bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله 🌱در مورد این مبحث، مسأله ای که وجود دارد این هست که ما معمولا گاهی آرایش میکنیم، برای همین توجه بچه ها جلب میشود. 🌱اما اگر مثل لباس مرتب پوشیدن و عطر زدن جزو برنامه های روزانه مون باشد ، براشون طبیعی میشود. 🌱 رنگ رژ لب و وجود یا عدم وجود رژگونه ، میتواند تنوع نامحسوس برای همسر باشد. آرایش آنچنانی هم برای زمان های خاص و بستگی به سلیقه ی همسر دارد. میتوان ارایش های غلیظ و خاص تر را بعد از خواب بچه ها قرار داد. ممکن هست زمان بهره ی بصری همسر، دقایقی بیشتر نشود اما همین که همسر متوجه این وقت گذاشتن میشود ارزش دارد. 🌱در مورد لاک زدن، میشود هر وقت لاک زدیم ، موقع اذان و موقع بیرون رفتن، جلوی چشم بچه ها پاک کنیم که بچه ها متوجه قواعد بشوند. 🌱اگر دختر بچه ها متوجه قواعد درست استفاده از لوازم آرایش باشند (مقدار ، زمان ، حدود) می تواند مناسب باشد. 🌱اما اگر رغبت بیش از حد وجود داشته باشد و با رفتار ما و صحبت های غیر مستقیم ما کم نشود، شاید لازمه باشد با مشاور مشورت کنیم درست مثل هر چیزی که ممکن هست زیاده رویش بد باشد. 🌱حتی دختردار هایی که دخترانی علاقه مند دارن میتوانند، ساعتهایی رو بدون حضور مردهای خونه، برای خودشون اختصاص بدهند و آرایش کنند. حتی دخترها مامان شون رو آرایش کنن و نقاشی های جالب بکشن! 😅😅 ✅گزیده ای از بحث امروز در باشگاه مادران تاریخ 🦋ادامه این بحث جالب را در کانال آرشیو باشگاه مادران میتوانید دنبال کنید.. #بحث_گروهی #یکشنبه_های_باشگاه #آرایش #آرایش_کردن #آراستگی #باشگاه_مادران_تاریخ
08 تیر 1399 07:48:10
2 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. دوشنبه های طبیبانه #وزن_گیری_باردار #بارداری ✴ وزن گیری ایده آل طی بارداری تک قلو براساس BMI(شاخص توده ی بدنی) قبل از بارداری بصورت زیر است: 1️⃣ باردار با BMIکمتر از 19.8باید در سه ماه اول 2/3 کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته حدود نیم کیلوگرم وزن گیری داشته باشد. 2️⃣ باردار با BMI =19.8_26 باید در سه ماه اول 1.6کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته 0.45کیلوگرم وزن اضافه کند. 3️⃣ باردار با BMIبیشتر از 26 در سه ماه اول حدود 1کیلوگرم و در بقیه بارداری به ازای هر هفته 0.3 کیلوگرم باید وزن بگیرد. ✅ نکته:این اعداد و ارقام براساس آخرین ورژن رفرنس مامایی هست. ⚠️ یادآوری:BMI=وزن/قد به توان 2 ☑ اما توجه بفرمایید گاهی در عمل دیده میشه که بخاطر ویارها و مشکلات گوارشی طی سه ماه اول بارداری افزایش وزن قابل توجهی نداریم چه بسا کاهش وزن هم داریم. مهم اینه که انحراف شدید از معیار نرمال وجود نداشته باشه و این کاهش وزن جبران بشه. 🚫 هر #کاهش_وزن طی بارداری مهمه و باید #حجم_مایع_آمنیوتیک بررسی بشه. ⛔ هر #افزایش_وزن خارج از محدوده ی نرمال هم مهمه و باید از نظر #حجم_مایع_ آمنیوتیک و #دیابت_بارداری بررسی بشه. 📛 #کمی_وزن_گیری هم میتونه با #IUGR ( عقب افتادگی رشد داخل رحمی جنین ) یاLBW (تولد با وزن کم) همراه باشه. ✔ هرجایی از ویزیت های مکرر بارداری پزشک متخصص زنان با توجه به مکمل هایی که برای شما تجویز کرده تشخیص میده که چه توصیه یا داروهایی رو به رژیم شما اضافه و کم کنه. ⚠️ نکته:لطفا حین بارداری تصمیم به گرفتن رژیم چاقی یا لاغری نگیرید مگر به توصیه ی پزشک معالج. ⚠️ تاکید:در بارداری هیچ توصیه ی غیر علمی را امتحان نفرمایید. ❤ با امید به بارداریهای سالم و جان افزا برای همه ی بانوان میهنم. باشگاه مادران تاریخ کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک گروه مجاز است #دوشنبه_های_باشگاه #بارداری #افزایش_وزن #رژیم_بارداری
17 آبان 1399 18:03:24
584 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله تدابیر کنترل تب جهت کنترل تب کودکتان در مراحل اولیه در منزل به نکات زیر توجه فرمایید: 1. بر خود مسلط باشید 2. حتما از تب سنج بصورت زیربغلی استفاده کنید و درجه ی حاصله را بعلاوه نیم درجه کنید تا درجه دقیق تب بدست بیاید. 🤒 3. دمای اتاق ملایم باشد و از جریان مستقیم باد یا گرم کردن اتاق و پوشیدن لباس زیاد خودداری کنید. تنها یک لباس نخی کافیست.👕👚 4. پاشویه و تن شویه با اب ولرم انجام دهید. 5. اگر درجه تب سنج بیشتر از 37ونیم (بعد از اضافه کردن نیم درجه) بود تب است ولی شروع دارو ترجیحا در تب بالای 38 باشد. ✳نکته:دمای بدن صبح و شب فرق دارد ولی 37ونیم را بطور قراردادی مرز قرار میدهیم. 6. تب برهای مرسوم.... شربت و قطره و قرص و شیاف استامینوفن/شربت ایبوپروفن/داروهای دیگر بدون تجویز پزشک توصیه نمیشود مثل شیاف دیکلوفناک و آمپول استامینوفن 7. شربت استامینوفن بصورت هر 4تا6 ساعت نصف وزن به سی سی قابل مصرف است. 🥄 8. قطره استامینوفن بصورت هر 4تا6ساعت دوبرابر وزن به تعداد قطره💧 9. شربت ایبوپروفن یک سوم وزن هر 6تا8 ساعت 10. شیاف 125استامینوفن باید تنظیم دز شود ولی بطور حدودی هر 12 کیلوگرم یه عدد شیاف هر 6تا8 ساعت ✳نکته2 :توجه میفرمایید که انتخاب شربت یا قطره به وزن کودک شما بستگی زیادی دارد. ✳نکته3 : ترجیحا تب برها را به این ترتیب استفاده کنید..... قطره یا شربت استامینوفن، در صورت عدم پاسخ شیاف استامینوفن ودرصورت عدم پاسخ شربت ایبو پروفن 11. حتما به علائم همراه تب توجه کنید🔍 که ممکن است ابریزش بینی و چشم،بی اشتهایی، راشهای جلدی، گلو درد،قرمزی لب و دهان، پوسته پوسته شدن انگشتان، سر درد، تهوع و استفراغ، بدن دردو نهایتا تشنج ... باشد. (حتما به علائم همراه توجه کنید تا درصورتیکه به پزشک مراجعه کردید بتوانید شرح حال مناسبی بدهید.) 12. گاهی تب ها از الگوی خاصی پیروی میکنند📈📉 مثلا فقط شبهاست، یا همراه لرز و تعریق یا چند شب درمیان است ولی اکثر تب ها کمتر از سه روز طول میکشد و پیوسته است. 13. حتما حین تب مایعات ولرم بیشتری به کودک بدهید🥤🍶🥛🍼 و اگر کودک شیرخوار است، شیرمادر یک فرصت برای شماست برای بهبود تب کودکتان لذا از آن غافل نشوید.🤱 14. اگر تب کودکان بیشتر از سه روز طول کشید یا با هرگونه درمان خانگی بهبود پیدا نکرد یا با علامت مهمی همراه شد(از قبیل تهوع و استفراغ و سردرد بطور همزمان، تشنج...) حتما زودتر به پزشک مراجعه نمایید. در آخر برای همه ی سرباز کوچولوهای امام زمان عج آرزوی سلامتی میکنیم.... 💝 #دوشنبه_های_باشگاه #کنترل_تب #تب #درمان_تب
12 اردیبهشت 1400 15:32:39
39 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. روز یکشنبه تو گروه در مورد #اموزش_نظم به بچه ها صحبت کردیم ..موارد زیر نکاتی هست که اعضای گروه عنوان کردند. روش شما برای آموزش نظم به کودکتون چیه؟ #خلاصه_نکات #بحث_نظم ✅اول از همه حواسمون باشه این روزها، روزهای قرنطینه؛ محدودیت استفاده از فضای بیرون خونه رو داریم. پس در اجرای نظم در خانه زیاده روی نکنیم. ✅نظم مفهومی انتزاعی هست که برای کودکان زیر ۷سال قابل فهم نیست و انها تصور خودشون رو از نظم دارند. ✅می تونیم برای بچه ها زیر انداز، اتاقشون یا مکان مشخصی داشته باشیم که اجازه دارند آنجا بازی کنند . ✅میشه یک بار از بچه ها بپرسیم به نظرشون اتاق شون چجوری باشه مرتبه؟ وقتی متوجه ذهنیت اونها از نظم بشیم کمی آرامتر می شویم. ✅مهم تر از هر چیزی این هست که خود پدر و مادر نظم را در خانه رعایت کنند. بچه ها آنچه می ببیند را بهتر عمل می کنند. ✅گاهی لازمه یه اولویت سنجی در نگاهمون داشته باشیم، خونه ی همیشه منظم و سختگیری بر بچه ها، یا چند سالی کمتر منظم باشیم اما فرزندان سالم داشته باشیم؟! ✅سعی کنیم در هیچ جای زندگی برای نگاه و خوشامد بقیه زندگی نکنیم.. ✅از سبدهای طبقه بندی، قفسه ها و کارتون ها برای دسته بندی وسایل و راحت جمع شدن وسایل بچه ها کمک بگیریم. ✅قوانین نظم در خانه را منعطف قرار بدهیم و در جمع کردن وسایل شیوه های خلاقانه به کار ببندیم. ✅با افزایش تعداد بچه ها از حساسیت ها نسبت به نظم مطلق کاسته می شود.همکاری دادن بچه ها باهم روش مناسبی هست. ✅نیازی نیست همه اسباب بازی های فرزندمون در دسترس باشه، اینطوری ممکنه کلافه یا سردرگم بشه. ✅بهتره با تلقین مفاهیم مثبت و تشویق اونها به آموزش مسائلی مثل نظم بپردازیم نه با امر و نهی زیاد. بقیه موارد با شما... #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #باشگاه_مادران_تاریخ #نظم
06 مرداد 1399 12:32:43
16 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله ... یکی از سه شنبه های خدا تو باشگاه مادران تاریخ با یک ملکه آشنا شدیم😍 یه ملکه که منطقی و حق پذیر بودن ! بله درسته ملکه سبا😊😊 داستان شیرین حضرت سلیمان سلام الله علیه و ملکه سبا رو زیاد شنیدیم.. ولی چقدر در مورد این بانو میدونیم؟!🤔 ورق بزنید مطالب خوبی رو در مورد ملکه سبا ببینید 👌 اسلاید ها زیاد بودن بقیه مباحث سه شنبه بعدی😊 #سه_شنبه_های_باشگاه #زنان_تمدن_ساز #تمدن #داستان_پیامبران #سبا #زنان_تاریخ #تاریخ #ملکه_سبا #ملکه #سلیمان_پیامبر
19 دی 1400 18:00:33
7 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله رکورد پایین ترین «نرخ رشد جمعیت» در تاریخ #ایران . سال ۱۳۹۸ تا به اینجا دو #رکورد را به نام خود ثبت کرده است. نخست ثبت رکورد کاهش بیش از ۱۷۰.۰۰۰ تولد فقط در یک سال و رسیدن آمار تولدهای کل کشور به رقم ۱.۱۹۶.۰۰۰ تولد و دوم اینکه نرخ رشد جمعیت ایران برای نخستین بار در تاریخ کشورمان در سال ۱۳۹۸ به کمتر از یک درصد کاهش یافت. mehrnews.com/xRQrL #جمعیت #نرخ_رشد_جمعیت #چهارشنبه_های_باشگاه #مباحث_فرزنداوری #باشگاه_مادران_تاریخ
05 تیر 1399 07:11:40
1 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله #حسادت_بچه_ها #مدیریت_ورود_فرزند_جدید حتما خیلی هاتون یا با این دغدغه مواجه شدید یا در شرفش هستید، در هر صورت این اتفاق یه بازخورد طبیعی در همه بچه ها هست ، نکته مهم نحوه ی مدیریت پدر و مادر و اطرافیان می باشد. ✳ اول بدونید حسادت چرا شکل میگیره؟ به خاطر چشم و هم چشمی، به خاطر تبعیض هایی که پدر و مادر انجام می دهند ، به خاطر اینکه ما به بچه دیگه بیشتر بها داده ایم! ✅ به هیچ وجه از تنبیه و اجبار استفاده نکنید! ✅کودک را نوازش کنید ، بهش محبت کنید به کودک آگاهی بدید، که بخاطر ناتوانی بچه کوچک لازم هست بهش رسیدگی بشه. ✅ با کودکتان حرف بزنید، باهاش بازی کنید، وقتی ببینه بهش توجه میشود ناخوداگاه مشکلش حل میشود. ✅براي آموزش كار خوب ؛ فرزندتان را با ديگران مقايسه نكنید. ✅ توجه اطرافیان باید در روزهای اول معطوف به بچه های قبلی باشد، که خلا نبود مادر کم بشه ✅ اسباب بازی های سرگرم کننده هم در روزهای اول بعد زایمان خیلی کمک کننده هست. ✅ به بچه بزرگتر مسئولیت کارهای بچه کوچیکتر را بدهیم؛ مثلا پوشک بیار کلاه بیار. ✅ برای جلوگیری از اسیب یه سری قوانین داشته باشیم مثلا بالای سر نوزاد نباید ایستاد. بوس فقط از دست و پا ، اینکه نوزادها فاصله ی نزدیک رو نمی بینن و دور رو بهتر میبینن چون کوچولو هستن . ✅حرف زدن محبت امیز با لحن بچه گونه از قول نوزاد به بزرگترها مثلا «خواهرت میگه داداشم رو دوس دارم» شما چه تدابیری به کار گرفتید تا این دوره را پشت سر بگذارید؟؟ آیا خاطره جالبی از آن دوره به یاد دارید؟ #شنبه_های_باشگاه #بحث_گروهی #فرزند_دوم #فرزند_دوم_مادر_آگاه #باشگاه_مادران_تاریخ