mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام شبتون بخیر✋🏻 🌈این پست جواب خیلی از شما مامانای مهربونه 😎 ✅پس حتما با دقت مطالعه کنید که خیلی به دردتون میخوره😍 ✳️خواب بچه ها هم مثل خود ماست اگه گرسنه یا تشنه باشیم،گرما یا سرما،نور زیاد،انجام فعالیت های هیجان انگیز و...روی کیفیت خوابمون تاثیر میزاره🥴🥱😴 🤱🏻حتما یک ونیم تا دوساعت قبل خواب شام مناسب به کوچولوهاتون بدید(انواع سوپ،کته ها،برنج وخورشت و...)🍛 😴کودک سالم دوتاشش مرتبه در طول شب بیدار می شودو هر بار باید خودش بلد باشد مستقل و بدون کمک به خواب برود پس از همان ابتدا او را به هیچ روشی (تکان دادن،شیر دادن،راه بردن،روی پا گذاشتن و...)عادت ندهید.🥱 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #كودك_شاد #خواب_کودک #کودک_بدخواب #بیخوابی_کودک #غذای_کودک #تغذیه _کودک#مادر
09 مهر 1400 19:15:41
299 بازدید
mama_jaann
شيرمادر يا شيرخشك تمامي كالري هاوموادمغذي مورد نياز نوزاد را فراهم مي كند.به دنبال نشانه هاي آمادگي نوزادبراي دريافت غذاي جامد باشيدو با پزشك خود راجع به بهترين زمان براي شروع غذاي جامدمشورت كنيد. -چه غذايي به نوزاد ٤تا٦ماهه بدهيم؟ •شيرمادر يا شيرخشك •اگر نوزاد آمادگي داشته باشدمي توانيد مقدار بسيار كمي پوره(سيب،موز،هلوياگلابي)يا فرني نسبتا شل به او بدهيد. -نوزاد هرچند ساعت يكبار سراغ شيرمادر مي آيد؟گسترده نسبتا وسيعي به عنوان استاندارد شناخته مي شود بعضي از نوزادان دوست دارندهميشه شير بخورند نه فقط به خاطر سير شدن بلكه به خاطر لذت بردن و برخي ديگر نيز فقط زماني كه گرسنه مي شوندطلب شير خواهدكرد.مدت زمان معلوم و متداول در سن٤تا٦ماهگي چنين است: •هر دو ونيم ساعت يكبار •٧الي٩بار در روز هرچن نوزاد بزرگتر مي شود وبا بهينگي بالاتري شير بخورد،فاصله ي بين شير خوردن ها طولاني تر شده وبه طور كلي مدت زمان كمتري رابه سينه خواهد چسبيد. _نشانه هاي آمادگي نوزاد براي دريافت غذاي جامد چيست؟ اين ها شواهد مهمي هستند كه بايد به آن ها توجه كرد: توانايي نگه داشتن سر به صورت عمودي توانايي نشستن در صندلي كودك انجام حركاتي شبيه جويدن افزايش قابل توجه وزن(دو برابر شدن وزن نسبت به تولد)داشتن وزني حدود٦كيلوگرم نشان دادن علاقه به غذا توانايي بستن دهان بعد از واردكردن قاشق توانايي حركت دادن غذا از جلو به عقب دهان توانايي حركت دادن زبان و عدم تمايل به بيرون ريختن غذا سيرنشدن بعد از خوردن ٨الي١٠وعده شيرمادر يا حدود١كيلو شيرخشك در روز توانايي گذاشتن لثه ها روي يكديگر _نوزاد به چه مقدار غذاي جامد در روز نياز دارد؟ با يك قاشق چاي خوري فرني يا پوره را شروع كنيد.فرني و پوره غلظتي به اندازه شير داشته باشد وكم كم غليظ تر شود. #غذاي_كودك #غذای_نوزاد #شروع_غذای_کمکی #سن #شيرمادر #شيرخشك🍼 #نوزاد #تغذيه_سالم
13 مهر 1399 07:25:33
325 بازدید
mama_jaann
سلام امروز ميخوام درباره شانه زدن و شستن موهاي بچه ها صحبت كنم🧖🏻 ممنون كه لايك مي كنيد و حتما براي دوستاتون هم بفرستيد تا استفاده كنند😍هر سوالي داشتي ميتوني كامنت كني تا جواب بدم🤩 همه ي نوزادان از بدو تولد بدون مو به دنيا نميان وامكان داره اين موهاي نوزاد تا٦ماهگي بريزه و دوباره رويش داشته باشه. پس نگران ريزش موهاي كوچولوتون نباشيد😊 بهتر است براي شانه زدن موهاي نوزاد از برس هاي مخصوص و نرم (ورق بزنيد) ويا از شانه هاي مخصوص كودك كه سر دندانه هاي آن حالت گرد دارند استفاده كنيم(مطابق عكس بالا)👆🏻 ⚠️هرگز ازبرس و شانه بزرگسالان براي كودكان استفاده نكنيد كه خطر آسيب هاي پوستي را در پي دارد.🤯 ⚠️شانه را به آرامي روي سر كودك بكشيد تا به قسمت ملاج فشار وارد نشود.❌ ❗️از كشيدن زياد موي نوزاددختر براي بستن موها خودداري كنيد.👧🏻 ❗️تراشيدن موي نوزاد هيچ تاثيري در رويش و پر شدن موهاي او نخواهد داشت.👶🏻 🔸براي شستن سر نوزاد از شامپو كودكان🧴 استفاده كنيدو براي اينكه شست و شوي راحت و تميزتري داشته باشيم ميتونيد از همان برس مخصوص كمك بگيريد كه عاليه👌🏻 🔸در صورتي كه نوزاد شما داراي كلاهك گهواره اي(پوسته زرد روي سر)مي باشد مي توانيد كودك را به حمام برده و بعد از خيس كردن سر كمي كه سر خيس خورد كمي شامپو روي سر نوزاد ريخته و با برس نرم به آهستگي بكشيد تا پوسته ها ازبين برود و در آخر سر نوزاد را به خوبي آب كشي و خشك كنيد. ❗️پس از كف مالي كردن سر نوزاد با شامپو سر را با دقت آبكشي كنيد🚿تا شامپو روي سر نوزاد نماند. ❗️دقت كنيد هميشه براي حمام كردن 🛁نوزاد ابتدا بدن او و سپس سرش را بشوييد تا سرما نخوردو براي خشك كردن اول سر وسپس بدن نوزاد🌹 #حمام_كردن_نوزاد #مو_كودكان #رويش_مو #بدو_تولد #نوزادي #مادرانه❤️ #مامايي #كودك_شاد
25 آبان 1399 17:17:51
123 بازدید
mama_jaann
سلام روزتون بخیر✋🏻امشب ی سوپ آوردم معرکه یعنی از طعم و مزه نگم براتون😋🤤 خدایی رنگا رو نگاه کن آدم کیف میکنه😄 سوپ لوبیاسبز(+۸) بلغورجو:۱/۵قاشق غذاخوری لوبیاسبز:۱قاشق غذاخوری پر هویج:نصف عدد سیب زمینی:نصف عدد پیاز:نصف عدد پوره گوجه:۱عدد متوسط گوشت گوسفند:۲تکه عصاره قلم:۱قالب(قبلا اموزش دادم😉) اول پیاز رو داخل روغن کنجد تفت دادم تا سبک بشه بعد بهش گوشت و ی کم زردچوبه اضافه کردم و با دولیوان آب گذاشتم تا ی کم بپزه بعد که تقریباپخت،هویج،سیب زمینی،لوبیا،عصاره قلم و گوجه رو اضافه کردم تا ی کم نرم بشه و در آخر بلغور جو رو که از یکساعت قبل خیس کرده بودم بهش اضافه کردم و درش روکذاشتم و شعله رو کم کردم تا سر نره و گذاشتم تا خوب بپزه😍حتما امتحان کنید چون خیلی خوشمزه ست😋 نوش جان🥰🌹 ✅نکات👇🏻 ✨اگه خواستید میتونید آخر پخت بهش کره هم اضافه کنید. ✨از گوشت چرخکرده هم میتونید استفاده کنید. ✨به جای بلغور جو از بلغور گندم،جو پرک و برنج هم میتونید استفاده کنید. ✨اگه کوچولوتون هنوز نمیتونه خوب بجوه مواد رو قبل پخت رنده کنید یا میتونید خرد کنید و بعد پخت با پشت قاشق لهش کنید. ✨برای اینکه اشتهای بچه ها برانگیزه میتونید از چند قطره لیموترش هم استفاده کنید. ⁉️کوچولوی شما ناهار چی داشته؟😍😍 🌟اگه از اکسپلور میای حتما فا..لوو کن اینجا قراره کلی چیز باهم یاد بگیریم🌹🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي #غذاي_كودك #سوپ_کودک #غذای_خوشمزه #غذای_هشت_ماهگی #غذای_نه_ماهگی #غذای_کمکی_کودک #غذای_وزنگیری_کودک
10 اسفند 1399 11:13:30
108 بازدید
mama_jaann
✅اگر کودکشما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیازبه درمانی برای ماهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگامتب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه وکشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجامشودباعثکاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ‼️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. 🔴وقتی تب خیلی بالاست یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک است بهتر است از هر دو روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لايك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي
29 آذر 1399 16:55:59
58 بازدید
mama_jaann
شیردهی به نوزاد نقش مهمی در شروع قاعدگی مادران پس از زایمان دارد. اما بدن و شرایط هر زنی با دیگری متفاوت است، بنابراین هیچ راه کاملاً مطمئنی برای پیشبینی زمان اولین قاعدگی بعد از زایمان وجود ندارد. اگر نمیدانید وضعیت شما به چه شکل است و میخواهید از این موضوع اطلاع دقیقتری داشته باشید، شاید بد نباشد اگر با پزشکتان در این مورد مشورت کنید تا مطمئن شوید که اوضاع چگونه پیش میرود. در این مطلب میتوانید با محاسباتی تقریبی از زمان شروع اولین قاعدگی پس از زایمان برای مادران شیرده و غیرشیرده آشنا شوید. *اولین پریود مادران شیرده و غیرشیرده شروع پریود در مادران شیرده و غیرشیرده کمی با یکدیگر متفاوت است. شروع اولین قاعدگی زنان بعد از زایمان به طور معمول میتواند به شکل زیر باشد: *زمان شروع پریود در مادران شیرده: یکی از اتفاقاتی که در دوران شیردهی میافتد، این است که قاعدگیتان را به تعویق میاندازد. اگر نوزادتان، شب و روز فقط با شیر شما تغذیه میشود، ممکن است شش ماه یا حتی بیشتر بعد از تاریخ زایمانتان طول بکشد تا پریود شما شروع شود و دوباره علائم قاعدگی خود را تجربه کنید. اگر در کنار شیر مادر، لازم است از شیر خشک به عنوان مکمل غذایی نوزاد استفاده کنید، احتمالاً قاعدگی شما زودتر از شش ماه شروع میشود. *زمان شروع پریود در مادران غیرشیرده: اگر تغذیۀ نوزاد با شیر خشک است و به فرزندتان فقط شیر خشک میدهید، احتمالاً قاعدگی شما بین یک تا سه ماه بعد از زایمان شروع میشود. اگر تا سه ماه بعد از زایمان قاعدگی شروع نشد، لازم است این مسئله را با پزشکتان مطرح کنید. با شروع اولین قاعدگی پس از زایمان، اگر میزان خونریزیتان بیشتر یا کمتر از قبل از دوران بارداری بود نیز نگران نشوید. همچنین شاید در ابتدا فواصل قاعدگیتان هم نامنظم(طولاني يا كوتاه شدن فاصله بين شروع دو سيكل قاعدگي) باشد. اگر بعد از چند ماه قاعدگیتان منظم نشد یا بعد از دو یا سه دوره، خونریزی خیلی شدید داشتید یعنی به مدت چند ساعت متوالی، هر یک ساعت، یک بار نوار بهداشتی شما کاملاً خیس شد، این مسئله را با پزشکتان در میان بگذارید تا در صورت لزوم با نظر پزشکتان مشکلات هورمونی یا رحمی شما بررسی شود. #زايمان_هاي_طبيعي #زايمان_سزارين #شيردهي #شيرخشك #كودك_من #مادرانه❤️ #تاريخ #شروع_دوباره #تقويم #پس_از_زایمان
19 مهر 1399 06:16:51
31 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
1
سلام امشب ی سوپ داریم راحت و خوشمزه 🤩كلا به نظر من گندم خيلي خوش خوراكه و بچه ها هم ازش استقبال ميكنن😇 پس سیوش کن تا سر وقت درست کنی👌🏻🌷 سوپ گندم و كدو(+٨)🎊🎊 بلغورگندم:۱قاشق غذاخوری جوپرک یا بلغور:۱قاشق غذاخوری عدس :۱ قاشق غذاخوری گوشت:۳تکه کوچک کدو:نصف عدد عصاره قلم:۱قالب ✅گوشت رو گذاشتم با اب خوب بپزه وقتي پخت عدس،گندم،جو،كدو رو بهش اضافه كردم وقتي همه مواد پخته شد و لعاب داد ٢٠دقيقه آخر عصاره قلم رو اضافه كردم👌🏻😍🥳خيلي خوشمزه شد🤤 نوش جان🧡🧡🧡🧡 ممنون كه لايك ميكنيد❤️بفرستيد به دوستاتون تا استفاده كنند😘😘 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك#صبحانه_كودك #غذاي_مجاز_شش_ماهگى #غذاي_كودك #مواد_غذايي_مجاز#شش_ماهگی_غذای_کودک #هفت_ماهگی_غذای_کودک #هشت_ماهگی_غذای_کودک#كودك_شاد #غذای_کمکی_کودک #غذای_کمکی_هفت_ماهگی #غذای_کودک_شش_ماهگی#سوپ #غذای_سالم #غذای_کودک