aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. در طول روز تماس فیزیکی(بوسیدن، بغل کردن و....) داشته باشید. البته این موضوع با توافق او باشد. روزانه یک گفتگوی دوستانه همراه با تماس چشمی داشته باشید سه زمان موثر روز را با او باشید دقایق اولیه ای که از خواب بیدار می شود. دقایق اولیه ای که از مهد کودک بر می گردد. دقایق اولیه ای که دارد به خواب می رود. #وقتگذاری#صمیمیت#کودک #روانشناسی_تربیتی#عشق #فرزندپروری #خانواده#زمان_کیفی_با_کودک #عالیه_هیبتی
06 بهمن 1398 13:35:44
3 بازدید
aliyeh.heybatii
. زن، روزی برای بزرگداشت نمیخواهد آنچه میخواهد احترام است گرامی بودن همیشگی و این در هیچ تقویمی ثبت نشده است… زن عزت نفس میخواهد ایمان و اعتماد به خودش، فرصت هایی برای شکفتن، حمایتی بی دریغ تعهدی بی پایان و دوست داشتنی که بوی امنیت بدهد… #روز_مادر#روز_زن_مبارک#دوستت_دارم_مادرم ❤#مادرانه#عشق#مادر#زن#زندگی_شاد#مادر_یعنی_آرامش #مادر_کودک#مادر_یعنی_زندگی #مادر_یعنی_عشق💞#سادگیاتو_دوس_دارم #خستگیاتو_دوست_دارم #چقدر_مثل_بچگیام_لالایی_هاتو_دوست_دارم
26 بهمن 1398 05:01:34
2 بازدید
aliyeh.heybatii
نمی دانم وقتی غذایی که پیک موتوری رستوران برایتان می آورد سرد است، چه می کنید. نمیدانم وقتی سوار تاکسی می شوید و می بینید کولر را روشن نکرده، چه می کنید. نمیدانم وقتی کتابی را میخرید و میبینید که جلد آن تا شده یا صفحه ای از آن کثیف است چه می کنید. نمی دانم وقتی از سوپرمارکت خرید می کنید و متوجه می شوید که یکی از اقلام، اشتباه ارسال شده چه می کنید. نمی دانم وقتی در کافی شاپ، کمی از چای در نعلبکی ریخته یا نانی که می آورند کمی مانده است، چه می کنید. من معمولا چیزی نمی گویم مگر این که مجبور شوم (مثلاً کفشی بخرم و کفش دیگری تحویلم شود که در آن جا هم تا حد امکان، ایراد را گردن می گیرم و مثلاً میگویم ظاهراً من در توضیح مشخصات کفش اشتباه کردهام یا خوب بیان نکردم). قدیم ها چنین اخلاقی نداشتم. اما چند سال پیش، دوستی من را با مفهوم "مهمانی دنیا "آشنا کرد. و گفت: بعضی در دنیا، مثل صاحب خانه اند و برخی مثل مهمان. وقتی به عنوان مهمان جایی میرویم، توقعات کمتری داریم. به طعم غذا، کهنه بودن میوه، به رنگ در و دیوار، اعتراض نمی کنیم. انگار " پیچپذیرش" مان را چرخانده اند و روی سطح دیگری تنظیم کردهاند. در دنیا میتوان دو جور زیست. مثل صاحبان دنیا و مثل مهمان های دنیا. یادم هست به او گفتم: اگر هیچ کس اعتراض نکند، هیچ چیز بهتر نمی شود. همه چیز بد می ماند. این نسخه ی تو، نسخه ی سقوط و قهقراست. اما او پاسخ داد: همیشه کسی هست که اعتراض کند. دنیا، صاحبان فراوان دارد. چیزی که کم است، مهمان است. نگاه طلبکارانه- حتی وقتی حق با توست- بر روی روش و منش تو تاثیر میگذارد و از تو انسان دیگر می سازد و تو از جمع "اقلیت مهمان "به " اکثریت صاحب خانه" میراند. دوستم دیگر بین ما نیست. از مهمانی دنیا رفته است. اما حرفش هنوز گوشه ذهنم مانده . دنیا، بازی بزرگی است که من، در چند صحنه از آن، مهمان هستم. همین و نه بیشتر. این روزها که اینجا و آنجا برخوردهای طلبکارانه را می بینم، با خودم می گویم شاید محروم شدن ما از بسیاری از حقوق طبیعی مان در عرصه های عمومی، ما را به سمت طلبکاری افراطی در قلمرو های خصوصی سوق داده باشد. شاید هم، چنین نباشد. نمی دانم. #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
16 بهمن 1399 17:34:19
0 بازدید
aliyeh.heybatii
#مادر#مادر_بد_اخلاق #تربیت_فرزند #تنبیه#اعتماد_به_نفس_کودک #کودکی #اینده #عزت_نفس #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
26 آبان 1400 16:53:15
26 بازدید
aliyeh.heybatii
ادامه پست قبلی ۴.کودک باید کاملا مهارت در پایین کشیدن و بالا کشیدن شرت و شلوار خود را داشته باشد ۵.با عروسک های کودک بازی نمایشی اجرا کنید و تمام مراحل توالت رفتن را از طریق بازی نمایشی به او نشان دهید ۶.یک هفته قبل از شروع آموزش به کودک بسته پوشکش را نشان دهید وبگویید این بسته که تمام شد دیگر نیازی به استفاده از پوشک نداری و بزرگ شدی سعی کنید این موضوع را به صورت یک ماجرای مفرح و هیجان انگیز به کودکتان بگویید 💎شروع آموزش گرفتن کودک از پوشک: بهترین فصل برای از پوشک گرفتن بچه بهار و تابستان است.اگر زمستان وپاییز مجبور به این کار هستید بهتر است فضای خانه را گرم نگه دارید تا کودک اذیت نشود .سرما یکی از دلایل تکرار ادرار است. در فصول گرم سال کودکان علاقه مند هستند بدون لباس باشند ،پس میتوانید از این فرصت استفاده کنید.در طول روز پوشک را باز کنید و فقط شب موقع خواب به کودک پوشک بپوشانید. با رقص و سرود و خوشحالی کودک را به خاطر موفقیتش تشویق کنید وبرای ادامه دادنش به او انگیزه بدهید. در مدت آموزش به کودکتان مایعات زیاد بخورانید،سعی کنید از مایعات ،نوشیدنی ها و اسموتی هایی استفاده کنید که برای کودکتان جذاب باشد وبا علاقه آنها را بخورد .مایعات زیاد هم از یبوست جلوگیری میکند و هم او مدام احساس دستشویی میکند و شما میتوانید هر ۲۰ دقیقه الی ۳۰ دقیقه از اوسوال کنید که مامان جیش داری یا هر جمله ای که خودتان مناسب میدانید. والبته در روزهای اول هر ۲۰ دقیقه علاوه بر سوال او را به دستشویی ببرید. توجه: برای ۳ روز اول به طور منظم و مداوم از کودک خود بپرسید دستشویی داری یا نه؟ و سعی کنید با اسباب بازی مورد علاقه اش او را سرگرم کنید تا دستشویی کند ادامه در پست بعدی...
27 دی 1398 16:16:09
11 بازدید
aliyeh.heybatii
بچه های زیر دو سال نیازهای رشدی و عاطفی ای دارند که اگر به آن ها توجه درستی بشه باعث میشه در آینده رفتارهای غیر منطقی انجام ندن .یکی از این نیازها بغل شدن و در آغوش گرفته شدنه بچه هایی که از تولد تا دو سال بیشتر در آغوش بودن و نیاز به بغل شدن در اون ها ارضا شده، تکلم بهتری دارن و از اعتماد به نفس خیییلی بیشتری برخوردارن. پس مامانای خوب باباهای مهربون لطفا آغوشتون رو از کودک دریغ نکنید تا به حال به واژه ی بغلی شدن فکر کرده اید؟ آیا از بزگتراتون شنیدید که میگن بغلش نکن بغلی میشه ؟ چقدر خوشحال میشم وقتی نظرتونو به اشتراک میزارید😍 اگه تجربه ای یا حرفی، سخنی😉احساسی در این مورد دارید بنویسید تا از تجربه ی هم استفاده کنیم😊🙏 #فرزندپروری #کودک #کودکان#کودک_و_نوجوان #بغلی_شدن_کودک #بغلی_شدن_نوزاد #نیازهای_کودک#اعتماد#امنیت#طرحواره#تربیت#پرورش#آغوش#آغوش_مادر #بغلی_شدن_بچه #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
05 دی 1399 19:14:15
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. چقدر حس خوبمون از زندگی و احساس رضایتمندی از خودمون رو تعریف و تمجید ها و نوع نگاهی که بقیه نسبت بهمون دارند وابسته میکنیم؟ مثلاً همین که دیگران بهمون میگن که چقدر مهربونی، زیبایی، موفقی... پس باورمون میشه که با ارزشیم و باید حس خوبی نسبت به خودمون داشته باشیم. اما به محض اینکه این تعریف و تمجید ها متوقف بشن و یا حتی کمرنگ بشن یا تبدیل به انتقاد بشن، احساس ضعف و درماندگی میکنیم. چرا؟ چون دیگه کسی نیست به ما احساس با ارزش بودن بده، یعنی عامل بیرونی که به ما اعتبار بده دیگه کمرنگ شده. بعضی وقت ها هم احساس ارزشمند بودن خودمون رو با کاری که انجام میدیم می سنجیم و وابسته به اون کار میدونیم. ً اگر نتونیم تو یه کاری که برنامهریزی کردیم موفق بشیم کلاً خودمون رو بی عرضه میدونیم در صورتی که نقص داشتن جزئی از وجود ماست. یکی از راه های احترام به خود اینکه جدا از موفقیت ها و شکست ها و تمجید ها و انتقادها خودمون رو به خاطر گوهر انسان بودن با ارزش بدونیم. احساس ارزشمندی خودمون رو فراسوی نگاه و اعتبار دیگران و نقاط ضعف و قدرت مون تو کار هایی که انجام میدیم بدونیم تا با رفتن و اومدن و کمرنگ شدن این عوامل بیرونی نذاریم ارزش وجودیمون زیر سوال بره و خدشه دار بشه. پس حواستون باشه بی قید و شرط با ارزشید. #نشاط#زندگی_سالم#آرامش_درون#گوهر_انسانیت#امنیت#عشق#موفقیت#احترام#بهبود_فردی#رضایت#عالیه_هیبتی#بیرجند