پست های مشابه

mama_jaann

سلام به مادراي مهربون اميدوارم كه حال دلتون خوب باشه🥰😘 این هم ی سوپ خوشمزه و مقوی و آسون😎😎😇 سوپ گوشت و ماش(+۸)🥘 گوشت گوسفند:۲۰گرم🥩 ماش:۱قاشق غذاخوری گوجه پوست کنده خردشده:۱عدد🍅 ورمیشل یا ماکارونی جوپرک:۱قاشق غذاخوری سیب زمینی:نصف عدد کوچک🥔 هویج:نصف عددکوچک🥕 گوشت،ماش،گوجه،سیب زمینی و هویج و جو رو با ی لیوان آب گذاشتم خوب بپزه وقتی که پخت ورمیشل رو‌بهش اضافه کردم و گذاشتم خوب جا بیافته.سوپ راحت و مقوی که واسه رشد و وزنگیری بچه ها عالیه👍🏻 نکته: میتونید بهش عصاره قلم،کره،جعفری اضافه کنید. اگراز اکسپلور یا هشتک پست ماماجان رو‌میبینی به پیج مون سر بزن جواب کلی از سوالات اینجاست🥰🥰😍 @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کودک #غذای_کمکی #سوپ_کودک #سوپ_گوشت #غذای_کودک_ماماجان #وزنگیری_کودک #رشد_کودک #سوپ_خوشمزه #راهنمای_تغذیه_سالم_کودکان #غذای_فوری #غذاي_كودك_ماماجان ‏

13 بهمن 1400 19:32:51

266 بازدید

mama_jaann

سلام 💐 این هم پست جدا کردن اتاق کودک که بعد از پست قبلی که درباره خواب کودک بود خیلی سوال کرده بودید.🤗 ⭐️اسلایدها رو با دقت بخونید و با صبر و آرامش بهش عمل کنید.🌿 🌸اجباری در جدا کردن اتاق کودک نیست اما اول برای راحتی کودک و بعد خود شما بهتره زیر دوسال حداکثر جای خواب جدا بشه.چون در سن بالاتر وابستگی بیشتر میشه و جداکردن سخت😩 ✅تجربه خودم:من حدود ۷ماهگی شیر شب محمد به یک وعده رسید و‌من هم اتاقش رو جدا کردم ،شب هایی که جایی هستیم و محمد پیش من میخوابه نه کودک خواب راحت و با کیفیتی داره نه من🥴 این پست رو واسه مادران بچه دار و مادران باردار(واسه برنامه ریزی آینده😉) بفرست تا کمکشون کنی🍂🍁 🌟اگر از اکسپلور میای خوشحال میشم پیج م رو دنبال کنی🥰 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann امیدوارم که به دردت بخوره🌤🌈 #خواب_کودک #بد_خوابی_کودکان #تغذیه_کودک #غذای_کودک

12 مهر 1400 10:07:56

306 بازدید

mama_jaann

-چه غذایی به نوزاد زیر ۴ماه بدهیم؟ فقط شیرمادر یا شیر خشک -ازکجا متوجه شویم که نوزاد ما به اندازه کافی شیر مادر مصرف می کند؟ این یکی از سوالات متداولی است که مادران در تجربه اولین شیردهی خود می پرسند زیرا واقعا نمی توان دید نوزاد چه مقدار شیر خورده است.اگر شیر کافی به نوزاد رسیده باشد،یک یا جند مورد از این نشانه ها را خواهد داشت: •سینه شما بعد از شیردهی نرم تر می شود زیرا نوزاد شیر موجود در آن را که باعث سفتی سینه ها می شده خالی کرده است. •نوزاد بعد از تغذیه آرام و خشنود به نظر می رسد. •بعد از به دست آوردن وزن از دست رفته اولیه،وزنگیری همچنان ادامه پیدا می کند.(اکثر نوزادان ۱۰درصد از وزن تولد خود را از دست داده و معمولا تا دو هفتگی آن را مجددا بازیابی می کنند.)یک راهنمای حدودی:در ماه اول نوزاد شما باید هر هفته بین۱۴۰تا۲۸۰گرم وزن بگیرد؛ بین یک تا دوماهگی،۱۴۰تا۲۲۰گرم در هفته؛و دو تا چهار ماهگی بین۷۰ تا۱۳۰گرم در هفته. •در چند روز اول پس از تولد،زمانی که نوزاد از آغوز (شیرمادر در اوایل تولد)غلیظ و مقوی شما تغذیه می کند،شاید فقط یک یا دو بار در طول روز پوشک خود را خیس کند اما بعد از شروع تغذیه با شیرمادر،نوزاد باید حدود۵یا۶پوشک یکبار مصرف را طول روز خیس کند. •در ماه اول،حداقل روزی ۳بار اجابت مزاج دارد،رنگ مدفوع بعد از گذشت ۵ روز از تولد به زردخردلی روشن تغییرخواهدیافت. -میزان دریافت شیرخشک با توجه به وزن: تاقبل از۶ماهگی یعنی زمانی که نوزاد هیچ گونه غذای جامدی نمی خورد،می توانید از این فرمول ساده برای تعیین میزان شیرخشک مورد نیاز استفاده کنید: به ازای هر۴۵۰گرم‌وزن ۷۰گرم شیرخشک در روز مثلا اگر نوزاد شما۲کیلوو ۷۰۰گرم‌وزن دارد باید حدود۴۲۰گرم شیرخشک را درطول ۲۴ساعت به بدهید.یا اگر وزنش ۴کیلو ونیم است باید۷۰۰گرم شیرخشک درشبانه روز به او داده شود. این اعدادو ارقام خیلی سفتو سخت نیستند بلکه میانگینی از نیاز تغذیه ای نوزادان را ارائه می دهند.شاید نیاز تغذیه ای در هر روز برای نوزاد مقدار خاصی باشد،یعنی شاید بعضی روزهاکمتر وبعضی روزها بیشتر باشد. در پست های آینده بقیه گروه های سنی توضیح داده خواهد شد🌹🌹 #شیرمادر #تغذیه_کودک #شیرخشک #نوزادی #مادر #راهنما #سن #تولد #شیردهی #زایمان

12 مهر 1399 06:31:00

543 بازدید

mama_jaann

سلام مامانا✋🏻😘❤️ ✳️درسته که ژنتیک نقش اساسی را در رشد قد داره اما تغذیه صحیح خیلی تاثیرگذار است. ❇️واسه قدبلند شدن کوچولو هامیتونید از خوراکی های زیر استفاده کنید:👇🏻 ✨مرغ از شش ماهگی ✨گوشت قرمز از شش ماهگی ✨هویج از شش ماهگی ✨ماست از هفت ماهگی ✨غلات کامل از هفت ماهگی ✨عصاره ی پای مرغ از هفت ماهگی ✨لوبیاسبز از هفت ماهگی ✨شلغم از هشت ماهگی ✨تخم مرغ از هشت ماهگی ✨گوشت و‌تخم بلدرچین از هشت ماهگی ✨پنیر از نه ماهگی ✨بروکلی و انواع کلم از نه ماهگی ✨نخود از نه ماهگی ✨توت خشک از نه ماهگی ✨تخم کدو از ده ماهگی ✨فندق از ده ماهگی ✨پودر مغزیجات و اجیل از ده ماهگی ✨ماهی از یازده ماهگی ✨اسفناج از یکسالگی ✨شیرپاستوریزه از یکسالگی ✅قطره آد یا مولتی ویتامین برای زیر دوسال و قرص ویتامین دی برای بالای دوسال فراموش نشه💯 #غذاي_كودك #رشد_قد_کودک #غذاي_كمكي_كودك #وزنگيري_كودك #واكسن_بخريد @mama_jaann

12 بهمن 1399 16:46:40

73 بازدید

mama_jaann

✅اگر کودک‌شما با وجود داشتن تب همچنان به خوبی غذا میخورد،می خوابد و بازی می کند به احتمال زیاد نیازبه درمانی برای ماهش تب ندارد. ✅برای کاهش دمای بدن کودک هنگام‌تب می توان کودک را تن شویه کرد. در این روش هدف کاهش دمای مرکزی بدن است. 🔶ابتدا پارچه های تمیزی را با آب ولرم خیس نموده وپس از گرفتن آب اضافی آن را زیر بغل،روی سینه و‌کشاله ران میگذاریم وهر پانزده تا بیست دقیقه این کار را تاکاهش تب ادامه می دهیم.اگر این کار صحیح انجام‌شودباعث‌کاهش تب به میزان یک تا دو درجه می شود. در صورت بروز لرز،باید موقتا تن شویه را قطع نموده و ۱۰دقیقه پس از قطع لرز مجددا تن شویه را شروع نمود. ‼️باید توجه داشت که استفاده از آب سرد،مخلوط آب والکل،غوطه وری در آب سردیا دوش سرد برای کنترل تب همگی خطرناک بوده و توصیه نمی شود. 🔴وقتی تب خیلی بالاست یا در کودکانی که تب بالا برای انها خطرناک‌ است بهتر است از هر دو‌ روش دارویی و غیر دارویی به صورت همزمان استفاده شود. 🟢سایر روش های خانگی یا غیر دارویی صحیح کنترل تب درکودکان شامل موارد زیر است:👇🏻 ۱)تغذیه مناسب وبا مایعات فراوان(شیرمادر یا شیرخشک در شیرخواران)آب،شیر،سوپ،دوغ،ابمیوه خانگی ۲)لباس راحت وخنک ۳)دمای معتدل محیط ۴)استراحت همگی موارد فوق در پایین اوردن تب کودک و بهبودعمومی وی موثرند. اگه واست مفيد بود لايك كن و بفرست واسه دوستات تا اونا هم استفاده كنند🥰 #تب #كروناويروس #تب_كودك #درمان_تب #درمان_خانگي

29 آذر 1399 16:55:59

58 بازدید

mama_jaann

سلام امشب ي سوپ آوردم بمب انرژي ☄️🔥 ✅قبل از خوندن دستورش لا..يك كن تا بريم سراغش😍😍 🌼اگر از اكسپلور و هشتك پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به خانواده۶۵هزارنفری ما بپیوندی👏🏻🥰 @mama_jaann @mama_jaann ⭐️سوپ مرغ و پاستا(+٨) سينه مرغ:٣٠گرم🍗 پاستا:١قاشق غذاخوري🍜 گندم:١قاشق غذاخوري سيب زميني:نصف عدد كوچك🥔 پياز:١عدد كوچك🧄 كره ياعصاره قلم(آموزش داخل پيج):به دلخواه🧈 سويق خانگي( آموزش داخل پيج):به دلخواه 1️⃣پياز رو تفت دادم✨ 2️⃣سيب زميني و مرغ و زردچوبه رو اضافه كردم ✨ 3️⃣يك و نيم ليوان آب ريختم✨ 4️⃣بعد نيم ساعت گندم اضافه شد.✨ 5️⃣سپس بعد نيم ساعت پاستا و كره يا عصاره قلم بریزید✨ 6️⃣بزارید تا جا بيفته✨ ❤️نوش جااان❤️ #غذاي_كودك #سوپ_كودك_سوپ_مقوي #وزنگيري_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_مقوي #غذاي_مقوي_كودك #غذاي_وزنگيري

28 دی 1400 17:39:51

396 بازدید

Fatemeh Nabavi

1

4

سلام به مامانای عزیز،ماما جان هستم و میخوام تجربه کاهش وزن خودم رو در اختیارتون قرار بدم. برای کم کردن وزن لازم نیست از رژیم های عجیب و غریب استفاده کرد یا به حدی به گرسنگی رو تحمل کنیم که از رژیم زده بشیم. در صورت شیردهی بهتره تا۶ماه پس از زایمان رژیم گرفته نشه و بعد از آن با دریافت کالری نسبتا بالایی شروع شود. اگر در حال حاضر شرایط دریافت رژیم از مشاور تغذیه ندارید یا مثل من خیلی پایبند برنامه غذایی رژیمی نیستید بهترین گزینه کالری شماری است. کالری شماری چیست؟ شمارش کالری هر وعده غذایی یا نوشیدنی که آن را به صورت روزانه مصرف می‌کنید، کالری شماری نام دارد. شما می‌توانید کالری شماری را با استفاده از برنامه‌های آنلاین یا یادداشت کردن دستی برنامه غذایی خود انجام دهید. کالری شماری برای کاهش وزن باید به صورت روزانه انجام شود. برنامه های انلاین مثل کرفس،مانکن ،بشقاب و... که به راحتی می توانید کالری دریافتی روزانه خودتون رو آنالیز کنید.کار با این برنامه ها بسیار راحت است و در صورت تقسیم درست کالری در طول روز به هیچ‌عنوان احساس گرسنگی نخواهید کرد. من در عرض۴ماه توانستم با همین روش ۱۲کیلو کم کنم وبه وزن قبل از بارداری برسم. رژیم استاندارد رژیمی ست که فرد در هفته حدود۵/تا۱کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. در طول رژیم استفاده از مکمل های دارویی مثل قرص های مولتی ویتامین،ویتامین سی و ...با دستور پزشک توصیه می شود. در پست های آینده درباره اینکه چگونه از شل شدن شکم بعد از رژیم جلوگیری کنیم صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #رژیم_غذایی #بارداري #زایمان #شیردهی #مادر❤ #نوزاد #کالری_شماری #نقصان_کالری #مولتی_ویتامین #اندام_ايده_آل #غذای_سالم #وزن

18 دی 1401 16:42:36

👌🏻👌🏻👌🏻

زهرا خطیبی

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

mama_jaann

Fatemeh Nabavi

1

4

سلام به مامانای عزیز،ماما جان هستم و میخوام تجربه کاهش وزن خودم رو در اختیارتون قرار بدم. برای کم کردن وزن لازم نیست از رژیم های عجیب و غریب استفاده کرد یا به حدی به گرسنگی رو تحمل کنیم که از رژیم زده بشیم. در صورت شیردهی بهتره تا۶ماه پس از زایمان رژیم گرفته نشه و بعد از آن با دریافت کالری نسبتا بالایی شروع شود. اگر در حال حاضر شرایط دریافت رژیم از مشاور تغذیه ندارید یا مثل من خیلی پایبند برنامه غذایی رژیمی نیستید بهترین گزینه کالری شماری است. کالری شماری چیست؟ شمارش کالری هر وعده غذایی یا نوشیدنی که آن را به صورت روزانه مصرف می‌کنید، کالری شماری نام دارد. شما می‌توانید کالری شماری را با استفاده از برنامه‌های آنلاین یا یادداشت کردن دستی برنامه غذایی خود انجام دهید. کالری شماری برای کاهش وزن باید به صورت روزانه انجام شود. برنامه های انلاین مثل کرفس،مانکن ،بشقاب و... که به راحتی می توانید کالری دریافتی روزانه خودتون رو آنالیز کنید.کار با این برنامه ها بسیار راحت است و در صورت تقسیم درست کالری در طول روز به هیچ‌عنوان احساس گرسنگی نخواهید کرد. من در عرض۴ماه توانستم با همین روش ۱۲کیلو کم کنم وبه وزن قبل از بارداری برسم. رژیم استاندارد رژیمی ست که فرد در هفته حدود۵/تا۱کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. در طول رژیم استفاده از مکمل های دارویی مثل قرص های مولتی ویتامین،ویتامین سی و ...با دستور پزشک توصیه می شود. در پست های آینده درباره اینکه چگونه از شل شدن شکم بعد از رژیم جلوگیری کنیم صحبت خواهیم کرد🌹🌹 #رژیم_غذایی #بارداري #زایمان #شیردهی #مادر❤ #نوزاد #کالری_شماری #نقصان_کالری #مولتی_ویتامین #اندام_ايده_آل #غذای_سالم #وزن

👌🏻👌🏻👌🏻 زهرا خطیبی

18 دی 1401 16:42:36

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن