mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام شب زمستونی تون بخیر⛄️☔️ اين هم ي پست كاربردي مخصوص ماماناي پيج ماماجان😍😍 اگر از اكسپلور و هشتك پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به جمع٦٩هزارنفري ما بپيوندي🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann همونطور كه گفتم ژنتيك خيلي زياد در هوش ✅كودك تاثير داره اما شما با بازي و غذاي خوب ميتونيد به افزايش حداكثري ش كمك كنيد. 🌸🌸🌸 پیج دوم ما @mama_jaann2 #هوش_كودك #كودك_خلاق #كودك_باهوش #غذاي_كودك #رشد_كودك
07 بهمن 1400 19:50:13
193 بازدید
mama_jaann
سلام من اومدم با ی غذای همه کاره که خیلی مقوی،راحت و خوشمزه ست😍👌🏻 این غذا رو میتونید هر سه وعده که دوست داشتید به کوچولوهاتون بدید🤓☺️ عدسی(۷+) جو دوسر پرک:۱قاشق غذاخوری عدس:۲قاشق غذاخوری گوشت چرخ کرده:۳۰گرم سیب زمینی:نصف عددسیب متوسط پیاز:نصف عدد پیاز ها روبا کمی کره یا روغن تفت بدید وبعد بهش گوشت چرخ کرده اضافه کنید وقتی رنگش عوض شد،کمی زردچوبه و سیب زمینی،عدس روبا یک لیوان آب بزاریدتا بپزه.۳۰دقیقه آخر هم جورو بهش اضافه کردم😍خیلی خوشمزه شد و محمد عاشقش شده😋 ✅نکته: ۱-میتونید بجای جو دوسر از جو پرک استفاده کنید اما جو بلغور خوب نمیشه. ۲-اگه عصاره قلم دارید میتونید بهش اضافه کنید و یا در آخر بهش کره برنید تا کالری بیشتری داشته باشه. ۳-با چند قطره لیموترش عالی میشه. ۴-میتونید مواد روبا گوشتکوب کمی بکوبید تا بافت یکدست تری داشته باشه. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_سالم #غذای_کمکی_کودک #بارداری #کودک_من #مادر #غذای_هفت_ماهگی
28 اردیبهشت 1400 16:25:32
223 بازدید
mama_jaann
خوب امشب اومدم تا ياد بدم كه چجوري گوشت 🥩رو به بچه هايي كه گوشت دوست ندارن بديم تا بخورن🤩 حتما بفرست به كساني كه با كوچولوشون اين مشكل رو دارن و سيوش كن تا موقع نياز پيداش كني🥰😊 ١)گوشت رو به قطعات كوچك و ريز تقسيم كنيد،خوب بپزيد و پس از پخت له يا ريش ريش كنيد و در انواع سوپ و حليم استفاده كنيد✅ ٢)از گوشت چرخ كرده در غذا هاي پلويي مثل👈🏻عدس پلو،لوبياپلو،ماش پلو و يا ماكاروني🍝استفاده كنيد.✅ ٣)انواع گوشت سفيد🍗 و قرمز رو چرخ و با سيب زميني و پياز مخلوط كنيد و به صورت كتلت سرو كنيد بچه ها معمولا كتلت رو دوست دارند به خصوص اگه بشقابشون تزيين شده و زيبا باشه✅😍 ٤)گوشت هاي چرخ كرده رو به شكل قلقلي دربياريد و داخل انواع غذا ها استفاده كنيد بچه ها اينجور غذاهاي انگشتي كه خودشون بتونن بخورن دوست دارن✅😋😚 ٥)از گوشت هاي سفيدمي توانيد در غذاهايي مثل الويه استفاده كنيدو به صورت انگشتي سرو كنيد.✅ ‼️اگه كوچولوي شما به هيچ وجه حاضر به خوردن گوشت نشد از مواد غذايي ديگر داراي پروتئين مثل تخم مرغ،حبوبات،انواع لبنيات(شير-ماست-پنير)،اجيل و مغزيجات استفاده كنيد👌🏻 ⁉️شماچجوري به بچه هاتون گوشت ميديد؟ اگه راهكاري داريد تو كامنت بنويسيد تا بقيه استفاده كنن😍🥰 #غذاي_كمكي #گوشت_قرمز #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #كودك_سالم @mama_jaann
