پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. ‍ ‌ ‌ ‌مهم ترین عامل لجاجت نوجوان و تقویت انگیزه او در رسیدن به خواسته غیر منطقی، این است که حق انتخاب را از او بگیرید. پس در برابر خواسته های غیرمنطقی نوجوان خود، بی درنگ «نه»نگویید. بلکه با سردی بگویید؛ نظری ندارید و او خود باید انتخاب کند. او بی درنگ می فهمد که با این خواسته اش موافق نیستید؛ ولی چون با صراحت مخالفت نکردید و حق انتخاب را به او دادید، به احتمال فراوان، همان چیزی را بر می گزیند که شما خواسته اید. #نوجوان #نوجوانان #خانواده #ارتباط_با_نوجوان #ارتباط_موثر

07 خرداد 1399 03:33:45

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. هیچ چیز بدتر از این نیست که دیگران به شما خیانت کنند، اما بدتر این است که آدم خودش به خودش خیانت بکند. ما گاهی زندگیمان را روی پایه و مبنایی قرار می دهیم که به ما تعلق ندارند، اصرار در انتخاب کسانی می کنیم که اهلش نیستند و به اصطلاح دلمان کسی را می خواهد که دلش با ما نیست، راهی را در پیش می گیریم که راه ما نبوده. اگر درست رفته بودیم که الان به اینجا به این همه درد و پریشانی نرسیده بودیم. ما روی چیزی اصرار ورزیدیم که سهم ما نبوده. به ما تعلق نداشته. ما نباید راهی که تا دیروز می رفتیم را برویم، چرا که آن راه، راه ما نبوده بیراهه بود. ما گرفتار خشمی شدیم که سزاوار آن نبودیم. ما راه را گم کرده بودیم که سر از اینجا در آوردیم. سر از جایی در آوردیم که مدام می گوییم" این اتفاق نباید برای من میفتاد" " این حق من نبود نباید اینجوری میشد" اما اگر این اتفاق برایمان نیفتاده بود که چنین وضعی نداشتیم! بهتر است واقع بین باشیم. اتفاق افتاده است. ما همیشه فکر می کنیم این اتفاق برای دیگران می افتد ولی برای ما نه. اما حالا این حس را از دست داده ایم که به ما این اطمینان را می داد که این اتفاق برای ما رخ نمی دهد؛ ولی رخ داد، بعد به نقطه ای می رسیم که به خودمان میگوییم " من میخواهم از این وضعیت بیرون بیایم. ولی می ترسم، بنابراین به خودم دروغ می گویم" آنوقت به دروغ میگوییم ما حالمان خوب است و از این جور حرف های دهن پر کن میزنیم. شروع می کنیم به وقت گذرانی با آدم های رهگذر و کار های دل خوش کنک کن مقطعی انجام می دهیم. ما آدم ها با این دروغ ها در حقیقت به هر چیزی که در قلبمان هست خیانت می کنیم. به همه چیز خیانت می کنیم وقتی رو می آوریم به روابط موازی به بها دادن به آدم های خاکستری! و فکر میکنیم داریم زندگیمان را مدیریت می کنیم! یادمان نرود که یادمان بماند بدترین نوع خیانت آن است که آدم به خودش خیانت بکند! #خیانت #روابط #دروغ #زندگی #آدمهای_خاکستری #روانشناسی_رابطه #عالیه_هیبتی #بیرجند #بیرجند_شهر_من

21 فروردین 1399 14:37:48

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. تو نمیتونی خلبان بشی خلبانی شغل خطرناکی هست! اصلا تو فرق بین سازه ها رو نمیدونی، چطور میخوای نوازنده پیانو بشی! اول یاد بگیر آروم بشینی بعد درباره دانشمند شدن حرف بزن! درخانواده ما کسی باغبان نمیشه! به نظر من باید وکیل یا یک دکتر عالی بشی! فضانورد خیلی خنده داره! چهارتا مسئله ریاضی رو نمیتونی حل کنی! والد عزیز،کودک شما سرشار از اعتماد به نفسه و فقط داشته ها، توانایی ها،فرصت های مقابل و ماجراجویی های پیش روش رو میبینه و خوب بودن دنیا وزندگی روکاملا باور داره، این وظیفه اصلی مااست که ظرفیت درونی اون روبرای درگیر شدن با زندگی تقویت کنیم و بهش امید بدیم و خیلی زود حباب خیالش رو نشکونیم! باید به اون ها اجازه بدین که تا هروقت دوست دارن نقاشی کنن و نگران تصویر نهایی نباشن، ورزش کنن بدون اینکه به قهرمان شدن فکر کنن، به مدرسه برن و نگران نمره کم دردرسشون نباشن اگه اونها اسرار مارو برای نمره یا عملکرد خودشون ببینن کم کم علاقه شون روبرای یادگیری از دست می دن و فقط برای خوشحال کردن ماو نتیجه نهایی تلاش می کنن! اجازه بدین فرزندتو ن در تخیل خودش پرواز کنه و به او نگین که این فکر ها هیچ نتیجه ای براش نداره! از همین حالا شروع کنین! تربیت هوشیارانه تو هر مرحله ای از رشد کودک شروع بشه بهتر از اینه که هیچوقت اتفاق نیفته! توی هر فرصتی فرزندتون روتشویق کنین تا به صدای درونش گوش بده. عاشق یادگیری باشه و از مهارت آموزی لذت ببره عاقلانه خطر کنه و وقتی شکست خورد به خودش بخنده، اینجوری میتونیم به رشد خلاقیت واقعی درکودکمون کمک کنیم به تخیلات کودکت بال و پر بده بذار از این زندگی لذت ببره! #عالیه_هیبتی#هومن_هیبتی😉

