bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
بسم الله.... این روزها حرف از #حق_بدن و #ازادی_عمل و #حق_انتخاب زیاد شده است که در نهایت به نتایجی همچون #سقط_انتخابی و #سقط_خودخواسته می رسد. در باشگاه مادران اژ حضور کارشناس مسلط به این موضوع بهره مند شدیم و پست های بالای خلاصه ای است از این مباحث... ❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 سقط جنین ولو در مرحله نطفه حرام است • اسحاق بن عمار می گوید: به امام کاظم (ع) عرض کردم، زن از باردار شدن می ترسد و دارو می نوشد تا آنچه در شکم دارد، بیفتد. امام فرمود: این کار را نباید کرد. گفتم: نطفه ای بیش نیست. نخستین چیزی که آفریده می شود نطفه است. استدلال امام این است که چون نطفه منشأ خلقت انسان است، پس اسقاطش جایز نیست. • از حضرت رضا ع مرویست: اگر کسی در مشرق زمین کشته شده پس به کشته شدن او دیگری که در مغرب زمین است راضی شود هر آینه شریک کشنده است نزد خداوند عالم. (کتاب وسائل الشیعه کتاب امر به معروف ب 5 ص 410) #چهارشنبه_های_باشگاه #سقط_جنین #امار_سقط #سقط_جنایی #سقط_غیر_قانونی
14 آبان 1399 12:51:54
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله ☕️ تو دنیای امروز زندگی در شهری دور از خانواده خیلی رایج شده! اگر هم در یک شهر باشیم برامون ممکنه سوال بشه خونمون دور از خانواده ها باشه یا نزدیک باشه و بتونیم رو کمک شون حساب کنیم!؟ یکی از بحث های شنبه های باشگاه به همین موضوع پرداخته دور بودن از خانواده (خود یا همسر) چه معایب و مزیتهایی داره؟ نکات مهم این بحث و گفت و گو رو در ادامه میتونید بخونید : 👇👇👇👇👇 1- عدم وجود کمک خانواده ها و دست تنهایی مادر که با ساختن رابطه های دوستانه جدید می توان تا حد زیادی این کمبود را جبران کرد. 2- وجود مهمانداری های طولانی مدت 3- دور شدن از جمع های خانوادگی و اقوام 4- ایجاد تربیت واحد و کاهش تاثیرگذاری اطرافیان در تربیت فرزندان 5- مستقل شدن و کسب مهارت در حل مشکلات 6- ایجاد رابطه بهتر بین زوجین به علت کاهش دخالت مستقیم اطرافیان و نبود تکیه گاهی به جز همسر 7- نبود رابطه نزدیک حضوری با پدربزرگ و مادربزرگ و عدم بهره مندی از محبت و نوازش آنها 8- کاهش و کنترل بهتر روابط با افراد و اقوامی که درگیر تجملات و مهمانی های نامتناسب با اعتقادات خانوادگی مان هستند. 9- انتخاب دوستان و ایجاد ارتباط خانوادگی با آنها از انتخاب های خودمان است ولی ارتباطات خانوادگی، چالش هایی که رخ می دهند و... باعث رشد ما و فرزندامان در تعاملات می شوند. #شنبه_های_باشگاه #دوری_ازخانواده #غربت #استقلال #تعاملات #روابط
20 بهمن 1400 19:09:43
9 بازدید
bashgahemadaran
یه روز از شنبه های باشگاه روی این موضوع صحبت کردیم : سرعت دهنده های زندگی شما چه چیزهایی هستند؟ ✅ گفتن بسم ا... ابتدای کارها 👌 ✅ گفتن تسبیحات حضرت زهرا(س) قبل انجام کارها📿 ✅ خواندن نماز اول وقت باعث برکت در زمان می شود.🙏 ✅ بیداری بین الطلوعین و استفاده از فرصت خواب فرزندان برای انجام کارهای منزل، شخصی، مطالعه و... (البته با در نظر گرفتن مزاج شخصی افراد، توان و شرایط فرد مانند داشتن نوزاد شیرخوار)🌅 ✅ توسل به ائمه و شهدا جهت برکت بخشیدن به زمان و فعالیت ها🕌 ✅ نوشتن لیست فعالیتهای روزانه از شب قبل🗓 ✅ استفاده از وقت های مرده و همزمان انجام دادن کارها. به طور مثال گوش دادن به کتاب صوتی یا سخنرانی حین پخت غذا، ترافیک و...🎧 ✅ در نظر گرفتن زمان بازی اختصاصی برای بچه ها (عموما زمانیکه کودک بداند زمان مشخصی توجه والدین مختص اوست، در بقیه اوقات روز توجه را کمتر مطالبه می کند).🤾♀️ ✅ معین کردن زمان حدودی برای انجام هر فعالیت🕑 ✅ تهیه لیست غذا برای طول هفته (تهیه برنامه غذایی و خرید هفتگی بر اساس آن) 📑 ✅ داشتن لیست غذاهای ساده، که فوری آماده می شوند مانند اشکنه، نان و پنیر، کوکو و...🍧🍲🥙 ✅ درست کردن غذا به صورت دو وعده ای🍚🍚 ✅ شستن ظرفها فوری و جلوگیری از تلنبار شدن ظرفها🍽 ✅ رسیدگی به کارهایی که زمان کوتاهی برای انجام می خواهند در همان لحظه👌 ✅ تقسیم کردن روزهای هفته برای انجام کارهای مختلف منزل🗓 ✅ استفاده از برنامه های محدود کننده حضور در فضای مجازی📲 ✅ کم شدن مراجعات فرزندان به مادر از طریق دادن مسئولیت فرزندان کوچکتر به فرزندان بزرگتر. همچنین آموزش بعضی مهارت ها به فرزندان که فعالیتهای شخصیشان را حتی المقدور بصورت خودکفا انجام دهند.🙅♀️🙅♂️ #شنبه_های_باشگاه #تدبیر_امور_منزل #سرعت_دهنده_ها #چه_کنیم_کارنتراشیم؟ #مادر_شاد_خانواده_شاد #مادر_پرانرژی_باش #کار_خانگی #فضای_مجازی کم کن #لیست_غذایی #برنامه_ریزی
03 دی 1400 09:31:34
7 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... ✴ادامه مطالب بانو ایشاع✴ بانو ایشاع همسر جناب زکریا سلام الله علیه یکی دیگر از بانوانی هستند که گروه تحلیل و ارائه از زنان تمدن ساز سه شنبه ها ایشون رو برای بررسی انتخاب کردند. نکات جالبی در مورد ایشون وجود داره که خواندن شون خالی از لطف نیست... ❇ تا به حال اسم بانو ایشاع رو شنیده بودید؟ 🤔دوست دارید باز هم در مورد زنان تمدن ساز تاریخ بیشتر بدونید؟! #سه_شنبه_های_باشگاه #بانوان_تمدن_ساز #بانو_ایشاع #جناب_زکریا #زنان_تاریخ
24 آذر 1400 20:03:19
9 بازدید
bashgahemadaran
#قوانین گروه *باشگاه مادران تاریخ* ۱- عضویت فقط مخصوص خانم ها در عضو کردن از لیست مخاطبین خود دقت کنید. ۲- *از بازارسال (فوروارد) مطالب از گروه و کانال های دیگر بپرهیزید.* خصوصا پیام های تربیت فرزند؛ مگر پیام هایی که در راستای اهداف گروه (فرزندآوری، فرزند بیشتر) هست، یا در جواب سوال خاص یکی از اعضای گروه ۳- به علت لزوم ترک عادت دیر خوابیدن و اهتمام به خواب به موقع😴 و اینکه آخرشب زمان رسیدگی به فرزندان و همسر محترم☺️ هست، گروه از ساعت *۱۱* شب الی *۵:۳۰* صبح *تعطیل* می باشد. جمعهها نیز زمان مخصوص رسیدگی به خانواده و امور دینی و عبادی است. از فضای مجازی به درآییم و غرق حقیقت شویم 😊 لذا *جمعهها نیز گروه تعطیل میباشد* از ارسال پیام در این زمان خودداری کنید. ۴- از جواب دادن به پیام ها قبل از خواندن جواب سایرین بپرهیزید. چون ممکن است مطلب موردنظر شما بیان شده باشد ۵- لطفاً از چت های دو نفره، *ارسال پیام های حاوی تعارفات و محاورات (ممنون، خواهش میکنم، ببخشید، چه جالب...) یا شکلک و برچسب* بپرهیزید حجم بالای پیام ها باعث گریز بعضی از اعضای محترم گروه خواهدشد. اگر با مطلبی حس همدلی و موافقت دارید، لطفاً به جای ارسال پیام متنی (موافقم، احسنت، درسته، خیلی عالی و..) *از گزینهی پسند (❤️) استفاده کنید* ۶- به *برنامهی روزانهی گروه* توجه کنید. برای نظم بیشتر گروه، مجاز نیستیم هر مطلبی را در هر زمان دلخواه ارسال کنیم. ۷- کپی و ارسال مطالب گروه خصوصاً مطالب پزشکی یا مباحث مربوط به جمعیت و فرزندآوری که در انتهای آنها نام و لینک گروه ذکر شده، اگر *با لینک یا نام گروه* باشد، مزید امتنان است ۸- سؤالهای متفرقه و غیرمرتبط با موضوع گروه را (خصوصاً وقتی خیلی نچسب، وسط بحث گروهی میآیند😐) با هشتگ #سؤال یا #اضطرار و حتتتما با *درج عبارت #پاسخ_در_خصوصی* پرسیده و بعد از گرفتن پاسخ در خصوصی، *سؤال را از گروه پاک کنید.* علاوه بر این اگر فکرمیکنید سؤال و جوابهای داده شده برای اعضای گروه مفید است، لطفاً جمعبندی پاسخها را طی یک پیام واحد با هشتگ مناسب به گروه ارائه کنید. ۹- اگر در پایان بحث های گروهی، کسی از دوستان عزیز، *مطالب را جمعبندی* کند، دعای خیر عدهی کثیری پشت سرش خواهدبود. پیشاپیش خداوند خیرتان دهاد😊 #قوانین_گروه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری
27 خرداد 1399 22:28:36
1 بازدید
bashgahemadaran
🍃 یا شَفیقَ مَن لا شَفیقَ له🍃 شنبهها و یکشنبهها ☕️ روز بحث گروهی در این دو روز، حول سؤالاتی که اعضای محترم گروه ارسال کرده اند یا مواردی که نیاز جمع برآورد شده است، صحبت و بحث میکنیم. حرفهای ما گاه بیان تجربه است و گاه اظهارنظر و راهنمایی کارشناسی. سعی میکنیم این موارد، از منبع معتبر و قابل اعتماد و ترجیحاً مستند باشد. وقتی *#کفایت_بحث* داده شد، بحث رو ادامه ندهیم. قبل از ورود به بحث و نظر دادن، نظرات سایرین رو بخونیم، ممکنه حرفهای ما زده شده باشه. از ارسال مطلب در پیامهای کوتاه منقطع و متعدد، چت و محاورات بپرهیزیم. بحث رو منحرف نکنیم. ❗️همچنین توجه داریم که اینجا *فضای مجازی* است و *لحن بیان ما پشت کلمات پنهان است* لذا دقیقاً مشابه فضای حقیقی زندگیمان، از کلمات پسندیده و بیحاشیه استفاده کرده و با خواهران ایمانی خود، محترمانه، مهربان و با حفظ کرامت صحبت میکنیم. 💞 از قضاوت نابجا میپرهیزیم، از نقد و رد شدن نظر خود برآشفته نشده، تندی احتمالی دیگران را نیز کریمانه نادیده میگیریم 😊 سؤالات خود را برای قرار گرفتن در نوبت بحث گروهی به آیدی زیر بفرستید @nazmahdavi #برنامه_گروه #بحث_گروهی #شنبه_و_یکشنبه #روزهای_هفته #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری
27 خرداد 1399 22:02:10
1 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
1
﷽ ---- ادامه از پست قبل: 4- قطره آیروفنت در هر سیسی ۲۵ میلیگرم آهن دارد لذا روزی 0.8 سیسی کافی است. 5- قطره آیروکید. روزی ۱ سیسی 🔸ب- قطره های خارجی: 1- ایرویت (IROVIT):1 میلی لیتر در روز 2- قطره میم اورنج(MIM): 1 میلی لیتر در روز 3-ایرونورم (Ironom): 0/6 میلی لیتر در روز 4- قطره فروکیدزD: یک میلی لیتر در روز کفایت می کند. همراه با ویتامین C 5-پودر فرامکس: هر پیمانه حاوی ۱۵ میلی گرم آهن المنتال (بسته شامل ۱۲۰ پیمانه) 7- ساشه سوییت آیرون: حاوی ۱۰ میلی گرم آهن المنتال ملح فومارات همراه با ویتامین سی. کاملاً کافی نیست. 9- قطره ADZIR: حاوی Vit D3 400 IU, Zinc 5 mg ,Iron 15 mg ,Vit A 1500 IU 10-قطره فروگلوبولين: هر سیسی 15میلی آهن المنته همراه با ويتامين سی 11-شربت فروگلوبولين: هر 5میلی لیتر حاوی 10 میلی گرم آهن المنته است. کاملاً کافی نیست. 12- شربت مینادکس تونیک (Minadex Tonic): هر 5میلی لیتر حاوی 12 میلی گرم آهن المنته. کاملاً کافی نیست. 13-میناجویس: 10میلی آهن المننته در هر 5 میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. 14-مولتی سانستول آهن دار: 10 میلی آهن المنته در هر 5میلی لیتر. کاملاً کافی نیست. (از @TebeAtfal) 🍎 توصیه ما مصرف مکملهای ایرانی است. 🍏 اساتید طب سنتی دانشگاهی با مصرف مکمل ها مخالفتی ندارند و آن ها را توصیه میکنند. #آهن #مکمل #شیرخوارگی #مراقبت_کودک #مراقبت_شیرخوار #مکمل_آهن #شیرخوار #سلامتی #قطره_آهن #طب_سنتی #گروه_پزشکان_سپیدار #باشگاهمادرانتاریخ https://ble.ir/pezeshki_bashgah 👕 لکههای آهن روی لباس بچهها را چگونه پاک میکنید؟ ❓برای رنگی و سیاه نشدن دندان، بعد از قطره آهن به شیرخوار خود آب میدهید؟ یا با پارچه نخی تمیز دندان هایش را پاک میکنید؟ یا قطره را انتهای دهان او میریزید؟ مراقب باشید به گلویش نپرد😉