پست های مشابه

bashgahemadaran

*#پیام_دکتر✍🏼 #چشمها #مراقبت_از_چشم👁👁 چشم ها...👀* متاسفانه خیلی این روزها باهاشون نامهربانی شده؛ ساعت‌های مداوم چشم دوختن به گوشی و‌ تلویزیون، بیدارخوابی های شبانه تا پاسی از شب یا صبح، گشت و‌ گذار بی اندازه بین کانال‌ها و گروه‌ها... 💌 حداقل این چند کار رو‌ برای مهربانی با چشم‌هامون انجام بدیم: 👁 استفاده از قطره چشمی استریل هر چند ساعت برای رفع خشکی چشم 👁 استفاده از عرق رازیانه به عنوان قطره چشمی برای تقویت بینایی (بریزید داخل یک قطره خالی شده) شب ها قبل خواب، یا هر زمان از روز 👁 دم کردن کمی بابونه، و گذاشتن تفاله ولرم بابونه بر پشت پلک های بسته (به حالت ماسک) به همراه تن‌آرامی و اذکار توصیه شده. 👁 پرهیز از بیداری طولانی (موجب ضعف عمومی، ضعف مغز، ضعف بینایی) *- استراحت به چشم ها: هر ۱۰-۱۵ دقیقه نگاه از گوشی بردارید و به اشیاء دور نگاه کنید. 👁 ورزش چشم ها: ۱۰ بار نگاه رو به هر سمت ببرید؛ چپ و راست و بالا و پایین و مورب، بدون حرکت گردن. با فاصله ۵ دقیقه، در حرکت بعد آرام چشم ها رو در جهت عقربه های ساعت و خلاف اون، بچرخونید.* ✍ د. موحدی‌نیا | پزشک، مادر، دستیار تخصصی پزشکی پیشگیری و اجتماعی دانشگاه تهران @hejrat_kon #پزشکی #پیشگیری #چشم #سلامت_چشم #بینایی #تقویت_بینایی #نشربامنبع

30 خرداد 1404 10:56:54

14 بازدید

bashgahemadaran

این راهنمای گفت و گو با کودکان درباره جنگ هست. میشه ازش استفاده کرد؛ با مختصات فرهنگی و ایدئولوژیک خودمون. سن #کودک هم در نوع مواجهه ما مؤثره. در سنین پایین باید کودکان دور نگه داشته بشن از تشویش، اما وقتی میدونیم که بچه‌مون متوجه امور دنیا هست، بهتره باهاش گفت و گوهای سازنده داشته باشم به جای پنهان کردن و غافل نگه داشتن. @hejrat_kon

30 خرداد 1404 10:37:53

10 بازدید

bashgahemadaran

﷽ ____ ادامه از پست قبل پست قبلی مطالعه شود ❗توجه: بحث این پست ها فقط راجع به غربال‌گری بیماری داون است. آنومالی اسکن و سایر ناهنجاری های جنینی (اننسفالی، هیدروسفالی، سندروم پری دریایی، سندروم پاتر،...) مدنظر بحث نیست. غربال‌گری سه ماهه اول فقط داون را تشخیص میدهد (و تریزومی نادر ۱۳ و ۱۸ و NTDهایی که با سونوهای دیگر هم قابل تشخیص است) و اساساً برای کشف و سقط جنین‌های مبتلا به داون طراحی شده است. با انجام سونوی آنومالی اسکن در هفته ۱۷-۱۸ میتوان برخی دیگر از ناهنجاری ها را تشخیص داد. 📍بسیااااری دیگر از بیماری‌های جنینی اصلاً با هیچ روش تشخیصی موجود در علم و تکنولوژی امروز، قابل کشف نیستند! #غربالگری #غربالگری_بارداری #شبکه_بهداشت #نظام_سلامت #باشگاه‌مادران‌تاریخ #گروه_پزشکان_سپیدار 🙏 نشر دهید 🌱

17 بهمن 1399 19:00:02

355 بازدید

bashgahemadaran

🍃 یا شَفیقَ مَن لا شَفیقَ له🍃 شنبه‌ها و یکشنبه‌ها ☕️ روز بحث گروهی در این دو روز، حول سؤالاتی که اعضای محترم گروه ارسال کرده اند یا مواردی که نیاز جمع برآورد شده است، صحبت و بحث میکنیم. حرف‌های ما گاه بیان تجربه است و گاه اظهارنظر و راهنمایی کارشناسی. سعی میکنیم این موارد، از منبع معتبر و قابل اعتماد و ترجیحاً مستند باشد. وقتی *#کفایت_بحث* داده شد، بحث رو ادامه ندهیم. قبل از ورود به بحث و نظر دادن، نظرات سایرین رو بخونیم، ممکنه حرف‌های ما زده شده باشه. از ارسال مطلب در پیام‌های کوتاه منقطع و متعدد، چت و محاورات بپرهیزیم. بحث رو منحرف نکنیم. ❗️همچنین توجه داریم که اینجا *فضای مجازی* است و *لحن بیان ما پشت کلمات پنهان است* لذا دقیقاً مشابه فضای حقیقی زندگی‌مان، از کلمات پسندیده و بی‌حاشیه استفاده کرده و با خواهران ایمانی خود، محترمانه، مهربان و با حفظ کرامت صحبت می‌کنیم. 💞 از قضاوت نابجا می‌پرهیزیم، از نقد و رد شدن نظر خود برآشفته نشده، تندی احتمالی دیگران را نیز کریمانه نادیده میگیریم 😊 سؤالات خود را برای قرار گرفتن در نوبت بحث گروهی به آیدی زیر بفرستید @nazmahdavi #برنامه_گروه #بحث_گروهی #شنبه_و_یکشنبه #روزهای_هفته #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری

27 خرداد 1399 22:02:10

1 بازدید

bashgahemadaran

🍃یا طَبیبَ مَن لا طَبیبَ له🍃 دوشنبه‌ها 💉روز سؤالات و مباحث پزشکی در حوزه‌ی مادری ✅ مامان‌های خوب، دوشنبه‌ها میتونید اگر در حوزه‌ی مسائل *پزشکی بارداری، زایمان، شیردهی و اطفال* سؤالی دارید که امکان پاسخگویی آن *به صورت کلی و مجازی* وجود داره، از #پزشکان محترم گروه بپرسید 💟 همه‌ی ما خالصانه دوست داریم به همه‌ی سؤالات جواب بدیم و کمکی به شما کنیم. اما همگی شديداً دچار ضیق وقت و محدودیت بعلت مسائل کاری، درسی، فرزند و شوهر و خانه هستیم. پس لطفاً چندتا نکته رو توجه کنید: 1⃣ سؤالات در حوزه‌ی ذکر شده باشه 2⃣ مسائل تخصصی و خاص نیاز به دانستن شرح حال کامل، سوابق، اطلاع از تمامی عکس ها و آزمایش ها و معاینه از نزدیک داره. پس اونها رو، نه مطرح کنید نه انتظار جواب داشته باشید. مسائلی که پیش فوق تخصص هم رفتید و جواب نگرفتید رو هم از ما نپرسید!😅☺️ 3⃣ میتونید سؤالات رو در خصوصی از پزشکان عزیز گروه بپرسید. اما توجه کنید که اولاً در سؤالات دو شرط بالا رو رعایت کرده باشید، ثانیاً مربوط به خود شما باشد. لطفاً مسائل اقوام و آشنایان را با ما درمیان نگذارید. امکان پاسخگویی نداریم. 4⃣ اگر دیر پاسخ گرفتید به علت تعدد سؤالات هست. *در خصوصی* پیام یادآوری ارسال کنید. 5⃣ سؤالاتی که در خصوصی ارسال میکنید را فقط *از یکی از پزشکان* بپرسید. همزمان دو یا چند نفر از ادمین ها را مورد مشاوره قرار ندهید. در صورت پیچیده بودن سؤال، ما حتماً در گروه‌های تخصصی خود با یکدیگر مشورت میکنیم. #دوشنبه #روز_پزشکی #پزشکی #لیست_پزشکان_گروه #باشگاه_مادران_تاریخ #مادران #مادری

27 خرداد 1399 22:10:03

1 بازدید

bashgahemadaran

بسم الله یه روز قشنگ داریم تو گروه باشگاه مادران تاریخ ... یه روز که دیگه میگیم بابا وسط این همه تربیت فرزند و علم افروزی و مطالعه و تفکر و فعالیت اجتماعی و...😊 میخوایم بیاین دور هم از نشاط مون بگیم از ایده ها و انگیزه ها و ذوق ها مون بگیم برای هم...🥰 میخوایم تو جمع قشنگ مون حال همدیگه رو خوب کنیم..❤. خلاصه یه روز پر از حس های قشنگ و رنگارنگ...🍃🌹 #پنجشنبه_های_باشگاه یه همچین روزیه واسمون😍 کم کم با این روز دلبر بیشتر آشنا میشید.. فعلا ‌ورق بزنید این کیک هویج خوشمزه هنر یکی از اعضای گروه رو ببینید...🎂🍰 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 کیک هویج و گردو مواد لازم برای۱۰ نفر مواد اصلی 🥚 تخم مرغ ۴ عدد 🍚 شکر ۱ پیمانه 🍚 آرد ۲ پیمانه 🥕 هویج رنده شده ۲ پیمانه 🥜 گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه 🥛 شیر ۱/۲ پیمانه 🥃 روغن مایع ۱/۲ پیمانه 😋 دارچین ۱ قاشق غذا خوری 😋 وانیل‏ شکری ۱ قاشق مربا خوری 😋 بیکینگ پودر ۳ قاشق مربا خوری طرز تهیه ۱- ابتدا بکینگ پودر آرد دارچین را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس فر را با دمای 180درجه روشن میکنیم تا گرم بشه. ۲- شیر روغن شکر وانیل را خوب میزنیم تا حباب دار شود.بعد تخم مرغ هارا یکی یکی اضافه میکنیم یعنی یکی اضافه کردیم خوب میزنیم سپس بعدی به همین صورت. ۳- هویج را اضافه کرده با لیسک خوب مخلوط میکنیم سپس مواد خشک را که قبلا باهم مخلوط کردید به آن اضافه کنید و دورانی با لیسک هم بزنید. ۴- درنهایت گردو را با دوقاشق آرد مخلوط کنید سپس به مایع کیک اضافه کنید وآرام مخلوط کنید. ۵- مواد را توی قالب چرب شده بریزید و با دمای 180بذارید 45دقیقه بپزه. سایر نکات میزان دما بستگی به نوع فرتون داره 150-180 متغیر هست.مرسوم است این نوع کیک را با پودر قند کاور میکنن که این به سلیقه خودتونه. منبع :‌سرآشپز پاپیون وبسایت :‌ https://sarashpazpapion.com #کیک_هویج #کدبانوگری #هنرمندی #کیک_پزی #آشپزی #حال_خوب

19 آذر 1400 06:07:06

4 بازدید

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله... شده تا حالا با خودتون فکر کنید ، حالا که میخوام چند تا فرزند داشته باشم؛ درباره باید و نبایدهای چینش وسایل خونه چه فکری کنم؟!🤔 یا مثلا بگین ای کاش فلان وسیله رو میگرفتم یا نمی گرفتم تا کمتر بچه ها محدود بشن؟!کمتر بکن نکن بشنون؟!👨‍🦰👩‍🦰 یا اگه وسایلها رو اینطوری میچیندم کمتر بریز و بپاش داشتم؟!📕📦📌🗑🗄 این سوالات موضوع یکی از چهارشنبه های جمعیتی گروه بوده... نکات زیر خلاصه ای از بحث های مطرح شده تو گروه هست... ✅حتما شماهم بر حسب تجربه نکاتی دارید که میخواید منتقل کنید؛ با اشتیاق میخونیم شون😍 #دکوراسیون_خانه_چند_فرزندی: ✅ بچه ها در هر سنی کنجکاوی خاصی دارند. ✅ فضای خانه باید طوری چیده بشه که بچه ها آزادی شون رو داشته باشند . ✅ در سنین کودکی باید و نبایدها به محیط وارد بشود نه به کودک . ✅ بهتره ظرف ها و شکستنی ها اصلا جلوی چشم بچه ها نباشند. بهتر است در طبقات بالایی کابینت ها قرار بگیرند و ظروف پلاستیکی و بی خطر در طبقات پایین که اگر بچه ها سراغشون رفتند نگرانی نداشته باشیم . ✅ استفاده از روفرشی و رومبلی های جمع و جور بجای تذکر مداوم به بچه‌ها . ✅ عادت دادن بچه ها به انجام کارهایی که ریخت و پاش دارد روی زیرانداز یا محل مشخص در خانه. ✅ موکت برای کف آشپزخانه بهترین گزینه است چون براحتی قابل شستشو در حمام است . ✅ جمع کردن وسایل اضافی از هال و باز کردن فضا برای بازی بچه ها . ✅ استفاده از حفاظ برای پنجره‌ها و تراس‌ها. ✅ استفاده از قفسه های دیواری برای گلدان‌ها یا لوازمی که بچه ها نباید دست بزنند . ✅ استفاده از راهکارهای بالا برای هر بچه ای متناسب با روحیات خود او مناسب است. و..... #چهارشنبه_های_باشگاه #۷سال_آزادی #تربیت_فرزند #چندفرزندی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

bashgahemadaran

ادمین باشگاه مادران تاریخ

0

0

بسم الله... شده تا حالا با خودتون فکر کنید ، حالا که میخوام چند تا فرزند داشته باشم؛ درباره باید و نبایدهای چینش وسایل خونه چه فکری کنم؟!🤔 یا مثلا بگین ای کاش فلان وسیله رو میگرفتم یا نمی گرفتم تا کمتر بچه ها محدود بشن؟!کمتر بکن نکن بشنون؟!👨‍🦰👩‍🦰 یا اگه وسایلها رو اینطوری میچیندم کمتر بریز و بپاش داشتم؟!📕📦📌🗑🗄 این سوالات موضوع یکی از چهارشنبه های جمعیتی گروه بوده... نکات زیر خلاصه ای از بحث های مطرح شده تو گروه هست... ✅حتما شماهم بر حسب تجربه نکاتی دارید که میخواید منتقل کنید؛ با اشتیاق میخونیم شون😍 #دکوراسیون_خانه_چند_فرزندی: ✅ بچه ها در هر سنی کنجکاوی خاصی دارند. ✅ فضای خانه باید طوری چیده بشه که بچه ها آزادی شون رو داشته باشند . ✅ در سنین کودکی باید و نبایدها به محیط وارد بشود نه به کودک . ✅ بهتره ظرف ها و شکستنی ها اصلا جلوی چشم بچه ها نباشند. بهتر است در طبقات بالایی کابینت ها قرار بگیرند و ظروف پلاستیکی و بی خطر در طبقات پایین که اگر بچه ها سراغشون رفتند نگرانی نداشته باشیم . ✅ استفاده از روفرشی و رومبلی های جمع و جور بجای تذکر مداوم به بچه‌ها . ✅ عادت دادن بچه ها به انجام کارهایی که ریخت و پاش دارد روی زیرانداز یا محل مشخص در خانه. ✅ موکت برای کف آشپزخانه بهترین گزینه است چون براحتی قابل شستشو در حمام است . ✅ جمع کردن وسایل اضافی از هال و باز کردن فضا برای بازی بچه ها . ✅ استفاده از حفاظ برای پنجره‌ها و تراس‌ها. ✅ استفاده از قفسه های دیواری برای گلدان‌ها یا لوازمی که بچه ها نباید دست بزنند . ✅ استفاده از راهکارهای بالا برای هر بچه ای متناسب با روحیات خود او مناسب است. و..... #چهارشنبه_های_باشگاه #۷سال_آزادی #تربیت_فرزند #چندفرزندی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن