mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
يه كم بخنديم خوووب😂😂😂 كيا واكسن كودك شون رو سر وقت زدن؟🤓 كيا تو روزهاي آينده كوچولوشون بايد واكسن بزنه؟💉 بهتره كه واكسن ها رو به خاطر كرونا به تعويق نندازيد،چون اصلا معلوم نيست اين مهمون ناخونده تا كي جا خوش كرده!!😣😖 دقيقا اسفند ٩٨وقتي كرونا به تازگي در ايران پيدا شده بود،پسر من واكسن ٤ماهگي داشت خيلي ها گفتن واكسن ها رو فعلا نزنيد اما من چون حدس زده بودم كه معلوم نيست كرونا تا كي بمونه سر موقع واكسن ش رو زدم.😍😍الان پسر من يكسال داره و بعد از اون دوتا واكسن ديگه و چكاپ يكسالگي ش رو هم انجام داده.😊☺️ پس از شماهم خواهش ميكنم با رعايت تمام موارد بهداشتي زودتر واكسن دلبندتون رو بزنيد💪🏻😇 #واكسن #كروناويروس #واكسن_كودك #ماسك_بزنيم #خنده_دار #كودك_شاد @mama_jaann
02 آذر 1399 17:19:23
11 بازدید
mama_jaann
سلام ✋🏻 ✌🏻من اومدم با ي سوپ خوشمزه،مقوي و راحت🥰😍 ذخيره ش كن واسه روزايي كه وقت نداري يا نميدوني چي بزاري عاليه👍🏻👌🏻🤩 🌸سوپ كدو سبز(+٨)🍲 گندم:١/٥قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد گوشت چرخكرده:٣٠گرم هويج:نصف عدد كدو سبز:١عدد متوسط 💠كدو،هويج،سيب زميني و گوشت چرخكرده و ي كم زردچوبه رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه بعد از حدود نيم ساعت بهش بلغور گندم رو اضافه كنيد و بزاريد تا بپزه و به غلظت دلخواه برسه.😎 سوپ خوشمزه شما آماده ست😋😋 ✅نكات كليدي😅 ١-ميتونيد بجاي گندم از جو استفاده كنيد و از٧ماهگي به كوچولوتون بديد.😇 ٢-اگه دوست داشتيد ميتونيد بهش پوره گوجه هم اضافه كنيد.🍅 ٣-براي مقوي تر شدن ميتونيداخر پخت از عصاره قلم،عصاره پاي مرغ و يا كره استفاده كنيد.🧈 ٤-ميتونيد از سبزي هاي معطر مثل گشنيز و جعقري براي افزايش فيبر استفاده كنيد. با این نکات ی سوپ دیگه هم آموزش دادم😂😂 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #غذاي_بچه #تغذيه_كودك_بد_غذا #تغذيه_بچه #غذاي_كمكي_كودك
24 مرداد 1400 08:55:52
165 بازدید
mama_jaann
لطفا ورق بزنید و انواع قطره های آهن که گفته می شود دندان را سیاه نمی کنند مشاهده کنید تمامی قطره های آهن امکان سیاه کردن دندان را دارند اماقطره های بالا امکان سیاه کردن دندان را به حداقل رسانده پس بهتر میباشد از هر برندی که استفاده می کنید حتما نکات زیر را رعایت فرمایید: اصول بهداشت دهان نیز حتما باید رعایت شود؛ به این ترتیب که : بهتر است قطره آهن به وسیله قطرهچکان در خلفیترین قسمت زبان چکانده شود تا بلافاصله بلعیده و کمتر با بزاق مخلوط شود. توصیه میشود پس از مصرف کمی به کودک آب بدهید تا محیط دهان کاملا تمیز شود. پس از خوراندن قطره آهن دندانهای کودک با گاز مرطوب تمیز شود. همچنین میتوان با استفاده از مسواک مخصوص شیرخواران، دندانها را تمیز کرد. در صورت ایجاد تغییر رنگ در دندانها نیز میتوان از خمیردندانهای این گروه سنی استفاده کرد ولی به دلیل عدم توانایی کودک در چرخاندن آب در دهان، باید خمیردندان توسط گاز مرطوب تمیز شود. چگونه از تیره شدن دندان توسط قطره جلوگیری کنیم: مکمل آهن به شکل شربت می تواند باعث سیاه شدن رنگ دندان حتی با چندروز استفاده شود. معمولا با قطع مصرف دارو، سیاهی دندان هم رفع می شود اما بهترین روش این است که از قطره چکان استفاده کنید تا دندان ها تغییر رنگ ندهند و بلافاصله بعد از مصرف قطره آهن آب بنوشید. اگر احساس می کنید سیاه شدن دندان در حال پیشرفت است و مایه نگرانی شما شده، هرگز سرخود مصرف مکمل آهن را قطع نکنید و ابتدا با متخصص در این رابطه صحبت کنید. آیا این قطره آهن باعث پوسیدگی دندانها هم میشود؟ نه! دلیل اصلی پوسیدگی دندان، باکتری است که پس از متابولیسم مواد قندی خاص، ترکیبات اسیدی تولید میکند که این ترکیبات به تدریج باعث حلشدن ساختمان آهکی دندانها، نرمشدن قوام آن و تخریب نسج دندانها میشود. قطره آهن نیز به خودی خود باعث پوسیدگی نمیشود. شیرینکنندههای این قطرهها نیز از نوع سدیمساخارین است که میکروبهای پوسیدگیزا از آنها تغذیه نمیکنند. #قطره_آهن #غذاي_بچه #پوسیدگی_دندان #مسواک_زدن #غذاي_كمكي #بهداشت_دهان#کودک_خلاق #دندانپزشکی_کودکان #کودک_باهوش
20 مهر 1399 14:28:26
45 بازدید
mama_jaann
سلام✋🏻 این هم یک لیست از خوراکی های ملین که واسه رفع یبوست کودک و بزرگسال پیشنهاد میشه👍🏻🥰 ✨سیب از شش ماهگی ✨گلابی از شش ماهگی ✨آووکادو از شش ماهگی ✨کره از شش ماهگی ✨روغن زیتون از شش ماهگی ✨کدو حلوایی از شش ماهگی ✨هلو از هفت ماهگی ✨آلو بخارا از هفت ماهگی ✨عدس از هفت ماهگی ✨ماست پروبیوتیک از هفت ماهگی ✨سوپ جو از هفت ماهگی ✨انجیر از هشت ماهگی ✨بروکلی از نه ماهگی ✨خاکشیر گرم از یکسالگی ✨بارهنگ گرم از یکسالگی ✨کیوی از یکسالگی ✨آب فراوان از شروع غذای کمکی ⚠️در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 1️⃣ایجادیبوست ناگهانی همراه بااتساع ودردشکم واستفراغ✅ 2️⃣وجود خون در مدفوع✅ 3️⃣کاهش وزن یاخوب وزن نگرفتن و تاخیر در رشد✅ 4️⃣سن کمتر از ۳ماه✅ ⛔️بدون نسخه پزشک از داروهای ملین و شیاف گلیسیرین استفاده نکنید. #یبوست_غذای_کودک #يبوست_كودكان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #درمان_یبوست_نوزاد @mama_jaann
22 بهمن 1399 11:45:46
72 بازدید
mama_jaann
اخ كه من واسش غش كردم😅😍😍😍 ممنون كه اون قلب بي رنگ رو واسم رنگي مي كني❤️ كوچولوهاي شما حموم و آب بازي رو دوست دارن يا نه ازش فراري ند؟؟؟😄 بياين و تو كامنت تجربه حمام كردن كوچولوتون براي اولين بار يا خاطرات خنده دار حمامي رو واسمون تعريف كنيد😁🌹 #كودك_شاد #مادرم #بازي #خنده_کودک #بچه_داری @mama_jaann
27 مهر 1399 17:59:39
11 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ي سوپ آوردم بمب انرژي ☄️🔥 ✅قبل از خوندن دستورش لا..يك كن تا بريم سراغش😍😍 🌼اگر از اكسپلور و هشتك پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به خانواده۶۵هزارنفری ما بپیوندی👏🏻🥰 @mama_jaann @mama_jaann ⭐️سوپ مرغ و پاستا(+٨) سينه مرغ:٣٠گرم🍗 پاستا:١قاشق غذاخوري🍜 گندم:١قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد كوچك🥔 پياز:١عدد كوچك🧄 كره ياعصاره قلم(آموزش داخل پيج):به دلخواه🧈 سويق خانگي( آموزش داخل پيج):به دلخواه 1️⃣پياز رو تفت دادم✨ 2️⃣سيب زميني و مرغ و زردچوبه رو اضافه كردم ✨ 3️⃣يك و نيم ليوان آب ريختم✨ 4️⃣بعد نيم ساعت گندم اضافه شد.✨ 5️⃣سپس بعد نيم ساعت پاستا و كره يا عصاره قلم بریزید✨ 6️⃣بزارید تا جا بيفته✨ ❤️نوش جااان❤️ #غذاي_كودك #سوپ_كودك_سوپ_مقوي #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_مقوي #غذاي_مقوي_كودك #غذاي_وزنگيري
28 دی 1400 17:39:51
396 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
4
سلام✋🏻كپشن مهم💯 ✅اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته: که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارثرسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نموکودک: +استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد.❌ ⁉️از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 ✳️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودکتاثیر بسزایی دارد. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #قد_کودک #افزایش_قد #تغذیه_کودک #غذای_کودک