پست های مشابه

mama_jaann

سلام مادراي عزيز لطفا اين پست رو با دقت مطالعه كنيد و بفرستيد واسه مامانايي كه مي شناسيد😘😘 ویتامین D برای رشد کودکان حیاتی است.این ویتامین در نور آفتاب صبح ☀️زود قابل دریافت است.کمبود ویتامین D در کودکان باعث نرمی استخوان ،سیستم ایمنی ناسالم ،عفونت و آرتریت در نوجوانی میشود. 🔸علل و عوامل ایجاد کننده کمبود ویتامین D در کودکان :     ➖مصرف ناکافی از مواد مغذی     ➖پوشیدن لباس های به رنگ تیره.     ➖قرار نگرفتن در معرض اشعه آفتاب✨     ➖عدم استفاده از غذاهای حاوی ویتامین d مثل تخم مرغ🥚 🔸علائم و نشانه های کمبود ویتامین D در کودکان:     ➖گرفتگی عضلات ، تشنج و مشکلات تنفسی     ➖تاخیر در رشد دندان ها🦷     ➖گریه های اذیت کننده کودکان😫     ➖مستعد بودن به عفونت های مختلف تنفسی😷     ➖مشکلات تنفسی به علت نرمی قفسه سینه😖     ➖رشد ضعیف و وزن کم     ➖تضعیف ماهیچه های قلب 🔸برخی منابع و غذاهای سرشار از ویتامین D عبارتند از : ➖ماهی های چرب🐟 ➖زرده تخم مرغ🍳    ➖غلات     ➖شیرخشک نوزادان🍼     ➖محصولات لبنی مانند شیر🥛، ماست، کره🧈 و پنیر🧀     ➖آبمیوه خصوصا آب پرتقال🍹     ➖روغن جگر ماهی🐠 🔸میزان مورد نیاز مصرف ویتامین Dاز ۳روزگی تا۲۴ماهگی یک سی سی قطره آ+د و یا یک سی سی قطره مولتی ویتامین می باشد. مقدار مصرف ویتامین Dدر سنين مختلف بالا قرار داده شده ورق بزنيد😍 #غذای_کمکی_کودک #ويتامين_دي #رشد_کودک #قطره_ويتامين_آ_د #كودك_باهوش @mama_jaann

11 آبان 1399 17:37:29

108 بازدید

mama_jaann

سلام امشب ي غذاي و صبحانه خوشمزه و راحت داريم🥰 ممنون كه ازم حمايت مي كنيد❤️ شيربرنج(+٦) برنج ايراني:١قاشق غذاخوري شيرپرچرب:١استكان شكر:به دلخواه(زیریکسال ممنوع) برنج رو از٦-٧ساعت قبل با يك ليوان آب خيس كنيد سپس با همون آب بزاريد جوش بياد و زيرش رو كم كنيد و در قابلمه رو نيمه بزاريد تا سر نره بعد از٣٠-٤٠دقيقه كه برنج نرم شد و آبش بخار شد شير رو اضافه كنيد و بزاريد٣٠دقيقه با شعله كم و در باز جا بيفته چند بار هم بزنيد تا ته نگيره اگه دوست داشتيد ميتونيد كمي شكر بريزيد(بعد از۱۲ ماهگي)تا شيرين بشه(خیلی توصیه نمیشه)😍شيربرنج مقوي و خوشمزه شما آماده ست. ميتونيد هر نوع مغزيجاتي كه دوست داريد بهش اضافه كنيد تا كوچولوتون ميل كنه🤓 يا در آخر بهش شيره بادام اضافه كنيد👌🏻 #شير_برنج #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_نوزاد #غذاي_خانگي #غذاي_خوشمزه @mama_jaann

04 آذر 1399 17:07:55

580 بازدید

mama_jaann

سلام گلاي تو خونه 🥰🌹اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید💯 حتما بفرستيد واسه كساني كه درست دارن خودشون سويق درست كنند👌🏻💯 سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی دارد از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص خودشان را دارد.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شود💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ‼️خواص سویق رو هم تو استوری واستون گذاشتم💯 #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد @mama_jaann

30 دی 1399 18:20:53

93 بازدید

mama_jaann

دسر خرمالو(+١٢) خرمالو:٤عدد خامه:٢ق غذا خوري شكر يا عسل:٣ق غذاخوري پودر ژلاتين:٢ق غذاخوري شير :نصف ليوان🥛 * برای تهیه دسر خرمالو ابتدا خرمالوها را شسته و پوست آن‌ها را بگیرید. * خرمالوها را داخل مخلوط‌کن بریزید. * شکر، خامه و وانیل را به خرمالوها اضافه کنید. * مخلوط‌کن را روشن کرده و همه مواد را خوب باهم مخلوط کنید. * حالا 2 ق غذاخوری پودر ژلاتین را با شیر مخلوط کرده و روی کتری قرار دهید و به روش بن‌ماری، پودر ژلاتین را حل کنید.  * شیر و ژلاتین را به مواد داخل مخلوط‌کن اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید.  * یک قالب مناسب انتخاب کرده و مواد را داخل آن بریزید.  * ابتدا به مدت نیم ساعت، قالب را داخل فریزر قرار دهید تا زودتر نیم‌بند شود. * بعد از نیم ساعت، قالب را حدود 2-3 ساعت، داخل یخچال قرار دهید. 🔶نمونه‌هایی از فواید خرمالو برای کودکان عبارتند از: ۱. تأمین عناصر مورد نیاز بدن از خواص خرمالو برای کودکان ۲. جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی کودکان با خرمالو ۳. افزایش بینایی و سلامت چشم کودکان با مصرف خرمالو ٤.تامین سلامت پوست و موی کودکان با خوردن خرمالو تامین ٥.افزايش اشتها ٦.جلوگیری از بروز کم خونی کودکان با خرمالو ۷. یک میان میوه بی خطر برای کودکان مبتلا به دیابت ۸. افزایش هوش کودک با خوردن خرمالو 🔶طبع خرمالو گرم است، بنابراین از این لحاظ نیز باید محتاط بود. خوردن بیشتر از ۱ تا ۲ عدد از آن در روز توصیه نمی‌شود. مصرف این میوه به صورت نرسیده مناسب نیست و بهتر است خرمالوی رسیده و شیرین را برای مصرف کودکان انتخاب کنید. #خرمالو #دسر_خانگی #دسر_خرمالو #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #دسر_كودك #انبه @mama_jaann

21 آبان 1399 17:10:48

133 بازدید

mama_jaann

سلام ✋🏻💜💜💜 این هم یک پست کاربردی مخصوص مامانایی که به فکر از پوشک گرفتن کوچولوشون هستن یا اینکه در آینده میخوان اقدام کنن😍😍 ⭐️پس لطفا اول اون قلب بي رنگ رو قرمز كن ❤️تا انرژي بگيرم و بعد هم ذخيره ش كن تا هر وقت خواستي بري سراغش🥳🥳 ❌هیچ وقت بخاطر اینکه فلاني میگه این بچه رو از پوشک بگیر،الان دیگه ۱۸ماه داره😱 اقدام به این کار نکیند بچه ها باهم تفاوت دارن و هر زمان که آمادگی ترک پوشک رو پیدا کنن به راحتی با شما همکاری می کنند🥰🤩 💯نکات مهم: ✅زیر ۲سال اقدام به ترک پوشك نکنید. ✅بچه ها رو مقایسه نکنید. ✅به یکباره پوشک رو حذف نکنید. ✅حذف زودتر پوشک نشانه هوش بالای کودک نیست. ✅هیچ بچه ای با پوشک مدرسه نرفته. 💟*در پست بعدی هم نحوه ترک پوشک رو آموزش خواهم داد .*💟 💜براي ديدن بقيه پست هاي آموزشي لطفا پيج مون رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #پوشک_گرفتن #كودك #مادر #كودك_شاد #كودك_خلاق #لباس_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #مكمل_كودك #آموزش_كودك

01 آذر 1400 16:39:17

94 بازدید

mama_jaann

‎سلام ✋🏻 ‎شبتون بخير و نيكي🌝🥀 ‎اين هم چندتا ميوه خوشمزه و پركالري واسه كوچولوهايي كه وزنشون كمه يا به اصطلاح لاغر هستن.🥰 ‎ميوه ها رو ميتونيد همينطوري به عنوان ميانوعده بديد يا اينكه به صورت پوره يا مخلوط با فرني و يا شير به كوچولوهاتون بديد تا نوش جان كنند😋😇 ✅در مصرف ميوه هاي خشك هم زياده روي نكنيد چون هميشه خوراكي تازه ي چيز ديگه ست.و ميوه هاي خشك هميشه كالري بالايي دارن😊 ‎آبميوه توصيه نميشه مخصوصا براي كودكان زير يكسال چون هم قند زيادي داره وهم اينكه سيري طولاني و كاذب مياره.🤓 ‎اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 ‎🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann ‎🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #وزنگيري_كودك #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #كودك_شاد #كودكان #كودك_خلاق

03 شهریور 1400 16:28:40

98 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

1

سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش و‌بچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج رو‌بجوشانید تا نرم بشه و‌مثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

1

سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش و‌بچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج رو‌بجوشانید تا نرم بشه و‌مثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن