پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله همیشه یکی از مسائل مورد بحث در فرزنداوری بحث اقتصاد هست! مشکلات اقتصادی در یک جامعه، علاوه بر مدیریت اقتصادی حاکم، ریشه در نگاه افراد جامعه دارد. برای مثال؛ با وجود معضلات و دغدغه های اقتصادی در گذشته، تعداد فرزندان در خانواده ها بیش از اکنون بوده است! یکی از مسائل تاثیرگذار؛ تغییر نگرش خانواده ها ( بعضا غلبه ناامیدی نسبت به شرایط، مصرف گرایی و...)، که جا داره بیشتر در موردش تامل بشه... از طرفی مسائل اقتصادی در خانواده تا حد زیادی به سبک زندگی وابسته است. مصرف گرایی، چشم و هم چشمی و... باعث افزایش توجه خانواده به لوازم غیر ضرور زندگی و کاهش رضایت آنها از وضع موجودشان می شود. از سویی دیگر، افراد یک جامعه در کنار حاکمیت با تولید، کارآفرینی و عدم مصرف گرایی می توانند در ثبات اقتصادی موثر واقع شوند. البته که نمیتوان منکر وضعیت سخت اقتصادی در جامعه شد... اما در نگاه و باور ما راهی برای غلبه بر سختی ها وجود دارد؛ رزق هر کودک (مادی، معنوی) در خانواده است و درواقع ماندگاری رفاه در خانواده بدون حضور کودکان قطعی نیست... شما چطور در این روزها، مشکلات اقتصادی را دور زده اید؟! یاتصمیم دارید دور بزنید؟🤔😉 #چهارشنبه_های_باشگاه #چهارشنبه_های_جمعیتی #فرزند_آوری #مشکلات_اقتصادی #رزاقیت #رزق

01 بهمن 1400 17:40:53

8 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله تدابیر کنترل تب جهت کنترل تب کودکتان در مراحل اولیه در منزل به نکات زیر توجه فرمایید: 1. بر خود مسلط باشید 2. حتما از تب سنج بصورت زیربغلی استفاده کنید و درجه ی حاصله را بعلاوه نیم درجه کنید تا درجه دقیق تب بدست بیاید. 🤒 3. دمای اتاق ملایم باشد و از جریان مستقیم باد یا گرم کردن اتاق و پوشیدن لباس زیاد خودداری کنید. تنها یک لباس نخی کافیست.👕👚 4. پاشویه و تن شویه با اب ولرم انجام دهید. 5. اگر درجه تب سنج بیشتر از 37ونیم (بعد از اضافه کردن نیم درجه) بود تب است ولی شروع دارو ترجیحا در تب بالای 38 باشد. ✳نکته:دمای بدن صبح و شب فرق دارد ولی 37ونیم را بطور قراردادی مرز قرار می‌دهیم. 6. تب برهای مرسوم.... شربت و قطره و قرص و شیاف استامینوفن/شربت ایبوپروفن/داروهای دیگر بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود مثل شیاف دیکلوفناک و آمپول استامینوفن 7. شربت استامینوفن بصورت هر 4تا6 ساعت نصف وزن به سی سی قابل مصرف است. 🥄 8. قطره استامینوفن بصورت هر 4تا6ساعت دوبرابر وزن به تعداد قطره💧 9. شربت ایبوپروفن‌ یک سوم وزن هر 6تا8 ساعت 10. شیاف 125استامینوفن باید تنظیم دز شود ولی بطور حدودی هر 12 کیلوگرم یه عدد شیاف هر 6تا8 ساعت ✳نکته2 :توجه میفرمایید که انتخاب شربت یا قطره به وزن کودک شما بستگی زیادی دارد. ✳نکته3 : ترجیحا تب برها را به این ترتیب استفاده کنید..... قطره یا شربت استامینوفن، در صورت عدم پاسخ شیاف استامینوفن ودرصورت عدم پاسخ شربت ایبو پروفن 11. حتما به علائم همراه تب توجه کنید🔍 که ممکن است ابریزش بینی و چشم،بی اشتهایی، راشهای جلدی، گلو درد،قرمزی لب و دهان، پوسته پوسته شدن انگشتان، سر درد، تهوع و استفراغ، بدن دردو نهایتا تشنج ... باشد. (حتما به علائم همراه توجه کنید تا درصورتیکه به پزشک مراجعه کردید بتوانید شرح حال مناسبی بدهید.) 12. گاهی تب ها از الگوی خاصی پیروی می‌کنند📈📉 مثلا فقط شبهاست، یا همراه لرز و تعریق یا چند شب درمیان است ولی اکثر تب ها کمتر از سه روز طول می‌کشد و پیوسته است. 13. حتما حین تب مایعات ولرم بیشتری به کودک بدهید🥤🍶🥛🍼 و اگر کودک شیرخوار است، شیرمادر یک فرصت برای شماست برای بهبود تب کودکتان لذا از آن غافل نشوید.🤱 14. اگر تب کودکان بیشتر از سه روز طول کشید یا با هرگونه درمان خانگی بهبود پیدا نکرد یا با علامت مهمی همراه شد(از قبیل تهوع و استفراغ و سردرد بطور همزمان، تشنج...) حتما زودتر به پزشک مراجعه نمایید. در آخر برای همه ی سرباز کوچولوهای امام زمان عج آرزوی سلامتی میکنیم.... 💝 #دوشنبه_های_باشگاه #کنترل_تب #تب #درمان_تب

12 اردیبهشت 1400 15:32:39

39 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. صبحانه های مطلوب برای کودکان: صبحانه *باید متنوع باشد* کره و مربا 🍯کره و عسل خامه و مربا 🍯خامه و عسل تخم مرغ نیمرو 🥚تخم مرغ عسلی؛ حتی هرروز (خطر باکتری سالمونلا ندارد چون سالمونلا در 62-65 درجه از بین میره و دمای مرکز تخم مرغ عسلی از 70 بالاتر میره) 🍚پنیر و گردو (صبحانه ثابت نباشد) نان و شیر 🥛🍯شیر عسل فرنی 🍴حریره حلوای آرد گندم یا آرد برنج و..... 🌰توپک خرمایی چنگمال (خرمای گرم و له شده + نان سنگک خرد شده+ روغن گاو + سیاهدانه + تخم گشنیز) نان و روغن گاوی (اگر بخورند!) 🥛🍮شیر و شیره خرما / انگور حلوا ارده (فقط فصول سرد) 🥃🥛ارده شیره (فقط فصول سرد) انواع املت 🥔🥚سیب زمینی و تخم مرغ #صبحانه #صبحانه_کودکان #طب_سنتی #تغذیه #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_طبیبانه #باشگاه_مادران_تاریخ

16 تیر 1399 17:30:04

46 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله 🌱 به عنوان یک مادر چقدر از جایگاه دختر در خانواده و اجتماع می دانیم؟؟؟ 🌱 و چقدر به این دانسته ها عمل می کنیم؟؟ امروز و این روزها فضای مجازی پر شده است از متن هایی با ویترین های زیبا و دلربا برای دختران ایران زمین اما با محتواهایی گره افکن و شبهه آمیز که به خوبی می تواند ذهن دختران مان را به بازی بگیرد... ... پس معطل نکنیم و همین حالا بیشتر و بیشتر در مورد جایگاه دختران عزیزمان در نگاه بزرگان دین و کشور بخوانیم... *روز دختر رو به همه دخترهای عزیز تبریک میگیم* #دختر #روز_دختر_مبارک #پویش_ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند #باشگاه_مادران_تاریخ

03 تیر 1399 00:04:06

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله #حسادت_بچه_ها #مدیریت_ورود_فرزند_جدید حتما خیلی هاتون یا با این دغدغه مواجه شدید یا در شرفش هستید، در هر صورت این اتفاق یه بازخورد طبیعی در همه بچه ها هست ، نکته مهم نحوه ی مدیریت پدر و مادر و اطرافیان می باشد. ✳ اول بدونید حسادت چرا شکل میگیره؟ به خاطر چشم و هم چشمی، به خاطر تبعیض هایی که پدر و مادر انجام می دهند ، به خاطر اینکه ما به بچه دیگه بیشتر بها داده ایم! ✅ به هیچ وجه از تنبیه و اجبار استفاده نکنید! ✅کودک را نوازش کنید ، بهش محبت کنید به کودک آگاهی بدید، که بخاطر ناتوانی بچه کوچک لازم هست بهش رسیدگی بشه. ✅ با کودکتان حرف بزنید، باهاش بازی کنید، وقتی ببینه بهش توجه میشود ناخوداگاه مشکلش حل میشود. ✅براي آموزش كار خوب ؛ فرزندتان را با ديگران مقايسه نكنید. ✅ توجه اطرافیان باید در روزهای اول معطوف به بچه های قبلی باشد، که خلا نبود مادر کم بشه ✅ اسباب بازی های سرگرم کننده هم در روزهای اول بعد زایمان خیلی کمک کننده هست. ✅ به بچه بزرگتر مسئولیت کارهای بچه کوچیکتر را بدهیم؛ مثلا پوشک بیار کلاه بیار. ✅ برای جلوگیری از اسیب یه سری قوانین داشته باشیم مثلا بالای سر نوزاد نباید ایستاد. بوس فقط از دست و پا ، اینکه نوزادها فاصله ی نزدیک رو نمی بینن و دور رو بهتر میبینن چون کوچولو هستن . ✅حرف زدن محبت امیز با لحن بچه گونه از قول نوزاد به بزرگترها مثلا «خواهرت میگه داداشم رو دوس دارم» شما چه تدابیری به کار گرفتید تا این دوره را پشت سر بگذارید؟؟ آیا خاطره جالبی از آن دوره به یاد دارید؟ #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #فرزند_دوم #فرزند_دوم_مادر_آگاه #باشگاه_مادران_تاریخ

21 تیر 1399 18:51:28

50 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله ... یکی از سه شنبه های خدا تو باشگاه مادران تاریخ با یک ملکه آشنا شدیم😍 یه ملکه که منطقی و حق پذیر بودن ! بله درسته ملکه سبا😊😊 داستان شیرین حضرت سلیمان سلام الله علیه و ملکه سبا رو زیاد شنیدیم.. ولی چقدر در مورد این بانو میدونیم؟!🤔 ورق بزنید مطالب خوبی رو در مورد ملکه سبا ببینید 👌 اسلاید ها زیاد بودن بقیه مباحث سه شنبه بعدی😊 #سه_شنبه_های_باشگاه #زنان_تمدن_ساز #تمدن #داستان_پیامبران #سبا #زنان_تاریخ #تاریخ #ملکه_سبا #ملکه #سلیمان_پیامبر

19 دی 1400 18:00:33

7 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

واریس در بارداری

یکی از شکایت‌های شایع در بین زنان باردار، به علت تغییرات طبیعی هورمونی، خونرسانی و اثرات فشاری رحم، گشاد شدن عروق و ظاهر شدن رگ‌های واریسی در لگن و پاها است. تقریباً حدود یک سوم از زنان باردار این عارضه را تجربه میکنند که میتواند خفیف تا شدید باشد (انواع مویرگی و طنابی) اگر مبتلا به واریس هستید حتماً قبل از اقدام به بارداری به دنبال درمان آن باشید. برای درمان می توان از راهکارهای طب نوین و طب ایرانی بهره برد. اما برخی از موارد پیشگیری و درمان واریس در بارداری عبارتند از : 🔹️پرهیز از آویزون کردن پاها در هنگام نشستن 🔹️پرهیز از ایستادن طولانی 🔹️مراقبت نسبت به افزایش وزن مناسب 🔹️تحرک و ورزش 🔹️تقویت خون رسانی بدن 🔹️رفع یبوست 🔹️مصرف فیبر و سبزیجات 🔹️بالا قرار دادن پاها زمان خواب 🔹️خوابیدن به پهلوی چپ 🔹️جوراب واریس مخصوص بارداری اگر واریس ها بزرگ و طنابی هستند نیاز به مراقبت بیشتری دارند. مصرف مایعات کافی مدنظر باشه و اگر درد و تورم ایجاد شد، مراجعه به اورژانس #واریس گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #واریس_در_بارداری #واریس‌ #درمان‌ #بارداری #مصرف_مایعات #یبوست #تحرک #ورزش #افزایش_وزن #خونرسانی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

1

یکی از شکایت‌های شایع در بین زنان باردار، به علت تغییرات طبیعی هورمونی، خونرسانی و اثرات فشاری رحم، گشاد شدن عروق و ظاهر شدن رگ‌های واریسی در لگن و پاها است. تقریباً حدود یک سوم از زنان باردار این عارضه را تجربه میکنند که میتواند خفیف تا شدید باشد (انواع مویرگی و طنابی) اگر مبتلا به واریس هستید حتماً قبل از اقدام به بارداری به دنبال درمان آن باشید. برای درمان می توان از راهکارهای طب نوین و طب ایرانی بهره برد. اما برخی از موارد پیشگیری و درمان واریس در بارداری عبارتند از : 🔹️پرهیز از آویزون کردن پاها در هنگام نشستن 🔹️پرهیز از ایستادن طولانی 🔹️مراقبت نسبت به افزایش وزن مناسب 🔹️تحرک و ورزش 🔹️تقویت خون رسانی بدن 🔹️رفع یبوست 🔹️مصرف فیبر و سبزیجات 🔹️بالا قرار دادن پاها زمان خواب 🔹️خوابیدن به پهلوی چپ 🔹️جوراب واریس مخصوص بارداری اگر واریس ها بزرگ و طنابی هستند نیاز به مراقبت بیشتری دارند. مصرف مایعات کافی مدنظر باشه و اگر درد و تورم ایجاد شد، مراجعه به اورژانس #واریس گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #واریس_در_بارداری #واریس‌ #درمان‌ #بارداری #مصرف_مایعات #یبوست #تحرک #ورزش #افزایش_وزن #خونرسانی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن