پست های مشابه

aliyeh.heybatii

ملاله دختر پاکستانی با حمایت پدرش ملاله میشود دختران ایرانی با حمایت پدر و برادر وهمسر سرشان سر بریده می شوند فرهنگ ۲۴۰۰ ساله داریم ما و همیشه بهش افتخار میکنیم مادران ایرانی شما هم مقصرید در قتل دخترانتان مراقب باشید وقتی این همه منفعل هستید ،وقتی قدرت ندارید از خودتان دفاع کنید،وقتی به دخترانتان آموزش نمیدهید، وقتی الگوی خوبی نیستید ،وقتی کوتاه می آیید ، وقتی همه ی کارهای خانه را انجام میدهید از خرید گرفته تا همه ی کارهای منزل و کار بیرون ،وقتی پسری بزرگ میکنید با تربیت اشتباه وقتی احترام به دختر را آموزش نمیدهید شما هم در قتل دختران مقصر هستید ملاله پدرت را بفرست ایران کمی با پدرانی که فرهنگ و تمدن شما را به سخره میگیرند انقدر که متمدن و با فرهنگ هستند ،هم کلام شود.

30 خرداد 1399 15:05:14

0 بازدید

aliyeh.heybatii

#مادربزرگ#ایراد #مادر#کودک#ارتباط#ارتباط_با_کودک #ارتباط_موثر #تربیت#تربیت_سالم #الگوهای_رفتاری #والدین_آگاه #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

13 اسفند 1400 17:32:56

266 بازدید

aliyeh.heybatii

یکی از بدترین، اشتباه ترین، آسیب زننده ترین حرفها در ارتباط با همسر یا فرزندتون این است که بگویید «من که بهت گفته بودم» این حرف رو به هیچ کسی نگویید مخصوصا به فرزندتان وقتی به کسی میگویید من که گفته بودم یعنی : تو احمقی ، نمی فهمی و این منم که از تو بیشتر می فهمم از این به بعد اگه به حرف من گوش کنی ، اشتباه نداری ، حالا هم خوشحالم به حرف من رسیدی و حقت هست که این بلا به سرت اومد و به دردسر افتادی . این برخورد به مرور زمان فرد رو دچار احساس گناه و سرخوردگی و خشم فرو خورده و تنفر از شما میکند در حالی که پیام ما باید این باشد : همه اشتباه میکنند ، هر اتفاقی بیافتد من کمکت خواهم کرد نگران نباش همه آدما شکست می خورند و اشتباه می کنند ، و این معنی اش آن نیست که تو نمی فهمی یا انسان بدی هستی. #تربیت_صحیح_فرزند #اشتباهات_تربیتی #اشتباهات_تربیتی_والدین #احساس_گناه#سرخوردگی#خشم#تنبیه#خشونت_کلامی #فرزندان#والدین#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

01 اسفند 1399 17:03:58

0 بازدید

aliyeh.heybatii

آیا مادر خوبی هستم؟ ‌ تو و فرزندت، هر دو به توجه نیاز دارین. مادر کامل، خوب، فداکار و از خود گذشته، باور غلطی هست که در ذهن بیشتر افراد جامعه جا افتاده. بیشتر آدم‌ها فکر می‌کنن که مادر باید به قول معروف «خودش رو برای فرزندش بُکشه!» یعنی هیچ چیزی کم نذاره و فرزندش رو همیشه و در هر سنی بر خودش مقدم بدونه. زنانی که این باور رو دارن به محض بچه‌دار شدن خودشون رو فراموش می‌کنن. این کار به دو نفر خیلی آسیب می‌زنه! اول خود مادر، که به مرور جسم و روانش فرسوده و خسته میشه. دوم به فرزند، که وابسته و ناتوان بار میاد و همیشه باید سنگینی بار دِین از خود گذشتگی مادرش رو به دوش بکشه! در حالی که مادر کافی، مادری هست که حد تعادل رو نگه می‌داره. هم به نیازهای کودکش توجه می‌کنه و هم به خودش به عنوان یک انسان بها می‌ده و این حق رو برای خودش قائل هست که زندگی کنه، لذت ببره و تا جایی که به فرزندش آسیب نزنه، خودش رو بر اون مقدم بدونه. حضور بیش از حد مادر پتانسیل مستقل شدن رو در کودک محدود و غیر فعال می‌کنه و این تصور رو برای کودک به وجود میاره که «من ناتوانم و حضور مادر در کنار من همیشه لازمه و من بدون اون نمی‌تونم کاری بکنم.» مادر کافی بر اساس میزان نیاز فرزندش، توانایی‌هاش و اقتضای سنش در کنار اون هست و بهش کمک می‌کنه. مادری که به اندازه کافی کنار فرزندش هست به کودکش یاد می‌ده «اگه کسی یا یه چیزی برای مدتی کنار تو نباشه، به این معنی نیست که وجود نداره! تو میتونی صبر کنی تا دوباره اون رو به دست بیاری. من مادر بدی نیستم اگه همیشه کنارت نباشم و به خودم و کارهام برسم. من به اندازه‌ی کافی کنارت هستم و باید کمی صبر کنی. #مادر_کافی#فرزندپروری_مثبت#مادر_عاشق#فرزندان#تربیت_صحیح_فرزند#فرزندپروری_نوجوان #آموزش #ورزش#تفریح#وقت_گذرانی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

26 بهمن 1399 18:12:07

1 بازدید

aliyeh.heybatii

. مامان من میترسم ! چقدر این جمله براتون آشناست؟ معمولا بچه ها تو سنین مختلف از چیزهای مختلفی می‌ترسند و واکنش‌های متفاوتی دارند، خیلی از ترس ها طبیعی و زودگذر هستند اما بعضی از ترس ها هم مهمون ‌همیشگی فکر بچه ها هستند و خیلی از عملکرد آنها را تحت تأثیر قرار میدند. والدین یا این ترس ها را نادیده می‌گیرند یا سعی می‌کنند که کودکشون توضیح بدند این چیزا ترس نداره! اما متاسفانه هر چی بیشتر تلاش می‌کنند ترس قوی تر میشه، واقعیتش اینه که فقط با حرف زدن و ثابت کردن اینکه این چیزی که کودک ازش میترسه بی اهمیته و ترسی نداره تو کنترل یا برطرف کردن ترس آنها نقشی ندارد و این ی چرخه باطلی هست که توش گرفتار میشند‌. میتونم بهتون بگم هر روز تو مرکز به طور میانگین دو یا سه بچه هستند که با مشکل ترس مراجعه می‌کنند، گاهی این ترس‌ها طبیعیه و مدیریتش خیلی راحت اما بعضی وقت ها بچه ها سال ها درگیر ترسشون بودند و برطرف نشده و به مشکلات دیگه سرایت کرده، مثل اینکه بچه چند ساله که نمیتونه تنهایی بخوابه! نمیتونه تو اتاقش بره و وسایلش بیاره! نمیتونه تنهایی دستشویی بره! ترس از دکتر، ترس از آنابل، روح و جن، حیوانات، زلزله، مرگ والدین، خراب شدن ماشین و... ترس خود به خودی از بین نمیره و برطرف نمیشه باید راه های مدیریتش یاد بگیریم و حتما برای درمان ترسهاشون اقدام کنید چون کودکان اضطرابی از درون تحلیل میرن و اگه اضطراب تبدیل به اختلال بشه و درمان نشه در اینده قطعا یک نوجوان افسرده خواهیم با انواع و اقسام مشکلات. #اختلالات_روانی#کودکان#اضطراب#ترس#درمان _اضطراب#عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک ‌

26 مرداد 1399 04:48:17

0 بازدید

aliyeh.heybatii

#کودک#نوجوان#مهمانی #والدین#فرزندپروری_مثبت #تربیت_صحیح_فرزند #قول #والدین_موفق #فرزندان_موفق #عشق #محبت_به_فرزند #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

28 اردیبهشت 1400 16:52:26

1 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

. نوجواني دوراني است ڪه فرد دچار تغيير و تحولات محسوسي مي شود، عموما آن را با نام "بلوغ" مي شنايسم، ڪه طي آن بي نظمي هاي شديدي در ابعاد مختلف وجودي فرد همچون: احساس، عاطفه، جنسي، جسماني و... مشاهده مي شود ڪه متعاقب آن نوجوان احساس آشفتگي دروني شديدي مي ڪند، حقيقت اين است كه نوجوانان نمي خواهند با شلختگي هاي خود شما را آزار دهند. گرچه ممكن است باور اين حقيقت سخت باشد. در واقع علت اصلي اين آشفتگي و شلختگي اين است كه ذهن و فكر آنها جاي ديگري است. يك نوجوان مشغله های فڪری زيادي دارد و به همان مقدار هم از نگراني و اضطراب زيادي برخوردار است و پس مانده انرژي احساسش آن قدر نيست كه بتواند در مورد رفتار روزانه اش به قدر كافي دقت كند كه مثلاً جوراب كثيفش را در ماشين لباسشويي بگذارد و يا وقتي جوراب تميز پيدا نكرد، پدر و مادرش را مقصر نداند این رفتار ها و واکنشها در این دوران امکان دارد اتفاق بیفتد. #نوجوان#نوجوانان#بلوغ#آشفتگی_درون#مشغله_فکری#نگرانی#اضطراب#والدین#رفتار_با_نوجوان #آگاهی#مشاوره#خانواده_شاد#عالیه_هیبتی#بیرجند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

. نوجواني دوراني است ڪه فرد دچار تغيير و تحولات محسوسي مي شود، عموما آن را با نام "بلوغ" مي شنايسم، ڪه طي آن بي نظمي هاي شديدي در ابعاد مختلف وجودي فرد همچون: احساس، عاطفه، جنسي، جسماني و... مشاهده مي شود ڪه متعاقب آن نوجوان احساس آشفتگي دروني شديدي مي ڪند، حقيقت اين است كه نوجوانان نمي خواهند با شلختگي هاي خود شما را آزار دهند. گرچه ممكن است باور اين حقيقت سخت باشد. در واقع علت اصلي اين آشفتگي و شلختگي اين است كه ذهن و فكر آنها جاي ديگري است. يك نوجوان مشغله های فڪری زيادي دارد و به همان مقدار هم از نگراني و اضطراب زيادي برخوردار است و پس مانده انرژي احساسش آن قدر نيست كه بتواند در مورد رفتار روزانه اش به قدر كافي دقت كند كه مثلاً جوراب كثيفش را در ماشين لباسشويي بگذارد و يا وقتي جوراب تميز پيدا نكرد، پدر و مادرش را مقصر نداند این رفتار ها و واکنشها در این دوران امکان دارد اتفاق بیفتد. #نوجوان#نوجوانان#بلوغ#آشفتگی_درون#مشغله_فکری#نگرانی#اضطراب#والدین#رفتار_با_نوجوان #آگاهی#مشاوره#خانواده_شاد#عالیه_هیبتی#بیرجند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن