پست های مشابه

bashgahemadaran

بسم الله.. جرم به یکسری ماده سفید یا کمی زرد (گاهی به رنگ سبز و سیاه مخصوصا زیر لثه ) گچی و زبر روی سطح دندونها گفته میشه که به راحتی برداشته نمیشه و معمولا پشت دندونهای فک پایین و سطح بیرونی دندون آسیاب اول بالا رو بیشتر درگیر میکنه . یکسری تغییر رنگ هایی هم داریم که قهوه ای یا مشکی هستن به نام إستین که لبه لثه ها یا حتی گاهی روی سطح دندونها هستن و برجسته نیستن . در نهایت پلاک ماده سفید و نرم که به راحتی از دندون پاک میشه در افراد مختلف برحسب نوع باکتری های موجود در دهان، نوع بزاق، رعایت بهداشت و...ممکنه جرم بیشتری رخ بده ، در بعضي مطالعات دیده شده ، افرادی که مستعد جرم هستن وجرم بیشتری دارند ، پوسیدگی کمتری هم دارند (تفاوت باکتری ها) راهکار ها ؟! درست و مرتب مسواک زدن نخ دندان کشیدن استفاده از دهانشویه مخصوص پلاک با مسواک به راحتی برداشته میشه. جرم ها نیاز به جرم گیری دارند و بعد از اون رعایت بهداشت اصولی و درست علت اینکه برشون میداریم اینه که به مرور زمان موجب تحلیل لثه (واستخوان و لقی دندان )میشن و استین ها هم با برساژ برطرف میشن ،البته بیشتر به خاطر اینکه اختلال در زیبایی ایجاد میکنند. جرم گیری هم ضرر خاصی نداره ولی اینکه چند وقت یکبار باید انجام بشه و ...رو باید دکتر طبق معاینه بالینی و بررسی شرایط بگه . اگر پروسه اش خیلی سریع هست میتونید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام وعلل مختلف در نظر گرفته بشه . #دوشنبه_های_باشگاه #دندانپزشک #باشگاه_مادران_تاریخ #جرم #جرم_گیری #دندانپزشکی

22 مرداد 1399 15:18:16

5 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... حتما زیاد شنیدید که بهتره جواب سوال بچه ها رو مستقیم ندیم تا بتونن پیرامون مسائل مختلف فکر کنن... چطور میشه بچه ها رو اندیشه ورز و اهل تفکر تربیت کرد؟! #اندیشه_ورزی_در_کودکان ✳اولین قدم در این راه شناخت کودک و ویژگی های او و رشد شناختی و حیطه ادراکیش در سنین مختلف هست. ✳این طوری از سوالهای زیاد بچه ها کلافه نمیشیم و می دونیم کی و چطور و چقدر سوال پیچمون می کنن؟! ✳قدم بعدی پذیرش سوالهاشون و این روحیه پرسشگری و میل به دانستن و کنجکاوی هست. ✳سعی کنیم در برابر سوالها شوک بازخورد منفی ندیم؛ *چقدر سوال میپرسی؟!گفتم که برات! بزرگ شی میفهمی و...* ✳اینها راه های مستقیما مرتبط هستن ولی پیش زمینه هایی وجود داره که ظاهرا مرتبط نیستن ولی بسیار مهمن‌ .. ✳طبق روایت اگر بچه ها در کوچکی بازیگوشی زیادی داشته باشن در بزرگسالی اهل تعقل و تفکر میشن. ✳باید زمینه رو برای ارضای نیاز بچه ها به تخلیه انرژی و هیجانی ایجاد کرد.. ✳و از طرفی پرورش حسی هم زمینه مهم دیگری برای رشد عقلی بچه هاست. ✳در زندگی روزمره بچه ها رو درگیر کنیم تا فکرشون رو به کار بندازن ✳از کارهای عمومی و مسائلی که در زندگی روزمره پیش میاد و خود ما برای حل کردنشون نیاز به تفکر داریم تا مسائل خاص مثل تفکر در موضوع یک کتاب یا کارتون که میشه باب گفتگو رو باز کرد و جرقه ها رو در ذهن کودک زد... شما با چه روش هایی به تقویت تفکر بچه ها میپردازید؟! می تونید سوال های جالب بچه ها رو برامون کامنت کنید😍 #شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #اندیشه_ورزی #تقویت_تفکر

01 شهریور 1399 07:28:50

18 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله... یک خبر خوب و جذاب 😍 حدود دو سه هفته هست که یک برنامه خوب و مفید و کاربردی به برنامه‌ها ی باشگاه مادران تاریخ اضافه شده🥰🥰 اگر حدس زدید چه برنامه ای؟🤔 ای بابا عکس ها انگار لو دادن قضیه رو😉😊 بله درسته برنامه #کتابخوانی جمعی و گروهی هست که اضافه شده به برنامه‌ها مون برای شروع هم از کتاب پر بار پر مغز و مفید طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری استفاده کردیم 😎 همش که نمیشه فقط تربیت فرزند و همسرداری؟!😅 ورق بزنید تا با کلیات کتاب آشنا بشید انشالله..‌ سعی میکنیم خلاصه مباحث کتاب رو اینجا براتون قرار بدیم💪📖 #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی #بیانات_رهبری #کتابخوانی_باشگاه #عقب_نمونی_از_کتاب

03 آذر 1399 12:18:27

4 بازدید

bashgahemadaran

این راهنمای گفت و گو با کودکان درباره جنگ هست. میشه ازش استفاده کرد؛ با مختصات فرهنگی و ایدئولوژیک خودمون. سن #کودک هم در نوع مواجهه ما مؤثره. در سنین پایین باید کودکان دور نگه داشته بشن از تشویش، اما وقتی میدونیم که بچه‌مون متوجه امور دنیا هست، بهتره باهاش گفت و گوهای سازنده داشته باشم به جای پنهان کردن و غافل نگه داشتن. @hejrat_kon

30 خرداد 1404 10:37:53

10 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.... ❓اسهال چیه؟ ما دفع بیش از ۱۰ گرم مدفوع به ازای هر کیلو وزن بدن در روز رو میگیم اسهال😷 پس یه ذره شل شدن شکم بچه اسهال نیست. خب میوه و ملین و... خورده، شکم شُل تر کارکرده دیگه! از نظر کتابی، هر اسهالی در بچه‌ها نیاز به آزمایش مدفوع ساده داره. ولی ما این کار رو نمیکنیم معمولاً و زمان میدیم. ❓کی باید #کشت_مدفوع داد؟ وقتی بچه تب داره، مدفوعش خونی ه، بیماری نقص ایمنی داره یا بیماری مزمن گوارشی داره، دیگه بالاغیرتاً نیایم تو گروه‌های مجازی از مامانها راهکار رفع اسهال بپرسیم! زود ببریم دکتر و کشت براش بدیم ❓کی پزشک سه تا آزمایش مدفوع مینویسه(میگه سه بار آزمایش بدید)؟ وقتی شک به #انگل داره 💡نکته: #اسهال_خونی همیشه نیازمند بررسی است. چه با تب چه بی تب 🍏درمان نکته: اگر فکر میکنید بچه دچار #کم_آبی بدن شده *فوراً به اورژانس* مراجعه کنید. وقتی برای پرسمان در فضای مجازی نیست! *کودکان زمان زیادی برای جبران به ما نمی‌دهند* اگر کم آبی متوسط یا خفیف باشد، پزشک با کنترل استفراغ، ORS تجویز میکند حتی درصورتیکه کم آب هم نباشد برای جلوگیری از کم آبی بهتر است ORS رو شروع کنید. به ازای هربار اسهال، 10 سی‌سی برای هرکیلو وزن بدن مثلاً کودک 15 کیلو هست. و از صبح سه بار دفع اسهالی داشته. باید سه بار، هربار 150 سی‌سی ORS بدید. 💟 توجه: ORS باید حتماً یک بسته ش در *چهار لیوان پُر آب* (چهار تا 250 سی‌سی یعنی یک لیتر آب کامل؛ نه کمتر) حل بشه. آب کمتر=خطر مرگ☠ اما اگر کودک #کم_آب نیست، در مبحث اسهال دو اقدام داریم: دارویی، تغذیه ای #دارو: قطره پدی لاکت کپسول پروکید پودر (ساشه) کیدی لاکت (به ترتیب قیمت) 🍲 #رژیم_غذایی : 🍼 نکته اول- شیرمادر به هیچ عنوان قطع نشود مگر در موارد شدید بستری. اگر کودک شیرخشک میخوره هم تا حد ممکن نباید حذف بشه مگر اینکه تشخیص بدیم که اسهال بخاطر شیرخشک ه 🥘 نکته دوم- #طب_سنتی : در دوره‌ی اسهال تغذیه باید سبک باشد تا بدن به دفع آسیب بپردازه. اما اگر بدن کودک ضعیف است از مواد مقوی اما سبک استفاده بشه. تدابیر اسهال اطفال ادامه دارد...... #دوشنبه_های_طبیبانه #دوشنبه_های_باشگاه #پزشکی #اسهال #اسهال_اطفال #اطفال

03 آذر 1399 12:19:12

41 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله.. سلام دوستان همراه باشگاه مادران تاریخ موضوع بحث تربیتی یکی از شنبه های باشگاه ترس در کودکان بود. شما تا به حال چه مواجهه ای با ترس کودکتون داشتید؟ آیا شده ترس های خودتون رو به بچه ها منتقل کنید؟ مثلا ترس از حشرات و مارمولک و... 🦎🐛🐜🐝🦗🕷🦟 🌺🌺🌺🌺 ✅ ترس، یک واکنش احساسی به تهدید، خطر و یا احساس خطر است. ترس، در بعضی مواقع کاملا طبیعی و ضامن بقاست و به قولی میوه ترس، امنیت است. و در بعضی موارد غیر طبیعی. به طور کلی، ترس به سه دسته تقسیم می شود: 1️⃣ طبیعی (ترس از حیوانات درنده یا تاریکی مطلق)، 2️⃣ ترس تقلیدی (ترس از زلزله یا سوسک که کودک از واکنش والدین متوجه ترس و خطر آن شده است)، 3️⃣ ترس غیرطبیعی (بیمارگونه) ☑ به طور معمول، در سنین مختلف ترس های متفاوتی در فرد بروز می کند؛ 🔴 ترس از غریبه ها در زیر یکسال، 🔴 ترس از صداهای بلند و ناهنجار زیر سه سال، 🔴 ترس از حیوانات، تنهایی و تاریکی زیر پنج سال، 🔴 ترس از محیطهای آموزشی، از دست رفتن عزیزان، امور ماورایی و... زیر 7سال و... ✅ مسیله مهم در مواجه با ترس کودکان، احترام گذاشتن به احساس کودک است (با به زبان نیاوردن جملاتی مثل اینکه ترس نداره و...)‌‌؛ و کمک به کودک برای شناخت و آشنایی با مسیله تا آن ترس در سن خود، گذر و رفع شود و با تشدید به دوره های بعدی منتقل نشود. ✔ به طور مثال : 🔵 ترس از صدای بلند در خردسالان که می توان فواید آن وسیله را با بازی و شبیه سازی توضیح داد. 🔵 یا رفع ترس از دستشویی رفتن مادر در خردسالان با آشنا کردن کودک با دستشویی به عنوان محیطی امن و دلچسب (بازی و...)، باز گذاشتن لای درب و صحبت با کودک، اطمینان و در آغوش گرفتن کودک قبل از رفتن به دستشویی، سرگرم کردن کودک با بازی جذاب و... ✳ نکته مهم در رابطه با ترس های افراطی این است که گاهی این نوع از ترس ها ریشه در مسایل طبی دارند. کم خونی، کمبود ویتامین، ضعف قوای کلی و قلب از جمله عوامل جسمانی منجر به ایجاد ترس در فرد هستند. در طب سنتی برای علاج ترس کودکان، استفاده از طلاتاب (قرار دادن طلای تمیز گداخته در آب) و چند مرتبه نوشاندن آن به کودک و بادام (خیسانده و پوشت کنده) توصیه می شود. #ترس #کودک #کودکان #ترس_کودکان #ترسیدن_کودک #ترس_طبیعی #ترس_بیمارگونه #ترس_تقلیدی #شنبه_های_باشگاه

11 شهریور 1400 05:49:24

21 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله 🌱در مورد این مبحث، مسأله ای که وجود دارد این هست که ما معمولا گاهی آرایش میکنیم، برای همین توجه بچه ها جلب میشود. 🌱اما اگر مثل لباس مرتب پوشیدن و عطر زدن جزو برنامه های روزانه مون باشد ، براشون طبیعی میشود. 🌱 رنگ رژ لب و وجود یا عدم وجود رژگونه ، می‌تواند تنوع نامحسوس برای همسر باشد. آرایش آنچنانی هم برای زمان های خاص و بستگی به سلیقه ی همسر دارد. میتوان ارایش های غلیظ و خاص تر را بعد از خواب بچه ها قرار داد. ممکن هست زمان بهره ی بصری همسر، دقایقی بیشتر نشود اما همین که همسر متوجه این وقت گذاشتن میشود ارزش دارد. 🌱در مورد لاک زدن، میشود هر وقت لاک زدیم ، موقع اذان و موقع بیرون رفتن، جلوی چشم بچه ها پاک کنیم که بچه ها متوجه قواعد بشوند. 🌱اگر دختر بچه ها متوجه قواعد درست استفاده از لوازم آرایش باشند (مقدار ، زمان ، حدود) می تواند مناسب باشد. 🌱اما اگر رغبت بیش از حد وجود داشته باشد و با رفتار ما و صحبت های غیر مستقیم ما کم نشود، شاید لازمه باشد با مشاور مشورت کنیم درست مثل هر چیزی که ممکن هست زیاده رویش بد باشد. 🌱حتی دختردار هایی که دخترانی علاقه مند دارن میتوانند، ساعت‌هایی رو بدون حضور مردهای خونه، برای خودشون اختصاص بدهند و آرایش کنند. حتی دخترها مامان شون رو آرایش کنن و نقاشی های جالب بکشن! 😅😅 ✅گزیده ای از بحث امروز در باشگاه مادران تاریخ 🦋ادامه این بحث جالب را در کانال آرشیو باشگاه مادران میتوانید دنبال کنید.. #بحث_گروهی #یکشنبه_های_باشگاه #آرایش #آرایش_کردن #آراستگی #باشگاه_مادران_تاریخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله 🌱در مورد این مبحث، مسأله ای که وجود دارد این هست که ما معمولا گاهی آرایش میکنیم، برای همین توجه بچه ها جلب میشود. 🌱اما اگر مثل لباس مرتب پوشیدن و عطر زدن جزو برنامه های روزانه مون باشد ، براشون طبیعی میشود. 🌱 رنگ رژ لب و وجود یا عدم وجود رژگونه ، می‌تواند تنوع نامحسوس برای همسر باشد. آرایش آنچنانی هم برای زمان های خاص و بستگی به سلیقه ی همسر دارد. میتوان ارایش های غلیظ و خاص تر را بعد از خواب بچه ها قرار داد. ممکن هست زمان بهره ی بصری همسر، دقایقی بیشتر نشود اما همین که همسر متوجه این وقت گذاشتن میشود ارزش دارد. 🌱در مورد لاک زدن، میشود هر وقت لاک زدیم ، موقع اذان و موقع بیرون رفتن، جلوی چشم بچه ها پاک کنیم که بچه ها متوجه قواعد بشوند. 🌱اگر دختر بچه ها متوجه قواعد درست استفاده از لوازم آرایش باشند (مقدار ، زمان ، حدود) می تواند مناسب باشد. 🌱اما اگر رغبت بیش از حد وجود داشته باشد و با رفتار ما و صحبت های غیر مستقیم ما کم نشود، شاید لازمه باشد با مشاور مشورت کنیم درست مثل هر چیزی که ممکن هست زیاده رویش بد باشد. 🌱حتی دختردار هایی که دخترانی علاقه مند دارن میتوانند، ساعت‌هایی رو بدون حضور مردهای خونه، برای خودشون اختصاص بدهند و آرایش کنند. حتی دخترها مامان شون رو آرایش کنن و نقاشی های جالب بکشن! 😅😅 ✅گزیده ای از بحث امروز در باشگاه مادران تاریخ 🦋ادامه این بحث جالب را در کانال آرشیو باشگاه مادران میتوانید دنبال کنید.. #بحث_گروهی #یکشنبه_های_باشگاه #آرایش #آرایش_کردن #آراستگی #باشگاه_مادران_تاریخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن