پست های مشابه

mama_jaann

شعر پاييز🍂🍁🌦🌧☔️ #شعر_کودکانه #پاييز🍁 #بارانی #كودك_شاد #كودك_سالم #غذاي_كودك #شادشو #برگ_پاییزی @mama_jaann @mama_jaann

22 مهر 1399 08:43:10

57 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻امشب واستون ی غذا آوردم خوشمزهااااا😋🤤 عدس پلو قرمز(+۹) عدس:نصف قاشق غذاخوری برنج:یک قاشق غذا خوری سیب زمینی:نصف عدد گوشت چرخ کرده:۵۰گرم رب گوجه خانگی یا پوره گوجه:به مقدار لازم پیاز: نصف عدد 1️⃣پیاز رو داخل روغن تفت دادم و بهش سيب زميني رو اضافه مردم كمي كه سرخ شد گوشت رو اضافه کردم وقتی رنگش تغییر کرد کمی زردچوبه و دارچین و رب بهش زدم و با نصف استکان آب گذاشتم تا بپزه. 2️⃣برنجی که از قبل خیس کرده بودم و گذاشتم بجوشه و بیشتر از حالت عادی جوشاندمش و بعد بهش عدسی که پخته بود اضافه کردم. 3️⃣برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو بین ش قرار دادم و گذاشتم تا دم بکشه. ✅خیلی خوشمزه ش و‌بچه ها دوست دارن فقط بیشتر برنج رو‌بجوشانید تا نرم بشه و‌مثل کته باشه.😍 موادش از ۸ماه مجازه اگه بچه توانایی خوردنش رو داره میتونید از ۸ماه بدید. ♨️اگه از اکسپلور میای حتما فا...لو کن اینجا قرار کلی چیز باهم یاد بگیریم❤️😍 ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann ‏@mama_jaann 4-8-15-16-23-42 24:14 #غذاي_كمكي #كودك_سالم #غذاي_خانگي #غذاي_كمكي_كودك #عدس_پلو

25 اسفند 1399 17:28:11

142 بازدید

mama_jaann

سلام چه حال و احوال؟؟ آش دندونی یکی از آش های قدیمی هست که واسه راحت تر دندان در آوردن کودک طبخ می‌کردند😍🥰 آش دندونی(+٩) عدس:١قاشق غذاخوری نخود:١قاشق غذاخوری ماش:١قاشق غذاخوری لوبیا:١ قاشق غذاخوری برنج:١/۵قاشق غذاخوری بلغور گندم:١قاشق غذاخوری بلغور جو:١قاشق غذاخوری پیاز:١عدد 1️⃣حتما حبوبات رو از٢۴ساعت قبل با یک تکه خیار خیس کنید و چند سری آب ش رو عوض کنید تا کامل نفخ ش از بین بره. بعد با یک و نیم لیوان آب بزارید تا خوب بپزه.✅ 2️⃣برنج،جو،گندم رو بزارید بپزه و خوب نرم بشه ✅ 3️⃣در ظرفی کوچک پیاز خرد شده رو سرخ کنید و کمی زردچوبه و نعنا بهش بزنید و به مخلوط برنج و حبوبات اضافه کنید.✅ ✅نکته: حتما حتما حبوبات رو‌با پشت قاشق له کنید و بعد به کودکان زیر ۳سال بدهید.❌⛔️ میتونید در این آش از گوشت گوسفند ریش ریش هم استفاده کنید.🥩 میتونید از قلم یا عصاره قلم برای مقوی تر شدن غذای کودک استفاده کنید.🥘 اگر از اکسپلور یا هشتک پست ما رو میبینی خوشحال میشم به جمع ما بپیوندی😍😍😍 @mama_jaann @mama_jaann #تغذیه_کودک #تغذیه_مناسب #تغذیه_کودکان #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #سوپ_کودک #کودک_خلاق #کودک_باهوش #وزنگیری_کودک #رشد_کودک #تکامل_کودک #دندان_کودک

07 اسفند 1400 17:17:30

393 بازدید

mama_jaann

سلام‌من اومد با یک پست کاربردی دیگه😍😍😍 ✳️اگر پست ماماجان👩🏻‍⚕️رو از اکسپلور یا هشتک‌میبینی،خوشحال میشم به خانواده۶۵هزارنفری ما بپیوندی👏🏻👏🏻❤️❤️ @mama_jaann @mama_jaann ✍🏻این هم معرفی کلی قطره آد که ازم میپرسیدید🤩دیگه همه رو یکجا کردم و تقدیم نگاهتون کردم... فقط ممنون میشم حتما لا..یک و س.ی.و کنید تا خستگی از تنم در بره🙏🏻😘😘 ✅قطره آد باید ۳-۵روزگی‌شروع کنید تا پایان دوسالگی ✅یا آد یا مولتی ویتامین،دادن هر دو قطره اشتباه هست ✅کودکانی که وزنگیری،اشتهای خوبی دارن و ریسک چاقی دارند،بهتره کل دو سال از قطره آد استفاده کنند. ✅در پست های قبلی هم که درباره قطره مولتی ویتامین و آهن توضیح دادم🥳🥳 ⁉️اگه سوالی هست در کامنت ها در خدمتم🥰🥰 @mama_jaann @mama_jaann #قطره_آهن #قطره_آد #قطره_مولتی_ویتامین #تغذيه_كودكان #رشد_كودك #وزنگيري_كودك

25 دی 1400 19:50:33

166 بازدید

mama_jaann

کپشن مهم👇🏻😇 سلام براي تهيه هر نوع از حبوبات ميتونيد از روش بالا يا روشي كه توي كپشن ميگم استفاده كنيد: 🔶روش اول(ويدئو):حبوبات رو ٢٤ساعت خيس كنيد و چند سري آب ش رو عوض كنيد بعد داخل شيشه بريزيد و روي سرش توري گذاشته و با كش محكم ببنديد و ٢-٣بار در روز حبوبات رو بشوريد و آبش رو كامل خالي كنيد تا بو نگيره(ميتونيد شيشه رو برعكس بزاريد تا آب كامل خارج بشه)،بعداز گذشت ٣-٤روز جوانه ها حدود١سانت رشد كردن و آماده مصرف هستند.😇😇 🔶روش دوم:يك پارچه نازك كه زيرش پلاستيك باشه پهن كنيد و حبوبات خيس شده رو روش بريزيد و يك توري روي حبوبات بكشيد ٢-٣بار در روز با آبپاش بهش آب بديد تا خشك نشن بعد از٣-٤روز كه جوانه ها رشد كردن آماده مصرفند.😍😍 🔺نكات مهم:👇🏻 ١-جوانه ها رو به صورت خام ٢-٣روز ميتونيد داخل بخچال نگه داريد.👌🏻 ٢-جوانه ها به همراه خودحبوبات رو ميتونيد كامل روي پارچه خشك كنيد،آسياب كنيد و سپش از الك رد كنيد و داخل سوپ بچه ها ازش استفاده كنيد.✅ ٣-جوانه ها و حبوبات رو ميتونيد بپزيد و فريز كنيد.✳️ ٤-بهتره حبوبات رو در محل تاريك و كمي گرم بزاريد تا زودتر رشد كنند.👏🏻👏🏻 ٥-از جوانه ها ميتونيد در انواع سوپ،سالاد،كته و كتلت استفاده كنيد. ٦-جوانه ها از ٨ماهگي مجاز است.🥰 #غذای_کودک #مادران_اکتیو💃 #جوانه_گندم #جوانه_ماش #جوانه_عدس_خانگی #غذای_کمکی_کودک #نوزاد #جوانه_حبوبات @mama_jaann

21 دی 1399 16:59:06

103 بازدید

mama_jaann

✅اگر کودک‌شما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیاز به درمانی دارویی برای کاهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگام‌تب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه و‌کشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجام‌شودباعث‌کاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. ⚠️در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ⛔️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،آب و‌نمک،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. ❌وقتی تب خیلی بالاست و با تن شویه پایین نمیاید یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک‌ است بهتر است از هر دو‌ روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لا. يك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 @mama_jaann @mama_jaann #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي #تغذيه_كودك #كرونا_كودكان #غذاي_كودك

03 فروردین 1401 19:44:28

259 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

6

راهنمای سنی تغذیه: تولد تا 4ماهگی

-چه غذایی به نوزاد زیر ۴ماه بدهیم؟ فقط شیرمادر یا شیر خشک -ازکجا متوجه شویم که نوزاد ما به اندازه کافی شیر مادر مصرف می کند؟ این یکی از سوالات متداولی است که مادران در تجربه اولین شیردهی خود می پرسند زیرا واقعا نمی توان دید نوزاد چه مقدار شیر خورده است.اگر شیر کافی به نوزاد رسیده باشد،یک یا جند مورد از این نشانه ها را خواهد داشت: •سینه شما بعد از شیردهی نرم تر می شود زیرا نوزاد شیر موجود در آن را که باعث سفتی سینه ها می شده خالی کرده است. •نوزاد بعد از تغذیه آرام و خشنود به نظر می رسد. •بعد از به دست آوردن وزن از دست رفته اولیه،وزنگیری همچنان ادامه پیدا می کند.(اکثر نوزادان ۱۰درصد از وزن تولد خود را از دست داده و معمولا تا دو هفتگی آن را مجددا بازیابی می کنند.)یک راهنمای حدودی:در ماه اول نوزاد شما باید هر هفته بین۱۴۰تا۲۸۰گرم وزن بگیرد؛ بین یک تا دوماهگی،۱۴۰تا۲۲۰گرم در هفته؛و دو تا چهار ماهگی بین۷۰ تا۱۳۰گرم در هفته. •در چند روز اول پس از تولد،زمانی که نوزاد از آغوز (شیرمادر در اوایل تولد)غلیظ و مقوی شما تغذیه می کند،شاید فقط یک یا دو بار در طول روز پوشک خود را خیس کند اما بعد از شروع تغذیه با شیرمادر،نوزاد باید حدود۵یا۶پوشک یکبار مصرف را طول روز خیس کند. •در ماه اول،حداقل روزی ۳بار اجابت مزاج دارد،رنگ مدفوع بعد از گذشت ۵ روز از تولد به زردخردلی روشن تغییرخواهدیافت. -میزان دریافت شیرخشک با توجه به وزن: تاقبل از۶ماهگی یعنی زمانی که نوزاد هیچ گونه غذای جامدی نمی خورد،می توانید از این فرمول ساده برای تعیین میزان شیرخشک مورد نیاز استفاده کنید: به ازای هر۴۵۰گرم‌وزن ۷۰گرم شیرخشک در روز مثلا اگر نوزاد شما۲کیلوو ۷۰۰گرم‌وزن دارد باید حدود۴۲۰گرم شیرخشک را درطول ۲۴ساعت به بدهید.یا اگر وزنش ۴کیلو ونیم است باید۷۰۰گرم شیرخشک درشبانه روز به او داده شود. این اعدادو ارقام خیلی سفتو سخت نیستند بلکه میانگینی از نیاز تغذیه ای نوزادان را ارائه می دهند.شاید نیاز تغذیه ای در هر روز برای نوزاد مقدار خاصی باشد،یعنی شاید بعضی روزهاکمتر وبعضی روزها بیشتر باشد. در پست های آینده بقیه گروه های سنی توضیح داده خواهد شد🌹🌹 #شیرمادر #تغذیه_کودک #شیرخشک #نوزادی #مادر #راهنما #سن #تولد #شیردهی #زایمان

06 بهمن 1404 15:30:48

ممنونم بابت راهنمایی هاتون🌷

نفس

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

6

-چه غذایی به نوزاد زیر ۴ماه بدهیم؟ فقط شیرمادر یا شیر خشک -ازکجا متوجه شویم که نوزاد ما به اندازه کافی شیر مادر مصرف می کند؟ این یکی از سوالات متداولی است که مادران در تجربه اولین شیردهی خود می پرسند زیرا واقعا نمی توان دید نوزاد چه مقدار شیر خورده است.اگر شیر کافی به نوزاد رسیده باشد،یک یا جند مورد از این نشانه ها را خواهد داشت: •سینه شما بعد از شیردهی نرم تر می شود زیرا نوزاد شیر موجود در آن را که باعث سفتی سینه ها می شده خالی کرده است. •نوزاد بعد از تغذیه آرام و خشنود به نظر می رسد. •بعد از به دست آوردن وزن از دست رفته اولیه،وزنگیری همچنان ادامه پیدا می کند.(اکثر نوزادان ۱۰درصد از وزن تولد خود را از دست داده و معمولا تا دو هفتگی آن را مجددا بازیابی می کنند.)یک راهنمای حدودی:در ماه اول نوزاد شما باید هر هفته بین۱۴۰تا۲۸۰گرم وزن بگیرد؛ بین یک تا دوماهگی،۱۴۰تا۲۲۰گرم در هفته؛و دو تا چهار ماهگی بین۷۰ تا۱۳۰گرم در هفته. •در چند روز اول پس از تولد،زمانی که نوزاد از آغوز (شیرمادر در اوایل تولد)غلیظ و مقوی شما تغذیه می کند،شاید فقط یک یا دو بار در طول روز پوشک خود را خیس کند اما بعد از شروع تغذیه با شیرمادر،نوزاد باید حدود۵یا۶پوشک یکبار مصرف را طول روز خیس کند. •در ماه اول،حداقل روزی ۳بار اجابت مزاج دارد،رنگ مدفوع بعد از گذشت ۵ روز از تولد به زردخردلی روشن تغییرخواهدیافت. -میزان دریافت شیرخشک با توجه به وزن: تاقبل از۶ماهگی یعنی زمانی که نوزاد هیچ گونه غذای جامدی نمی خورد،می توانید از این فرمول ساده برای تعیین میزان شیرخشک مورد نیاز استفاده کنید: به ازای هر۴۵۰گرم‌وزن ۷۰گرم شیرخشک در روز مثلا اگر نوزاد شما۲کیلوو ۷۰۰گرم‌وزن دارد باید حدود۴۲۰گرم شیرخشک را درطول ۲۴ساعت به بدهید.یا اگر وزنش ۴کیلو ونیم است باید۷۰۰گرم شیرخشک درشبانه روز به او داده شود. این اعدادو ارقام خیلی سفتو سخت نیستند بلکه میانگینی از نیاز تغذیه ای نوزادان را ارائه می دهند.شاید نیاز تغذیه ای در هر روز برای نوزاد مقدار خاصی باشد،یعنی شاید بعضی روزهاکمتر وبعضی روزها بیشتر باشد. در پست های آینده بقیه گروه های سنی توضیح داده خواهد شد🌹🌹 #شیرمادر #تغذیه_کودک #شیرخشک #نوزادی #مادر #راهنما #سن #تولد #شیردهی #زایمان

ممنونم بابت راهنمایی هاتون🌷 نفس

06 بهمن 1404 15:30:48

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن