bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله یکی از ایرادهای همیشگی که به ما مادرهای امروزی میگیرن، فرزندان پشت هم هست و مشکلاتی که در پِی اون ایجاد میشه. نظر شما چیه؟ کفهی فواید فرزند پشت هم سنگین تره یا ضررهاش؟ استعدادهای بچه ها اینجوری تلف میشه؟ آسیبهای روحی زیادن یا کم؟ چطور میشه کاری کرد ضررهای ناشی از تولد پیاپی فرزند در یک خانواده کم بشه و مزایاش بیشتر جلوه کنه؟ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلامت مادر، به معنای سلامت خانواده و درنتیجه سلامت جامعه است. بنابراین، پس از هر زایمان و دوران شیردهی می بایست رسیدگی به بدن، استفاده از مکمل ها و چکاپ تحت نظر متخصص صورت گرفته و سپس اقدام به بارداری شود. 🤰🤱 در نتیجه، فاصله سنی ایده آل و معقول دو فرزند از حیث دینی، طبی و روانشناسی 2.5 تا 3.5 سال می باشد. ✅در فرزندان با فاصله سنی کمتر، میزان حسادت، رقابت و مالکیت کمتر بوده ✅ زودتر همبازی می شوند. ✳ در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم تربیتی، اصل بازی هست؛ که با داشتن یک همبازی همیشگی خود به خود تحقق می باید. 🔴البته فاصله نزدیکتر و بازی بیشتر، بحث بیشتری هم ممکن است به همراه داشته باشد؛ و ✅ البته کودکان در این حین، حل تعارضات را عینی یاد گرفته و روحیاتی همچون توانایی دفاع، بخشش، از خودگذشتگی و خلاقیت که از ارکان کلیدی کمال و موفقیت کودکان هستند، به بهترین وجه بروز می یابند. ✳ از جمله مزایای دیگر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد: - در یک دوره رشدی 7ساله قرار داشتن و نیاز های رفاهی تقریبا یکسان - برنامه مشترک خواب، خوراک و تفریح - از یاد نرفتن تجربیات مدیریتی، طبی و والدگری برای والدین - راحتی درس خواندن در کنار هم برای فرزندان - فرزندآوری در دوره ای محدود و زودتر به فراغت رسیدن مادر شماهم حتما مزایا و معایبی را در مورد فاصله سنی فرزندان تان تجربه کردید، بگید برامون تو کامنتها ...
27 شهریور 1400 06:16:10
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. صبحانه های مطلوب برای کودکان: صبحانه *باید متنوع باشد* کره و مربا 🍯کره و عسل خامه و مربا 🍯خامه و عسل تخم مرغ نیمرو 🥚تخم مرغ عسلی؛ حتی هرروز (خطر باکتری سالمونلا ندارد چون سالمونلا در 62-65 درجه از بین میره و دمای مرکز تخم مرغ عسلی از 70 بالاتر میره) 🍚پنیر و گردو (صبحانه ثابت نباشد) نان و شیر 🥛🍯شیر عسل فرنی 🍴حریره حلوای آرد گندم یا آرد برنج و..... 🌰توپک خرمایی چنگمال (خرمای گرم و له شده + نان سنگک خرد شده+ روغن گاو + سیاهدانه + تخم گشنیز) نان و روغن گاوی (اگر بخورند!) 🥛🍮شیر و شیره خرما / انگور حلوا ارده (فقط فصول سرد) 🥃🥛ارده شیره (فقط فصول سرد) انواع املت 🥔🥚سیب زمینی و تخم مرغ #صبحانه #صبحانه_کودکان #طب_سنتی #تغذیه #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_طبیبانه #باشگاه_مادران_تاریخ
16 تیر 1399 17:30:04
46 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... انشالله فردا یک جلسه پرسش و پاسخ خواهیم داشت با حضور سرکار خانم منافی عزیز میخوایم ببینیم زن قوی کیه؟! چه ویژگی هایی باید داشته ؟! چجوری میتونیم دختران قوی تربیت کنیم؟! و کلی سوال دیگه پیرامون این موضوع... انشالله این پست بعدا مجددا کامل میشه... #مهدیه_منافی #پژوهشگر #زن_و_خانواده #زن_قوی #سه_شنبه_های_باشگاه
03 آذر 1399 12:21:32
5 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ____ پست یک از سه پست های بعدی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربالگری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربالگری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنینهای مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماریهای جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاهمادرانتاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشردهید 🌱
17 بهمن 1399 18:46:25
327 بازدید
bashgahemadaran
سیناتراپی (مخفف نضج ایمن و سطحی القایی) ابداع یکی از متخصصین طب سنتی دانشگاه تهران به نام آقای #دکتر_علیزاده هست. این روش درمانی، براساس بهبود توزیع بافتی مواد و دفع بدانباشت های بدن کار میکنه و تونسته کارایی خودش رو در انواع بیماریها نشون بده نوع سیناتراپی برای هر فرد با توجه به #معاینه_بالینی متفاوت هست اما سیناتراپی مخصوص اطفال یک مدل هست و قابل اجرا برای همهی کودکان سینا۳ (مخصوص اطفال) در موارد زیر کاربرد داره: #رفلاکس_شیرخواران #کولیک #توقف_رشد #بی_اشتهایی #اختلالات_خواب #عفونت_های_مکرر #تقویت_سیستم_ایمنی #بی حالی و #خستگی #بداخلاقی و #پرخاشگری و #بی_حوصلگی بی فایده بودن مکمل ها روزهای بعد از #واکسن و موارد خاص تر #سینا۳ رو چطور انجام بدم؟ هر روز 2-3 مرتبه هر مرتبه 20-40 حرکت به این شکل: هر دست و هر پا رو با #روغن_بابونه از بالای اندام به پایین اندام مثل حالت دوشیدن #ماساژ میدیم این کار قبل غذا باید باشه و با شکم پر نباشه زیر ملافه انجام بشه بهتر است علاوه بر این، هر کودک رو میشه برای معاینه و بررسی دقیق و دریافت پرهیزات و توصیه ها نزد متخصص طب سنتی برد. مکمل های غذایی فراموش نشه. آهن و ویتامین دی نقش مهمی در رشد ذهنی و جسمی کودک داره. تحرک کافی برای سلامت کودکان الزامی است. #سیناتراپی #دکترعلیزاده #رشدکودک #اشتهاکودک #ماساژاطفال #بدانباشت گروه پزشکان سپیدار #باشگاه_مادران_تاریخ #دوشنبه_های_باشگاه
30 تیر 1399 16:09:09
52 بازدید
bashgahemadaran
﷽ -- ⛔️ ۱- باتری های دیسکی شکل این نوع باتری ها (#سکه_ای) از خطرناک ترین وسایل موجود در خانه برای بچهها هستند. به محض بلااستفاده شدن، آن ها رو دور بیندازید. این باتریها باعث پارگی شیمیایی مری و ایجاد مشکلات شدید طبی بعد از آن میشوند. اگر متوجه شدید فرزند شما یک #باتری_دیسکی را بلعیده، یا حتی به این موضوع مشکوک شدید (گم شدن یک باتری دیسکی از وسایل خانه)، باید فوراً و بدون اتلاف وقت به اورژانس مراجعه کنید. (به هیچ راه خانگی و اینترنتی اعتماد نکنید) تا زمان مراجعه به اورژانس میتوانید به فرزند خود #عسل بخورانید تا مانند پوششی، باتری را دربربگیرد تا احتمال پارگی مری کمی کمتر شود. باتری اگر در مری باشد آن را با #اندوسکوپ خارج میکنند. اما اگر وارد معده شده باشد، آن را به حال خود رها میکنند تا با گذشت زمان همراه مدفوع، از مقعد خارج شود. محل باتری وسایل را با چسب نواری محکم کنید. ⛔️ ۲- قطعات #بادکنک ترکیده از این اجسام بترسید!🎈 اگر وارد ریه فرزند شما شوند، دردسر بزرگی هستند... با بلع جسم خارجی، کودک دچار #تنگی_نفس شده و به #سرفه میفتد. ممکن است رنگ چهره اش تغییر کند. شما به سرعت وارد عمل میشوید. اگر نتوانید کاری کنید، او را به اورژانس میبرید و متخصصان بعد از اقدامات اولیه، با دستگاه #برونکوسکوپ، جسم خارجی را از ریه کودک در می آورند. اما در مورد قطعات کوچک بادکنک ترکیده، همیشه داستان این نیست! این قطعات به شکل ناگواری به جدار ریه میچسبند و پزشک حتی با برونکوسکوپ هم، درحالیکه آن را به خوبی میبیند، قادر به خارج کردن آن نیست! و کودک توانایی تنفس خود را به تدریج از دست می دهد… پس بعد از بازی بچهها با بادکنک و ترکیدن آن، فوراً قطعات را دور بیندازید. ⛔️ ۳- مواد شوینده قلیایی و اسیدی #مواد_شوینده همیشه باید خارج از دسترس بچهها باشند. بچهها ممکن است بدون هیچ توجهی آن ها را ببلعند. متاسفانه سوختگی های شیمیایی با شوینده ها در بین کودکان بسیار شایع است. شوینده های قلیایی بسیار بدتر از اسیدی ها هستند. حتی استشمام بخارات این مواد نیز برای بدن حساس کودکان آسیب های جدی دارد. آن ها را از دسترس کودک دور نگه دارید. اگر متوجه شدید کودک این مواد را بلعیده، فوراً به اورژانس مراجعه کنید. در بلع مواد قلیایی، از دادن مواد اسیدی مانند آب پرتقال (برای خنثی کردن شیمیایی ماده!) جداً بپرهیزید. گرمای این واکنش شدت آسیب را بیشتر میکند. هرگز این مواد را در بسته بندیهای غیر از خود (بطری شیر، آبمیوه و...) نگه داری نکنید. برای بزرگترها نیز فریبنده و خطرناک است! #خانه_ایمن نشر فقط با منبع🌸
08 دی 1399 13:15:54
78 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله.. #کرونا سوال دارم! یه فکری توسرم چرخ میخوره که اگر باردارشم و خدای نکرده خودم یا بچه درگیر بشیم، بعد نمیگم حالا چرا عجله کردی؟🤔 چند ماه صبر میکردی، یه سال صبر میکردی! از طرفی از قبل برای امسال برنامه بارداری داشتم!😍 باردارهای اطرافم رو که می بینم انگیزه میگیرم ذوق میکنم❤ ولی از طرفی هم می بینم که بعضیاشون چقدر نگرانن ... چه کنم؟🙆♀️🙆♀️ 🌱 حالا باهم جواب های دوستان در بحث بالا را می بینیم: ✳هیچ حد پایانی برای کرونا قابل پیش بینی نیست، میشه به این خاطر برنامه های زندگی را عقب بندازیم؟ ✳مگه غیر از این هست که هر لحظه ممکن هست ویروس جدیدی از راه برسه! ✳هیچ مدرکی وجود نداره که نشون بده کرونا اثر سوء بر جنین ها داشته و یا بارداری رو عارضه دار کرده و ممنوعیت علمی داره! ✳البته که هیچ پزشکی هم نمیتونه قسم بخوره که هیچ مشکلی وجود نداره و با خیال راحت برو باردارشو ✳اما کرونا پایانش مشخص نیست، پس شاید واقعا منطقی نباشه این عقب انداختن ها ، صدقه خوب بدید، توسل کنید، توکل کنید و اقدام.. ✳کرونا رو ما آثارش رو داریم در ظاهر می بینیم، در صورتی که این همه عوامل مضر اعم از امواج، آلودگی های مختلف تا حالا بوده ✳خیلی پیگیر اخبار کرونا و حواشی آن از رسانه ها نباشید، چون دچار استرس و اضطراب بیشتری خواهید شد. ✳ما باید بتونیم خود مون رو با شرایط جدید وفق بدیم، چون ممکن هست تا مدتها همین شرایط پیش رومون باشه.. ✳ با انجام رسیدگی های لازم و رعایت های لازم اکثر دکترها ممانعتی برای باردار شدن در این شرایط نمی بینند.. شما نظرتون چیه؟؟ ترجیح می دید صبر کنید تا کاملا کرونا ریشه کن بشه و بعد به تولد فرزند جدید فکر کنید؟ یا بی صبرانه منتظر فرزند جدید هستید؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #جمعیت #فرزند_اوری #بارداری_و_کرونا #کرونا_ویروس #کووید۱۹