bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
🍃یا انیسَ مَن لا انیسَ لَه🍃 پنجشنبه روز ذوق و شوق های مادرانه است🧕 *مؤمن باید شاد باشه، با نشاط باشه، منبع انرژی باشه* 😍 مخصوصاً که این مؤمن، یک همسر و یک مادر هم باشه😊 پنجشنبه ها از کارهایی میگیم که برای تقویت روحیهی خودمون، به عنوان یک زن، یک همسر و یک مادر، انجام میدیم. گاهی درددل میکنیم و از دوستانمون همدلی و راهکار میگیریم. گاهی بقیه رو برای شروع یک کار انگیزشی درجه یک تشویق و ترغیب میکنیم. از هنرهامون میگیم، از توانمندیهامون، از همسرانهها و مادرانههامون... از فعالیتهایی که برای زنده موندن روح و شادی و نشاط مون انجام میدیم. #پنج_شنبه #روزهای_هفته #لذت_مادری #فرزند_آوری #مادر_شاد #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری
27 خرداد 1399 22:19:16
1 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله .. هفته پیش در روز سه شنبه ها و بررسی شبهات اعضای گروه باشگاه مادران تاریخ در مورد مبحث کودک همسری مباحثه کردند و بحث های خوبی صورت گرفت.. انشالله این هفته سه شنبه از سرکار خانم خزایی که تو این حوزه فعالیت داشتند و تجربه دار هستند دعوت کردیم تا به سوالات و گره های ذهنی پیرامون این موضوع بپردازند. این سه شنبه با ما همراه باشید 🌱 #کودک_همسری #باشگاه_مادران_تاریخ #اعلامیه #کارشناس_مهمان #سرکار_خانم_خزایی #سه_شنبه_های_باشگاه
15 تیر 1399 06:43:56
3 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله تدابیر کنترل تب جهت کنترل تب کودکتان در مراحل اولیه در منزل به نکات زیر توجه فرمایید: 1. بر خود مسلط باشید 2. حتما از تب سنج بصورت زیربغلی استفاده کنید و درجه ی حاصله را بعلاوه نیم درجه کنید تا درجه دقیق تب بدست بیاید. 🤒 3. دمای اتاق ملایم باشد و از جریان مستقیم باد یا گرم کردن اتاق و پوشیدن لباس زیاد خودداری کنید. تنها یک لباس نخی کافیست.👕👚 4. پاشویه و تن شویه با اب ولرم انجام دهید. 5. اگر درجه تب سنج بیشتر از 37ونیم (بعد از اضافه کردن نیم درجه) بود تب است ولی شروع دارو ترجیحا در تب بالای 38 باشد. ✳نکته:دمای بدن صبح و شب فرق دارد ولی 37ونیم را بطور قراردادی مرز قرار میدهیم. 6. تب برهای مرسوم.... شربت و قطره و قرص و شیاف استامینوفن/شربت ایبوپروفن/داروهای دیگر بدون تجویز پزشک توصیه نمیشود مثل شیاف دیکلوفناک و آمپول استامینوفن 7. شربت استامینوفن بصورت هر 4تا6 ساعت نصف وزن به سی سی قابل مصرف است. 🥄 8. قطره استامینوفن بصورت هر 4تا6ساعت دوبرابر وزن به تعداد قطره💧 9. شربت ایبوپروفن یک سوم وزن هر 6تا8 ساعت 10. شیاف 125استامینوفن باید تنظیم دز شود ولی بطور حدودی هر 12 کیلوگرم یه عدد شیاف هر 6تا8 ساعت ✳نکته2 :توجه میفرمایید که انتخاب شربت یا قطره به وزن کودک شما بستگی زیادی دارد. ✳نکته3 : ترجیحا تب برها را به این ترتیب استفاده کنید..... قطره یا شربت استامینوفن، در صورت عدم پاسخ شیاف استامینوفن ودرصورت عدم پاسخ شربت ایبو پروفن 11. حتما به علائم همراه تب توجه کنید🔍 که ممکن است ابریزش بینی و چشم،بی اشتهایی، راشهای جلدی، گلو درد،قرمزی لب و دهان، پوسته پوسته شدن انگشتان، سر درد، تهوع و استفراغ، بدن دردو نهایتا تشنج ... باشد. (حتما به علائم همراه توجه کنید تا درصورتیکه به پزشک مراجعه کردید بتوانید شرح حال مناسبی بدهید.) 12. گاهی تب ها از الگوی خاصی پیروی میکنند📈📉 مثلا فقط شبهاست، یا همراه لرز و تعریق یا چند شب درمیان است ولی اکثر تب ها کمتر از سه روز طول میکشد و پیوسته است. 13. حتما حین تب مایعات ولرم بیشتری به کودک بدهید🥤🍶🥛🍼 و اگر کودک شیرخوار است، شیرمادر یک فرصت برای شماست برای بهبود تب کودکتان لذا از آن غافل نشوید.🤱 14. اگر تب کودکان بیشتر از سه روز طول کشید یا با هرگونه درمان خانگی بهبود پیدا نکرد یا با علامت مهمی همراه شد(از قبیل تهوع و استفراغ و سردرد بطور همزمان، تشنج...) حتما زودتر به پزشک مراجعه نمایید. در آخر برای همه ی سرباز کوچولوهای امام زمان عج آرزوی سلامتی میکنیم.... 💝 #دوشنبه_های_باشگاه #کنترل_تب #تب #درمان_تب
12 اردیبهشت 1400 15:32:39
39 بازدید
bashgahemadaran
﷽ ---- خب خب خب! اما یکی از جذاب ترین برنامههای ما، باشگاه ورزشی مونه😍 (البته جذاب برای مامان زرنگ ها 😉 آخه بعضیا که تا اسم ورزش میشه.... 😜😏) به نظر ما از اصلیترین وظایف یک مادر و مهمترین اصول مادری، توجه به سلامت جسم خودش هست. . خانواده، مادر سالم میخواد! سلامت مادر یک خانواده یعنی سلامت کل خانواده و سلامت یک خانواده، یعنی سلامت کل جامعه. حتی شاید بشه گفت مادری که به سلامت خودش اهمیت نمیده، خیلی به سلامت جامعهش هم فکر نمیکنه 🤔 یا شاید حواسش نیست که نه فقط در مقابل خودش بلکه در برابر یک #نسل مسئوله 🤨 . از طرفی، سلامت روح و روان یک انسان هم، تنیده در سلامت جسمه. #سلامت محور همه چیز حتی #عروج انسان است! و هر انسانی حتی اگر در عرصه #معنویت بخواهد رشد کند باید فرد سالمی باشد. (رهبر انقلاب) . راستش خیلیها بعد ورزش، حتی حس معنوی خوبی دارن! چون احساس میکنن به یک وظیفه اخلاقی و شرعی خودشون در حوزه #حق_النفس عمل کردن و در حفظ جسم که یک امانت الهی هست کوشا بودن. اگر دوست دارید تو این بُعد مادری با ما باشید، این سری پستهای ما رو دنبال کنید. هفتهای یک نرمش رو با هم اینجا یاد میگیریم و در طول هفته، حداقل سه روز در هفته، اون رو انجام میدیم. . #تعهد تو این مسیر خیلی مهمه. #ناظر_بیرونی نداریم! خودمونیم و خودمون! به خودمون متعهد باشیم برای حفظ و ارتقاء سلامت جسم و روان 🌱 برای انسانی هرچه سالم تر و پویاتر بودن. برای رشد و تعالی هرچه بیشتر. 🌾 برای مادری پرنشاط و پرانرژی بودن. برای داشتن فرزندان، خانواده و نسلی سالم تر. #باشگاه_ورزشی_مادرانه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادر_سالم #مادر_آگاه #مادرسالم_کودک_سالم #مادرسالم_جامعه_سالم #خانواده #ورزش #مادرانه #مادری #مادر #فرزندسالم #فرزندپروری #سلامت #سلامت_خانواده #سلامت_فرزند #مادرم_باافتخار #مادری_شغل_حساس_و_آینده_ساز #مادری_رشد_است
16 دی 1399 10:49:45
6 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله مهدکودک باشگاه مادران تاریخ همزمان با شروع مدارس برای مهارت دست ورزی بچه ها آموزش در نظر گرفته...😊 همینطور دو تا کاربر برای هفته دفاع مقدس تا کوچولو ها رنگ آمیزی کنن ..☺️ شروع سال تحصیلی جدید چطور میگذره؟! #سال_تحصیلی #دست_ورزی #رنگ_آمیزی #دفاع_مقدس #مهدکودک
06 مهر 1400 05:50:33
56 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.... تو این شنبه نشستیم پای درد دل یه مامان که خداخواسته داره مجدد مامان میشه... 🍃🍃🍃🍂🍂🍂🍂🍂🍃🍃🍃🍃🍃 من ۲۴ سالمه و مامان یه کوچولوی یک ساله ام.. که یازده ماهگیش فهمیدم مجدد باردارم و دنیا رو سرم خراب شد... پسرم بشدت وابسته و بد قلق هست و نوزادی کولیکی و سختی داشت الانم نه شیشه میگیره نه پستونک با هیچی هم جز سینه خودم اروم نمیشه تو شهر غربت هستم و تنهام و همسرم همیشه سرکار هستن و کارشون بشدت سخته حالا من موندم و یه بچه یه ساله و کلی استرس بارداری مجدد جدای اینکه با اینکه ده هفته ام جرئت نکردم ب کسی غیر مادرم بگم چون سرسختانه مخالفن حالا من چی کنم چجوری از شیر بگیرم کوچولومو و با این افسردگی و استرسی ک ب جونم افتاده چی کنم ترس اینکه مگه من چند سالم بوده مامان دوتا بچه شدم عذاب اینکه اینهمه درس خوندم و الان فقط بشیم خونه😢😭😭😭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ممکنه برای شما یا اطرافیان تون هم همچین شرایطی پیش اومده باشه... چه احساسی داشتید؟! چطور شرایط رو مدیریت کردید؟! برای این مادرمون چه هم دلی ای دارید؟! 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 قسمتی از صحبت های بقیه مامان ها: ✅تمرکز روی نقاط مثبت مثلا: ✅مزیت فرزند آوری در سن کم، اختلاف سنی کم با فرزندان است. ✅فاصله کم بین فرزندان در همبازی شدن آنها و فراغت بیشتر مادر در چندسال بعد تاثیر دارد ✅اگر در حال شیردهی باردار بشوید شیر کم کم مزه اش عوض میشه و خود بچه رغبتی برای خوردن ندارد. آماده شیر دادن با شیرخشک وشیشه باشید. ✅کمک گرفتن از همسر در کارهای مربوط به فرزند بزرگتر ✅ کمتر درگیر کلیشه های خانه داری بشوید ✅ آنهایی که در شهر دیگری هستند تلاش کنند دایره امن را بزرگتر کنند همسایه هم محلهای هممسجدی و... ✅استرس بچه کوچک و پست سرهم داشتن کم میشه ✅تقویت بدن و رفع کمبودها ی آن وتقویت روح و روان با توسل وتوکل ✅پذیرفتن و آماده شدن خودمان و فرزند قبلی برای ورود فرزند جدید ✅رنج همیشه در زندگی هست رنج لازمهی رشده. اگر خودمون انتخاب نکنیم خدا برامون انتخاب میکنه (برگرفته از صحبت های استاد پناهیان) ✅از همه مهمتر این بچه نعمت خداست و آرزوی خیلیها. قدردانش باشید #شنبه_های_باشگاه #شیر_به_شیر #بارداری_ناخواسته #بارداری_خداخواسته
12 آذر 1399 07:52:05
6 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
0
🍃یا دَلیلَ مَن لا دلیل لَه🍃 چهارشنبه 👨👧👧👩👧👦روز مباحث مربوط به جمعیت و فرزندآوری تو این روز سعی میکنیم برخی از مباحث تو این حوزه رو باز کنیم تا هم گرههای ذهنی خودمون باز بشه هم بتونیم با دیگران مباحثه کنیم و دیگران رو به *#اقناع_فکری* فرزندآوری برسونیم چهارشنبه ها میتونیم بعضی *#شبهات* مربوط به جمعیت و فرزندآوری رو مطرح کنیم تا با همفکری، به جوابش برسیم آخه حقیقتاً سنگهای زیادی تو این راه هست و ما، مادرهای آگاه و دغدغهمند، که به هر دلیلی به داشتن فرزند زیاد اعتقاد داریم، باید کمک کنیم تا این سنگها رو از جلو پای قلب و فکر دیگر مادران این سرزمین برداریم تا این خیر (فرزند بیشتر؛ به طور کلی) در همهی خانوادههای ایرانی جاری بشه و این گروه و مُباحثاتش، بشه منشأ یک *خیر کثیر* امیدوارم مطالب چهارشنبه ها رو مطالعه کنیم و بهشون فکر کنیم و هر کدوم از ما خودش رو موظف بدونه که تبدیل بشه به یک *مُبَلغ* توانمند بحث جمعیت و فرزندآوری (و البته که منظور ما از تبلیغ، سرک کشیدن در زندگی دیگران، یا اجبار و تحقیر و تحت فشار روانی قرار دادن سایرین برای بچهدار شدن نیست😊) جزوات آماده ای داریم برای دوستانی که میخوان محتوای مکتوب داشته باشن اونها رو میتونید از کانال ما (کانال باشگاه مادران تاریخ) بردارید #چهار_شنبه #روزهای_هفته #جمعیت #فرزند_آوری #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری