bashgahemadaran
دنبال کننده
41
پست
107
باشگاه مادران تاریخ اینجاییم حول محور شریف ترین شغل عالم، مادری بهشت آخرت زیر پا و بهشت دنیا در دستان مادرست #مادرم_باافتخار
پست های مشابه
bashgahemadaran
برای شرکت در پویش ایران دخت می توانید یا فیلم های کوتاهی از دختر کوچولو های نازتون برای ما ارسال کنید🌱 یا این فیلم ها را در صفحه خودتان با هشتگ های زیر منتشر کنید. ☘ محتوای فیلم ها هشتگ های زیر باشد . #من_شادی_خونمونم 🦋 #من_رحمت_خونمونم 💐 #من_گرمای_خونمونم 🌹 #من_برکت_خونمونم 🍀 #پویش_ایران_دخت #ایران_دخت #دختران_شناسنامه_خانواده_هستند
28 خرداد 1399 20:04:35
1 بازدید
bashgahemadaran
✅ ارتباطات انسانی وخانوادگی را حفظ کنید ✅ روال عادی زندگی را ادامه دهید @hejrat_kon #سلامت_روان #بهداشت_روان
30 خرداد 1404 10:38:38
14 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله .... دیابت بارداری مشکل انجام ندادن یا دیر انجام دادن غربالگری دیابت بارداری، عدم تشخیص یا تشخیص دیرهنگام دیابت و در نتیجه، عوارض دیابت بر روی مادر و جنین هست. اما اگر دیر شده باز هم میتونید انجام بدید هرچند زمان استانداردش (برای کشف زودهنگام و جلوگیری از عوارض) هفته 24-28 بارداری است. ✅ افرادی که دارای ریسک فاکتور (چاقی، سابقه خانوادگی، سابقه دیابت در بارداری قبلی، سندروم تخمدان پلی کیستیک و...)هستند باید غربالگری رو زودتر انجام بدهند ✅ عوارض مادری دیابت: زایمان زودرس عوارض عفونی فشارخون افزایش مایع دور جنین و.... ✅ عوارض جنینی دیابت: اختلال رشد جنین مرده زایی اختلالات ساختمانی اختلالات متابولیک (افت قند، افت کلسیم، زردی) ✅ عوارض درازمدت: چاقی دوران کودکی نقایص عصبی و روان پزشکی ابتلا به دیابت در بزرگسالی گروه پزشکان سپیدار باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #دیابت_بارداري #دیابت_و_بارداری #غربالگری_دیابت
12 آذر 1399 07:58:14
543 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله... ☕️ #بحث_امروز جشن ادب چیه؟ 🤔 مبانی معرفتی و روایی داره؟ موارد زیر خلاصه ای از نکات این بحث جالب تو گروه بوده: *🎊جشن ادب* 📩قبل از «جشن تکلیف» باید در هفت سالگی «جشن ادب» گرفته شود. 🙇♀بچه از هفت سالگی فطرتاً آمادگی پذیرش دستور را دارد. 📍بعضیها بعد از 14 سالگی تازه میخواهند به فرزند خود دستور بدهند ولی او دیگر حرفشنوی ندارد. 💡 تا قبل از هفت سالگی، زیاد نباید بچه را زیر بار امر و نهیِ جدّی قرار دهیم، البته نصیحت و توصیه خوب است، ولی نباید فشار روانی به بچه وارد کنیم، بلکه بیشتر باید با رفتار و اعمال خودمان او را به کارهای خوب سوق دهیم. ✔اما کمی قبل از هفت سالگی، باید به تدریج فرزند خودمان را برای آغاز یک دوران جدید از زندگی آماده کنیم؛ دورانی که بچه باید دستورها یا برنامههای مشخصی را اجرا کند. 🏠از هفت سالگی، زندگی کودکان در خانه باید توأم با نظم و مقررات باشد. 📕 با توجه به روایات، اولین دورۀ آموزشی مبارزه با نفس برای فرزندان از سن هفت سالگی آغاز میشود. ✅پدر و مادر باید از 7 تا 14 سالگی، رعایت «ادب» را به فرزندان خود آموزش بدهند تا بچهها اصل مبارزه با هوای نفس را درک کنند و بدانند که باید با «دلم میخواهد»های نابجای خودشان مبارزه کنند. لذا ما نام این دوران را «دوران ادب» میگذاریم. 🔹 طبق دستور اسلام، ادب و نظم را از 7 تا 14سالگی و در خانواده باید یاد گرفت. ✴ در دوران ادب، زندگی کودک باید توأم با نظم و مقررات باشد تا در این محیط، رعایت نظم و ادب را یاد بگیرد. او باید کارهایی مثل مرتب کردن وسایل شخصی و محل زندگی، رعایت وقت خواب و بیدار شدن، احترام به بزرگتر و خیلی از آداب را در این سالها رعایت کند تا بفهمد که دنیا جای راحتطلبی و بیمبالاتی نیست. 🔴پدر و مادرها نباید از سر دلسوزیهای بیجا و به خاطر اینکه رعایت کردن این آداب، برای فرزندشان کمی سخت است، او را از این کارها معاف کنند. باید بدانند که این سختیها در ذات زندگی دنیا وجود دارد و این مخالفت با هوای نفس برای رشد و تربیت فرزندشان لازم و ضروری است. 🔵البته آموختن مقررات و الزام کودکان به نظم باید توأم با مهربانی و نشاط باشد. و برای اینکه نظمپذیری برای فرزندان آسان شود باید پدر و مادر، خودشان در این زمینه الگو باشند. شما از تجربتون برای این جشن برامون بگید... #شنبه_های_باشگاه #جشن_ادب #۷سال_دوم #اطاعت_پذیری
18 دی 1399 11:14:12
7 بازدید
bashgahemadaran
بسم الله.. امروز گروه مهمان داره سرکار خانم #ولی_مراد مدیر #شورای_همکاری_های_زنان مهمان امروز سه شنبه های گروه هستند تا در مورد موضوع #برابری_جنسیتی یا #عدالت_جنسیتی بحث و بررسی داشته باشیم. نظرات و سوالات تون رو در مورد این موضوع برای ما بفرستید. #سه_شنبه_های_باشگاه #باشگاه_مادران_تاریخ #بررسی_مسائل_زنان #شبهات_زنان #زنان
24 تیر 1399 06:17:08
3 بازدید
ادمین باشگاه مادران تاریخ
0
4
بسم الله زانودرد، مچ درد، کمردرد و... بعد از زایمان ⚠️ درد مفاصل بعد زايمان ها چندعلتی میتونه باشه: 1️⃣ عدم تحرک مناسب در بارداری و شیردهی (ضعف عضلات حمایت کننده مفصل و کاهش خونرسانی مفصلی / اصلی ترین علت) 2️⃣ رطوبت و سردی بعد زایمان 3️⃣ عدم تجدید قوا بعد زایمان 4️⃣ نخوردن مکمل ها 5️⃣ فشارهای کاری در امور بچه داری و منزل، مخصوصاً با عدم رعایت ارگونومی (خم و راست شدن های زیاد و نادرست، بغل گرفتن های اشتباه، شست و شوی زیاد نوزاد و...) ❇ درمان: ✅ نرمش منظم روزانه ✅ گرم گرفتن مفاصل ✅ روغن مالی ✅ مکمل کلسیم + دی ✅ مراقبت های بعد زایمان (کاچی، بستن کمر، گرم گرفتن بدن، کاهش شست و شوها و...) ⭕ انواع مکمل کلسیم در بازار هست. نه تنها مارک های مختلف بلکه اشکال دارویی متفاوت از قرص تا کپسول و شربت و قرص جوشان. اگر یکی بهتون نمیسازه مارک و شکل دیگه امتحان کنید. گروه پزشکان سپیدار https://ble.ir/pezeshki_bashgah باشگاه مادران تاریخ *کپی و نشر فقط با ذکر نام و لینک کانال مجاز است* #دوشنبه_های_باشگاه #دوشنبه_های_طبیبانه #گروه_پزشکان_سپیدار #زایمان #کمردرد #پادرد #مچ_درد #زانو_درد #مکمل #کلسیم #