mama_jaann
دنبال کننده
361
پست
262
فاطمه نبوی/ مراقبت و تغذیه کودک کارشناس مامایی تجربیات یه مامان ماما آموزش کلی غذای خوشمزه واسه نی نی های ناز
پست های مشابه
mama_jaann
سلام سلام✋🏻 امشب ي غذا آوردم بمب انرژي🥰🤗سالم و ساده و مقوي❤️ديگه از غذا چي ميخواي؟؟🤔 🌈سالاد الويه (+٨)🥪 سينه مرغ:٥٠گرم🍗 سيب زميني:نصف عدد متوسط🥔 تخم مرغ:١عدد🥚 هويج:نصف عدد كوچك🥕 پياز:١عدد كوچك🧅 ♨️سينه مرغ،سيب زميني و هويج رو با پياز و ي كوچولو زردچوبه بزاريد خوب بپزه.تخم مرغ رو آبپز كنيد وسپس همه مواد رو به جز پیاز رنده كنيد و ٣قاشق غذاخوري از آب مرغ رو با چند قطره ليمو به مواد بزنيد و مواد رو با گوشتكوب بكوبيد، (اگه دوست داشته باشيد ميتونيد كمي ماست هم بهش بزنيد)بعد اونهارو ميتونيد گلوله هاي كوچك كنيد تا ي غذاي انگشتي خوشمزه و مقوي بشه واسه كوچولوهاي قشنگتون🥰👶🏻 ✅نكته: ➖اگه هنوز سفيده تخم مرغ رو به كودكتون نداديد وتست نكرديد مي تونيدفقط زرده رو رنده كنيد.اما سفيده هم واسه زير يكسال مجازه😍 ➖اگه كوچولوتون به تخم مرغ حساسيت داره يا به هيچ عنوان تخم مرغ نميخوره ميتونيد حذفش كنيد. 🎀كلي اموزش و مراقبت هاي كودك داخل پيج داريم حتما ي سر بزن🤩🤩 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذاي_كمكي_كودك #كيك_كودك #سالاد_كودك#غذاي_كودك #غذاي_انگشتي_كودك #تغذيه_كودك_نوپا
25 آبان 1400 17:48:07
213 بازدید
mama_jaann
✋🏻سلام عزيزان به درخواست مادر هايي كه تازه ميخواستن غذاي كمكي كوچولوشون رو شروع كنن امروز طرز تهيه فرني رو دوباره گذاشتم😍 ورق بزنيد و ويدئو كامل مراحل پخت رو ببينيد😍 ✅آموزش واسه كودكي كه تازه ميخواد غذاي كمكي رو شروع كنه:😍 ي قاشق مربا خوري آرد برنج رو با ي نصف استكان آب ميزاريم رو حرارت كم تا به مدت ١٠-١٥دقيقه بپزه بعد از اينكه غلظت ش كمي از شير مادر بيشتر شد ي تكه كوچولو نبات و ي سر قاشق چاي خوري كره اضافه مي كنيم واز رو حرارت برميداريم و ميزاريم خنك بشه.اگه دوست داشته باشي ميتونيد به اندازه١٠تا٣٠ سي سي شير خشك يا ٥قاشق مرباخوري از شير خودتون بهش اضافه كنيد🥰😘 به مرورمقدار و غلظت فرني بيشتر ميشه👌🏻 ⁉️فقط چندتا نكته كه پايين عرض مي كنم:👇🏻 1️⃣بهتره واسه شروع از شيرگاو واسه پخت فرني استفاده نكنيد چون هنوز معده كودك به غذا عادت نداره و ممكن واسش سنگين باشه.فعلا فقط با آب بپزيد اما اگه خواستيد باشير درست كنيد فقط كافيه به جاي آب شير🥛بريزيد😍 2️⃣بزاريد فرني كامل خنك بشه و بعد شير خشك يا شيرمادر رو اضافه كنيد. 3️⃣خيلي كم نبات هم سردي برنج رو ميگيره هم كودك ترغيب به خوردن فرني ميشه😋 4️⃣كره از ايجاد يبوست جلوگيري ميكنه و ميشه به جاش از روغن زيتون هم استفاده كرد🧈 5️⃣طرز تهيه آرد برنج خونگي هم كه قبلا گذاشتم(هايلايت غذاي٦ماهگي رو ببين)😚 ممنون از حمايتتون❤️🌹 ⁉️شما چند ماهگي غذاي كوچولوتون رو شروع كرديد؟ 🌹اگر از اكسپلور مياي حتما فا..لو كن اينجا قرار كلي چيز باهم ياد بگيريم❤️😍 @mama_jaann @mama_jaann @mama_jaann #غذای_کمکی_کودک #فرنی_آرد_برنج #شروع_غذای_کمکی #حريره_بادام #کودک #غذای_شش_ماهگی❤ @mama_jaann
22 اسفند 1399 17:35:04
615 بازدید
mama_jaann
🔶علائم ادرار سوختگی ✅راش ناحیۀ پوشک میتواند خفیف به شکل چند جوش قرمز و زبر در یک ناحیۀ کوچک باشد یا گستردهتر شامل جوشهای دردناک و قرمزی که به شکم و ران کودک گسترش یافته است. برخی از علائم دیگر ادرار سوختگی شامل موارد زیر است: * التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک * تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک * گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد 🔶دلایل ایجاد راش پوشک یا ادرار سوختگی ۱-رطوبت ۲-حساسیت شیمیایی:به پوشک یا دستمال مرطوب ۳-غذاهای جدید ۴-آنتی بیوتیکها ✅کرمهای گفته شده در پست بدون نسخه پزشک قابل استفاده هستند وهم برای جلوگیری از ادرار سوختگی و هم برای مراحل اولیه سوختگی موثرند امااگر بعد از چندروز مصرف پوست بهتر نشد حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.‼️ ⚠️از دستمال مرطوب به خاطر ایجاد حساسیت استفاده نکنید.⛔️ ⚠️داروهایی که حاوی کورتون هستند مثل هیدروکورتیزون ،بتامتازون وتریامسینولون ان ان را بدون نسخه پزشک مصرف نکنید.⛔️ ⚠️کرم های ضدقارج و آنتی بیوتیکی بدون تجویز پزشک ممنوع⛔️ ✅کالاندولا برای سوختگی جزیی موثر است ولی چون غلیظ نیست محافظت خوبی از پوست نمی کنه. ⁉️من خودم از سودوکرم استفاده می کنم و واقعا ازش راضی هستم شما از کدوممدل پماد استفاده کردید و راضی بودید؟؟ 🌷اگر از اکسپلور میای حتما فا..لوکن اینجا قراره کلی چیز یاد بگیریم❤️☀️ @mama_jaann @mama_jaann 🥰این هم پیج دومم که کلی پرسش و پاسخ واستون میزارم🤩 @mama_jaann2 @mama_jaann2 #پماد_سوختگی #ادرار_سوختگی_کودک #ادرارسوختگی #غذای_کودک #غذاي_كودك #تغذيه_كودك #تغذيه_بچه
22 شهریور 1400 08:56:12
174 بازدید
mama_jaann
آبگوشت مشتي(+٩) گوشت گوسفند بدون چربي:۴۰گرم نخود:۱قاشق چای خوری لوبيا:۱قاشق چای خوری پياز:نصف عدد پوره گوجه فرنگي:۲قاشق غذاخوری سيب زميني:نصف عدد اول پياز رو با روغن تفت دادم بعد گوشت رو بهش اضافه كردم گوشت هم كه تفت خورد نخود و لوبيا رو كه از شب قبل(حتما) خيس كرده بودم با گوجه وسيب زميني اضافه كردم ي ليوان آب ريختم و گذاشتم گوشتش خوب بپزه. ميتونيد موادش رو بكوبيد و داخل ابگوشت بريزيد وبا نون تيليت كنيد وبديد كوچولوهاي نازتون نوش جان😘🌹 #غذاي_كودك #ابگوشت #٩ماهگي #خوشمزه_ها #سالم #غذاي_كمكي #نوزاد #غذاي_بچه#غذاي_كودك_ماماجان
17 مهر 1399 11:29:19
129 بازدید
mama_jaann
خواهش مي كنم كپشن رو با دقت بخونيد و اگه الان وقت نمي كنيد سيوش كنيد تا بعدا سر فرصت مطالعه كنيد.و حتما بفرست واسه كسايي كه به اين اطلاعات نياز دارند.🌹 بسیاری از افراد که رابطه جنسی محافظت نشده دارند برای جلوگیری از بارداری از روشهای متفاوتی استفاده میکنند. یکی از این روشها استفاده از قرص اورژانسی است که احتمال بارداری را به حداقل میرساند. اما متاسفانه افراد زیادی هستند که اطلاعات کافی در مورد استفاده از این قرص را ندارند و همین امر سبب میشود در مصرف این قرص زیادهروی کنند و سلامت بدن خود را به خطر بیاندازند. قرص اورژانسی چیست؟🤔 این قرص حاوی پروژسترون زیادی است و با تغییر هورمونهای بدن زنان از بروز بارداری جلوگیری به عمل میآورد. این قرص در زمانی که زنی رابطه جنسی محافظت نشده دارد و دوران باروری و تخمکگذاری است، باید مورد استفاده قرار گیرد. این قرص هرگز برای سقط جنین نیست و حتی اگر باردار شده باشید از بارداری جلوگیری نمیکند. مکانیسم عمل این قرص بدین صورت است که آزادسازی تخمکها را متوقف میکند و از بارور شدن آنها توسط اسپرم جلوگیری به عمل میآورد. به همین دلیل کارشناسان هشدار میدهند اگر پس از 15 روز بعد از مصرف این قرص پریود نشدید سریعا آزمایش خون بدهید و وضعیت بارداری خود را مشخص کنید.🥺 طریقه مصرف قرص ضد بارداری به صورت اورژانسی اگر در وضعیتی قرار گرفتید که باید قرص اورژانسی مصرف می کردید، اما به این قرص دسترسی نداشتید، میتوانید از قرصهای ضد بارداری ال دی، اچ دی استفاده کنید. اما طریقه مصرف آنها در این شرایط بسیار مهم است. طریقه مصرف این قرصها در شرایط اورژانسی به صورت زیر است: * پس از نزدیکی محافظت نشده 2 قرص ال دی و یا اچ دی را همزمان مصرف کنید و سپس 12 ساعت بعد دو قرص دیگر. در طی 72 ساعت باید 4 قرص خورده شوند. نکته بسیار مهم: این قرصها را با معده پر میل کنید. اگر استفراغ کردید مجدا مصرف قرص را آغاز کنید. ادامه در كامنت اول👇🏻 #پيشگيري_از_بارداري #نوزادي #زايمان #بارداري #بچه_داری #غذاي_كودك #كودك_سالم @mama_jaann
05 آبان 1399 12:09:15
7 بازدید
mama_jaann
سلام و شب بخير🥰🤩 اگر از اكسپلور يا هشتگ پست ماماجان رو ميبيني خوشحال ميشم به خانواده٦٥هزارنفره ما بپيوندي😍😍⭐️ @mama_jaann @mama_jaann ✳️منظور از آب قلم🦴، جوشاندن قلم گاو یا گوسفند یا هر دو را به مدت چند ساعت است. این روش، مایه قلم را خارج میکند و آبی نسبتا چرب، پرخاصیت و ژلاتینی مانند را بعد از ساعتها جوشاندن قلم، به جا میگذارد. ⭐️در این پست طرز تهیه عصاره قلم را به شما آموزش میدهیم تا برای قوام دادن به سوپ 🥘و آش و افزایش خاصیت غذاها، از آن استفاده کنید. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌼🌼🌼🌼🌼 1️⃣ابتدا قلم ها رو خوب بشوريد و در قابلمه بزرگي بيندازيد. 2️⃣براي هر٢كيلو قلم٢عدد پياز 🧅 را بریزید.ميتونيد براي اينكه عطر و طعم بهتري داشته باشه از مواد مختلفي مثل برگ بو،سير🧄،هويج🥕،كرفس و ...استفاده كنيد. 3️⃣به اندازه اي كه آب روي قلم ها رابگيرد آب درون قابلمه بريزيد و بگذاريد تا جوش بياد و كف ايجاد شده روي اون رو بگيريد و بذاريد تا ١٠ساعت خوب بپزه . 4️⃣بذاريد كمي كه سرد شد مغز قلم ها رو خارج كنيد و تمام مواد رو درون صافي بريزيد تا مطمئن بشيد كه استخوان ريز نداره. 5️⃣در آخر ميتونيد مواد رو هم داخل آبش بريزيد و اگه فقط ميخوايد عصاره بدون مواد باشه همينطوري داخل قالب هاي يخ بريزيد و داخل فريزر قرار بديد تا يخ بزنه. 6️⃣بعد عصاره ها رو از قالب خارج كنيد و داخل كيسه فريزر داخل فريزر نگه داريد.🥰😍 ✅از عصاره قلم مي تونيد داخل سوپ ها،كته، پوره و...استفاده كنيد.و يكي از مواد پرخاصيت و عالي واسه وزنگيري كودكان محسوب ميشه👌🏻 ممنون كه قلب ❤️بي رنگ و رنگيش مي كنيد و مي فرستيد براي دوستاتون😍 #عصاره_قلم #عصاره_پای_مرغ #غذای_کمکی_کودک #وزنگيري_كودك#غذاي_كودك #غذاي_ايراني
26 دی 1400 19:42:53
727 بازدید
Fatemeh Nabavi
0
3
غذای کودک(٨+) *سوپ ورمیشل * ورمیشل یا ماکارونی سیب زمینی هویج پیاز رب خونگی یا پوره گوجه گوشت چرخ کرده ابتدا کمی پیاز رو با روغن زیتون تفت دادم بعدش سیب زمینی رو ریختم و اونم ی کم تفت دادم سپس گوشت چرخ کرده رو بامواد تفت دادم ورب و هویج رو اضافه کردم دوتا استکان اب ریختم تا مواد خوب بپزه نیم ساعت اخر هم ورمیشل رو ریختم و گذاشتم بپزه. شما نسبت به ذائقه کوچولوتون میتونین آب دار یا کم آب بردارین. غذا هاتون رو برامون بفرستید تا واسه نی نی ها طبخ کنیم و لذت ببرن🌹🌹 #غذاي_كودك #غذای_سالم #سوپ #مادر #نوزاددختر #نوزادپسر #غذاي_خانگي #خوشمزها #ورميشل #غذاهای_خوشمزه#غذای_نوزاد_زیر_ده_ماه