mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام شبتون بخیر✋🏻 سوپ آوردم چه سوپی راحت و خوشمزه و باحال😍🥰 فقط لطفا لا...یک ❤️یادت نره👌🏻 سوپ عدس(+٨) جو پرک:۲قاشق غذاخوری عدس:۱قاشق غذاخوری پوره گوجه:نصف استکان آب مرغ: یک لیوان سیب زمینی:۱عدد کوچک ✅همه مواد رو داخل آب مرغ بریزید و بزارید تا لعاب بندازه ویه غلظت دلخواهتون برسه.😅😂به همین راحتی سوپ شما آماده ست🤓 اگه آب مرغ یا آب گوشت نداشتید میتونید از آب خالی استفاده کنید. بهش کره و چند قطره لیموترش بزنید خیلی خوش طعم میشه. این سوپ رو میتونید میکس هم کنید تا بافت یکدستی واسه بچه ها داشته باشه.(فقط بعضی سوپها رو لازمه و اجازه میکس داریم نه همش رو🧐) اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #غذاي_كودك #سوپ_كودك #عید_نوروز #عصاره_پای_مرغ #غذاي_ايراني
07 فروردین 1400 19:03:21
159 بازدید
mama_jaann
سلام شب بخیر🕊🌿 خانم های عزیز دلم تو روخدا دقت کنید🙏🏻گفتم این موارد کودک رو بد غذا میکنه🤕نیاید بگید ای واس اینکارها که همش غلطه و نباید انجام داد😅😅😂 ✅اگر کودک بدغذا دارید و این کارها رو انجام میدادید از همین لحظه تصمیم بگیرید که دیگه تکرارش نکنید🎈👏🏻 🌸اگر از اکسپلور یا هشتک پست ما رو می بینی پیج ماماجان رو دنبال کنید 🌷🌼 @mama_jaann @mama_jaann #كودك_بدغذا #كودك_بي_اشتها #غذاي_كودك #غذايكمكي #وزنگيري_كودك #تپل_شدن_کودک
24 بهمن 1400 19:20:13
274 بازدید
mama_jaann
مهمترین فواید قطره آهن چیست ؟ آهن یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که موجب اکسیژن رسانی بهتر خون در بدن می شود. کمبود آهن باعث کمخونی (آنمی) میشود که این کمخونی علایمی شامل خستگی، ضعف، رنگپریدگی پوست، کوتاهی تنفس، کاهش توانایی تمرکز، سرگیجه و افزایش ضربان قلب دارد. علت تجویز قطره آهن نوزادان چیست؟ یکی از شایعترین کم خونیهای نوزادی، کم خونی فقر آهن است. آهن با هموگلوبین گلبولهای قرمز وظیفه اکسیژن رسانی را به کل بدن بر عهده دارد. هنگامی که نوزاد متولد میشود و به مدت شش ماه از شیر مادر تغذیه میکند، آهن بدن او تامین میشود و نیازی به دریافت قطره آهن نوزادی نمیباشند. اما بعد از شش ماهگی برخی کودکان با تجویز پزشک، نیازمند دریافت آهن هستند. نقش کمبود آهن در سلامت بدن نوزاد چیست؟ آهن با هموگلوبین خون وظیفهی اکسیژن رسانی به سلولهای بدن را انجام میدهد و کمبود آن عوارض زیر را به دنبال دارد: * کاهش رشد طبیعی نظیر قد و وزن و غیره * پایین آمدن بهره هوشی نوزاد * پایین آمدن قدرت یادگیری کودک * کاهش قدرت تمرکز کودک * پایین آمدن مقاومت بدن در برابر بیماریها * ایجاد خستگی زودرس * احساس ضعف و بی حالی * پایین آمدن اشتهای کودک بعد از دادن قطره آهن میتوان به کودک شیر داد؟ بعد از مصرف، بلافاصله به کودک شیر ندهید چون جذب آهن را به تاخیر میاندازد. خیلی از بچهها طعم این قطره را دوست ندارند. این قطره را چطور باید به کودک داد؟ بهتر است قطره آهن به وسیله قطرهچکان در خلفیترین قسمت زبان چکانده شود تا بلافاصله بلعیده و کمتر با بزاق مخلوط شود. توصیه میشود پس از مصرف کمی به کودک آب بدهید تا محیط دهان کاملا تمیز شود. در بچههای بزرگتر میتوان قطره آهن را با آبمیوههایی مانند سیب و پرتقال مخلوط کرد و با نی به بچه داد. مصرف این قطره باید از چند سالگی شروع شود؟ از آنجا که در دوران جنینی، هموگلوبین بدن از طریق خون مادر تامین میشود و ذخیره آن تا سن 6 ماهگی در بدن کودک باقی میماند؛ پزشکان، زمان لزوم استفاده را از 6 ماهگی تا 24 ماهگی میدانند. درپست بعدي درباره اينكه چگونه از سياه شدن دندان با قطره آهن جلوگيري كنيم صحبت خواهيم كرد🌹 #قطره_آهن #رشد #کودک_باهوش #دندانپزشکی_کودکان #اکسیژن #کم_خونی #خستگی #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #غذاي_بچه #کودک_خلاق
20 مهر 1399 11:30:42
50 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ی سوپ آوردم هرکس خورده ازش تعریف کرده پس حتما ذخیر..ش کن که بدردت میخوره🥰 🌸سوپ ماکارونی یا همون ورمیشل(۸+) ورمیشل یا ماکارونی:🍝 سیب زمینی:نصف عدد کوچک🥔 هویج:نصف عدد🥕 پیاز:۱عدد کوچک🧅 رب خونگی یا پوره گوجه:نصف قاشق مرباخوری رب یا یک عدد گوجه فرنگی🍅 گوشت چرخ کرده:۳۰گرم🥩 ✅ابتدا کمی پیاز رو با روغن کنجد تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. میتونید از مرغ ریش ریش هم استفاده کنید و هر سبزی معطری که دوست دارید بهش اضافه کنید.👌🏻🌿 گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه #غذای_کمکی_کودک #غذای_بچه #غذای_کمکی
25 خرداد 1400 16:35:02
120 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش وبچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج روبجوشانید تا نرم بشه ومثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو
25 اسفند 1399 17:28:11
142 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا ✋🏻 🔸طبق این پست اگر کودک شما در این سنین قرار داره و موارد بالا رو انجام نمیده بهتره هرچه زودتر پیگیری کنید.☑️ از اونجايي كه در دوران كرونايي تعامل بچه ها با اطراف شون كم شده،تاخير تکلم در كودكان بسيار ديده ميشه😔 ✅درصورتي كه كودكی در اين سنين داريد پست رو با دقت بخونيد و براي ديگران هم ارسال كنيد. قطعا پيگيري در سنين پايين تر نتيجه خيلي بهتر و سريع تري خواهد داشت.✅ 🌟بقيه پست ها رو هم ببين ماماني جون فكر ميكنم به دردت ميخوره😍😍 @mama_jaann @mama_jaann با تشکر فراوان ازخانم دکتر اسلام پور @dr.eslampour #تکامل_کودک #تاخیر_گفتار #کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تعامل_کودک
10 آبان 1400 18:28:34
271 بازدید
Fatemeh Nabavi
5
1
سلام اين م از صبحانه مقوي و خوشمزه مخصوص بچه هاي پيج ماماجان😍😍 كاچي(+٨) آردگندم:١قاشق غذاخوري شيره خرمايا شيره انگور:٣قاشق غذاخوري كره:٢٠گرم آب :١ليوان گلاب:چندقطره كره رو داخل قابلمه بريزيد و وقتي آب شد بهش آرد رو اضافه كنيد و آردو تفت بديد تا بوي خام ش از بين بره(زياد تفت نديد).شيره خرماو گلاب رو داخل آب بريزيد ومخلوطش كنيدو به آرد اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد تا آرد گلوله نشه.سپس اجازه ميديد تا بجوشه وروغن بيافته.👌🏻😍نوش جان❤️ ✅نكات مهم: ١-ميتونيد از انواع مغزها(بادام،گردو،فندق،پسته)از ١٠ماهگي در پخت كاچي استفاده كنيد. ٢-سه شيره از يكسالگي مجاز به استفاده هستيد. ٣-از يكسالگي ميتونيد از مقداري زعفران براي طعم بهتر استفاده كنيد. ٤-از يكسالگي ميتونيد بجاي شيره از شكر استفاده كنيد. ٥-چون پسرم كاچي رقيق دوست نداره من كمتر آب ريختم وغليظ برداشتم ،شما حتما١ليوان آب بريزيد و در صورتي كه باز سفت شد ميتونيد كمي آب بهش اضافه كنيد. #غذاي_كودك #كاچي #غذاي_كمكي #صبحانه_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_كودك_شش_ماهگي @mama_jaann