mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
⚠️شایع ترین کمبود تغذیه ای درکودکان فقر آهن است. اگر فقر آهن تشخیص داده نشود میتواند منجر به کم خونی شود.❌ علت فقرآهن اغلب تغذیه ای است ولی گاهی به علت بعضی بیماری ها می تواند اتفاق بیفتد. ‼️بسیاری از کودکان که دچار کم خونی هستند نشانه ای از خود بروز نمی دهند به همین علت؛ لازم است که کودکان به صورت روتین آزمایش خون بدهند. ✅بعضی از علائم کم خونی عبارتند از: * ضعف عمومی🤒 * سرگیجه🤕 * خشکی دهان🥴 * پوست رنگ پریده😶 * کجخلقی و زودرنجی😡 * رنگ پوست زرد🙄 * تنفس سریع😷 * ضربان قلب بالا😓 • بی اشتهایی😯 • کاهش انرژی🥱 ➖کم خونی فقر آهن میتواند باعث اختلالات عصبی شناختی،اختلال حافظه،اختلال خواندن،تکلم و مشکل در حل مسایل ریاضی شود. ✅راه های جلوگیری از فقرآهن:👇🏻 ۱-شروع قطره آهن در زمان مناسب ۲-مصرف غذاهای غنی از آهن ۳-عدم مصرف شیرگاو درسن زیریکسال ۴-محدودکردن مصرف شیرگاوتا حداکثر۶۰۰سی سی در روز درسن بالای یکسال ❇️تمام کودکان باید درسن۹-۱۲ماهگی از نظر کم خونی فقرآهن با آزمایش خون غربالگری شوند.❗️ ⁉️شما قطره آهن به کوچولوهاتون میدید؟از چه مارکی راضی هستید؟ #کم_خونی_فقر_آهن #کم_خونی_کودک #قطره_آهن_نوزاد #کم_خونی_و_درمان_آن #کودک @mama_jaann
03 بهمن 1399 15:33:34
50 بازدید
mama_jaann
سلام اين م از صبحانه مقوي و خوشمزه مخصوص بچه هاي پيج ماماجان😍😍 كاچي(+٨) آردگندم:١قاشق غذاخوري شيره خرمايا شيره انگور:٣قاشق غذاخوري كره:٢٠گرم آب :١ليوان گلاب:چندقطره كره رو داخل قابلمه بريزيد و وقتي آب شد بهش آرد رو اضافه كنيد و آردو تفت بديد تا بوي خام ش از بين بره(زياد تفت نديد).شيره خرماو گلاب رو داخل آب بريزيد ومخلوطش كنيدو به آرد اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد تا آرد گلوله نشه.سپس اجازه ميديد تا بجوشه وروغن بيافته.👌🏻😍نوش جان❤️ ✅نكات مهم: ١-ميتونيد از انواع مغزها(بادام،گردو،فندق،پسته)از ١٠ماهگي در پخت كاچي استفاده كنيد. ٢-سه شيره از يكسالگي مجاز به استفاده هستيد. ٣-از يكسالگي ميتونيد از مقداري زعفران براي طعم بهتر استفاده كنيد. ٤-از يكسالگي ميتونيد بجاي شيره از شكر استفاده كنيد. ٥-چون پسرم كاچي رقيق دوست نداره من كمتر آب ريختم وغليظ برداشتم ،شما حتما١ليوان آب بريزيد و در صورتي كه باز سفت شد ميتونيد كمي آب بهش اضافه كنيد. #غذاي_كودك #كاچي #غذاي_كمكي #صبحانه_كودك #غذاي_كودك_يكسالگي #غذاي_كودك_هشت_ماهگى #غذاي_كودك_شش_ماهگي @mama_jaann
27 دی 1399 17:24:05
129 بازدید
mama_jaann
سلام نماز روزه هاتون قبول😍🌷 امشب ي حليم آوردم كه با همين دو قلم درست ميشه ولي عاليه هااا👌🏻👌🏻خوشمزه و مقوي واسه صبحانه يا ناهار و شام بچه ها💯 تازه ميتونيد افطار واسه خودتون هم درست كنيد كه خيلي خوش طعم😋 خلاصه كه سيوش كن كه بدردت ميخوره✋🏻لا..يك يادت نره مهربون😍🥰 حليم گوشت(+٨) بلغور گندم:٣قاشق غذاخوري گوشت گوسفند:٥تكه كوچك ✅گوشت رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه. بلغور گندم رو هم با يك ليوان آب بزاريد داخل ي قابلمه ديگه بپزه.بعد از اينكه گندم نرم شد و آب ش كم شد گوشت كاملا پخته شده رو با آب گوشت به گندم اضافه كنيد و بزاريد نيم ساعت ديگه با شعله كم جوش بخوره تا آب حليم جمع بشه. در آخر با ميكسر كاملا ميكس كنيد تا حليم تون يك دست بشه. نوش جان🥰😍 ميتونيد عصاره قلم، كره يا روغن هم بهش اضافه كنيد. گوشت ش نبايد كم باشه و گرنه خوش طعم نميشه. ⁉️شما چطوري حليم درست مي كنيد؟؟؟🤔 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #حليم #غذاي_كمكي_كودك #ميانوعده_كودكان #سوپ_كودك #غذاي_هشت_ماهگي
28 فروردین 1400 17:22:57
132 بازدید
mama_jaann
روزتون بخير مامانا🌿 🌾اينم ي غذاي فوري فوتي و خوشمزه واسه مامانايي كه خيلي سرشون شلوغه و نميدونن چي درست كنن🤩🥳 پاستا ٣سوته(+٨)🤗 گوشت چرخ كرده:۵٠گرم پاستا:٧٠گرم پوره گوجه يا رب خانگي:١-٢قاشق غذا خوري پیاز و فلفل دلمه:به میزان دلخواه پنیر پیتزا:درصورت تمایل بعد از یکسالگی ✅طرز تهیه رو در پست به صورت اسلایدی گذاشتم تا راحتتر باشه واستون😇🥰 ورق بزنيد😋 🌿از طعمش نگم براتون كه عاشقش ميشيد🤤😋 🌦نكات مهم: 🍂از ادويه هاي ديگه مثل پودر سير و آويشن در خد كم ميتونيد استفاده كنيد. 🍁پنير پيتزا براي افزايش كالري غذا واسه كودكان كم وزن ميتونه گاهي استفاده (نه زیاد)بشه. 🍂زير يكسال از پوره گوجه با رب هاي خانگي استفاده كنيد. 🍁پاستا ي غذاي انگشتي باحاله كه همه بچه ها عاشق ش ميشن🤤 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #كودك #غذاي_كودك #كودك_شاد #تغذیه_کودک #تغذیه_کودک_بدغذا
17 مهر 1400 09:39:10
258 بازدید
mama_jaann
سلام يكي از دلايل اصلي گريه نوزادان نفخ يا همون كوليك هست كه به جز دارو با يكسري راهكارهاي ساده ميشه درمانش كرد.✌🏻😌 1️⃣گرفتن آروغ نوزاد بعد از هر بار شیردهی 2️⃣استفاده از کیسه آبگرم(حواستون باشه پوست کودک نسوزه)یا حوله گرم بر روی شکم کودک 3️⃣ماساژ ملایم و آرام دور ناف،جهت عقربه ساعت 4️⃣انجام حرکت آرام دوچرخه 5️⃣برای چند ثانیه پای نوزاد را به داخل شکمش جمع کنید و رها کنید(۶-۷مرتبه تکرار) 6️⃣خواباندن کودک به روی شکم و قرار دادن شکم او روی ساعد دست والدین ونوازش کمر او 7️⃣قبل از گرسنه شدن کودک به او شیر دهید تا با عجله شیر نخورد و هوا وارد معده او شود. 8️⃣در کودکان شیر خشکی پس از مخلوط کردن پودر و آب چند دقیقه درب شیشه را باز کنید تا حباب و هوا از بین برود. 9️⃣در آخر و موارد شديد بايد طبق نظر پزشك دارو مصرف شود. لطفا از پست هامون حمايت كنيد تا پست هاي بعدي واستون نشان داده بشه❤️❤️ @mama_jaann @mama_jaann #كودك #کودکانه #غذاي_كودك #كوليك #رشد_كودك #تغذيه_كودك
19 فروردین 1401 18:46:33
373 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ی سوپ ساده داریم اما مقوی 🤩 اول لایک کن و بعدش ذخیره سازی تا بعدا دنبالش نگردی😃حتما بفرست واسه دوستات😘 سوپ عدس و گندم(+۷) عدس:۱قاشق غذاخوری گندم:۱قاشق غذاخوری🌾 برنج:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:۱ عدد کوچک🥔 هویج:نصف عدد🥕 پیاز:نصف عدد🧅 عصاره قلم:۱قالب هویج،پیاز،سیب زمینی،عدس،عصاره قلم رو گذاشتم تا بپزه وقتی که نسبتا نرم شدن گندم وبرنج رو بهش اضافه کردم و گذاشتم تا خوب جا بیفته.🤩و تماااام👏🏻نوش جان🥰 ✅نکته: ۱)میتونید تو این غذا از گوشت و مرغ هم استفاده کنید. ۲)اگه کوچولوتون یبوست داره سبزیجاتی مثل گشنیز و جعفری و آلو بخارابهش اضافه کنید. ۳)به جای برنج و گندم میتونید از جو استفاده کنید.😍 ۴)اگه جوجولوتون میلی به غذا نداره میتونید۲-۳قطره لیمو ترش بچکونید داخل سوپش👌🏻 ۵)برای بچه هایی که کمبود وزن دارن حتما از کره استفاده کنید🧈 #غذای_کمکی #غذای_سالم #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #سوپ_کودک #غذای_چاق_کننده_کودک @mama_jaann
26 آذر 1399 14:44:13
221 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
2
سلام این هم پست ترک پستونک که قول داده بودم😍 پس لطفا ازش حمایت کنید🕊🌼 ✅بهترین زمان ترک پستونک ۴-۶ماهگی کودک که هنوز خیلی وابسته نشده است بعد از این زمان انتخاب با خود شماست و بهتر است قبل از دو سالگی حذف شود. 🎈در کودکانبالای ۲سال که متوجه این حرکت می شوند می توان از روش بستن بادکنک و فرستادن پستونک به آسمان استفاده کرد🕊 در زمان ترک پستونک به خصوص در کودکانی که عادت به مکزدن در زمان خوابیدن دارند حتما باید در طول روز فعالیت های حرکتی انجام دهند تا خسته شده و به راحتی به خواب روند.🥱😴 کودک امکان دارد چند هفته اول بهانه پستونک را بگیرد، به ویژه در طول خواب که می توانید به روش های پشت کمر زدن،لالایی خواندن و کمی آب دادن او را خواب کنید.👍🏻 ✅در آخر باید بگم صبر صبر صبر فراموش نشه✅ ⁉️شما چه روشی داشتید برای ترک پستونککوچولوتون؟؟ اگر از اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو می بینی حتما پیج ما رو دنبال کنید🌼🌷 @mama_jaann @mama_jaann #پستونک_نی_نی #کودک #تغذیه_کودک #شیشهشیرنوزاد #غذای_کودک #قطع_شیردهی #قطع_شیر_شب