mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام سلام✋🏻✋🏻 من اومدم با دستور كلم پلو شيرازي كه كلي خاطرخواه داره.😌😌اين غذا رو واسه خانواده هم ميتونيد بزاريد(واسه بچه هاي كوچك خيلي حواستون به قلقلي ها باشه گلوشون گيرنكنه) مواد لازم كلم پلو شيرازي(+٨) كلم قمري يا كلم پيچ:نصف عدد كوچك آبليموترش:نصف قاشق غذاخوري🍋 پياز:١عدد🧅 گوشت چرخ كرده:٨٠گرم🥩 آردنخودچي:١قاشق مرباخوري سبزي كلم پلو(ترخون+تره+جعفري+ريحان+شويد) زردچوبه و ادويه كاري:به ميزان لازم برنج:١پيمانه عدس:١قاشق غذاخوري 1️⃣برنج را از ٣-٤ساعت قبل خيس كنيد.آن را بپزيد و آبكش كنيد.(كمي زردچوبه داخل آب برنج بزنيد.) 2️⃣كلم رابه صورت خلالي خرد و آنرا بشوييد.داخل تابه اي كه كمي روغن دارد روي حرارت بزاريد تا آب ش كشيده و كمي سرخ بشه در آخر ابليمو بزنيد و از روي حرارت برداريد. 3️⃣پياز رو رنده و آب ش رو بگيريد سپس گوشت +آردنخودچي+ادويه ها(بالاي يكسال نمك و فلفل)را اضافه كنيد خوب ورز بديد تا به خورد هم بره.حالا قلقلي ها كرچك درست كنيد و داخل تابه با كمي روغن سرخ كنيد. 4️⃣قلقليها و كلم ها و عدس پخته رو باهم مخلوط كنيد و نصف سبزي خشك رو بهش اضافه كنيد كمي كه تفا خورد از حرارت برداريد. 5️⃣كف قابلمه نان يا سيب زميني بندازيد و برنج و مواد،و مابقي سبزي رو لايه لايه بزاريد تا تموم بشه.٤٥دقيقه بزاريد تا دم بكشه😋😋😋 نوش جان🥰🥰🥰 ✅نكته: 💛اگر از سبزي تازه استفاده ميكنيد بايد ٥دقيقه اخر پختِ برنج به اب برنج اضافه كنيد تا نرم بشه. 💛اين غذا در صورتي كه كوچولوي شما بلد باشه بجوه مجازه و ميتونيد برنج رو كمي شفته تر برداريد تا راحتتر بخوره✅ قلقلي ها رو نصف كنيد و به بچه هاي كوچك بدهيد. 💛اين مقدار مواد براي حدودا يك نفر خوش اشتها😂كافيه. 💖كلي اموزش هاي خفن واسه شما مامان مهربون داخل پيج داريم😍خوشحال ميشم مارو دنبال كنيد👌🏻👌🏻 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #تغذيه_كودك #غذاي_كودك #كودك #تربيتكودك #رشدكودك #قدكودك #تغذيهكودك
11 دی 1400 17:35:11
171 بازدید
mama_jaann
سلام امشب ي كته اوردم با طعم بهشت 😍نگم براتون از خوشمزگيِ اين غذا 🤤 حتما پست رو سيو كن تا به زودي درست ش كني😋و بفرست واسه دوستات تا اونا هم ياد بگيرن😉 كته يِ كدو و شلغم(+٨) برنج ايراني:٣قاشق غذاخوري🍚 كدوسبز:١عدد كوچك🥒 شلغم:١عدد متوسط گوشت گوسفندي:٢تكه خورشتي🥩 عصاره قلم:١قالب پياز:نصف عدد🧅 پوره گوجه فرنگي:١عدد كوچك🍅 اول پياز رو با كره يا روغن تفت بديد بعد گوشت رو اضافه كنيد و اونم تفت بديد بعدش گوجه،كدو،شلغم و عصاره قلم رو اضافه كنيد وبا ي ليوان آب بزاريد تا خوب بپزه وقتي كه خوب پخت برنج خيس خورده رووبهش اضافه كنيد و بزاريد تا دم بكشه🥰نوش جان😙😊 #غذاي_كمكي #غذاي_كودك #كودك_بدغذا #كودك_شاد #كودكانه #نوزاد_شیر_خوار #غذاي_ايراني #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #شلغم #كدو #كته_كباب @mama_jaann
01 دی 1399 17:09:37
123 بازدید
mama_jaann
سلام🕊 ✅اقا این پست دیگه اتمام حجتِ انتخاب دیگه با خودتون(واقعا هنوز میخوای شیرمحلی روانتخاب کنی؟؟!)🤨 این شایعات وایتکس و نگهدارنده داخل شیرها رو هم همینجا از ذهنتون پاک کنید لطفا😎 تنها مزیت شیرهای محلی فقط طعم ش هست که اونم بخاطر چربی بالایی که داره هست🥵پس به ریسک باکتری هاش نمی ارزه😅 اگه از اکسپلور میای پیش ما بمون✅😍 @mama_jaann @mama_jaann #شیر_مادر #شیر_پاستوریزه #تغذیه_کودکان #غذای_کودک_مقوی #وزنگیری_کودک #کودک_سالم #کودک_خلاق #کودک_باهوش #غذای_کودک
08 اسفند 1400 19:41:00
601 بازدید
mama_jaann
سلام چه حال و احوال؟؟ آش دندونی یکی از آش های قدیمی هست که واسه راحت تر دندان در آوردن کودک طبخ میکردند😍🥰 آش دندونی(+٩) عدس:١قاشق غذاخوری نخود:١قاشق غذاخوری ماش:١قاشق غذاخوری لوبیا:١ قاشق غذاخوری برنج:١/۵قاشق غذاخوری بلغور گندم:١قاشق غذاخوری بلغور جو:١قاشق غذاخوری پیاز:١عدد 1️⃣حتما حبوبات رو از٢۴ساعت قبل با یک تکه خیار خیس کنید و چند سری آب ش رو عوض کنید تا کامل نفخ ش از بین بره. بعد با یک و نیم لیوان آب بزارید تا خوب بپزه.✅ 2️⃣برنج،جو،گندم رو بزارید بپزه و خوب نرم بشه ✅ 3️⃣در ظرفی کوچک پیاز خرد شده رو سرخ کنید و کمی زردچوبه و نعنا بهش بزنید و به مخلوط برنج و حبوبات اضافه کنید.✅ ✅نکته: حتما حتما حبوبات روبا پشت قاشق له کنید و بعد به کودکان زیر ۳سال بدهید.❌⛔️ میتونید در این آش از گوشت گوسفند ریش ریش هم استفاده کنید.🥩 میتونید از قلم یا عصاره قلم برای مقوی تر شدن غذای کودک استفاده کنید.🥘 اگر از اکسپلور یا هشتک پست ما رو میبینی خوشحال میشم به جمع ما بپیوندی😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #تغذیه_مناسب #تغذیه_کودکان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #سوپ_کودک #کودک_خلاق #کودک_باهوش #وزنگیری_کودک #رشد_کودک #تکامل_کودک #دندان_کودک
07 اسفند 1400 17:17:30
393 بازدید
mama_jaann
سلام نماز روزه هاتون قبول😍🌷 امشب ي حليم آوردم كه با همين دو قلم درست ميشه ولي عاليه هااا👌🏻👌🏻خوشمزه و مقوي واسه صبحانه يا ناهار و شام بچه ها💯 تازه ميتونيد افطار واسه خودتون هم درست كنيد كه خيلي خوش طعم😋 خلاصه كه سيوش كن كه بدردت ميخوره✋🏻لا..يك يادت نره مهربون😍🥰 حليم گوشت(+٨) بلغور گندم:٣قاشق غذاخوري گوشت گوسفند:٥تكه كوچك ✅گوشت رو با يك ليوان آب بزاريد بپزه. بلغور گندم رو هم با يك ليوان آب بزاريد داخل ي قابلمه ديگه بپزه.بعد از اينكه گندم نرم شد و آب ش كم شد گوشت كاملا پخته شده رو با آب گوشت به گندم اضافه كنيد و بزاريد نيم ساعت ديگه با شعله كم جوش بخوره تا آب حليم جمع بشه. در آخر با ميكسر كاملا ميكس كنيد تا حليم تون يك دست بشه. نوش جان🥰😍 ميتونيد عصاره قلم، كره يا روغن هم بهش اضافه كنيد. گوشت ش نبايد كم باشه و گرنه خوش طعم نميشه. ⁉️شما چطوري حليم درست مي كنيد؟؟؟🤔 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #حليم #غذاي_كمكي_كودك #ميانوعده_كودكان #سوپ_كودك #غذاي_هشت_ماهگي
28 فروردین 1400 17:22:57
132 بازدید
mama_jaann
سلام به مامانای عزیز،ماما جان هستم و میخوام تجربه کاهش وزن خودم رو در اختیارتون قرار بدم. برای کم کردن وزن لازم نیست از رژیم های عجیب و غریب استفاده کرد یا به حدی به گرسنگی رو تحمل کنیم که از رژیم زده بشیم. در صورت شیردهی بهتره تا۶ماه پس از زایمان رژیم گرفته نشه و بعد از آن با دریافت کالری نسبتا بالایی شروع شود. اگر در حال حاضر شرایط دریافت رژیم از مشاور تغذیه ندارید یا مثل من خیلی پایبند برنامه غذایی رژیمی نیستید بهترین گزینه کالری شماری است. کالری شماری چیست؟ شمارش کالری هر وعده غذایی یا نوشیدنی که آن را به صورت روزانه مصرف میکنید، کالری شماری نام دارد. شما میتوانید کالری شماری را با استفاده از برنامههای آنلاین یا یادداشت کردن دستی برنامه غذایی خود انجام دهید. کالری شماری برای کاهش وزن باید به صورت روزانه انجام شود. برنامه های انلاین مثل کرفس،مانکن ،بشقاب و... که به راحتی می توانید کالری دریافتی روزانه خودتون رو آنالیز کنید.کار با این برنامه ها بسیار راحت است و در صورت تقسیم درست کالری در طول روز به هیچعنوان احساس گرسنگی نخواهید کرد. من در عرض۴ماه توانستم با همین روش ۱۲کیلو کم کنم وبه وزن قبل از بارداری برسم. رژیم استاندارد رژیمی ست که فرد در هفته حدود۵/تا۱کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. در طول رژیم استفاده از مکمل های دارویی مثل قرص های مولتی ویتامین،ویتامین سی و ...با دستور پزشک توصیه می شود. در پست های آینده درباره اینکه چگونه از شل شدن شکم بعد از رژیم جلوگیری کنیم صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #رژیم_غذایی #بارداري #زایمان #شیردهی #مادر❤ #نوزاد #کالری_شماری #نقصان_کالری #مولتی_ویتامین #اندام_ايده_آل #غذای_سالم #وزن
09 مهر 1399 05:58:30
118 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
0
عرق کردن بچه ها اگه بیماری باشه دو علت اصلی داره: ۱)کمبود ویتامین دی ۲)بیماری قلبی 🔶اگه کوچولوتون وزنگیری خوبی داره،فعالیتش خوبه،موقع شیرخوردن تند تند سینه یا شیشه رو ول نمی کنه،تند تند سرما نمیخوره،هنگام فعالیت به نفس نفس نمی افته،قطره مولتی ویتامین و آد رو مرتب می خوره و...احتمالا همه چیز خوبه و جای نگرانی نیست👌🏻😍 🔸عرق کردن نوزاد و شیرخوار در اغلب موارد طبیعی است. ‼️خیلی از بچه ها در هنگام خواب عرق می کنند که طبیعیه پسر من بعضی وقتا به قدری عرق می کرد که بالشت ش خیس میشد😥 ✅حتما دمای اتاق رو جوری تنظیم کنید که نه خیلی گرم باشه و نه خیلی سرد👌🏻 #کودک #غذای_کمکی_کودک #تعریق_کف_دست_و_پا