پست های مشابه

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻عيدتون مبارك😍😍 امشب واستون ي ميانوعده آوردم مقوي ،خوشمزه و راحت😍😘🥰 عالي واسه بچه هايي كه خرما و مغزيجات رو دوست ندارن😬 ♨️رنگينك(+١٠) خرما:حدود١٠عدد آردگندم:٢قاشق غذاخوري گردو و ساير مغزها:به ميزان دلخواه دارچين و هل:به ميزان كم كره يا روغن:حدود يك قاشق غذاخوري ✳️مراحل كار رو عكس ش هم تو اسلايدها واستون گذاشتم😎 ✅اول پوست و هسته خرما ها رو جدا كنيد و له كنيد و ته ظرف فشاربديد تا پرس بشه،بعد مغزهاي پودر شده و دارچين رو روي خرما ها بريزيد و ي كم فشارش بديد. تو ماهيتابه نچسب آرد گندم رو با شعله كم تفت بديد و مرتب هم بزنيد تا بوي خام ارد از بين بره و بهش روغن يا كره آب شده و پودر هل اضافه كنيد تا به غلظت فرني برسه و همينطور گرم روي خرما ها بريزيد و صافش كنيد😍نوش جان🤩😘 ✅همين الان بگم كه اين مقدار واسه ٢-٣ميانوعده بچه ميشه و نگيد چرا انقدر زياد درست كردي؟😉چون خودمم ميخواستم بخورم اخه خيلي خوشمزه ست😂😍 ⁉️اگه پوست خرماتون نازك هست ميتونيد پوستش رو نگيريد🌹 🔅اگه از اكسپلور مياي حتما فا...لوو كن اينجا قراره كلي چيز باهم ياد بگيريم😉😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_كودك #ميان_وعده_سالم #ميانوعده_كودكان #رنگينك #خرما #غذاي_مقوي_كودك

20 اسفند 1399 17:46:52

167 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا شماچند سالگی مامان شدین؟به نظرتون سن خوبی بوده یانه؟؟ من خودم تولد۲۴سالگی استارت مادر شدنم خورد و در سن ۲۴سال و ۹ماه پسرم به دنیا اومد😍😍😍 #مادرانه❤️ #نوزاددختر #نوزادپسر #سن

28 آبان 1399 17:21:30

12 بازدید

mama_jaann

بعد از يكسالگي شيركودك را كاهش دهيد شيركودك اعم از شيرمادر،شيرخشك و شير پاستوريزه بايد به حدود٤٠٠سي سي كاهش يابد.زيرا بعد از يكسالگي غذا جايگزين شيرمي شود و تغذيه اصلي كودك با غذاست نه شير. بهتر است بعد از٤ماهگي شير شب كودك قطع شود(در صورت تمايل) و پس از١٠ماهگي شير روزانه كودك به ٥وعده در روز برسد و بعد از يكسالگي به ٣وعده درر روز كاهش يابد.تا قطع شيردهي براي كودك ومادر راحت باشد. در صورت مصرف بيش از حد شير اشتهاي كودك كاهش مي يابد و تمايلي به غذا نخواهد داشت. در اين سن چون كودك مي تواند اكثرمواد غذايي رامصرف كند براي تامين كلسيم فقط نيازمند شير نيست واز ساير مواد غذايي مثل لبنيات(ماست و پنير)بادام،كلم بروكلي،حبوبات،ماهي وكنجدو...مي توان استفاده كرد. #شير_دهي_نوزاد #شير_مادر #شير_خشك #كلسيم #مادر #وزنگيري_نوزاد @mama_jaann

16 آذر 1399 17:10:37

153 بازدید

mama_jaann

با اینکه در دوران کودکی مادران، بیشتر قد کودکان را به عنوان شاخص اصلی رشد در نظر می گیرند، اما گاهی کودک آنقدر لاغر است که اوضاع را نگران کننده می کند. اینجاست که تغذیه نقش خود را بیش از پیش نشان می دهد و مادران به فکر روش هایی برای افزایش وزن کودک خود می افتند. روش هایی برای افزایش وزن کودک : ۱- افزایش وزن کودک ؛ به کودک خود نوشیدنی هایی با کالری بالا پیشنهاد دهید برای کودکان نو پا و پیش دبستانی که زیر وزن نرمال هستند، شیر، آب میوه های پر کالری و یا استاندارد می تواند منبع خوبی از انرژی باشد و افزایش وزن را سرعت ببخشد. اگر کودک می خواهد وزن اضافه کند این نوشیدنی ها نباید جای غذا را بگیرند. توصیه می شود نوشیدنی در کنار غذا یا به عنوان میان وعده استفاده شود. ۱- آب میوه ها فراهم کردن مواد مغذی و کالری مورد نیاز کودک به رشد وزنی و قدی او کمک می کند. ۲- شیر کامل یا شیر ۲% چرب دقت داشته باشید که شیر بدون چربی یا کم چرب شانس جذب کالری کافی را از کودک می گیرد. ٣-به کودک خود غذای سالم بدهید غذای سالم غذایی است که دارای مواد مغذی و کالری مناسبی باشد و میزان شکر، چربی اشباع و سدیم آن کم باشد. غذاهای پر انرژی شامل مواد مغذی مانند ویتامین ها، املاح معدنی و فیبر هستند. به کودک خود مقادیر زیادی میوه، سبزیجات و لنیات بدهید زیرا این موارد سرشار از کالری های مفید و مواد مغذی هستند و به رشد کودک کمک می کنند. کودکان علاقه بسیار زیادی به غذاهایی مانند توت فرنگی، سینه مرغ و همچنین غذای بسیار مقوی که از شیر کم چرب به همراه برنج قهوه ای و عسل درست می شود، دارند. ٤-غذاهای سالمی که به کودک خود می دهید را مدیریت کنید غذاهای سالم و پرکالری بسیار به افزایش وزن سالم کودک شما کمک می کنند اما باید مدیریت شوند مثلا برای هر سه وعده به کودک خود ماکارونی ندهید و یا هر میان وعده او نباید یک کاسه تخمه آفتابگردان باشد. چند نمونه از غذاهای مغذی آجیل ها، ماکارونی با گوشت، استفاده از روغن کانولا و روغن زیتون برای پخت و پز، میوه های خشک شده و آب میوه های ۱۰۰% طبیعی. ۳- افزایش وزن کودک ؛ به وعده ها و میان وعده های کودک خود کالری اضافه کنید با اضافه کردن چیزهایی به وعده اصلی یا میان وعده کودک کالری غذای دریافتی او را افزایش دهید. مثلا وقتی به کودک خود سیب می دهید آن را قطعه قطعه کنید و روی آنها کره بادام زمینی بمالید و یا به ساندویچ کودک خود پنیر هم اضافه کنید. ادامه در كپشن👇🏻 #وزنگیری_کودک #افزايش_وزن #كودك_سالم #بالاي_يكسال #غذاي_كودك #غذای_سالم

24 مهر 1399 11:59:08

37 بازدید

mama_jaann

يه كم بخنديم خوووب😂😂😂 كيا واكسن كودك شون رو سر وقت زدن؟🤓 كيا تو روزهاي آينده كوچولوشون بايد واكسن بزنه؟💉 بهتره كه واكسن ها رو به خاطر كرونا به تعويق نندازيد،چون اصلا معلوم نيست اين مهمون ناخونده تا كي جا خوش كرده!!😣😖 دقيقا اسفند ٩٨وقتي كرونا به تازگي در ايران پيدا شده بود،پسر من واكسن ٤ماهگي داشت خيلي ها گفتن واكسن ها رو فعلا نزنيد اما من چون حدس زده بودم كه معلوم نيست كرونا تا كي بمونه سر موقع واكسن ش رو زدم.😍😍الان پسر من يكسال داره و بعد از اون دوتا واكسن ديگه و چكاپ يكسالگي ش رو هم انجام داده.😊☺️ پس از شماهم خواهش ميكنم با رعايت تمام موارد بهداشتي زودتر واكسن دلبندتون رو بزنيد💪🏻😇 #واكسن #كروناويروس #واكسن_كودك #ماسك_بزنيم #خنده_دار #كودك_شاد @mama_jaann

02 آذر 1399 17:19:23

11 بازدید

mama_jaann

سلام‌شبتون بخیر✋🏻✋🏻 این هم ی برنامه خواب حدودی واسه بچه ها از بدو تولد تا ۵سالگی🤗🤗 اسلایدها رو ورق بزنید تا به سن کوچولوتون برسید و واسم بنویسید الان چندماه داره و حدودا چند ساعت میخوابه؟؟ اگه سوالی داشتید کا منت بزارید تا جواب بدم😍😍😍 ✅اگر از اکسپلور و هشتک پست ماماجان رو میبینی خوشحال میشم به خانواده۶۷هزارنفره ما ملحق بشی😘😘😘😘 @mama_jaann @mama_jaann #خواب_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #رشد_كودك #روزمادرمبارک

02 بهمن 1400 19:27:04

319 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

3

طرز تهیه فرنی

سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann

03 شهریور 1401 09:50:27

سلام واقعا استفاده از نبات مشکلی نداره؟ چون بهداشت میگه نبات وشکرممنوعه

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

3

سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو گذاشتم همه چي داخل فيلم مشخصه فقط سيوش كن كه داشته باشي ش و اينكه بفرست واسه مامانايي كه بهش نياز دارند. 🤓 مامانا هر سوالي داريد كامنت كنيد تا سريع جواب بگيريد🤩🥳 آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب با ي كوچولو نبات ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 ١-بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 ٢-بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. ٣-اگه به اين دستور بادام پوست كنده رنده شده با الك (اول پخت)اضافه كنيد،فرني مون ميشه حريره بادام🤗 ٤-خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 ٥-كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 ٦-طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم پس زود برو درست كن كه لازمت ميشه😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann

سلام واقعا استفاده از نبات مشکلی نداره؟ چون بهداشت میگه نبات وشکرممنوعه

03 شهریور 1401 09:50:27

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن