پست های مشابه

bashgahemadaran

﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربال‌گری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربال‌گری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنین‌های مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماری‌های جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱

17 بهمن 1399 19:00:02

355 بازدید

bashgahemadaran

سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاه‌مادران‌تاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار

16 فروردین 1400 18:25:38

327 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... *ایده های عید غدیر در شرایط کرونا* 🔺تزئین پنجره ها و منزل 🔺هدیه برای کودکانمان 🔺هدیه برای اقوام و بچه هایشان(پست کنیم یا ببریم درب منزلشون) 🔺پخش هدایا درب منزل یا خیابان(با بسته بندی،دستکش و ماسک) 🔺اطعام(مثلا آبمیوه بسته بندی، یا غذایی که قابل گرم کردن باشه) 🔺دادن هدیه به خانه سالمندان،بهزیستی ها،خیریه های کودکان کار، روستاهای اطراف تهران 🏝🥧🥛من به ذهنم رسید که گلدون کوچولو تهیه کنم و همراه پک کیک و آبمیوه به همسایه هامون بدم و چون اطعام این روز هم سفارش شده 🏚🥖🥐یا پول بدیم به نونوایی محلمون که نون صلواتی بده (تو ایام شهادت این کارو زیاد میکنن اما اعیاد ندیدم) 📚کتاب جشن بزرگ برکه نشربهار دلها،پیکسل 😷نذر ماسک با کیفیت سبزرنگ 🎁کیسه پارچه ای با طرح غدیری 🌈تزیین خونه 🎽لباس نو پوشیدن هم توصیه شده شاید برای پسرم لباس نو بخرم و خودم و همسرم هم در حد جوراب یا... نو بخریم و بپوشیم 🔈پخش مولودی توآپارتمان تزیین آسانسور 📲💻صله رحم تصویری دانلود یه انیمیشن قشنگ واسه بچه ها مثل بنیامین،فیلشاه....یه سینمایی خونگی بسازید #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #عید_غدیر #عید_غدیر_مبارک #کرونا

16 مرداد 1399 12:02:14

9 بازدید

bashgahemadaran

برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند

28 خرداد 1399 20:04:35

1 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ____ پست یک از سه پست های بعدی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربال‌گری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربال‌گری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنین‌های مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماری‌های جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشردهید 🌱

17 بهمن 1399 18:46:25

327 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله الرحمن الرحیم ... #باشگاه_مادران_تاریخ

27 خرداد 1399 20:45:12

1 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.. #کرونا سوال دارم! یه فکری توسرم چرخ میخوره که اگر باردارشم و خدای نکرده خودم یا بچه درگیر بشیم، بعد نمیگم حالا چرا عجله کردی؟🤔 چند ماه صبر میکردی، یه سال صبر میکردی! از طرفی از قبل برای امسال برنامه بارداری داشتم!😍 باردارهای اطرافم رو که می بینم انگیزه میگیرم ذوق میکنم❤ ولی از طرفی هم می بینم که بعضیاشون چقدر نگرانن ... چه کنم؟🙆‍♀️🙆‍♀️ 🌱 حالا باهم جواب های دوستان در بحث بالا را می بینیم: ✳هیچ حد پایانی برای کرونا قابل پیش بینی نیست، میشه به این خاطر برنامه های زندگی را عقب بندازیم؟ ✳مگه غیر از این هست که هر لحظه ممکن هست ویروس جدیدی از راه برسه! ✳هیچ مدرکی وجود نداره که نشون بده کرونا اثر سوء بر جنین ها داشته و یا بارداری رو عارضه دار کرده و ممنوعیت علمی داره! ✳البته که هیچ پزشکی هم نمیتونه قسم بخوره که هیچ مشکلی وجود نداره و با خیال راحت برو باردارشو ✳اما کرونا پایانش مشخص نیست، پس شاید واقعا منطقی نباشه این عقب انداختن ها ، صدقه خوب بدید، توسل کنید، توکل کنید و اقدام.. ✳کرونا رو ما آثارش رو داریم در ظاهر می بینیم، در صورتی که این همه عوامل مضر اعم از امواج، آلودگی های مختلف تا حالا بوده ✳خیلی پیگیر اخبار کرونا و حواشی آن از رسانه ها نباشید، چون دچار استرس و اضطراب بیشتری خواهید شد. ✳ما باید بتونیم خود مون رو با شرایط جدید وفق بدیم، چون ممکن هست تا مدتها همین شرایط پیش رومون باشه.. ✳ با انجام رسیدگی های لازم و رعایت های لازم اکثر دکترها ممانعتی برای باردار شدن در این شرایط نمی بینند.. شما نظرتون چیه؟؟ ترجیح می دید صبر کنید تا کاملا کرونا ریشه کن بشه و بعد به تولد فرزند جدید فکر کنید؟ یا بی صبرانه منتظر فرزند جدید هستید؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #جمعیت #فرزند_اوری #بارداری_و_کرونا #کرونا_ویروس #کووید۱۹

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله.. #کرونا سوال دارم! یه فکری توسرم چرخ میخوره که اگر باردارشم و خدای نکرده خودم یا بچه درگیر بشیم، بعد نمیگم حالا چرا عجله کردی؟🤔 چند ماه صبر میکردی، یه سال صبر میکردی! از طرفی از قبل برای امسال برنامه بارداری داشتم!😍 باردارهای اطرافم رو که می بینم انگیزه میگیرم ذوق میکنم❤ ولی از طرفی هم می بینم که بعضیاشون چقدر نگرانن ... چه کنم؟🙆‍♀️🙆‍♀️ 🌱 حالا باهم جواب های دوستان در بحث بالا را می بینیم: ✳هیچ حد پایانی برای کرونا قابل پیش بینی نیست، میشه به این خاطر برنامه های زندگی را عقب بندازیم؟ ✳مگه غیر از این هست که هر لحظه ممکن هست ویروس جدیدی از راه برسه! ✳هیچ مدرکی وجود نداره که نشون بده کرونا اثر سوء بر جنین ها داشته و یا بارداری رو عارضه دار کرده و ممنوعیت علمی داره! ✳البته که هیچ پزشکی هم نمیتونه قسم بخوره که هیچ مشکلی وجود نداره و با خیال راحت برو باردارشو ✳اما کرونا پایانش مشخص نیست، پس شاید واقعا منطقی نباشه این عقب انداختن ها ، صدقه خوب بدید، توسل کنید، توکل کنید و اقدام.. ✳کرونا رو ما آثارش رو داریم در ظاهر می بینیم، در صورتی که این همه عوامل مضر اعم از امواج، آلودگی های مختلف تا حالا بوده ✳خیلی پیگیر اخبار کرونا و حواشی آن از رسانه ها نباشید، چون دچار استرس و اضطراب بیشتری خواهید شد. ✳ما باید بتونیم خود مون رو با شرایط جدید وفق بدیم، چون ممکن هست تا مدتها همین شرایط پیش رومون باشه.. ✳ با انجام رسیدگی های لازم و رعایت های لازم اکثر دکترها ممانعتی برای باردار شدن در این شرایط نمی بینند.. شما نظرتون چیه؟؟ ترجیح می دید صبر کنید تا کاملا کرونا ریشه کن بشه و بعد به تولد فرزند جدید فکر کنید؟ یا بی صبرانه منتظر فرزند جدید هستید؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #جمعیت #فرزند_اوری #بارداری_و_کرونا #کرونا_ویروس #کووید۱۹

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن