mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام به فالوورهای جان😍✋🏻 ممنون از همراهی همه شما عزیزان که کمک کردید تا پیج مون بزرگ تر بشه و الان دیگه ۱۰٬۰۰۰تایی باشیم😃😌 فالوورهاي عزيزم زمان مسابقه به پايان رسيد و قرعه كشي رو انجام داديم نتيجه قرعه كشي رو ميتونيد در هايلايت برنده ها بيينيد😍❤️ ممنون از همراهي تون😘😘
16 بهمن 1399 16:51:35
17 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا،امشب كته داريم چه كته اي😍🥰از طعم و مزه ش نگم براتون😌حتما درست كنيد و امتحانش كنيد😋واسه ناهار فردا عاليه حتما سيوش كن👌🏻 كته نخود(+٩) گوشت:٢تكه خورشتي نخود:١قاشق غذاخوري گوجه:١عدد كوچك سيب زميني:نصف عدد برنج:٢قاشق غذاخوري عصاره قلم:١قالب ✅گوشت،نخود،سيب زميني و عصاره قلم رو بپزيد.تو ي قابلمه گوجه رو خرد كنيد و بزاريد تا له بشه،بعد مواد پخته شده رو بهش اضافه كنيد و برنج خيس شده رو به مواد اضافه كنيد و به اندازه اي كه يك بند انگشت روش آب باشه بزاريد تا بپزه و وقتي اب برنج خشك شد بزاريد تا دم بكشه😋 #غذاي_كودك #واكسن_بخريد #غذاي_كمكي_كودك #كته_گوجه #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي #نه_ماهگی_غذای_کودک #يكسالگي_غذاي_كودك @mama_jaann
10 بهمن 1399 17:08:07
104 بازدید
mama_jaann
سلام به مامان هاي عزيز ميدونم كه ممكن خيلي هاتون درگير درامدن دندان هاي كوچولوتون باشيد پس قلب بي رنگ و رنگي كن تا بريم ببينيم چكار بايد كرد!!؟😊 علايم دندان🦷 در اوردن بيقراري،ابريزش از دهان،بردن اشيا به دهان و تمايل به گاز گرفتن و بي اشتهايي مي باشد. ممكن است دماي بدن مختصري بيشتر شود ولي تب خصوصا دماي بالاتر از٣٨درجه ربطي به دندان ندارد. ابريزش بيني،سرفه،اسهال هم ربطي به دندان در اوردن ندارد. براي تسكين درد مي توانيداز ماساژ لثه با دست يا مسواك انگشتي استفاده كنيد. دادن دندان گيري كه در يخچال گذاشته ايد و سردشده مي تواند كمك كند. در اين دوران هر روز اسباب بازي هاو وسايلي كه كودك دايما داخل دهان مي برد بشوييد. اب دهان را مرتبا از صورت و اطراف دهان پاك كنيد تا باعث اگزما و خارش پوست نشود. از ژل هاي دندان كه حاوي ليدوكايين و بنزوكايين هستند به علت عوارضي كه دارند استفاده نكنيد. با تحويز پزشك در موارد شديد مي توان از مسكن هاي خوراكي استفاده كرد. لطفا تجربياتتون رو در اين زمينه با مامان هاي ديگه به اشتراك بزاريد❤️ #دندان_شیری #دندان_درآوردن #دندان_پزشکی #بچه_داری #مادر_کودک #بيقراري_نوزاد #غذاي_كودك
28 مهر 1399 15:00:34
55 بازدید
mama_jaann
سوپ جو(+۸) جو پرک یا جو دوسر پرک مرغ ورمیشل یا ماکارونی پوره گوجه فرنگی هویج عصاره قلم جعفری خرد شده ابتدا پوره گوجه و هویج و مرغ و عصاره قلم رو بزارید خوب بپزه بعد جو،ورمیشل و جعفری رو اضافه کنید تا خوب جا بیفته در انتها اگه دوست داشتین میتونید کمی کره هم واسه وزنگیری بهتر اضافه کنید🤩🤩با چند قطره لیمو ترش عالی میشه👌🏻 این سوپ خوشمزه رو واسه نازنین هاتون آماده کنید که خیلی خوشمزه و مقویه.این سوپ واسه کوچولو هایی که یبوست دارن هم خیلی عالیه🌹🌹 نوش جان❤️ #غذای_کمکی #غذای_کمکی_کودک #سوپ #جو #کودک #وزنگیری_کودک #یبوست #خوشمزه_ها #سوپ_جو #مادرانه❤️
10 مهر 1399 11:15:09
120 بازدید
mama_jaann
سلام امروز ميخوام درباره شانه زدن و شستن موهاي بچه ها صحبت كنم🧖🏻 ممنون كه لايك مي كنيد و حتما براي دوستاتون هم بفرستيد تا استفاده كنند😍هر سوالي داشتي ميتوني كامنت كني تا جواب بدم🤩 همه ي نوزادان از بدو تولد بدون مو به دنيا نميان وامكان داره اين موهاي نوزاد تا٦ماهگي بريزه و دوباره رويش داشته باشه. پس نگران ريزش موهاي كوچولوتون نباشيد😊 بهتر است براي شانه زدن موهاي نوزاد از برس هاي مخصوص و نرم (ورق بزنيد) ويا از شانه هاي مخصوص كودك كه سر دندانه هاي آن حالت گرد دارند استفاده كنيم(مطابق عكس بالا)👆🏻 ⚠️هرگز ازبرس و شانه بزرگسالان براي كودكان استفاده نكنيد كه خطر آسيب هاي پوستي را در پي دارد.🤯 ⚠️شانه را به آرامي روي سر كودك بكشيد تا به قسمت ملاج فشار وارد نشود.❌ ❗️از كشيدن زياد موي نوزاددختر براي بستن موها خودداري كنيد.👧🏻 ❗️تراشيدن موي نوزاد هيچ تاثيري در رويش و پر شدن موهاي او نخواهد داشت.👶🏻 🔸براي شستن سر نوزاد از شامپو كودكان🧴 استفاده كنيدو براي اينكه شست و شوي راحت و تميزتري داشته باشيم ميتونيد از همان برس مخصوص كمك بگيريد كه عاليه👌🏻 🔸در صورتي كه نوزاد شما داراي كلاهك گهواره اي(پوسته زرد روي سر)مي باشد مي توانيد كودك را به حمام برده و بعد از خيس كردن سر كمي كه سر خيس خورد كمي شامپو روي سر نوزاد ريخته و با برس نرم به آهستگي بكشيد تا پوسته ها ازبين برود و در آخر سر نوزاد را به خوبي آب كشي و خشك كنيد. ❗️پس از كف مالي كردن سر نوزاد با شامپو سر را با دقت آبكشي كنيد🚿تا شامپو روي سر نوزاد نماند. ❗️دقت كنيد هميشه براي حمام كردن 🛁نوزاد ابتدا بدن او و سپس سرش را بشوييد تا سرما نخوردو براي خشك كردن اول سر وسپس بدن نوزاد🌹 #حمام_كردن_نوزاد #مو_كودكان #رويش_مو #بدو_تولد #نوزادي #مادرانه❤️ #مامايي #كودك_شاد
25 آبان 1399 17:17:51
123 بازدید
mama_jaann
✅اگر کودکشما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیازبه درمانی برای ماهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگامتب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه وکشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجامشودباعثکاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ‼️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. 🔴وقتی تب خیلی بالاست یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک است بهتر است از هر دو روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لايك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي
29 آذر 1399 16:55:59
58 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
2
در اين بازه سني بايد چه غذاهايي را،به چه اندازه به نوزاد بدهيد؟مقاديري كه به آنها اشاره مي شودكلي هستند؛پس اگر نوزاد شما كمي كمتريا بيشتر از آن مي خوردنگران نباشيد. -نشانه های اینکه کودک شما برای خوردن غذاهای انگشتی آماده است: •برداشتن اشیا بااستفاده از انگشت های شست و اشاره •توانایی انتقال یک شی از دستی به دست دیگر •قرار دادن اشیادر دهان •حرکت دادن فک مانند حالت جویدن -چه غذایی به کودک۸تا۱۰ماهه بدهیم؟ •شیرمادریا شیرخشک به علاوه ی: •مقدارکمی پنیر پاستوریزه و ماست •میوه ها وسبزیجات له شده(موز،هلو،گلابی،اواکادو،هویج،کدوحلوایی،سیب زمینی وچغندرپخته شده) •غذاهای انگشتی(قطعات کوچکی از موز رسیده،نیمرو زده شده،کدو و سیب زمینی پخته و ریز شده،ماکارونی پیچی پخته شده،برش هایی از مرغ پخته شده،کلوچه برنجی،برش های کوچکی از نان) •مقدار کمی مواد پروتئینی(تخممرغ،پوره گوشت قرمز،انواع حبوبات پخته شده وله شده که پوست نازکی دارندشامل عدس،لپه،لوبیاچیتی) سرلاک غنی شده باآهن -چه مقدارغذا در روز به کودک بدهیم؟ •یک چهارم الی یک سوم فنجان لبنیات(یا۱۴گرم پنیر) •یک چهارم الی یک دوم فنجان میوه •یک چهارم الی یک دوم فنجان سبزیجات •یک هشتم الی یک چهارم فنجان غذاهای پروتئینی •یک چهارم الی یک دومفنجان سرلاک های غنی شده باآهن #غذاي_كمكي #مادر #غذاي_بچه #۸ماهگی #۹ماهگی❤ #غذاي_كودك #نوزاد #۱۰ماهگی #کودک_باهوش #غذاي_كمكي #تنوع_غذایی #سن #وزنگیری_کودک