20 بهمن 1398 18:38:47

1 بازدید

aliyeh.heybatii

. #والدین_عزیز صرف این‌که دائما به #کودک تذکر بدهيد "مودب باش، درست بشین، سلام کن و..." نه تنها مهارت‌های اجتماعی کودک افزایش نمي‌ياد بلکه اعتماد به نفس او نيز کاهش پيدا مي‌كند. #کودک نوپا تصوری که شما از ادب و تربیت دارید، ندارد. اين‌طور نيست که اگر کودک شما در 2 سالگی سلام نکرد، در بزرگسالی هم سلام نکند. او مفهوم سلام کردن را نمی‌داند و شما هم قادر نخواهید بود با هیچ منطقی این موضوع را به او تفهیم کنید. او باید خودش آمادگی لازم را پیدا کند. پس به هیچ وجه کودک نوپا را مجبور به سلام کردن نکنید و برای سلام کردن صرفا از تکنیک جدول تربیتی "ترغیب و تشویق" استفاده كنيد. هیچ‌ وقت به او براي انجام ندادن رفتارهای اجتماعی احساس شرم و گناه ندهید و از جملاتی مانند: بد و زشت است و گناه و... استفاده نکنید. اصرار و خواهش هم در انجام این رفتار‌ها تاثیری نخواهد داشت.

14 اردیبهشت 1399 06:14:57

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. پدر درنگاه دختر قوی ترین ودوست داشتنی ترین مرداست.. رویای اورا با کمبود توجه،خراب نکنید.. اگر دختر ازتوجه پدر لبریز نشد بیکار نمی نشیند توجه را از دیگران میگیرد او نیاز به توجه یک مرد دارد. #دختر#پدر#دختر_پدری #توجه#کمبود_توجه #عشق #عشق_پدر #ارتباط_موثر#خانواده #بیرجند

25 مرداد 1399 12:38:35

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. شتاب در از پوشک گرفتن سبب فشار روحی کودک می‏شود، فشار روحی اضطراب می‏ آورد؛ اضطراب سبب تکرر ادرار می ‏شود و آموزش به تأخیر خواهد افتاد از زور و اهرم فشار هم استفاده نکنید چون این سیکل معیوب ادامه دار میشود. #آموزش_توالت_رفتن_کودکان #ترس #اضطراب #لجبازی #آسیب_روانی_کودک #تربیت #آموزش #فرزندپروری

13 اردیبهشت 1399 07:37:31

4 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

. هرچی بچه خواست، زود تهیه نکنید! خیلی از شما مامانا میگید: بزارم بچم واسه پفک ۲ تومنی اشک بریزه!! همه دنیام فدای یه تار موش بخونید تا بگم یعنی چی: یکی از مشکلاتی که #والدین با فرزندان #نوجوانشون دارن اینه که به هر دلیلی نتونن خواسته‌های اونها رو برآورده کنن، اونوقته که با خشم و رفتارهای بشدت پرخاشگرانه و حتی تهدید آمیز نوجوانشون مواجه میشن!!! مثلاً : اگه برام #گوشی_آیفون نخرید بخدا خودمو میکشم یا خونه رو آتیش میزنم... میدونی منشاء این رفتار کجاست؟ اینکه والدین اجازه ندادن این نوجوان در کودکی با "درد" روبرو بشه... #درد چیه؟ درد همون احساسیه که آدم ها در مواجه با واقعیت ها تجربه اش میکنن... چندتا مثال بزنم خوب متوجه بشید؟ اسباب بازی دوستشو میخواد اما دوستش بهش نمیده... تو خونه دیگران میخواد با وسایل دکوری بازی کنه ولی اجازه نداره... دلش چیپس میخواد ولی دیروز خورده... و خیلی مثالهای دیگه... بسیاری از والدین اصلاً نمیتونن تحمل کنن که بچه شون "درد" رو تجربه کنه، واسه همین خودشون رو به در و دیوار میزنن تا جلوی این اتفاق را بگیرن... این والدین با بچه های دیگه مذاکره می‌کنن، مدام قوانین رو زیر پا میذارن و به بچه شون تخفیف میدن، بی وقفه خواسته هاشون رو براورده میکنن هی وساطت می‌کنن و ریش گرو میزارن و از دیگران میخوان که ملاحظه بچشونو بکنن ... اگر میدونستین که "خویشتن داری" چه کمکی به بچه هاتون میکنه، اینقدر از اونها در مقابل "درد" محافظت نمیکردین! بنابراین اگه فرزندتون واسه خریدن چیپس تو مغازه گریه میکنه، به جای اینکه فکر کنید حق بچم نیست که واسه یه چیپس ۲ تومنی درد بکشه، یا سزاوار نیست که خودم را مورد قضاوت فروشنده یا آدمای دیگه قرار بدم، به این فکر کنین که فرزندتون به تجربه اون درد نیازه داره! اگه خویشتن داری رو از همین حالا تمرین نکنید و به کودکتون آموزش ندید در نوجوانی و بزرگسالی با بی صبری و خودشیفتگی، زندگی رو واسه خودش و اطرافیانش جهنم میکنه! #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #خویشتنداری#صبر#تربیت_فرزند #فرزندپروری_مثبت #فرزندپروری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

. هرچی بچه خواست، زود تهیه نکنید! خیلی از شما مامانا میگید: بزارم بچم واسه پفک ۲ تومنی اشک بریزه!! همه دنیام فدای یه تار موش بخونید تا بگم یعنی چی: یکی از مشکلاتی که #والدین با فرزندان #نوجوانشون دارن اینه که به هر دلیلی نتونن خواسته‌های اونها رو برآورده کنن، اونوقته که با خشم و رفتارهای بشدت پرخاشگرانه و حتی تهدید آمیز نوجوانشون مواجه میشن!!! مثلاً : اگه برام #گوشی_آیفون نخرید بخدا خودمو میکشم یا خونه رو آتیش میزنم... میدونی منشاء این رفتار کجاست؟ اینکه والدین اجازه ندادن این نوجوان در کودکی با "درد" روبرو بشه... #درد چیه؟ درد همون احساسیه که آدم ها در مواجه با واقعیت ها تجربه اش میکنن... چندتا مثال بزنم خوب متوجه بشید؟ اسباب بازی دوستشو میخواد اما دوستش بهش نمیده... تو خونه دیگران میخواد با وسایل دکوری بازی کنه ولی اجازه نداره... دلش چیپس میخواد ولی دیروز خورده... و خیلی مثالهای دیگه... بسیاری از والدین اصلاً نمیتونن تحمل کنن که بچه شون "درد" رو تجربه کنه، واسه همین خودشون رو به در و دیوار میزنن تا جلوی این اتفاق را بگیرن... این والدین با بچه های دیگه مذاکره می‌کنن، مدام قوانین رو زیر پا میذارن و به بچه شون تخفیف میدن، بی وقفه خواسته هاشون رو براورده میکنن هی وساطت می‌کنن و ریش گرو میزارن و از دیگران میخوان که ملاحظه بچشونو بکنن ... اگر میدونستین که "خویشتن داری" چه کمکی به بچه هاتون میکنه، اینقدر از اونها در مقابل "درد" محافظت نمیکردین! بنابراین اگه فرزندتون واسه خریدن چیپس تو مغازه گریه میکنه، به جای اینکه فکر کنید حق بچم نیست که واسه یه چیپس ۲ تومنی درد بکشه، یا سزاوار نیست که خودم را مورد قضاوت فروشنده یا آدمای دیگه قرار بدم، به این فکر کنین که فرزندتون به تجربه اون درد نیازه داره! اگه خویشتن داری رو از همین حالا تمرین نکنید و به کودکتون آموزش ندید در نوجوانی و بزرگسالی با بی صبری و خودشیفتگی، زندگی رو واسه خودش و اطرافیانش جهنم میکنه! #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #خویشتنداری#صبر#تربیت_فرزند #فرزندپروری_مثبت #فرزندپروری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن