mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
بعد از يكسالگي شيركودك را كاهش دهيد شيركودك اعم از شيرمادر،شيرخشك و شير پاستوريزه بايد به حدود٤٠٠سي سي كاهش يابد.زيرا بعد از يكسالگي غذا جايگزين شيرمي شود و تغذيه اصلي كودك با غذاست نه شير. بهتر است بعد از٤ماهگي شير شب كودك قطع شود(در صورت تمايل) و پس از١٠ماهگي شير روزانه كودك به ٥وعده در روز برسد و بعد از يكسالگي به ٣وعده درر روز كاهش يابد.تا قطع شيردهي براي كودك ومادر راحت باشد. در صورت مصرف بيش از حد شير اشتهاي كودك كاهش مي يابد و تمايلي به غذا نخواهد داشت. در اين سن چون كودك مي تواند اكثرمواد غذايي رامصرف كند براي تامين كلسيم فقط نيازمند شير نيست واز ساير مواد غذايي مثل لبنيات(ماست و پنير)بادام،كلم بروكلي،حبوبات،ماهي وكنجدو...مي توان استفاده كرد. #شير_دهي_نوزاد #شير_مادر #شير_خشك #كلسيم #مادر #وزنگيري_نوزاد @mama_jaann
16 آذر 1399 17:10:37
153 بازدید
mama_jaann
سلام مثل بـهاره گـل وشـکـوفـه داره بوی قشنگ دوستی هـمـراه خودمـیـاره وقتی سلام میکنی شاپـرکا می خندن بالهاشونو بـرامـون وامیکنن می بندن گوش بده باز می خونن پــرنــده هــای زیـبــا با چه چه وبا جیک جیک سلام میدن به گلها ماماناي گل با شعر خيلي راحت تر ميشه كارهاي خوب رو به بچه ها ياد داد و كودكي شاد و باهوش داشت،پس منتظر شعرهاي زيبا در پست هاي بعدباشيد😘😘🌹🌹 #شعرکودکانه #سلام #كودك_شاد #كودك_باهوش #بازی #غذاي_كودك #نوزاد
15 مهر 1399 07:14:11
82 بازدید
mama_jaann
آخه چقدر اين كوچولوها شيرين هستند😍 مامانا خسته نباشيد ميدونم ي روزايي دلت ميخواد فقط بخوابي😴يا دراز بكشي و به سقف نگاه كني،با خيال راحت بري حمام و زير دوش آب واسه خودت آواز بخوني،فيلم وسريال ببيني بدون اينكه به خواب بچه فكر كني🥱ورزش كني و به اندام قبل از زايمانت برگردي 🏃🏻♀️و... اما نميشه 🥺،خونه اي كه هميشه در حال مرتب كردنش هستي ولي بازم به همون حالت قبلش برميگرده،اسباب بازي كه ٢٠بار ميره داخل كمد و بازم وسط اتاق مشاهده ميشه😳غذايي كه ساعت ها واسه اماده كردنش زمان گذاشتي اما بچه نميخوره و تف ش ميكنه بيرون🙁 مامان مهربون بهت قول ميدم همه اين روزا ميگذره و روزي ميرسه كه دلت لك ميزنه واسه يك ساعت برگشتن به اون روزا پس الان فقط صبر داشته باش و به كوچولوي نازت عشق بورز و آغوش گرمت رو بهش هديه كن🤱🏻اون فقط تو رو داره و تنها پناهش تو هستي❤️ دوستت دارم مامان😘😘 #بچه_داری #غذاي_كمكي_كودك #غذای_شش_ماهگی❤ #مادرم_دوستت_دارم #زايمان #ورزش_درخانه @mama_jaann
08 آبان 1399 08:42:14
8 بازدید
mama_jaann
سلام گلاي تو خونه 🥰🌹اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن روبا دقت بخونید💯 حتما بفرستيد واسه كساني كه درست دارن خودشون سويق درست كنند👌🏻💯 سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی دارد از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص خودشان را دارد.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شود💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ‼️خواص سویق رو هم تو استوری واستون گذاشتم💯 #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد @mama_jaann
30 دی 1399 18:20:53
93 بازدید
mama_jaann
