساسیت تست کنید. ۴-از همان ابتدای شروع غذای کمکی مواد را رنده کنید و خوب بپزید اما نیازی به میکس کردن نمی باشد. ۴-به هیچ نوع ادویه از قبیل زردچوبه،نمک و شکر نیازی نمی باشد وتا ۱۰ماهگی مجاز نیست. ۵-در زمان شروع غذای کمکی تا یکسالگی اولویت کودک شیر 🍼می باشد،پس کودک را به حدی با غذا سیر نکنید که میلی به شیر نداشته باشد،ابتدا به کودکشیر میدهیم بعد از گذشت نیم الی یک ساعت غذای او را به اندازه میلش میدهیم. ۶-از همین ابتدا یاد بگیریم که به زور و اصرار به کودک غذا ندهیم👌🏻 ٧-در اواخر پخت ميتونيداز كره يا روغن زيتون براي وزنگيري بهتر و رفع يبوست استفاده كنيد.🧈 #غذاي_كمكي_نوزاد #بچه_داری #شروع_غذای_کمکی #شش_ماهگی #سوپ_كودك #وزنگیری_کودک #كودك_بد_غذا #مادر_کودک #غذاي_شش_ماهگي @mama_jaann
20 آبان 1399 11:23:15
486 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخير✋🏻 اين پست هم واسه اون دسته از مامانايي كه ميگفتن ميخوايم ي دونه قطره به بچه بديم كه همه چي هم داشته 🤩😍 ⁉️اين قطره ها رو بهتره ٢-١ساعت بعد غذا يا شير به كوچولوتون بديد. ✅زيتوكيد جز اين قطره ها نيست اما چون خيلي از مامانا به اشتباه وبا فرض اينكه آهن هم داره به كوچولوشون ميدم گفتم تو اين گروه بزارم و بگم كه كنار زيتوكيد حتما بايد آهن هم بديد😇 ⬆️⬇️در پست های قبلی هم قطره های مولتی ویتامین وآهن روهممعرفی کردم حتما ببینید👌🏻 ❌نکته:البته احتمال سیاه شدن دندان ها با این قطره ها بیشتر از قطره های معرفی شده در پست قبل هست پس بهتره حتما مراقبت های بعد از قطره(هایلایت دهان و دندان) روانجامبدید. 🌹اگر از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قراره کلی چیز باهم یاد بگیریم😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي #قطره_آهن #قطره_مولتي_ويتامين #كودك_سالم #غذاي_كودك
18 اسفند 1399 17:46:53
49 بازدید
mama_jaann
سلام شبتون بخير✋🏻امشبم ي غذاي خوشمزه داريم كه خيلي ساده و راحته😍 حتما سيوش كن و بفرست واسه هركه دوستش داري چون اين غذا رو واسه خودتون هم ميتونيد درست كنيد👌🏻🥰 هويج پلو(+٩) هويج:١عدد🥕 پياز:نصف عدد🧅 گوشت چرخ كرده:٥٠گرم🥩 برنج:٣قاشق غذاخوري🍚 زردچوبه:به مقدارلازم اول هويج ها رو با روغن كنجد سرخ كردم و كنار گذاشتم.پايز رو تو ي ظرف ديگه سرخ كردم و گوشت و زردچوبه بهش اضافه كردم وگذاشتم با آب گوشت بپزه.برنج رو پختم و نرم تر برداشتم و آبكش كردم و مواد رو لايه لايه بين پلو ريختم 🌹🥳نوش جان🥰 نكته:👇🏻 ١-اين غذا رو ميتونيد مدل كته هم درست كنيد.✔️ ٢-اگه واسه خودتون درست كرديد حتما بهش زعفران هم بزنيد.✅ ٣-اين غذا اصلا طعم شيرين نداره و خيلي خوشمزه ست👍🏻 ٤-به جاي گوشت چرخ كرده ميتونيد از گوشت قلقلي يا مرغ استفاده كنيد👏🏻 #هويج_پلو #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #كودك_بد_غذا
05 دی 1399 16:59:12
115 بازدید
mama_jaann
☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت 🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟ 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann @dr_zarifi #ضدآفتاب #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd
22 فروردین 1400 16:34:53
55 بازدید
Fatemeh Nabavi
1
1
در اين بازه سني بايد چه غذاهايي را،به چه اندازه به نوزاد بدهيد؟مقاديري كه به آنها اشاره مي شودكلي هستند؛پس اگر نوزاد شما كمي كمتريا بيشتر از آن مي خوردنگران نباشيد.بهتر است قبل از شروع برنامه ي غذاي جامد براي نوزاد ان را با پزشك خود در ميان بگذاريد نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _چه غذايي به كودك٦تا٨ماهه بدهيم؟ •شيرخشك يا شيرمادر به علاوه ي: •پوره انواع ميوه(موز،گلابي،سيب،هلو) •پوره سبزيجات(آواكادو،هويج،كدوتنبل،چغندرپخته شده) •پوره ي گوشت(مرغ،گوسفند،گوساله) •مقدار كمي ماست شيرين نشده •پوره حبوبات(نخودآبگوشتي،دانه سويا،لوبياچشم بلبلي،عدس،لوبياقرمز) •سرلاك(جوياجو دوسر)غني شده با آهن -چه مقدار غذا به كودك بدهيم؟ •ميوه:در ابتدا،يك قاشق چايخوري و افزايش تدريجي تا يك چهارم و يك دوم فنجان در٢يا٣وعده در روز •سبزيجات:درابتدا يك قاشق چاي خوري و افزايش تدريجي تا يك چهارم و يك دوم فنجان در٢يا٣وعده در روز •٣تا٩قاشق غذاخوري سرلاك در٢يا٣وعده در روز شما چه چيزايي به كوچولوهاي نازتون ميديد؟خوب غذا ميخوره؟چه غذاهايي رو بيشتر دوس داره؟؟🌹🌹 #غذاي_كودك #غذاي_بچه #غذاي_كمكي #نوزاد #مادر #شروع #تكميلي #كودك_شاد #باهوش #شيطنت
14 شهریور 1401 01:52:35
سلام دکترجان،دخترم ۶ماه و نیم داره تمام موردهای شروع غذای کمکی هم داره اما اصلا اجازه نمیده قاشق سمت دهانش ببرم ،به خودش هم قاشق میدم اما توی دهن نمیبره، چندبار گذاشتم که خودش دست بزنه به غدا شاید سمت دهنش ببره اما انگار متوجه میشه غذا هست با اینکه همه چیز رو میکنه توی دهن اما غذا رو نمیبره 🤦♀️
Sedna F