03 دی 1399 17:50:10
54 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام این هم جواب اون دسته از مامانایی که میگن همه کار میکنیم واسه بچه مون اما وزن نمیگیره یا نمودارش زیر خط نرماله. ✅🌸لطفا بادقت بخونید و از این به بعد به حرف اطرافیان کار نداشته باشید به قول معروف ی گوش دربشه ی گوش دروازه😅 اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #بچه_تپل #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک
19 تیر 1400 17:03:20
175 بازدید
mama_jaann
سلاممامانا امروز به درخواست و پیشنهاد شما ی نظرسنجی گذاشتم تا ببینیم شما از کدوم مارک شیرخشک راضی هستید و به بقیه مادرا پیشنهاد میکینید😍🥰 📩لطفا شیرخشکی که ازش راضی هستید کامنت کنید و علتش رو هم اگه دوست داشتید بنویسید❤️❤️ 🔆من خودم از شیرخشک آپتامیل و بیومیل پلاس خیلی راضی بودم👌🏻چون هم وزنگیری خوبی داشت و طعمش هم خوب بود. ✅هرچند شیرخشک باید به کودک شما بسازه یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه وزنگیریه خوبی داشته باشه و کودک دچار اسهال یا یبوست نشه و از طرفی کودکانی که آلرژی دارند باید از شیرخشک های مخصوص استفاده کنند.✳️ ❇️تعدادی از مارکهای موجود شیرخشک در ایران👇🏻 آپتامیل-بیومیل-سوپرامیل-ببلاک-تروویتال-نان-اس ام ای-گیگوز ⚠️لطفا شیرخشک رو فقط از داروخانه تهیه کنید و به فروشگاه های خارجی فروشی اعتماد نکنید💯 4-8-15-16-23-42 24:14 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #شیر_خشک #نوزادان #شیرخوار #شیرخشک_آپتامیل #شیرخشک_کودک_مادر #غذای_کودک #غذای_کمکی #غذای_نوزاد_6_ماهه
11 فروردین 1400 18:59:37
325 بازدید
mama_jaann
تغذیه کودکی که دچار اسهال شده است شامل:👇🏻 ۱-نوشیدن آب فراوان جهت جبران آب واملاح دفع شده.👌🏻 ۲-از آب،انواع سوپ ها،دوغ،ماست،و شیردهی مرتب برای شیرخواران استفاده کرد. ۳-آبمیوه صنعتی،کمپوت و نوشابه ممنوع بوده و حتی اسهال را تشدید می کند.ولی ابمیوه طبیعی مثل آب سیب وآب هویج کمککننده است. ۴-او ار اس توسط پزشک تجویز و مقدار آن مشخص می شود. ۵-استفاده از غذاهایی باهضم آسان و مقوی مانند کته ماست،سوپ حاوی غلات وگوشت،مرغ،ماهیچه،فرنی ،موز،پوره سیب زمینی توصیه می شود. ۶-تا۲هفته پس از بهبودی اسهال،مصرف یک وعده غذایی اضافی توصیه می شود. ⚠️درصورت مشاهده موارد زیر سریعا به پزشک مراجعه کنید:👇🏻 ۱-بی حالی شدید،خواب آلودگی،بیقراری یا تحریکپذیری ۲-کودکقادر به نوشیدن مایعات ویا خوردن غذا نباشد ۳-تب بالا ۴-وجود خون در مدفوع ۵- دل درد شدید ۶-استفراغ مکرر ۷-اسهال خونی ۸-تشنج #اسهال_کودکان #کودک #درمان_اسهال #غذای_کودک #غذای_سالم @mama_jaann
12 آذر 1399 16:57:32
93 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
1
سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش وبچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج روبجوشانید تا نرم بشه ومثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو