mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
خوب امشب اومدم تا ياد بدم كه چجوري گوشت 🥩رو به بچه هايي كه گوشت دوست ندارن بديم تا بخورن🤩 حتما بفرست به كساني كه با كوچولوشون اين مشكل رو دارن و سيوش كن تا موقع نياز پيداش كني🥰😊 ١)گوشت رو به قطعات كوچك و ريز تقسيم كنيد،خوب بپزيد و پس از پخت له يا ريش ريش كنيد و در انواع سوپ و حليم استفاده كنيد✅ ٢)از گوشت چرخ كرده در غذا هاي پلويي مثل👈🏻عدس پلو،لوبياپلو،ماش پلو و يا ماكاروني🍝استفاده كنيد.✅ ٣)انواع گوشت سفيد🍗 و قرمز رو چرخ و با سيب زميني و پياز مخلوط كنيد و به صورت كتلت سرو كنيد بچه ها معمولا كتلت رو دوست دارند به خصوص اگه بشقابشون تزيين شده و زيبا باشه✅😍 ٤)گوشت هاي چرخ كرده رو به شكل قلقلي دربياريد و داخل انواع غذا ها استفاده كنيد بچه ها اينجور غذاهاي انگشتي كه خودشون بتونن بخورن دوست دارن✅😋😚 ٥)از گوشت هاي سفيدمي توانيد در غذاهايي مثل الويه استفاده كنيدو به صورت انگشتي سرو كنيد.✅ ‼️اگه كوچولوي شما به هيچ وجه حاضر به خوردن گوشت نشد از مواد غذايي ديگر داراي پروتئين مثل تخم مرغ،حبوبات،انواع لبنيات(شير-ماست-پنير)،اجيل و مغزيجات استفاده كنيد👌🏻 ⁉️شماچجوري به بچه هاتون گوشت ميديد؟ اگه راهكاري داريد تو كامنت بنويسيد تا بقيه استفاده كنن😍🥰 #غذاي_كمكي #گوشت_قرمز #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #كودك_سالم @mama_jaann
03 دی 1399 17:50:10
54 بازدید
mama_jaann
سلام مامانا شبتون بخیر امشب ی سوپ آوردم واسه کوچولوهایی که تازه سوپ خور شدن 😃 البته انقدر مقوی و خوشمزه هست که بچه های بزرگتر هم ازش استقبال میکنن😍 سوپ کدوسبز(+۶) گوشت گوسفند:۲تکه کدوسبز:نصف عدد هویج:نصف عدد سیب زمینی؛نصف عدد برنج:۱قاشق غذاخوری ورمیشل:به دلخواه(کم) اول بزارید گوشت خوب بپزه وقتی پخت کدو ،هویج و سیب زمینی رو به گوشت وآب گوشت اضافه کنید تا نیم پز بشه و بعد بهش برنج و اگه خواستید ورمیشل اضافه کنید تا به غلظت دلخواهتون برسه.😍❤️🌹 ✅اصلا لازم نیست غذای بچه ها رو میکس کنید این سوپ رو با پشت قاشق کمی له کنید و به کوچولوتون بدید نوش جان🥰😘 ✳️از کره و جعفری و کمی زردچوبه هم برای طعم بهتر میتونید استفاده کنید. ✳️اگه از اکسپلور میای فالو کن پشیمون نمیشی😉 #غذای_کمکی #غذای_کودک #غذای_کمکی_کودک #سوپ_کودک #آشپزی_کودک #مادر #کودکانه #يبوست_كودكان #غذای_کمکی_شش_ماهگی @mama_jaann
29 بهمن 1399 17:30:41
524 بازدید
mama_jaann
سوپ به(+٨) به:يه برش كوچك سيب زميني:نصف عدد🥔 هويج:نصف عدد🥕 مرغ:٢تكه🍗 گوجه:١عدد🍅 جو:٢قاشق غذاخوري آلو:١-٢عدد 🔺🔺همه ي مواد رو باهم بريزيد تو قابلمه وبزاريد تا بپزه😅😅 به همين راحتي ي سوپ مقوي و خوشمزه داريد😍😍 ✳️اين سوپ عاليه واسه بچه هايي كه يبوست دارن🥰 ✅اگه نمي خوايدزيادشيرين بشه هويج ش رو كمتر بريزيد.😊 ✳️اگه يبوست كوچولوتون شديدِ٢-٣تا آلو بريزيد👌🏻 #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_به #نوزاد #غذای_ایرانی #غذای_کمکی_مادر_کودک
18 دی 1399 17:27:35
104 بازدید
mama_jaann
پودينگ برنج و خرما(+٧) برنج:۱ قاشق عذاخوری خرما:۳عدد شیر:یک استکان 💯اگه كوچولوتون به پروتئين گاوي حساسيت داره از آب يا شيره بادام استفاده كنيد. ✅برنج را که از قبل حدود پنج ساعت خیس کرده اید با آب تازه روی حرارت کم بگذارید تا کاملا بپزد و نرم شود وقتی کمی اب داشت و له شده بود، شیر و خرما را به آن بیفزایید.🤗 قابلمه را روی حرارت کم قرار داده و صبر کند (حدود ۲۰ دقیقه) تا خرماها پخته شوند. (هر از گاهی آن را هم بزنید) زمان مورد نیاز ۳۰ دقیقه این پودینگ می تواند به صورت سرد یا گرم مصرف شود.😍 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كودك #غذاي_كمكي_كودك #غذاي_كمكي_شركت_كاله #غذاي_كمكي_نوزاد
10 خرداد 1400 17:10:20
289 بازدید
mama_jaann
سلام 😍 حالا که در روزهای اخر پائیز هستیم بد نیست این غذای خوشمزه و راحت زمستونی رو یاد بگیریم😍🤗 خوراک لوبیاگرم(+۹) لوبیاچیتی:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:۱عدد کوچک گوشت چرخ کرده:۲۰گرم پیاز:۱عدد کوچک رب خانگی یا پوره گوجه:۱قاشق مرباخوری لوبیاهای خیس کرده رو با یک لیوان آب میزاریم خوب بپزه. بعد از۴۵دقیقه ی قابلمه دیگه برمیداریم و کمی روغن میریزیم و ویاز رو داخلش تقت میدیم و سپس گوشت،سیب زمینی،رب یا پوره گوجه و زردچوبه اضافه میکنیم وتفت میدیم و درآخر یک لیوان آب جوش تازه و لوبیاها (اب ش رو بیرون بریزید)رو اضافه می کنیم و میزاریم تا۳۰دقیقه دیگه بپزه. ✅بعد از پخت با گوشتکوب یا پشت قاشق روی سیب رزمینی ها و لوبیا بکشید تا کمی له بشن و با چندقطره لیموترش و تکه های کوچک نان سنگگ واسه کوچولوهاتون سرو کنید.😅🤗🤗❤️❤️❤️ 💯نکات مهم: ۱-حتما لوبیاهارو ۲۴-۴۸ساعت داخل اب ولرم خیس کنید و هر۸ساعت آبش روعوض کنید(میتونید داخل ش چوب دارچین یا خیار بندازید تا نفخ ش کامل گرفته بشه) ۲-لوبیا رو نباید به صورت سالم به بچه ها داد چون خطر خفگی وجود داره بهتره کمی له بشن. ۳-این غذا رو به عنوان صبحانه هم میتونید به بچه ها بدید. کلی غذاهای خوشمزه و نکات آموزشی داخل پیج هست لطفا ما رو دنبال کنید😌😌😌 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک#تغذیه_کودکان #خوراک_لوبیا #خوراک_کودک #تغذیه_سالم
22 آذر 1400 17:49:04
179 بازدید
mama_jaann
اکثر والدین دوست دارند فرزند قد بلندی داشته باشنداما توجه به این نکته که قد صفتی است که توسط ژن های 🧬به ارثرسیده از والدین و حتی ژن های قبل تر (پدربزرگ و مادربزرگ)بیان می شود. 🔸نقش تغذیه بر رشد و نموکودک:استفاده از اصول تغذیه ای صحیح بر سلامت قدی کودک تاثیر مستقیم دارد.پس اگر کودک برنامه غذایی با کیفیتی نداشته باشد به طول قدی لازم(حداکثر قدی که در ژن آن کودک ثبت شده)نمی رسد. 🔸از چه زمانی باید مراقب تغذیه کودک بود؟ ۱-مراقبت از دوران جنینی آغاز می شود🤰🏻 ۲-صفر تا۲سالگی هم محدوده سنی مهمی برای رشد کودک محسوب می شود.👶🏻 ۳-محدوده ۴-۶سالگی هم در برهه ی زمانی خاصی رشد کودکان افزایش می یابد.👦🏻🧒🏻 🟠تامین کالری مورد نیاز: انرژی در پروتئین ها،کربوهیدرات(قندها)وچربی یافت می شود،پس برای رشد مناسب وافزایش قد باید از این۳منبع انرژی دریافت شود.اما به صورت اصولی؛مصرف زیاد چربی کودک رافقط چاق وفربه می کند تا افزایش قد. 🔸مواد غذایی مناسب برای رشد قد کودکان: ☑️شیر 🥛یا ماست ☑️گوشت🥩وماهی🐠تخم مرغ🥚 ☑️میوه یا آبمیوه🍹 ☑️سبزیجات🥬🥒🥦🥕 ☑️ویتامین D☀️💊 ☑️کاهش یا قطع مصرف تنقلات🍰🍭🍕🍟🍿🍨 ☑️در آخر اینکه خواب کافی و استراحت😴،زندگی در مناطق با ارتفاع کم 🏕وبهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی 💰نیز بر افزایش قد کودکتاثیر بسزایی دارد. جدول قد و وزن نوزاد تا دوسالگیهم استوری کردم و در هایلایت رشدکودک ذخیره میشه.👌🏻 لطفا بفرست واسه مادرایی که بچه قد بلند میخوان❤️سوالاتون رو کامنت بزارید تا جواب بدم😍سیو کن که بعدا به دردت میخوره🥰 قد شما وهمسرتون چنده ودوست دارید قد فرزندتون چند بشه؟ #رشد_کودک #قد_کودک #وزن_گیری_کودک #غذای_کمکی_کودک #وراثت #کودک_قدبلند #تکامل_کودک @mama_jaann
14 آبان 1399 17:17:32
25 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
7
طرز تهیه فرنی کودک
✋🏻سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو دوباره گذاشتم😍 ورق بزنيد و ويدئو كامل مراحل پخت رو ببينيد😍 ✅آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي تكه كوچولو نبات و ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠تا٣٠ سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 ⁉️فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 1️⃣بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 2️⃣بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. 3️⃣خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 4️⃣كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 5️⃣طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم(هايلايت غذاي٦ماهگي رو ببين)😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 ⁉️شما چند ماهگي غذاي كوچولوتون رو شروع كرديد؟ 🌹اگر از اكسپلور مياي حتما فا..لو كن اينجا قرار كلي چيز باهم ياد بگيريم❤️😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann