پست های مشابه

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻عيدتون مبارك😍😍 امشب واستون ي ميانوعده آوردم مقوي ،خوشمزه و راحت😍😘🥰 عالي واسه بچه هايي كه خرما و مغزيجات رو دوست ندارن😬 ♨️رنگينك(+١٠) خرما:حدود١٠عدد آردگندم:٢قاشق غذاخوري گردو و ساير مغزها:به ميزان دلخواه دارچين و هل:به ميزان كم كره يا روغن:حدود يك قاشق غذاخوري ✳️مراحل كار رو عكس ش هم تو اسلايدها واستون گذاشتم😎 ✅اول پوست و هسته خرما ها رو جدا كنيد و له كنيد و ته ظرف فشاربديد تا پرس بشه،بعد مغزهاي پودر شده و دارچين رو روي خرما ها بريزيد و ي كم فشارش بديد. تو ماهيتابه نچسب آرد گندم رو با شعله كم تفت بديد و مرتب هم بزنيد تا بوي خام ارد از بين بره و بهش روغن يا كره آب شده و پودر هل اضافه كنيد تا به غلظت فرني برسه و همينطور گرم روي خرما ها بريزيد و صافش كنيد😍نوش جان🤩😘 ✅همين الان بگم كه اين مقدار واسه ٢-٣ميانوعده بچه ميشه و نگيد چرا انقدر زياد درست كردي؟😉چون خودمم ميخواستم بخورم اخه خيلي خوشمزه ست😂😍 ⁉️اگه پوست خرماتون نازك هست ميتونيد پوستش رو نگيريد🌹 🔅اگه از اكسپلور مياي حتما فا...لوو كن اينجا قراره كلي چيز باهم ياد بگيريم😉😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_كودك #ميان_وعده_سالم #ميانوعده_كودكان #رنگينك #خرما #غذاي_مقوي_كودك

20 اسفند 1399 17:46:52

167 بازدید

mama_jaann

تغذیه کودکی که دچار اسهال شده است شامل:👇🏻 ۱-نوشیدن آب فراوان جهت جبران آب واملاح دفع شده.👌🏻 ۲-از آب،انواع سوپ ها،دوغ،ماست،و شیردهی مرتب برای شیرخواران استفاده کرد. ۳-آبمیوه صنعتی،کمپوت و نوشابه ممنوع بوده و حتی اسهال را تشدید می کند.ولی ابمیوه طبیعی مثل آب سیب و‌آب هویج کمک‌کننده است. ۴-او ار اس توسط پزشک تجویز و مقدار آن مشخص می شود. ۵-استفاده از غذاهایی باهضم آسان و مقوی مانند کته ماست،سوپ حاوی غلات و‌گوشت،مرغ،ماهیچه،فرنی ،موز،پوره سیب زمینی توصیه می شود. ۶-تا۲هفته پس از بهبودی اسهال،مصرف یک وعده غذایی اضافی توصیه می شود. ⚠️درصورت مشاهده موارد زیر سریعا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 ۱-بی حالی شدید،خواب آلودگی،بیقراری یا تحریک‌پذیری ۲-کودک‌قادر به نوشیدن مایعات و‌یا خوردن غذا نباشد ۳-تب بالا ۴-وجود خون در مدفوع ۵- دل درد شدید ۶-استفراغ مکرر ۷-اسهال خونی ۸-تشنج #اسهال_کودکان #کودک #درمان_اسهال #غذای_کودک #غذای_سالم @mama_jaann

12 آذر 1399 16:57:32

93 بازدید

mama_jaann

چه كساني نبايد از قرص هاي ضد بارداري استفاده كنند؟؟ ١-خانمي كه در حال حاضر درد قلبي شناخته شده دارد،يا سابقه آن را داشته است. ٢-كساني كه سردردهاي عروقي مانند ميگرن دارند(بديهي است كه پزشك متخصص بايد ميگرن راتشخيص دهد،نه خود شما) ٣-مبتلايان به بيماري هاي دريچه اي قلب كه مشكل شان در حال پيشرفت است. ٤-افرادي كه در مقطعي از زمان دچار عفونت قلبي(اندوكارديت)بوده اند وتحت درمان قرار گرفته اند. ٥-خانم هايي كه به هر دليلي برايشان داروهاي ضدانعقاد خون توسط پزشك تجويز شده است. ٦-خانم هايي كه سابقه تشكيل لخته ي خون در رگ هايشان را دارند. ٧-خانم هاي سيگاري،زيرا در معرض خطر بالايي براي ابتلا به بيماري قلبي و ديابت دارند. #قرص_ضد_بارداری #بارداری #زايمان #كودك_من #زناشویی_موفق

18 مهر 1399 07:01:12

55 بازدید

mama_jaann

سلام اینم آخرین پست سال🥳🥳۱۴۰۰ واسه مامانا ی نگران که نمیدونن چه زمانی بعد از ضربه به سر باید برن پیش پزشک تا بچه معاینه یا عکس برداری واسش انجام بشه و چه زمانی کاری لازم نیست انجام بدن👇🏻 ✅اگه کوچولوتون هر کدوم از علائم زیر‌رو داشت سریعا به پزشک مراجعه کنید: ۱-حالت تهوع و استفراغ🤢 ۲-سر درد و بیقراری🤕 ۳-خونریزی و شکستگی واضح سر ۴-سرگیجه و عدم تعادل در راه رفتن ۵-کبودی و ورم کردن محل ضربه ۶-تشنج ۷-خروج مایع شفاف از گوش یا بینی ۸-بیهوشی و خواب آلودگی ۹-شدت زیاد ضربه(مثل تصادف یا پرت شدن از ارتفاع) ✳️اگه کوچولوتون نشسته بوده و با پشت سر خورده زمین و فقط کمی گریه کرده والان سرحاله و مشکلی نداره جای نگرانی نیست و نیاز به عکس برداری و مراجعه به پزشک نداره. ✅در مل سعي كنيد با ايمن كردن فضا و مراقبت از كودكان خطر صدمه و ضربه به سر را كاهش دهيد👌🏻 حتما بفرستید واسه مامانایی که بچه ی کوچک دارن😘 💐عیدتون مبارک مهربونهای من🌸🌸 اگه از اكسپلور مياي خوشحال ميشم به خانواده ٧٩هزارنفري ما بپيوندي😍😍😍 ‏@mama_jaann @mama_jaann ‏@mama_jaann #اورژانس_کودکان #ضربه_سر #ضربه_گیر_سر_کودک #ضربه_مغزی #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #علائم_خطر_نوزاد #تغذيه_كودك #نوروز١٤٠١ #سال_نو_مبارک #كودك_خلاق

28 اسفند 1400 19:59:01

259 بازدید

mama_jaann

سلام به مامانای عزیز،ماما جان هستم و میخوام تجربه کاهش وزن خودم رو در اختیارتون قرار بدم. برای کم کردن وزن لازم نیست از رژیم های عجیب و غریب استفاده کرد یا به حدی به گرسنگی رو تحمل کنیم که از رژیم زده بشیم. در صورت شیردهی بهتره تا۶ماه پس از زایمان رژیم گرفته نشه و بعد از آن با دریافت کالری نسبتا بالایی شروع شود. اگر در حال حاضر شرایط دریافت رژیم از مشاور تغذیه ندارید یا مثل من خیلی پایبند برنامه غذایی رژیمی نیستید بهترین گزینه کالری شماری است. کالری شماری چیست؟ شمارش کالری هر وعده غذایی یا نوشیدنی که آن را به صورت روزانه مصرف می‌کنید، کالری شماری نام دارد. شما می‌توانید کالری شماری را با استفاده از برنامه‌های آنلاین یا یادداشت کردن دستی برنامه غذایی خود انجام دهید. کالری شماری برای کاهش وزن باید به صورت روزانه انجام شود. برنامه های انلاین مثل کرفس،مانکن ،بشقاب و... که به راحتی می توانید کالری دریافتی روزانه خودتون رو آنالیز کنید.کار با این برنامه ها بسیار راحت است و در صورت تقسیم درست کالری در طول روز به هیچ‌عنوان احساس گرسنگی نخواهید کرد. من در عرض۴ماه توانستم با همین روش ۱۲کیلو کم کنم وبه وزن قبل از بارداری برسم. رژیم استاندارد رژیمی ست که فرد در هفته حدود۵/تا۱کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. در طول رژیم استفاده از مکمل های دارویی مثل قرص های مولتی ویتامین،ویتامین سی و ...با دستور پزشک توصیه می شود. در پست های آینده درباره اینکه چگونه از شل شدن شکم بعد از رژیم جلوگیری کنیم صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #رژیم_غذایی #بارداري #زایمان #شیردهی #مادر❤ #نوزاد #کالری_شماری #نقصان_کالری #مولتی_ویتامین #اندام_ايده_آل #غذای_سالم #وزن

09 مهر 1399 05:58:30

118 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا ✅واسه وزنگیری بهتر بچه ها از این خوراکی ها كه نوشتم میتونید استفاده کنید.ورق بزنيد🌸🌸 ⭐️البته گاهي وزن نگرفتن بچه ها علت هاي ديگه اي داره مثل رفلاكس،كم خوني يا اينكه كوچولوي شما به صورت سرشتي كم وزن و ريز جثه هست. در ضمن چاقي بچه ها نشانه سلامتي اونها نيست همين كه نمودار بچه ها صعودي باشه و وزن نرمال داشته باشن يعني همه چيز خوبه و جاي نگراني نيست👌🏻🥰 ✳️این خوراکی ها خوشمزه رو بدید به کوچولوهاتون چون هم مقوی هست هم مغذی 😍البته یادتون نره که تمام مواد رو تست حساسیت انجام بدید😊 ⁉️به نظر شما چه خوراکی هایی واسه وزنگیری بچه ها خوبه که توی این لیست نیومده؟؟ گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #غذای_چاق_کننده_کودک #غذای_کودک #غذای_مقوی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک

31 خرداد 1400 09:37:16

72 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

3

طرز تهیه فرنی

سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann

03 شهریور 1401 09:50:27

سلام واقعا استفاده از نبات مشکلی نداره؟ چون بهداشت میگه نبات وشکرممنوعه

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

3

سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann

سلام واقعا استفاده از نبات مشکلی نداره؟ چون بهداشت میگه نبات وشکرممنوعه

03 شهریور 1401 09:50:27

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن