پست های مشابه

mama_jaann

سلام به مامان هاي عزيز ميدونم كه ممكن خيلي هاتون درگير درامدن دندان هاي كوچولوتون باشيد پس قلب بي رنگ و رنگي كن تا بريم ببينيم چكار بايد كرد!!؟😊 علايم دندان🦷 در اوردن بيقراري،ابريزش از دهان،بردن اشيا به دهان و تمايل به گاز گرفتن و بي اشتهايي مي باشد. ممكن است دماي بدن مختصري بيشتر شود ولي تب خصوصا دماي بالاتر از٣٨درجه ربطي به دندان ندارد. ابريزش بيني،سرفه،اسهال هم ربطي به دندان در اوردن ندارد. براي تسكين درد مي توانيداز ماساژ لثه با دست يا مسواك انگشتي استفاده كنيد. دادن دندان گيري كه در يخچال گذاشته ايد و سردشده مي تواند كمك كند. در اين دوران هر روز اسباب بازي هاو وسايلي كه كودك دايما داخل دهان مي برد بشوييد. اب دهان را مرتبا از صورت و اطراف دهان پاك كنيد تا باعث اگزما و خارش پوست نشود. از ژل هاي دندان كه حاوي ليدوكايين و بنزوكايين هستند به علت عوارضي كه دارند استفاده نكنيد. با تحويز پزشك در موارد شديد مي توان از مسكن هاي خوراكي استفاده كرد. لطفا تجربياتتون رو در اين زمينه با مامان هاي ديگه به اشتراك بزاريد❤️ #دندان_شیری #دندان_درآوردن #دندان_پزشکی #بچه_داری #مادر_کودک #بيقراري_نوزاد #غذاي_كودك

28 مهر 1399 15:00:34

55 بازدید

mama_jaann

سلام ✋🏻 ماماجان اومده با ي پست كاربرديه ديگه🤩😍 ✅از وقتي كه دندان آسياب 🦷در بياد مسواك زدن الزاميه،قبل از اون ميتونيد از مسواك هاي انگشتي،يا گاز استريل استفاده كنيد.💛 🌱ويژگي هاي گفته شده مخصوص مسواك كودكان تا سن ٦سالگي هست و زماني كه دندان هاي دائمي رويش پيدا مي كنن ديگه مسواك هاي softجوابگو نیستند.✅ ⛄️زمان تعویض مسواک:هر زمان که موهای مسواک کج،سایيده و زبر شدن باید تعویض بشه که معمولا بخاطر دندان زدن و مک زدن مسواک توسط بچه ها این اتفاق به سرعت رخ میده.♻️ لطفا لا..يك كنيد و براي دوستاتون ارسال كنيد.🌈🌦 🎀پيج مون رو از دست نده دوست عزيز🎈🎀 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #مراقبت_كودك #دندانپزشكي_اطفال #دندان #مسواك_كودك #غذاي_كودك #لباس_كودك #كاپشن_كودك #تغذيه_كودك #غذاي_كودك

22 آبان 1400 17:36:34

100 بازدید

mama_jaann

سلاااام نماز روزه هاتون قبول 🤲🏻🍃 من اومدم با ي كته خوشمزه و باحال با طعم و عطر جديد😍👌🏻 مراحل و دستور پخت رو در اسلايدهاي بعد ببينيد😎 👀كته چشم بلبلي(+٨) برنج:نصف پيمانه گوجه:١عدد لوبيا چشم بلبلي:١/٥قاشق غذاخوري گوشت چرخكرده:٤٠گرم هويج:نصف عدد كوچك پياز:١عددكوچك 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌿پياز رو داخل روغن تفت بديد 🍃گوشت رو بهش اضافه كنيد و بهش زردچوبه و زيره بزنيد كمي تفت بديد بعد بهش گوجه و هويج و لوبيا از قبل پخته شده رو اضافه و درش رو رو بزاريد تا كمي نرم بشه و برنج و نصف ليوان آب اضافه كنيد بزاريد تا آبش كشيده بشه درش رو بزاريد تا دم بكشه 🥰نوش جونتون🌺 ✅بزاريد لوبيا خوب بپزه و بعد به غذا اضافه كنيد و حتما برنج رو٤-٥ساعت خيس كنيد.💯 اگر از اكسپلور پست ماماجان رو مي بيني بيا پيش ما بمون🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #تغذيه_كمكي_كودكان #غذاي_خانگي #غذاي_كودك #رشد_كودك #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #بچه

05 اردیبهشت 1401 18:17:50

535 بازدید

mama_jaann

بهتر است قطره آ+د از ۱۰روزگی نوزاد به میزان ۲۵قطره شروع شده وتا پایان ۶ماهگی ادامه یابدو پس از آن مصرف مولتی ویتامین آغاز شود که باز به دستور قابل تغییر می باشد. در این پست از محصولاتی که در ایران راحت تر یافت می شود نام برده شده. شما برای کوچولو تون از چه مارکی استفاده می کنیدو‌به مامانای دیگه توصیه می کنید؟؟🌹🌹

09 مهر 1399 06:10:02

66 بازدید

mama_jaann

سلام گلاي تو خونه 🥰🌹اينم طرز تهيه سويق كه حسابي همه دنبالش بوديد😍اول ویدیو رو ببینید و بعدلطفا کپشن رو‌با دقت بخونید💯 حتما بفرستيد واسه كساني كه درست دارن خودشون سويق درست كنند👌🏻💯 سَویق، یا همان آرد حبوبات و غلات انواع مختلفی دارد از سَویق جو گرفته تا گندم و عدس که هر کدام برای خود خواص خودشان را دارد.سويق ماده مغذي ست كه بدون اضافه كردن ماده خاصي باعث مقوي شدن غذا مي شود💪🏻👏🏻 ✅مواد مورد نياز براي سويق كامل:👇🏻 ➖نخود:٢قاشق غذاخوري👈🏻از٩ماهگي مجاز ➖عدس:٢قاشق غذاخوري ➖ماش:٢قاشق غذاخوري ➖آردبرنج:٢قاشق غذاخوري👈🏻آموزشش تو پيج هست😊 ➖آردگندم سبوس دار:٢قاشق غذاخوري ✳️حبوبات رو به مدت ١٢ساعت خيس كنيد بعد از خيس خوردن اگه خواستيد ميتونيد پوست روي اونها رو بگيريد(من نگرفتم) ✳️روي پارچه نخي پهن كنيد تا خشك بشن(٢٤ساعت) ✳️حبوبات رو به خوبي آسياب كنيد ✳️الك كنيد ✳️بدون روغن تفت بديد( حدودا ۱۰-۱۵دقيقه) ✳️آردبرنج و آردگندم رو تفت بديد(ميتونيد سبوس هم اضافه كنيد) ✳️همه مواد رو تركيب كنيد ✳️دوباره آسياب كنيد و باز الك كنيد ✳️مواد رو دوباره تفت بدید(مرتب هم بزنید تا نسوزه) 🔶ويديو طرز تهيه هم كه داخل پست گذاشتم نكات مهم:👇🏻 ١-اگه كوچولوتون سن زير ٩ماه داره نخود داخل سويق ش نريزيد.سن شروع سویق(عدس،ماش،گندم وبرنج)از ۸ماهگی ست. ٢-تمام مواد بايد از قبل تست حساسيت شده باشه⚠️ ٣-در استفاده از سويق زياده روي نكنيد(روزي يك قاشق غذاخوري كافيه)‼️ ٤-سويق رو ميتونيد داخل انواع سوپ،تخم مرغ،ماست،شير(بالاي يكسال)،بستني،فرني استفاده كنيد👌🏻👌🏻 ۵-میتونید حبوبات رو جدا گانه تفت بدیدونگه دارید تا سویق های مختلف داشته باشید(مثلا سویق عدس،ماش،نخود،گندم و برنج) ۶-درظرف مناسب داخل یخچال نگه دارید🥰 ‼️خواص سویق رو هم تو استوری واستون گذاشتم💯 #غذای_کمکی #سویق_کودک #سویق_کامل #مادروکودک #نوزاد @mama_jaann

30 دی 1399 18:20:53

93 بازدید

mama_jaann

سلام این هم پست ایودی که قولش رو بهتون داده بودم،ورق بزنید😍🌷 ⁉️بهترین زمان جایگذاری! اگر جایگذاری را در ۷ روز دوره قاعدگی انجام ندهید، پزشک یا ماما قبل از اقدام به جایگذاری یک تست حاملگی می گیرد تا احتمال حاملگی را رد کند. ✳️نحوه گذاشتن آی یو دی: در این مرحله، پزشک با اسپکولوم که شبیه به منقار اردک است، واژن را باز نگه می دارد. این وسیله وارد واژن شده و سپس تیغه های آن را باز کرده و با استفاده از زائده ای که روی دسته آن قرار دارد، آن را باز نگه می دارند.وپس از اندازه گیری سایز رحم ایودی،ایودی را وارد رحم کرده و سپس اسپکولوم را خارج میکند. ✅جایگذاری در مطب انجام میشود و درد زیادی ندارد.و بلافاصله می توانید به ادامه ی کارهای خود بپردازید. نخی که در واژن شما آویزان می ماند هیچگونه مزاحمتی برای شما ندارد. معایب گفته شده برای همه اتفاق نمی افتد و لازم نیست که نگران جایگذاری باشید. اگه واست مفيد بود لا.يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann #بیماری_زنان #مادر #کودک #بارداری #پیشگیری_از_بارداری #آیودی_گذاری #كودك_شاد #iud

24 اردیبهشت 1400 16:24:53

18 بازدید

Fatemeh Nabavi

0

4

سوپ‌ ساده

سلام خداقوت مامانا امروز ي سوپ داريم واسه مامانايي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كردن.🤗 ممنون كه لايك ميكنيد و ميفرستيد به دوستايي كه بهش نياز دارن.😍مامانا سيوش كنيد كه لازمتون ميشه🌹 سوپ ساده(+٦)🥘 مرغ🍗 برنج🍚 سيب زميني🥔 هويج🥕 سيب زميني و هويج و مرغ رو گذاشتم بپزه بعد كه خوب پخت برنج رو بهش اضافه كردم وگذاشتم تا لعاب بندازه👌🏻به همين سادگي ي سوپ خوشمزه داريم. 🔶لطفا نكات زير رو مطالعه كنيد👇🏻 ١-كودكي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كرده خيلي تنوع غذايي نداره كه هر روز بشه واسش ي مدل غذا درست كرد اما شما ميتونيد ي روز بهش جعفري،ي روز شويد،بعد چند روز كدو سبز يا كدو حلوايي و ي روز با گوشت 🥩بذاريد.اينجوري تنوع ميديد و هر روز ي طعم جديد رو امتحان ميكنه. ٢-شما ميتونيد به كودك٦ماهه فرني،حريره،سوپ با مواد مجاز،سرلاك(برنج،گندم،حريره بادام) وانواع پوره ها را بدهید. ۳- قبل از خوراندن این سوپ حتما هویج‌و سیب زمینی را از نظر حساسیت تست کنید. ۴-از همان ابتدای شروع غذای کمکی مواد را رنده کنید و خوب بپزید اما نیازی به میکس کردن نمی باشد. ۴-به هیچ نوع ادویه از قبیل زردچوبه،نمک و شکر نیازی نمی باشد وتا ۱۰ماهگی مجاز نیست. ۵-در زمان شروع غذای کمکی تا یکسالگی اولویت کودک شیر 🍼می باشد،پس کودک را به حدی با غذا سیر نکنید که میلی به شیر نداشته باشد،ابتدا به کودک‌شیر میدهیم بعد از گذشت نیم الی یک ساعت غذای او را به اندازه میلش میدهیم. ۶-از همین ابتدا یاد بگیریم که به زور و اصرار به کودک غذا ندهیم👌🏻 ٧-در اواخر پخت ميتونيداز كره يا روغن زيتون براي وزنگيري بهتر و رفع يبوست استفاده كنيد.🧈 #غذاي_كمكي_نوزاد #بچه_داری #شروع_غذای_کمکی #شش_ماهگی #سوپ_كودك #وزنگیری_کودک #كودك_بد_غذا #مادر_کودک #غذاي_شش_ماهگي @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

0

4

سلام خداقوت مامانا امروز ي سوپ داريم واسه مامانايي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كردن.🤗 ممنون كه لايك ميكنيد و ميفرستيد به دوستايي كه بهش نياز دارن.😍مامانا سيوش كنيد كه لازمتون ميشه🌹 سوپ ساده(+٦)🥘 مرغ🍗 برنج🍚 سيب زميني🥔 هويج🥕 سيب زميني و هويج و مرغ رو گذاشتم بپزه بعد كه خوب پخت برنج رو بهش اضافه كردم وگذاشتم تا لعاب بندازه👌🏻به همين سادگي ي سوپ خوشمزه داريم. 🔶لطفا نكات زير رو مطالعه كنيد👇🏻 ١-كودكي كه تازه غذاي كمكي رو شروع كرده خيلي تنوع غذايي نداره كه هر روز بشه واسش ي مدل غذا درست كرد اما شما ميتونيد ي روز بهش جعفري،ي روز شويد،بعد چند روز كدو سبز يا كدو حلوايي و ي روز با گوشت 🥩بذاريد.اينجوري تنوع ميديد و هر روز ي طعم جديد رو امتحان ميكنه. ٢-شما ميتونيد به كودك٦ماهه فرني،حريره،سوپ با مواد مجاز،سرلاك(برنج،گندم،حريره بادام) وانواع پوره ها را بدهید. ۳- قبل از خوراندن این سوپ حتما هویج‌و سیب زمینی را از نظر حساسیت تست کنید. ۴-از همان ابتدای شروع غذای کمکی مواد را رنده کنید و خوب بپزید اما نیازی به میکس کردن نمی باشد. ۴-به هیچ نوع ادویه از قبیل زردچوبه،نمک و شکر نیازی نمی باشد وتا ۱۰ماهگی مجاز نیست. ۵-در زمان شروع غذای کمکی تا یکسالگی اولویت کودک شیر 🍼می باشد،پس کودک را به حدی با غذا سیر نکنید که میلی به شیر نداشته باشد،ابتدا به کودک‌شیر میدهیم بعد از گذشت نیم الی یک ساعت غذای او را به اندازه میلش میدهیم. ۶-از همین ابتدا یاد بگیریم که به زور و اصرار به کودک غذا ندهیم👌🏻 ٧-در اواخر پخت ميتونيداز كره يا روغن زيتون براي وزنگيري بهتر و رفع يبوست استفاده كنيد.🧈 #غذاي_كمكي_نوزاد #بچه_داری #شروع_غذای_کمکی #شش_ماهگی #سوپ_كودك #وزنگیری_کودک #كودك_بد_غذا #مادر_کودک #غذاي_شش_ماهگي @mama_jaann

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن