پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله خیلی از ما شنیدیم که بچه فقط اولیش سخته😉 دومی خیلی خوبه👌 راحت میگذره💃 اصلا اولی نمی‌فهمی چی میشه از بس بی‌تجربه‌ای ولی دومی *شیرینه* 🍰 در کنارش هم دیدیم و شنیدیم که بعد تولد فرزند دوم، مادرها *مشکلاتی* داشتن: حسادت فرزند اول😥 سختیِ مدیریت دو فرزند😭 کنترل روابط و تعاملات دو کودک☹️ پس بالاخره کدوم درسته؟🤓 بچه دوم بیاریم یا نه؟🙄 چه سختی‌هایی داره؟😩 چه شیرینی هایی منتظرمونه؟😍 بهتر نیست صبر کنیم بچه اولمون حسابی از آب و گل دربیاد بعد دومی رو بیاریم؟😎 تعاملاتشون قابل مدیریته؟😏 شما چی میگین؟ بچه دوم؛ آری یا خیر؟ #چهارشنبه_های_باشگاه #بچه_دوم #فاصله_سنی #فرزنداوری

17 آذر 1400 18:41:29

6 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.... ❓اسهال چیه؟ ما دفع بیش از ۱۰ گرم مدفوع به ازای هر کیلو وزن بدن در روز رو میگیم اسهال😷 پس یه ذره شل شدن شکم بچه اسهال نیست. خب میوه و ملین و... خورده، شکم شُل تر کارکرده دیگه! از نظر کتابی، هر اسهالی در بچه‌ها نیاز به آزمایش مدفوع ساده داره. ولی ما این کار رو نمیکنیم معمولاً و زمان میدیم. ❓کی باید #کشت_مدفوع داد؟ وقتی بچه تب داره، مدفوعش خونی ه، بیماری نقص ایمنی داره یا بیماری مزمن گوارشی داره، دیگه بالاغیرتاً نیایم تو گروه‌های مجازی از مامانها راهکار رفع اسهال بپرسیم! زود ببریم دکتر و کشت براش بدیم ❓کی پزشک سه تا آزمایش مدفوع مینویسه(میگه سه بار آزمایش بدید)؟ وقتی شک به #انگل داره 💡نکته: #اسهال_خونی همیشه نیازمند بررسی است. چه با تب چه بی تب 🍏درمان نکته: اگر فکر میکنید بچه دچار #کم_آبی بدن شده *فوراً به اورژانس* مراجعه کنید. وقتی برای پرسمان در فضای مجازی نیست! *کودکان زمان زیادی برای جبران به ما نمی‌دهند* اگر کم آبی متوسط یا خفیف باشد، پزشک با کنترل استفراغ، ORS تجویز میکند حتی درصورتیکه کم آب هم نباشد برای جلوگیری از کم آبی بهتر است ORS رو شروع کنید. به ازای هربار اسهال، 10 سی‌سی برای هرکیلو وزن بدن مثلاً کودک 15 کیلو هست. و از صبح سه بار دفع اسهالی داشته. باید سه بار، هربار 150 سی‌سی ORS بدید. 💟 توجه: ORS باید حتماً یک بسته ش در *چهار لیوان پُر آب* (چهار تا 250 سی‌سی یعنی یک لیتر آب کامل؛ نه کمتر) حل بشه. آب کمتر=خطر مرگ☠ اما اگر کودک #کم_آب نیست، در مبحث اسهال دو اقدام داریم: دارویی، تغذیه ای #دارو: قطره پدی لاکت کپسول پروکید پودر (ساشه) کیدی لاکت (به ترتیب قیمت) 🍲 #رژیم_غذایی : 🍼 نکته اول- شیرمادر به هیچ عنوان قطع نشود مگر در موارد شدید بستری. اگر کودک شیرخشک میخوره هم تا حد ممکن نباید حذف بشه مگر اینکه تشخیص بدیم که اسهال بخاطر شیرخشک ه 🥘 نکته دوم- #طب_سنتی : در دوره‌ی اسهال تغذیه باید سبک باشد تا بدن به دفع آسیب بپردازه. اما اگر بدن کودک ضعیف است از مواد مقوی اما سبک استفاده بشه. تدابیر اسهال اطفال ادامه دارد...... #دوشنبه_های_طبیبانه #دوشنبه_های_باشگاه #پزشکی #اسهال #اسهال_اطفال #اطفال

03 آذر 1399 12:19:12

41 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله مهدکودک باشگاه مادران تاریخ همزمان با شروع مدارس برای مهارت دست ورزی بچه ها آموزش در نظر گرفته...😊 همینطور دو تا کاربر برای هفته دفاع مقدس تا کوچولو ها رنگ آمیزی کنن ..☺️ شروع سال تحصیلی جدید چطور میگذره؟! #سال_تحصیلی #دست_ورزی #رنگ_آمیزی #دفاع_مقدس #مهدکودک

06 مهر 1400 05:50:33

56 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی

22 مرداد 1399 15:18:16

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله سلام به باشگاه مادرانی های عزیز ! اومدیم با یه پست پنج شنبه ای😍 مادرهای باشگاه روز پنج شنبه که میشه گروه رو پر میکنن از هنرهاشون، ذوق هاشون ، سلیقه هاشون .. با روی باز به سوال های کدبانوگری و هنرمندانه هم جواب میدن و خلاصه کلی حال خوب تزریق میکنن به گروه 😍 ورق بزنید... 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 طرز تهیه #رشته_سوپی 🥣 مواد میانیش(گوشت و پیاز و فلفل دلمه ای) 🥚 زعفران و یه عدد تخم مرغ واسه داخل رشتش 🥬 کاهو واسه ته دیگش 🍄 هم ب دلخواه اول پیاز و گوشت و فلفل رو تفت میدی با هر ادویه ای که خواستیم. قارچ هم واسه داخلش میتونیم بزنیم خوشمزه میشه😋 و قطر لایه میانیش زیادتر میشه و ظاهر زیبایی میگیره بعد اینا که اماده شد.... 🍵 آب که جوش اومد رشته ها‌رو میریزیم واسه 5نفر 400گرم کافیه، نباید زیاد بذاریم بپزه تقریبا زنده بر می داریم و میریزیم تو آبکش، آبش که کامل رفت یه عدد تخم مرغ و زعفران دم کرده و یه کم نمک می ریزیم و خوب مخلوط میکنیم. 🍳 تو یه تابه کاملا نچسب به سایز مناسب روغن می ریزیم و کاهو رو 5 دقیقه میذاریم تو آبجوش که نرم نرم بشه میچینیم کف تابه کامل دیواره ها رو هم بپوشونه. 🍜یه لایه رشته می ریزیم، یه لایه گوشت، یه لایه رشته یه کوچولو فشار می دیم و آب می ریزیم دورش و دم کنی میگذاریم و یه کم بخار که پیچید کمش میکنیم تا دم بکشه و آماده میشه😋😋 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 دستور دسر اناری😋 لایه ها از پایین به بالا: ۱. کره و بیسکوییت پتی بور که بافتی مثل کیک داره🍪🥧 ۲. شیر، نشاسته، وانیل، کمی شکر(شیرین نشه زیاد)🥛🍶 ۳. ژله آلوئه ورا و دونه انار ۴. ژله انار #پنجشنبه_های_باشگاه #ته_چین #ته_دیگ #کاهو #دسر_انار #دسر #ژله #انار‌ #اناری #بیسکوییت #یلدا #شب_یلدا‌ #هنرمند #کدبانو

30 آذر 1400 18:29:49

19 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله ☕️ تو دنیای امروز زندگی در شهری دور از خانواده خیلی رایج شده! اگر هم در یک شهر باشیم برامون ممکنه سوال بشه خونمون دور از خانواده ها باشه یا نزدیک باشه و بتونیم رو کمک شون حساب کنیم!؟ یکی از بحث های شنبه های باشگاه به همین موضوع پرداخته دور بودن از خانواده (خود یا همسر) چه معایب و مزیتهایی داره؟ نکات مهم این بحث و گفت و گو رو در ادامه میتونید بخونید : 👇👇👇👇👇 1- عدم وجود کمک خانواده ها و دست تنهایی مادر که با ساختن رابطه های دوستانه جدید می توان تا حد زیادی این کمبود را جبران کرد. 2- وجود مهمانداری های طولانی مدت 3- دور شدن از جمع های خانوادگی و اقوام 4- ایجاد تربیت واحد و کاهش تاثیرگذاری اطرافیان در تربیت فرزندان 5- مستقل شدن و کسب مهارت در حل مشکلات 6- ایجاد رابطه بهتر بین زوجین به علت کاهش دخالت مستقیم اطرافیان و نبود تکیه گاهی به جز همسر 7- نبود رابطه نزدیک حضوری با پدربزرگ و مادربزرگ و عدم بهره مندی از محبت و نوازش آنها 8- کاهش و کنترل بهتر روابط با افراد و اقوامی که درگیر تجملات و مهمانی های نامتناسب با اعتقادات خانوادگی مان هستند. 9- انتخاب دوستان و ایجاد ارتباط خانوادگی با آنها از انتخاب های خودمان است ولی ارتباطات خانوادگی، چالش هایی که رخ می دهند و... باعث رشد ما و فرزندامان در تعاملات می شوند. #شنبه_های_باشگاه #دوری_ازخانواده #غربت #استقلال #تعاملات #روابط

20 بهمن 1400 19:09:43

9 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

1

0

بسم الله.. #خلاصه_نکات_بحث #حرف_بد حتما شما هم با حرف بد و زشت زدن بچه ها مواجه شدید؛ از کجا یاد می گیرن؟ گاهی تلویزیون، گاهی تو پارک و بیرون، گاهی حتی ممکنه از خودمون شنیده باشن هر چند به شوخی گفته باشیم...بچه ها یادگیری کلمات جدید و نادر را دوست دارند به خصوص اگر توجه ها را جلب کند. مواجه ما با این رفتار چطور باید باشه؟! ✅شیوه ای که آقای دهنوی برای برخورد با حرف بد گفتن بچه ها دارن؛ تا بچه کلمه بد رو گفت، شما یک کلمه ثابت رو تکرار کنید، مثلا هر وقت گفت بی ادب شما سریع بگید شمشیر تا کم کم جایگزین بشه و از سرش بیفته ✅در سن های پایین تر که بچه ها هنوز هیچ درکی از حرف بد ندارند تغافل و نادیده گرفتن بهترین برخورد هست. ✅می توان در قالب قصه برای بچه ها بیان کرد که گفتن حرف بد باعث بد بو شدن دهان می شود. ✅تا جایی که ممکن هست بچه را از محیط های آسیب زا حفظ کنیم و خودمان هم حتی به شوخی از کلمات زشت استفاده نکنیم. ✅گاهی بچه ها خصوصا حدود سن ۵سال علاقه به گفتن کلمات خاص دارند ، میتوان آنها را با کلمات خنده دار دیگر جایگزین کرد. ✅آموزش کنترل هیجانات و خشم، به بچه ها نقش مهمی در استفاده نکردن از کلمات نامناسب دارد. #شنبه_های_باشگاه #بچه_مودب #حرف_زشت #کنترل_هیجانات #شناخت_احساسات #باشگاه_مادران_تاریخ

23 آبان 1401 12:15:54

👍

سید مصطفی حسنی یگانه

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

1

0

بسم الله.. #خلاصه_نکات_بحث #حرف_بد حتما شما هم با حرف بد و زشت زدن بچه ها مواجه شدید؛ از کجا یاد می گیرن؟ گاهی تلویزیون، گاهی تو پارک و بیرون، گاهی حتی ممکنه از خودمون شنیده باشن هر چند به شوخی گفته باشیم...بچه ها یادگیری کلمات جدید و نادر را دوست دارند به خصوص اگر توجه ها را جلب کند. مواجه ما با این رفتار چطور باید باشه؟! ✅شیوه ای که آقای دهنوی برای برخورد با حرف بد گفتن بچه ها دارن؛ تا بچه کلمه بد رو گفت، شما یک کلمه ثابت رو تکرار کنید، مثلا هر وقت گفت بی ادب شما سریع بگید شمشیر تا کم کم جایگزین بشه و از سرش بیفته ✅در سن های پایین تر که بچه ها هنوز هیچ درکی از حرف بد ندارند تغافل و نادیده گرفتن بهترین برخورد هست. ✅می توان در قالب قصه برای بچه ها بیان کرد که گفتن حرف بد باعث بد بو شدن دهان می شود. ✅تا جایی که ممکن هست بچه را از محیط های آسیب زا حفظ کنیم و خودمان هم حتی به شوخی از کلمات زشت استفاده نکنیم. ✅گاهی بچه ها خصوصا حدود سن ۵سال علاقه به گفتن کلمات خاص دارند ، میتوان آنها را با کلمات خنده دار دیگر جایگزین کرد. ✅آموزش کنترل هیجانات و خشم، به بچه ها نقش مهمی در استفاده نکردن از کلمات نامناسب دارد. #شنبه_های_باشگاه #بچه_مودب #حرف_زشت #کنترل_هیجانات #شناخت_احساسات #باشگاه_مادران_تاریخ

👍 سید مصطفی حسنی یگانه

23 آبان 1401 12:15:54

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن