mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام شب بخیر لطفا برای دیدن پست های بعدی حتما لا..یک و س.ی.و کنید❤️❤️❤️ ويتامين آد يا مولتي ويتامين از ٣-٥روزگي تا پايان ٢سالگي بايد مصرف شود. قطره آهن از زمان دو برابر شدن وزن كودك تا پايان ٢سالگي👌🏻❤️ ✅قطره هاي معرفي شده از پرمصرف ترين قطره هاي موجود در ايران است.كه به راحتي در داروخانه ها پيدا مي شود.💙 (ورق بزنيد) ⚠️برخي از مولتي ويتامين ها داراي آهن مي باشد،كه ديگه لازم نيست آهن به صورت جداگانه دادن شود.💚 💯قطره هاي ديگرمثل آدزوفر،ادزير و... مولتي ويتامين نيستند و فقط داراي ويتامين آد و آهن مي باشد.💛 ✅مولتي ويتامين ها تا حدودي باعث افزايش اشتهاي كودك مي شود كه به وزنگيري بهتر كودك كمك مي كند.💜 🌟مقدار مصرف مولتي و آد⬅️روزانه يك سي سي آهن ⬅️بستگي به مقدار آهن موجود قطره دارد . تجویز مولتی ویتامین و آهن برای بالای دو سال در صورت نیاز و فقط با تجویز پزشک ⛄️حتما ي سر به پيج ماماجان بزنن پشيمان نميشي😉😉 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #رشد_کودک #وزنگیری_کودک #تقویت_کودک
13 دی 1400 18:06:55
159 بازدید
mama_jaann
سلام سلام این پست جنجالی که میدونم خیلی ها دنبالش بودند. پس حتما س.ی.و و لا..یک کن تا یادت نرفته🥰🥰😎 ✅یک نکته 1️⃣ مهم اینکه معیار ما برای سالم بودن کودک تپل بودن او نیست همین که نمودارش خوب باشه و وزن نرمالی داشته باشه یعنی خدا رو شکر همه چیز خوبه😍😍 ✅ نکته 2️⃣ این پست بیشتر واسه مامانایی گذاشتم که کوچولوشون کمبود وزن داره و نمودارش خیلی جالب نیست🙄 ✅ نکته 3️⃣ بعدی اینکه اگه کوچولوتون خوب غذا میخوره و شما هم تمام این موارد رو رعایت می کنید و از نظر پزشکی هیچ مشکلی نداره پس امکان داره کم وزنی کوچولوتون زمینه ارثی داشته باشه و از شما یا باباش به ارث برده باشه 🥰🥰 ✅ نکته 4️⃣ درباره انتخاب مولتی ویتامین هم که پست قبلی راهنمایی کردم🥳 😎 ✅یکی از علل وزن نگرفتن بچه ها هممیتونه رفلاکس باشه که حتما باید به پزشک مراجعه کنید👌🏻 ✅ ممنون که پیج ما رو میبینی و دنبالش می کنی😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #كودك #كودكباهوش #كودك_تپل #تغذیه_کودک #غذای_کودک #وزنگیری_کودک #وزنگیری_نوزاد
17 دی 1400 19:41:19
222 بازدید
mama_jaann
سلام امشب واستون طرز تهيه شيربادام خانگي رو اوردم كه خيلي راحت و خوشمزه ست.شيربادام يكي از بهترين گزينه ها از نظر تامين كلسيم براي كودكاني ست كه به لبنيات حيواني حساسيت دارند يا به خوردن آن علاقه اي ندارند. نكات مهم: ١-من براي حدود٦٠سي سي آب جوش٨تا دونه بادام استفاده ميكنم. ٢-ميتونيد براي شيرين كردن شيربادام از نبات استفاده كنيد. ٣-بهتره شيربادام رو به كودكان رفلاكسي نديد چون باعث تشديدش ميشه. ٤-در استفاده ازشيربادام زياده روي نكنيد حداكثر دو بار درهفته به ميزان٣٠-٦٠سي سي به كودك دهيد. ٥-ازشيربادام ميتونيد در پخت حريره بادام استفاده كنيد. ٦-مطمين باشيد كه بادام ها شيرين هستند و گرنه طعم خيلي بدي به شير شما ميده. ٧-شيربادام رو بعد از شروع غذاي كمكي و دادن حريره بادام ميتونيد شروع كنيد. ٨-حتما بعد از خوراندن شير بادام به كودك علايم او را زير نظر بگيريد در صورت دلدرد شيربادام را با مقدار كمتر دهيديا كامل حذف كنيد. ٩-شيربادام ميتونه براي بهبود گلو و سرماخوردگي درد دربزرگسالان و كودكان بسيار موثر باشه. ١٠-ويديو طرز تهيه كامل رو گذاشتم استوري🤓 ممنونم كه لايك ميكنيد❤️حتما بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنن😍ذخيره كن كه خيلي به دردت ميخوره🥰 #غذاي_كودك #شير_بادام #كلسيم #لبنيات #عصاره #غذاي_كمكي_كودك @mama_jaann
14 آذر 1399 17:13:26
433 بازدید
mama_jaann
سلام ✋🏻💜💜💜 این هم یک پست کاربردی مخصوص مامانایی که به فکر از پوشک گرفتن کوچولوشون هستن یا اینکه در آینده میخوان اقدام کنن😍😍 ⭐️پس لطفا اول اون قلب بي رنگ رو قرمز كن ❤️تا انرژي بگيرم و بعد هم ذخيره ش كن تا هر وقت خواستي بري سراغش🥳🥳 ❌هیچ وقت بخاطر اینکه فلاني میگه این بچه رو از پوشک بگیر،الان دیگه ۱۸ماه داره😱 اقدام به این کار نکیند بچه ها باهم تفاوت دارن و هر زمان که آمادگی ترک پوشک رو پیدا کنن به راحتی با شما همکاری می کنند🥰🤩 💯نکات مهم: ✅زیر ۲سال اقدام به ترک پوشك نکنید. ✅بچه ها رو مقایسه نکنید. ✅به یکباره پوشک رو حذف نکنید. ✅حذف زودتر پوشک نشانه هوش بالای کودک نیست. ✅هیچ بچه ای با پوشک مدرسه نرفته. 💟*در پست بعدی هم نحوه ترک پوشک رو آموزش خواهم داد .*💟 💜براي ديدن بقيه پست هاي آموزشي لطفا پيج مون رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #پوشک_گرفتن #كودك #مادر #كودك_شاد #كودك_خلاق #لباس_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #مكمل_كودك #آموزش_كودك
01 آذر 1400 16:39:17
94 بازدید
mama_jaann
سلام مهربونا✋🏻خداقوت واسه خونه تکونی ها😁🥰 امشب ی سوپ ساده و خوشمزه آوردم واستون که واسه بچه هایی که یبوست دارن خیلی خوبه چون سرشار از فیبره👌🏻👍🏻 سوپ سبزیجات و مرغ(+۷) مرغ:۲تکه سیب زمینی:۱/۳عدد کدوسبز:نصف عدد هویج:نصف عدد لوبیاسبز:۱قاشق غذاخوری(خردشده) کره:۱۰-۱۵گرم مرغ وبا ی کوچولو زردچوبه گذاشتم با آب جوش بخوره بعد ۲۰دقیقه بقیه مواد رو بهش اضافه کردم و گذاشتم تا بپزه.وقتی ی کم از آبش هنوز مونده بود برداشتم و داخل میکسر ریختم و مواد رو پوره کردم و در اخرکره رو بهش اضافه کردم.نوش جان😍😘🥰 ✅میتونید کدوحلوایی و آلو بخارا هم بهش اضافه کنید که دیگه واقعا عالی میشه واسه یبوست👌🏻 اگه کوچولوتون یبوست شدید داره سیب زمینی رو حذف کنید. ⁉️شما چی واسه یبوست پیشنهاد میدید؟؟؟ 🌹اگر از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قراره کلی چیز باهم یاد بگیریم😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای _کودک#غذاي_كمكي #غذای_کمکی_کودک #سوپ_سبزیجات #كودك_سالم #سوپ_کودک #غذای_هفت_ماهگی
15 اسفند 1399 17:41:52
292 بازدید
mama_jaann
کودک هر روز در زمان خاصی که معمولا عصر یا شب است، به صورت ناگهانی گریه میکند (و البته این گریهها شدید و پر سر و صدا باشد)، میتوان گفت نوزاد مبتلا به کولیک است و دردهای نوزاد حالت کولیکی دارند. ↑قولنج نوزادی یا کولیک نوزاد چیست به گریه و بیقراری طولانیمدت و شدید نوزاد سالم، کولیک میگویند. کولیک برای والدین کودک بسیار ناراحتکننده است؛ زیرا کودک بدون هیچ دلیل واضحی پریشان است و آرام کردن کودک نیز ظاهرا تاثیری ندارد. این اتفاقات اغلب بعد از ظهرها رخ میدهد، زمانی که پدر و مادر نیز خستهاند و پریشانی کودک به این شکل آنان را کلافهتر میکند. اوج کولیک در ۶ هفتگی نوزاد است که تا ۳ الی ۴ ماهگی نوزاد این روند کاهش مییابد. اگرچه گریهها و بیقراریهای کودک با گذشت زمان برطرف میشود، اما کولیک باعث میشود مراقبت از کودک حساسیت بیشتری به خود بگیرد. برای کاهش شدت کولیک نوزاد میتوانید کودک را در آغوش گرفته و قدم بزنید، از استرس خود بکاهید و صمیمیت را در رابطه پدر و مادر فرزندی تقویت کنید. نشانهها و علائم کولیک در نوزادان چیست؟؟ *بیقراری و گریه برای نوزادان امری طبیعی است، مخصوصا در سه ماهه اول زندگی. محدود کردن گریه طبیعی نوزاد کاری دشوار است. به صورت کلی، دورههای کولیک نوزاد به این شکل است: حداقل سه ساعت در روز، حداقل سه روز در هفته یا حداقل سه هفته. خصوصیات کولیک نوزاد به شرح زیر است: * گریه شدیدی که بیشتر شبیه به جیغ زدن یا نشاندهنده درد فراوان است * گریه بدون هیچ دلیل مشخصی؛ بر خلاف گریه برای نشان دادن گرسنگی یا نیاز به عوض کردن پوشک * پریشانی فراوان نوزاد حتی پس از تمام شدن گریه * زمانبندی مشخص، اغلب عصرها * تغییر رنگ صورت؛ نظیر سرخ شدن صورت یا رنگپریدگی پوست دور دهان * تنش بدنی؛ نظیر کشیدگی در پاها یا سفت شدن آنها، سفت شدن بازوها، گره کردن مشتها، قوس کردن کمر یا فشار در ناحیه شکم گاهیاوقات نوزاد با خروج گاز از معده یا حرکت رودهها از این علائم رها میشود. گاز معده نیز در نتیجه گریه طولانیمدت نوزاد و بلعیدن هوا به وجود میآید. در صورت مشاهده هر یک از علائم قولنج نوزادی بهتر است با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. در پست بعد درباره راه درمان کولیک صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #نوزادان #کولیک_نوزادی #دلدرد_نوزاد #گریه #زایمان #پدر #مادر #پزشکی_سلامت #مامایی #آرامش_بخش #دارو
10 مهر 1399 07:01:06
106 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
1
لکه های سفید یا متمایل به زرد بر روی زبان،لب ها،گونه های داخلی،کام برجسته دهان وحتی پشت دهان مزدیک به دهانه گلو برفک گویند. برفک شامل علایم زیر میباشد: لکه ها هنگامشستن با آب پاک وشل نمی شوندویا حرکت نمی کنند. باعث زخم دهان می شود وبه این خاطرنوزاد کمتر مک میزند. قرمزی اطراف لب ها و زبان ممکن است به سمت سرخی رود. داروهای تجویز شده معمولا از ترکیباتی مانند کلوتریمازول-نیستاتین-فلوکونازول و ایتراکونازول ساخته می شود که پزشک براساس نوع میکرو ارگانیسم تجویز می کند.دارو به شکل مایع است وبا قطره چکان بلافاصله پس از غذا ویا حداقل ۱۰دقیقه قبل از غذا باید مصرف شود. #برفک_دهان #دارو #نوزاد_شیر_خوار #دهان#مامان #نوزاد_سلامت #خواب_راحت #زبان