يه كم بخنديم خوووب😂😂😂 كيا واكسن كودك شون رو سر وقت زدن؟🤓 كيا تو روزهاي آينده كوچولوشون بايد واكسن بزنه؟💉 بهتره كه واكسن ها رو به خاطر كرونا به تعويق نندازيد،چون اصلا معلوم نيست اين مهمون ناخونده تا كي جا خوش كرده!!😣😖 دقيقا اسفند ٩٨وقتي كرونا به تازگي در ايران پيدا شده بود،پسر من واكسن ٤ماهگي داشت خيلي ها گفتن واكسن ها رو فعلا نزنيد اما من چون حدس زده بودم كه معلوم نيست كرونا تا كي بمونه سر موقع واكسن ش رو زدم.😍😍الان پسر من يكسال داره و بعد از اون دوتا واكسن ديگه و چكاپ يكسالگي ش رو هم انجام داده.😊☺️ پس از شماهم خواهش ميكنم با رعايت تمام موارد بهداشتي زودتر واكسن دلبندتون رو بزنيد💪🏻😇 #واكسن #كروناويروس #واكسن_كودك #ماسك_بزنيم #خنده_دار #كودك_شاد @mama_jaann
02 آذر 1399 17:19:23
11 بازدید
mama_jaann
✅گفتاری به زبان ساده درباره قاعدگی❤️ 🩸قاعدگی یا عادت ماهانه، که ما به صورت عامیانه آن را «پریود» مینامیم، خونریزی در اثر ریزش لایه داخلی رحم یا همان آندومتر است. خون و بافت آندومتر از طریق دهانه رحم و واژن دفع میشود. شما در زمان پريود ناتوان نمي شويد،فقط كمي احساس درد در روزاي اول امكان داره حس كنيد كه با اقدامات درماني (كمپرس گرم-دمنوش هاي ارامش بخش-داروهاي مجاز-استراحت و...)حل ميشه از نظر روحي هم نياز به حمايت عاطفي و درك شدن بيشتر از اطرافيان داريد😍 شما ميتونيد ورزش كنيد،به كارهاي خود ادامه بديد و فعاليت هاي روزمره خودتون رو از سر بگيرد🤗🤩 ✳️چه نوع پریودی «عادی» است؟ یا به عبارت دیگر چه علایم و یا تغییراتی طبیعی هستند؟ * چرخه قاعدگی نرمال یا عادی بین ۲۴ تا ۳۸ روز طول میکشد. یعنی هر پریود باید بین ۲۴ تا ۳۸ روز بعد از شروع پریود قبلی آغاز شود. * پریود یاخونریزی قاعدگی که بین ۴ تا ۷ روز طول بکشد سالم و طبیعی است. * میزان خونی که از بدن دفع میشود اگر بین ۵ تا ۸۰ میلیلیتر * دیدن لخته خون به ویژه در روزهایی که خونریزی شدیدتر هست طبیعی است. * تغییر رنگ خون قاعدگی در طول پریود طبیعی است. معمولا هنگامی که شدت خونریزی کم است رنگ خونی که دفع میشود تیرهتر است . اگه سوالي درباره پريود بعد زايمان داري هايلايت مراقبت مادران رو ببين😍 #پريود #سيكل_قاعدگي #خانمها #زنان #كودك #تغييرات_هورموني
08 اسفند 1399 17:28:18
40 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
2
* وزن گیری نوزاد در ماههای اولیه تولد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نشانهای از سلامت جسمی نوزاد میباشد. احتمالا شما هم جزء مادرانی هستید که نگران وزن گیری نوزاد خود میباشید. بهتر است بدانید که تنها شما نیستید که نگرانی در این مورد دارید. تحقیقات اخیر نشان داده است که ۸۵٪ مادران از بابت وزن نوزاد خود نگران بوده و همیشه برای تغذیه سالم آنها تلاش می کنند. وزن گیری در نوزادان، علاوه بر اینکه می تواند نشانهای از سلامت جسمی آنها باشد، می تواند علائم دیگری هم به والدین نشان دهد. برای مثال اگر سرعت وزن گیری در نوزاد متناسب نباشد، ممکن است به اختلال در رشد یا ناتوانی از افزایش وزن مبتلا شود. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که نوزاد خوب شیر نمیخورد و یا بدن او در جذب مواد مغذی و استفاده از آن، ناموفق است که این اتفاق می تواند ناشی از مشکلات تغذیه، گوارشی، بیماریهای ارثی مانند فیبروزسیستیک و یا بیماریهای دیگر باشد. بنابراین سعی کنید وزن گیری نوزادتان را جدی بگیرید و این کار را تحت نظر یک پزشک متخصص کنترل کنید. در پست های آینده درباره غذاهای موثر در وزن گیری صحبت خواهیم کرد.🌹🌹 #وزنگیری_کودک #قد #غذای_کودک #غذای_کمکی #نوزاددختر #نوزادپسر #مادرانه #ترازوی_وزن #ماما