bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله چقدر براتون مهمه که مدل تربیتی تون اسلامی باشه یا فمنیستی؟! رعایت چه نکاتی باعث میشه فرزندمون چه دختر چه پسر در آینده نگاه ضد مرد یا ضد زن نداشته باشه؟؟ چقدر به این فکر کردید که بچه هایی تربیت کنید تا در آینده فردی راضی از هویت جنسی خودش باشه؟! امروز میخواهیم با حضور خانوم منافی در مورد این مسائل صحبت کنیم... شماهم سوالات تون رو اینجا مطرح کنید تا به ایشون منتقل بشه.... #سه_شنبه_های_باشگاه #تربیت_اسلامی #تربیت_فمنیستی #نگاه_جنسیتی
31 تیر 1399 05:29:22
5 بازدید
bashgahemadaran
خیلی ها خواستید که نکات بحث گروهی رو حتما اینجا قرار بدیم.. هرچند بحث بسیار گسترده بود، ولی نکات اصلی بحث در قالب این ۸ عکس نوشته آورده شده... #چهارشنبه_های_باشگاه #بحث_های_جمعیت #فرزند_بعدی #فرزند_دوم #مدیریت_روابط #خواهربرادری
28 آذر 1400 09:22:11
51 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... نمیدونیم میدونید یا نه؟! روال کار سه شنبه هامون فرق کرده... دیگه فقط به شبهات نمی پردازیم.. در قالب سه تا تیم پژوهشی مطالعاتی ؛ #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری #تیم_تحلیل_ارائه_زنان_تمدن_ساز و #تیم_روانشناسی_خانواده دو تا تیم اول چند جلسه ای هست شروع به فعالیت کردند... تو این پست کوتاه دلیل وجود #تیم_تحلیل_و_بررسی_بیانات_رهبری رو بیان کردیم.. #سه_شنبه_های_باشگاه #حقوق_زن #زن_و_خانواده #فمنیسم
01 دی 1399 15:05:39
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... دوستان عزیز همگی در جریان برنامه سهشنبه های گروه باشکاه مادران تاریخ هستید. بحث های جنجالی مربوط به " زن " خصوصاً به علت نقش زیربنایی زن در مهم ترین جامعه ی نظام خلقت (خانواده) و رگبار شبهات علیه زن، حقوق زن، وظایف زن، جایگاه زن و.. در فضای مجازی در چند هفته اخیر ما به بحث گروهی در برخی موضوعات پرداختیم و هفته هایی، از کارشناسان خبره این زمینه دعوت کرده بودیم که راهنمای ما باشند. تیم مدیریت باشگاه در همین بستر، خرده برنامه جدیدی برای این روزها درنظر گرفته و آن، #خوانش_کتاب ، خواندن دسته جمعی و گروهی کتاب های مرتبط با حوزه زن و خانواده است هر هفته، کتاب و مبحث مورد نظر هفته آینده اعلام میشود دوستانی که کتاب رو دارند، میخونند و در مباحثه شرکت میکنند دوستانی که کتاب رو ندارند، ما براشون کتاب رو روخوانی میکنیم😊 یکجور کتاب صوتی؛ البته به صورت خیلی محدود (صفحات محدود و مرتبط با بحث) علاوه بر این ممکنه دوست دیگری هم از یک کتاب معتبر دیگه، بخشی رو برای ما خوانش کنند تا استفاده کنیم کتابهای پیشنهادی حوزه زن و خانواده را به ما معرفی کنید. برای شروع برنامه #خوانش_کتاب از کتاب #نظام_حقوق_زن_در_اسلام شهید مطهری شروع کردیم... نظرتون رو در مورد خواستگاری زن از مرد با ما در میون بگذارید. #سه_شنبه_های_باشگاه #خواستگاری #حقوق_زن #زن_دراسلام #خوانش_جمعی #باشگاه_مادران_تاریخ
22 مرداد 1399 15:30:38
2 بازدید
bashgahemadaran
سؤال خیلی از مامانها (و باباها) ست که وقتی یه دارو باز شد تا کی قابل استفاده است؟ اگر باز نشده چی؟ حالا تاریخش بگذره و استفاده کنیم چی میشه؟ #داروساز تیم باشگاه مادران تاریخ پاسخ میده😊 تاریخ انقضای دارو که روی دارو درج میشه، زمانی هست که ۱۰ درصد ماده مؤثره، تخریب شده و ۹۰ درصد اون باقی مونده. اما اگه دارویی حتی قبل فرا رسیدن تاریخ انقضا تغییر رنگ، مزه، حالت و... داد نباید مصرف بشه. 🔔 به طور کلی اگه تاریخ انقضای دارویی گذشت باید اون رو دور ریخت. به چند دلیل: ۱- کاهش ماده موثره ۲- احتمال ایجاد آلودگی میکروبی ۳- احتمال ایجاد متابولیت سمی 💊در این بین تأکید بیشتر بر روی آنتی بیوتیک هاست که حتما باید دور ریخته بشن. چون هم ماده مؤثره کم شده و هم مثلاً در مورد تتراسایکلین ها، احتمال سمیت کلیوی هست. 💊مساله دیگه اینکه حتی اگه بدونیم که ماده مؤثره بعد از زمان انقضا و تخریبش، محصول و متابولیت سمی ایجاد نمیکنه، باز هم توصیه به عدم استفاده است چون ما نمیدونیم بقیه مواد جانبی داخل دارو (مواد افزودنی یا اکسیپیانت ها) چی اند و شاید آنها مشکل ساز باشند. در مورد فرآورده چشمی (قطره یا پماد چشمی) بعد باز شدن عموماً فقط تا یک ماه میشه برای چشم استفاده شون کرد، چون بعد از آن خاصیت استریل ندارند❌ 🔔در مورد سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها (باز و آماده شده)، معمولا ۷_۱۰ روز بیرون یخچال و ۱۴ روز داخل یخچال میشه نگه داشت (غالباً؛ استثنا هم داره) 💆فرآورده های "ساختنی" پوستی رو تا ۲_۳ ماه و حتی شاید بیشتر هم بشه استفاده کرد مگر اینکه جای گرمی باشند و تغییر حالت(مثلا فاز روغنی امولسیون جدا بشه )یا بو یا رنگ قابل توجه بدن. مکمل ها چطور؟ توصیه علمی نیست اما یه سری فرآورده ها مثل بعضی مکمل ها رو تا مدتی بعد از زمان انقضاء هم میشه استفاده کرد. نکته آخر این که تاریخ انقضای روی دارو، عمر قفسه ای دارو (برای فروش) هست که کمی زودتر از عمر اصلی دارو درج شده. یعنی دارو مدتی بعد از اون منقضی میشه. اما خب مصرف کننده نمیتونه دقیق بدونه چه مدت بعد. 🍵 در مورد گیاهان دارویی اگر عطر گیاه از بین بره معمولاً خواصش رو از دست میده (همچنین ادویه ها). کمرنگ شدن رنگ (رنگ گل ها، برگ ها)هم نشان از کاهش خواص داره. معمولاً بعد از گذشت یک سال، گیاهان و عرقیجات گیاهی فاقد خواص اولیه خود خواهند بود. #باشگاهمادرانتاریخ #مادرآگاه #مادری_و_پزشکی #مادرم_باافتخار #دارو #تاریخ_انقصا_دارو #آنتی_بیوتیک #مکمل_دارویی #دکتر_کاظم_پور گروه پزشکان سپیدار
16 فروردین 1400 18:25:38
327 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله *خونریزی بعد از زایمان* خونریزی نفاس و بعد از اون، به علت ترمیم محل جفت هست. از نظر طب نوین 6 تا 8 هفته است، از نظر طب سنتی شاید بشه گفت 40 روز. ✅ هم از نظر طب نوین و هم سنتی، اگر این خونریزی و لکه بینی موجب ایجاد ضعف قوای عمومی و افت فشار و بدحالی عمومی نشه، نه تنها نیازی به بند آوردنش نیست بلکه جلوگیری از خروج خون میتونه آسیب زا باشه (طب سنتی : اختناق رحم). ✳ بنابراین زیر چهل روز، به جز تدابیر کلی، استفاده از روش های دارویی برای کاهش و قطع خونریزی توصیه نمیشه. ✴ تدابیر کلی: 💊مصرف مکمل آهن (کم خونی میتونه باعث افزایش خونریزی بشه) 🍶مقویات رحم (قبلا گفته شده) 🛌استراحت کافی 🛀🚫پرهیز از شست و شوی زیاد و استحمام (تماس با آب در حداقل میزان ممکن. در صورت شست و شو، استفاده از آب گرم) 🤱بستن کمر، چسب کمر 🍵مصرف کاچی و تقویت بعد از زایمان 🥣نداشتن یبوست 🛌خواب کافی (اون اوایل اکثر نوزادان 22 ساعت بدون اذیت میخوابن) 🏃♀️🚫پرهیز از فعالیت های سنگین، بلند کردن سنگینی گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #مطالب_پزشکی #زایمان #تدابیر_زایمان #تقویت_بعد_از_زایمان
20 اسفند 1399 11:47:59
52 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
بسم الله... ✴ادامه مطالب بانو ایشاع✴ بانو ایشاع همسر جناب زکریا سلام الله علیه یکی دیگر از بانوانی هستند که گروه تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز سه شنبه ها ایشون رو برای بررسی انتخاب کردند. نکات جالبی در مورد ایشون وجود داره که خواندن شون خالی از لطف نیست... ❇ تا به حال اسم بانو ایشاع رو شنیده بودید؟ 🤔دوست دارید باز هم در مورد زنان تمدن ساز تاریخ بیشتر بدونید؟! #سه_شنبه_های_باشگاه #بانوان_تمدن_ساز #بانو_ایشاع #جناب_زکریا #زنان_تاریخ