پست های مشابه

mama_jaann

کپشن مهم👇🏻😇 سلام براي تهيه هر نوع از حبوبات ميتونيد از روش بالا يا روشي كه توي كپشن ميگم استفاده كنيد: 🔶روش اول(ويدئو):حبوبات رو ٢٤ساعت خيس كنيد و چند سري آب ش رو عوض كنيد بعد داخل شيشه بريزيد و روي سرش توري گذاشته و با كش محكم ببنديد و ٢-٣بار در روز حبوبات رو بشوريد و آبش رو كامل خالي كنيد تا بو نگيره(ميتونيد شيشه رو برعكس بزاريد تا آب كامل خارج بشه)،بعداز گذشت ٣-٤روز جوانه ها حدود١سانت رشد كردن و آماده مصرف هستند.😇😇 🔶روش دوم:يك پارچه نازك كه زيرش پلاستيك باشه پهن كنيد و حبوبات خيس شده رو روش بريزيد و يك توري روي حبوبات بكشيد ٢-٣بار در روز با آبپاش بهش آب بديد تا خشك نشن بعد از٣-٤روز كه جوانه ها رشد كردن آماده مصرفند.😍😍 🔺نكات مهم:👇🏻 ١-جوانه ها رو به صورت خام ٢-٣روز ميتونيد داخل بخچال نگه داريد.👌🏻 ٢-جوانه ها به همراه خودحبوبات رو ميتونيد كامل روي پارچه خشك كنيد،آسياب كنيد و سپش از الك رد كنيد و داخل سوپ بچه ها ازش استفاده كنيد.✅ ٣-جوانه ها و حبوبات رو ميتونيد بپزيد و فريز كنيد.✳️ ٤-بهتره حبوبات رو در محل تاريك و كمي گرم بزاريد تا زودتر رشد كنند.👏🏻👏🏻 ٥-از جوانه ها ميتونيد در انواع سوپ،سالاد،كته و كتلت استفاده كنيد. ٦-جوانه ها از ٨ماهگي مجاز است.🥰 #غذای_کودک #مادران_اکتیو💃 #جوانه_گندم #جوانه_ماش #جوانه_عدس_خانگی #غذای_کمکی_کودک #نوزاد #جوانه_حبوبات @mama_jaann

21 دی 1399 16:59:06

103 بازدید

mama_jaann

سلام مامانای مهربون ✋🏻 لطفا این پست رو بادقت بخونید و ممنون میشم ازش حمايت کنید وحتما بفرستید به دوستانتون تا اونهاهم مطلع بشن👌🏻 ✅ذخيره کن که هروقت خواستی بری سراغش🥰 ✳️طبق دستورالعمل جديد زير يكسال تقريبا تمام خوراكي ها رو ميشه به بچه ها داد(مثلا در گذشته مركبات و برخي مواد رو توصيه ميكردن زير يكسال نديد) اما الان با بررسي هاي انجام شده مشخص شده هرچه كودك زودتر با مواد غذايي آشنا بشه احتمال بدغذا شدنش در آينده كمتر هست پس به جز مواردي كه در اسلايدها ذكر شده بقيه خوراكي ها با انجام تست حساسيت ٣روزه و برش هاي ايمن مجاز به استفاده هستند.🥳🤩 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann

30 مرداد 1400 16:32:29

110 بازدید

mama_jaann

كودم بين١٢تا٢٤ماهگي چه غذاهايي و چه مقدار از آنها نياز دارد؟اگر كودك شما كمي كمتريا بيشتراز اعداد اشاره شده در راهنما را مصرف مي كند،زياد نگران نباشيد زيرا اين اعداد يك ميانگين كلي است. احتمالا كودك شما در اين دوره كمتر غذا خواهد خوردو اين كاملا طبيعي است. براي مطمئن شدن از اينكه كالري كافي به بدن كودك مي رسد،اين دستورالعمل را به ياد بسپاريد:محققان معتقدند كه كودك در اين بازه سني به ازاي هر سانتي متر قدبه ١٦كالري در روز نياز دارد. -پيشرفت هاي مهم در غذا خوردن كودك مي تواند از قاشق استفاده كند(البته به دست آوردن مهارت بيشتر زمان خواهد برد) -چه غذايي به كودك ١ساله بدهيم؟ •شير كامل •ساير محصولات لبني(پنير پاستوريزه و ماست پرچرب •سرلاك غني شده با آهن •سايرغلات(نان گندم سبوس دار،پاستا،برنج) •ميوه ها(خربزه،زردآلو،گريپ فروت) •سبزيجات(بروكلي و گل كلم پخته م نرم شده) •پروتئين(تخم مرغ،حبوبات،كمي كره ي بادام زميني،قطعات كوچك گوشت قرمز،طيور و ماهي بدون استخوان) •آبميوه(١٠٠درصد طبيعي از مركبات و غير مركبات ) •عسل -چقدر غذا در روز به كودك بدهيم؟ •يك تا يك ونيم فنجان شير،يا يك فنجان ماست،يا٢٨الي٤٢گرم پنير •٨٥ گرم غلات،حداقل نصف آنهاغلات كامل •يك فنجان ميوه(تازه،يخ زده ياكنسرو شده،ميوه هاي تازه رابه قطعات خيلي كوچك برش بزنيد) •آبميوه ي١٠٠درصدطبيعي(١١٠تا١٧٠گرم در روز) •يك فنجان سيزيجات(انواع مختلف سبزيجات پخته شده در برش هاي كوچك) • ٥٦ گرم پروتئين(هر٢٨گرم پروتئين برابراست با ١لايه ژامبون،يك سوم سينه مرغ،يك چهارم تن ماهي،يك چهارم فنجان حبوبات پخته شده يا يك تخم مرغ) *نكات تغذيه اي* در گذشته متخصصين معتقد بودند كه كودكان در اين سن نبايد ماهي،تخم مرغ يا كره ي بادام زميني بخورند زيرا ممكن است دچار حساسيت غذايي شوند؛ اما تحقيقات اخير نشان مي دهد كه هيچ دليل موجهي براي اثبات اين ادعا وجود ندارد. اگر در خانواده خود سابقه ي حساسيت غذايي داريد،با پزشك كودك در اين زمينه مشورت كنيد #غذاي_كودك #١٢ماهگي #١سالگي #٢سالگي #عسل_طبیعی #غذاي_بچه #سن#تغذيه_سالم #مادرانه #غذاخوردن #اشتها

17 مهر 1399 05:35:35

25 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا امروزم اومدم با ی غذای خوشمزه که واسه سرماخوردگی معجزه میکنه.ممنون که اون قلب بی رنگ رو واسم قرمز میکنی❤️😘 این پست رو سیو کنید که حسابی به دردتون میخوره👌🏻 سوپ برنج(+۸) برنج عدس شوید عدس رو بزارید بپزه بعد تو ی قابلمه دیگه بزارید اب جوش بیاد وبعد برنج رو داخل ي قابلمه اب جوش بریزید برنج که ۱۰دقیقه جوش خورد عدس پخته رو با آبش بهش اضافه کنید و بعد هم شوید خشک و زیرش رو کم کنید و درش رو بزارید تا برنج حسابی لعاب بندازه می تونید کمی زردچوبه هم بهش بزنید؛سوپ شما آماده س 😊نوش جون کوچولوهاتون😘😍 نکته:برنج ایرانی استفاده کنید و حداقل نیم ساعت قبل پخت خیس ش کنید تا بهتر لعاب بده. این غذا چه واسه بچه ها و چه بزرگترها هنگام سرماخوردگی معجزه میکنه👍🏻👏🏻 #سوپ#سرماخوردگی_کودکان #عدس #غذای_کودک #غذای_سالم #غذای_کمکی #ناهار_خوشمزه #شام_ایرانی # ادویه_جات#غذاي_كودك_ماماجان @mama_jaann

27 مهر 1399 08:37:41

104 بازدید

mama_jaann

سلام ✋🏻 ✌🏻من اومدم با ي سوپ خوشمزه،مقوي و راحت🥰😍 ذخيره ش كن واسه روزايي كه وقت نداري يا نميدوني چي بزاري عاليه👍🏻👌🏻🤩 🌸سوپ كدو سبز(+٨)🍲 گندم:١/٥قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد گوشت چرخكرده:٣٠گرم هويج:نصف عدد كدو سبز:١عدد متوسط 💠كدو،هويج،سيب زميني و گوشت چرخكرده و ي كم زردچوبه رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه بعد از حدود نيم ساعت بهش بلغور گندم رو اضافه كنيد و بزاريد تا بپزه و به غلظت دلخواه برسه.😎 سوپ خوشمزه شما آماده ست😋😋 ✅نكات كليدي😅 ١-ميتونيد بجاي گندم از جو استفاده كنيد و از٧ماهگي به كوچولوتون بديد.😇 ٢-اگه دوست داشتيد ميتونيد بهش پوره گوجه هم اضافه كنيد.🍅 ٣-براي مقوي تر شدن ميتونيداخر پخت از عصاره قلم،عصاره پاي مرغ و يا كره استفاده كنيد.🧈 ٤-ميتونيد از سبزي هاي معطر مثل گشنيز و جعقري براي افزايش فيبر استفاده كنيد. با این نکات ی سوپ دیگه هم آموزش دادم😂😂 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #غذاي_بچه #تغذيه_كودك_بد_غذا #تغذيه_بچه #غذاي_كمكي_كودك

24 مرداد 1400 08:55:52

165 بازدید

mama_jaann

☀️ضدآفتاب مخصوص كودك از٦ماهگي به بالا مجاز است.زماني كه در طبيعت 🏞هستيد ضدآفتاب هر دو ساعت يكبار بايد تمديد بشه. 💯حتما از كلاه نقاب دار استفاده كنيد.🧢 براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن اگر فقط از نور افتاب استفاده كنيم قطعا ريسك سرطان پوست افزايش مي يابد پس ضد آفتاب ميزنيم🧴،زياد درمعرض آفتاب قرار نمي گيريم وقرص ويتامين دي مصرف مي كنيم😎👌🏻 ✅كودكان زير دوسال ⬅️روزانه٤٠٠واحد (قطره آد يا مولتي ويتامين كافيه) ✅بچه هاي ٢تا١٢سال ⬅️هر دوماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ✅افراد بالاي ١٢سال ⬅️هر ماه يك عدد پرل ۵۰ هزار واحدي ❓پرل چیه؟ به کپسولی که داخلش مایع هست میگیم پرل مثل قرص ویتامین دی🤓🤩 ⁉️شما از ضدآفتاب استفاده می کنید؟ از کدوم برند راضی هستید؟ 😇لطفا با لا..یک هاتون ازم حمایت کنید تا انرژی بگیرم❤️ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann @dr_zarifi #ضدآفتاب #مراقبت_پوست #پوست_کودک #غذای_کودک #مادر #کودک #ویتامینd

22 فروردین 1400 16:34:53

55 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

7

درمان رفلاکس

سلام‌مهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد و‌بیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر و‌دفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف ‌کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

7

سلام‌مهربونا قبلا در مورد رفلاکس پست گذاشته بودم اما الان میخوایم یکبار دیگه هم توضیح و راه های درمانش رو اموزش بدم بهتون: ⁉️رفلاکس چیه؟ به فرآیند برگشت محتویات معده به حلق میگیم رفلاکس. 🔸رفلاکس دراکثر موارد تا یکسالگی که دریچه معده کودک ازحالت شل بودن و تکامل نیافته خارج میشه بهبود پیدا میکنه. بیشتر موارد رفلاکس نیاز به درمان نداره و تا۱۰-۱۲ماهگی خودبه خود خوب میشه👌🏻 ⚠️اما علایمی که اگه دیده بشه نیاز به درمان داره شامل موارد زیر میباشد:👇🏻 ۱-وزنگیری نامناسب ۲-استفراغ به صورت جهشی بیشتر از ۳بار در روز ۳-درد و‌بیقراری ۴-امتناع از خوردن شیر ۵-علایم تنفسی(خس خس سینه و سرفه بی دلیل) ۶-بیقراری هنگام تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر 🟠مراحل درمان:👇🏻 ۱-تغذیه با حجم کمتر و‌دفعات بیشتر ۲-نگه داشتن نوزاد به صورت عمودی به مدت ۲۰دقیقه بعد از شیر خوردن ۳-درصورت تغذیه با شیرخشک استفاده از شیرخشک های مدلAR ۴-شروع تغذیه باغذاهای جامد در صورت امکان ۵-دوری از دود ۶-محدودیت مصرف ‌کافیین و مواد غذایی تشدید کننده(لبنیات) در مادر ۷-گرفتن اروغ کودک بعد از هربار شیردهی ۸-استفاده از تشک های شیب دار ۹-درصورت عدم پاسخ شروع امپرازول با تجویز پزشک ۱۰-درصورت عدم پاسخ اضافه کردن داروی جدید با دستورپزشک بفرست واسه کسایی که احساس میکنن کودکشون رفلاکس داره😊 #رفلاكس_نوزاد #درمان_رفلاکس_معده #كودك_سالم #غذاي_كودك #گريه_نوزاد #مادر #مادرانه❤️ @mama_jaann همچنین در مورد رفلاکس پنهان، این پست را ببینید: "رفلاکس پنهان":https://www.bamano.life/post/40030

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن