mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام مامانا ✅واسه وزنگیری بهتر بچه ها از این خوراکی ها كه نوشتم میتونید استفاده کنید.ورق بزنيد🌸🌸 ⭐️البته گاهي وزن نگرفتن بچه ها علت هاي ديگه اي داره مثل رفلاكس،كم خوني يا اينكه كوچولوي شما به صورت سرشتي كم وزن و ريز جثه هست. در ضمن چاقي بچه ها نشانه سلامتي اونها نيست همين كه نمودار بچه ها صعودي باشه و وزن نرمال داشته باشن يعني همه چيز خوبه و جاي نگراني نيست👌🏻🥰 ✳️این خوراکی ها خوشمزه رو بدید به کوچولوهاتون چون هم مقوی هست هم مغذی 😍البته یادتون نره که تمام مواد رو تست حساسیت انجام بدید😊 ⁉️به نظر شما چه خوراکی هایی واسه وزنگیری بچه ها خوبه که توی این لیست نیومده؟؟ گه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی #غذای_چاق_کننده_کودک #غذای_کودک #غذای_مقوی_کودک #وزنگیری_کودک #غذای_کمکی_کودک
31 خرداد 1400 09:37:16
72 بازدید
mama_jaann
سلام شب زمستونی تون بخیر✋🏻 این پست مهم رو لازم دونستم با شما به اشتراک بزارم پس حتما با دقت بخونید،ذخیره کنید و برای دوستاتون بفرستید😍😍😍 ✅این ۵ گام رو باید به ترتیبِ گفته شده در پست انجام بدید تا نتیجه بگیرید. ➖این قوانین و مراحل کمک میکنه کودک شما بدون کنجکاوی و تبعات منفی قانون اندام خصوصی رو اجرا کنه وبهش آگاه بشه. 💯باید خود شماهم در اجرای این قوانین پای بند باشید و به هیچ عنوان از آن کوتاه نیایید و با قاطعیت اجرا کنید. ⛔️زمانی که بهش گفتید همه باید داخل اتاق لباس عوض کنن پس خودتون هم اجازه ندارید غیر از این انجام بدید. و همونطور که گفتم این قوانین برای سن بالای ۳سال قابل اجراست😍😍 🌈اگر از اکسپلور پیج ماماجان رو می بینید خوشحال میشم ما رو دنبال کنید💛❤️ @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تربیت_کودک #تربیت_فرزند #کودک_آزاری #نوزاد #غذایکمکی #غذایکودکیکساله #وزنگیری_نوزاد #وزنگیری_کودک
12 دی 1400 19:29:08
70 بازدید
mama_jaann
سلاممن اومد با یک پست کاربردی دیگه😍😍😍 ✳️اگر پست ماماجان👩🏻⚕️رو از اکسپلور یا هشتکمیبینی،خوشحال میشم به خانواده۶۵هزارنفری ما بپیوندی👏🏻👏🏻❤️❤️ @mama_jaann @mama_jaann ✍🏻این هم معرفی کلی قطره آد که ازم میپرسیدید🤩دیگه همه رو یکجا کردم و تقدیم نگاهتون کردم... فقط ممنون میشم حتما لا..یک و س.ی.و کنید تا خستگی از تنم در بره🙏🏻😘😘 ✅قطره آد باید ۳-۵روزگیشروع کنید تا پایان دوسالگی ✅یا آد یا مولتی ویتامین،دادن هر دو قطره اشتباه هست ✅کودکانی که وزنگیری،اشتهای خوبی دارن و ریسک چاقی دارند،بهتره کل دو سال از قطره آد استفاده کنند. ✅در پست های قبلی هم که درباره قطره مولتی ویتامین و آهن توضیح دادم🥳🥳 ⁉️اگه سوالی هست در کامنت ها در خدمتم🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #قطره_آهن #قطره_آد #قطره_مولتی_ویتامین #تغذيه_كودكان #رشد_كودك #وزنگيري_كودك
25 دی 1400 19:50:33
166 بازدید
mama_jaann
مهمترین فواید قطره آهن چیست ؟ آهن یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که موجب اکسیژن رسانی بهتر خون در بدن می شود. کمبود آهن باعث کمخونی (آنمی) میشود که این کمخونی علایمی شامل خستگی، ضعف، رنگپریدگی پوست، کوتاهی تنفس، کاهش توانایی تمرکز، سرگیجه و افزایش ضربان قلب دارد. علت تجویز قطره آهن نوزادان چیست؟ یکی از شایعترین کم خونیهای نوزادی، کم خونی فقر آهن است. آهن با هموگلوبین گلبولهای قرمز وظیفه اکسیژن رسانی را به کل بدن بر عهده دارد. هنگامی که نوزاد متولد میشود و به مدت شش ماه از شیر مادر تغذیه میکند، آهن بدن او تامین میشود و نیازی به دریافت قطره آهن نوزادی نمیباشند. اما بعد از شش ماهگی برخی کودکان با تجویز پزشک، نیازمند دریافت آهن هستند. نقش کمبود آهن در سلامت بدن نوزاد چیست؟ آهن با هموگلوبین خون وظیفهی اکسیژن رسانی به سلولهای بدن را انجام میدهد و کمبود آن عوارض زیر را به دنبال دارد: * کاهش رشد طبیعی نظیر قد و وزن و غیره * پایین آمدن بهره هوشی نوزاد * پایین آمدن قدرت یادگیری کودک * کاهش قدرت تمرکز کودک * پایین آمدن مقاومت بدن در برابر بیماریها * ایجاد خستگی زودرس * احساس ضعف و بی حالی * پایین آمدن اشتهای کودک بعد از دادن قطره آهن میتوان به کودک شیر داد؟ بعد از مصرف، بلافاصله به کودک شیر ندهید چون جذب آهن را به تاخیر میاندازد. خیلی از بچهها طعم این قطره را دوست ندارند. این قطره را چطور باید به کودک داد؟ بهتر است قطره آهن به وسیله قطرهچکان در خلفیترین قسمت زبان چکانده شود تا بلافاصله بلعیده و کمتر با بزاق مخلوط شود. توصیه میشود پس از مصرف کمی به کودک آب بدهید تا محیط دهان کاملا تمیز شود. در بچههای بزرگتر میتوان قطره آهن را با آبمیوههایی مانند سیب و پرتقال مخلوط کرد و با نی به بچه داد. مصرف این قطره باید از چند سالگی شروع شود؟ از آنجا که در دوران جنینی، هموگلوبین بدن از طریق خون مادر تامین میشود و ذخیره آن تا سن 6 ماهگی در بدن کودک باقی میماند؛ پزشکان، زمان لزوم استفاده را از 6 ماهگی تا 24 ماهگی میدانند. درپست بعدي درباره اينكه چگونه از سياه شدن دندان با قطره آهن جلوگيري كنيم صحبت خواهيم كرد🌹 #قطره_آهن #رشد #کودک_باهوش #دندانپزشکی_کودکان #اکسیژن #کم_خونی #خستگی #غذاي_كودك #غذاي_كمكي #غذاي_بچه #کودک_خلاق
20 مهر 1399 11:30:42
50 بازدید
mama_jaann
اين هم دوتا شعر شاد و خوشكل واسه دختر پسراي نازتون😍🌹 #شعر_كودك #شعر_کودکانه #شعر_دخترانه #شعر_پسر #غذاي_كودك @mama_jaann
28 بهمن 1399 19:40:56
91 بازدید
mama_jaann
سلام ماماناي گل امروز اومدم با ي سوپ به طعم زمستان و عاليه واسه وزنگيري و هنگام سرماخوردگي👌🏻عالي واسه شبهاي زمستان😋😋 خوشگلا چرا لا..يك نميكنيد انرژي ندارم ديگه پست بزارم🥺 حتما سي..وش كن كه بعدا هم خواستي زود پيداش كني🤓 ✅سوپ گوشت و شلغم معجزه درمان سرماخوردگي(+٨) هويج:نصف يك عدد🥕 سيب زميني:نصف دونه كوچولو🥔 شلغم:٢عدد كوچك عدس:١قاشق غذا خوري برنج:نصف قاشق غذا خوري🍚 ورميشل:به اندازه دلخواه🍜 عصاره قلم:١قالب گوشت:٢تكه خورشتي كوچك🥩 ♨️اول سيب زميني،هويج،شلغم،عدس ،گوشت وعصاره با ي ليوان آب ريختم داخل زودپز و گذاشتم تا خوب بپزه و قتي كه پخت برنج خيس كرده رو با ورميشل بهش اضافه كردم و گذاشتم تا جا بيفته.سوپ شما اماده ست👌🏻 نوش جان😘❤️ نكته:👇🏻 ١-ميتونيد به سوپتون دال عدس يا ماش هم اضافه كنيد. ٢-از سبزيجاتي مثل جعفري،گشنيز و شويد هم ميشه استفاده كرد. ٣-لطفا غذاهايي كه گوشت دارن رو به خوبي بپزيد طوري كه وقتي چنگال ميكشيد له بشه. ٤-اگه ميخوايد كالري غذا بيشتر بشه و وزنگيري بهتري داشته باشه ميتونيد كره بهش اضافه كنيد. اگر از اكسپلور ميايد لطفا پيج ما رو دنبال كنيد😍😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #سوپ_كودك #سوپ #غذاي_سالم #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #سرماخوردگی #كرونا
01 دی 1400 10:02:54
296 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0
يه كم بخنديم خوووب😂😂😂 كيا واكسن كودك شون رو سر وقت زدن؟🤓 كيا تو روزهاي آينده كوچولوشون بايد واكسن بزنه؟💉 بهتره كه واكسن ها رو به خاطر كرونا به تعويق نندازيد،چون اصلا معلوم نيست اين مهمون ناخونده تا كي جا خوش كرده!!😣😖 دقيقا اسفند ٩٨وقتي كرونا به تازگي در ايران پيدا شده بود،پسر من واكسن ٤ماهگي داشت خيلي ها گفتن واكسن ها رو فعلا نزنيد اما من چون حدس زده بودم كه معلوم نيست كرونا تا كي بمونه سر موقع واكسن ش رو زدم.😍😍الان پسر من يكسال داره و بعد از اون دوتا واكسن ديگه و چكاپ يكسالگي ش رو هم انجام داده.😊☺️ پس از شماهم خواهش ميكنم با رعايت تمام موارد بهداشتي زودتر واكسن دلبندتون رو بزنيد💪🏻😇 #واكسن #كروناويروس #واكسن_كودك #ماسك_بزنيم #خنده_دار #كودك_شاد @mama_jaann