aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
. اول از همه خیلی خوبه که این نکته رو بدونیم که با رعایت نکات ایمنی میتونیم به بچه ها کمک کنیم تا ترسشون کمتر یا برطرف بشه اما همیشه رعایت این موارد موثر نیست و لازمه که با جلسات مشاوره و مداخله درمانی به کودک کمک کنیم. *ترسو نباش! این جمله خطرناکه! والدین عزیز لطفاً ازش استفاده نکنید. با این کار کودک را بخاطر احساسش سرزنش می کنید در حالیکه دست خودش نیست و باعث کاهش عزت نفس میشه. مهمه که بدونیم گاهی ترس بچهها به خاطر ناتوانی آنها در درک واقعیت و خیال است. *همدلی کنید! وقتی بچهای از چیزی میترسه نیاز داره که به او اطمینان بدهید که احساسشو می فهمید و در کنارش هستید، انکار ترس، به بچه ها کمکی نمیکند. مثلاً میدونم که تو الان ترسیدی... * با او همراهی کنید. مثلاً بچه ای که از تاریکی میترسه حتماً چراغ خواب روشن کنید یا اگر از سایه ها میترسه به او نگویید مسخره بازی در نیار چیزی اونجا نیست! بهش پیشنهاد بدید که باهم وسایل ببینید. *لطفاً به ترس بچهها نخندید! *تکرار ترس باعث کاهش ترس نمیشه! اینکه بچه از چیزی میترسه و ما مدام موقعیت را تکرار کنیم که ترسش بریزه یا براش عادی بشه معمولا نتیجه عکس داره و امنیت روانی آنها را از بین میبره. پس لطفاً کار رو برای خودتون و کودک سخت نکنید. * حل مسأله رو به او یاد بدهید تا تو موقعیت هایی که میترسه بتونید با کمک هم راه حل های مختلف پیدا کنید. اینجوری هم شما کنارش هستید، به احساسش احترام گذاشتید و با هم ی راهی پیدا کردید. * بعضی از بازی ها هم میتونه به کمتر شدن احساس ترس و ایجاد احساس آرامش کمک کنه مثل درست کردن بالش یا عروسک آرامش... بهتره راه های آرامش بخشی که مخصوص کودکتون هست رو پیدا کنید. لطفاً مراقب رسانه باشید. محتوای کارتون و فیلم ها گاهی اصلا مناسب کودکان نیستند و گاهی منشاء ترس هستند، مثل آنابل قصه ها و نمایش ها هم راه های خوبی هستند ازشون غافل نشید. #ترس#درمان_اضطراب_استرس #اضطراب_کودک #فرزندپروری #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک قصه#نمایش#بازی#سرزنش_ممنوع #درک_احساسات_کودک
30 مرداد 1399 13:45:11
0 بازدید
aliyeh.heybatii
تلویزیون با یه دکمه روشن میشه ولی ذهن بچه ها دکمه ای نیست موبایلمون هم با نگه داشتن یک دکمه روشن میشه ولی منظم شدن دکمه ای نیست .. شیشه ی ماشین با یه دکمه میاد پایین ولی کاهش خشم بچه ها دکمه ای نیست . والدینی که دیدگاه دکمه ای دارند چگونه فکر و عمل میکنند؟ الان میرم باهاش حرف میزنم که یا درسشو بخونه یا حق بازی نداره یا الان باهاش حرف میزنم که از این به بعد درست رفتار کنه وگرنه من میدونم و اون یا میگن : ما هفته ی پیش با هم حرف زدیم و قرار شد تو کارای خونه کمکم کنی و اتاقت از این به بعد منظم باشه پس چی شد اون حرفا؟ اگر مشاور و روانشناس هم بخواهد دیدگاه دکمه ای داشته باشد باید اینطور حرف بزنند: استرس نداشته باش نگران نباش درست میشه خودش درساشو میخونه خودش میفهمه مودب حرف بزنه و... آیا به همین راحتی قبول میکنید؟🤔 -معلومه که نه من هم از شما نمیخواهم که یکدفعه تغییری بزرگ در خودتون ایجاد کنید که اگر بخواهید هم نمیشود ،شما هم از فرزندتون نخواهید بهتره😊 فرزند پروری صبر و حوصله و آموزش دیدن میخواد بزرگترین کمکی که میتونید به فرزندتون بکنید اینه که در مورد فرزند پروری آموزشهای موثر ببینید و خودتونو به روز نگه دارید . پیشنهاد من برای شما تهیه ی دوره ی غیر حضوری افزایش عزت نفس در کودک و نوجوانه👌👌👌 پس همین الان دایرکت بدید و تو این دوره ی کاربردی و مهم شرکت کنید😊 مطمئن باشید مبلغی که بابت تهیه ی این دوره میپردازید چندین برابر آن را در آینده برداشت میکنید . با تهیه ی این دوره یک ماه هم پشتیبانی رایگان میشید 👨👩👧👦 #فرزند_پروری #اعتماد_به_نفس #عزت_نفس #دیدگاه_مثبت #دیدگاه_گورخری #تفاوتی_به_بزرگی_آینده #تربیت_صحیح_فرزند#آموزش#کودک#نوجوان #سرمایه_بزرگسالی#والدین_آگاه_فرزندان_موفق #مشاوره#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند #خراسان_جنوبی #بیرجند_شهر_من #روانشناسی_کودک #روانشناسی_نوجوان
25 فروردین 1400 18:31:54
0 بازدید
aliyeh.heybatii
#مرد_که_گریه_نمیکنه #گریه#غم #اندوه#احساسات#درک_احساسات_کودک #احساس_تنهایی#مادر#قلب_مادر#مرد#زن#تربیت#تربیت_صحیح_فرزند #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
02 تیر 1400 15:38:38
1 بازدید
aliyeh.heybatii
دوست دارید چه کسی رو زیر این پست منشن کنید که این ویژگی ها رو داره که این کارها رو کرده و میکنه اینجا بهش تبریک بگین😊 #مهندسی #خواجه_نصیرالدین_طوسی #خلق_عادات_خوب#روانشناسی#عالیه_هیبتی
05 اسفند 1398 11:28:07
0 بازدید
aliyeh.heybatii
تو این پست در مورد ناهماهنگی والدین صحبت کردم شما در این مورد تجربه ای دارید؟😉 #هماهنگی_والدین_در_تربیت #والدین_ناهماهنگ #تعارض#نا_امنی #بی_اعتمادی #فرزند_پروری #خانواده#کودک#نوجوان#تربیت_سالم
06 اسفند 1400 17:56:36
81 بازدید
aliyeh.heybatii
. آواز قو ماجرای جالبی داره که شاید با اون آشنا نباشید تا به حال درباره قوها زیاد به گوش شما رسیده ولی کمتر کسانی میدونن آواز قو یعنی چی...!!؟؟ قو تنها پرنده ای که یک بار عاشق میشه... و برای همیشه پای عشقش میشینه و تو تمام زندگی هر کاری برای راحتی عشقش انجام میده قو تنها پرنده ای که زمان مرگشو میدونه کی هست چه زمانی میمیره قو یک هفته مانده به مرگش میره جایی که برای اولینبار عشقش یعنی جفتشو دیده و عاشقش شده، اونجا میمونه تا زمان مرگش فرا برسه و یک روز مانده به مرگش یه آوازی برای عاشقش از خود سر میده میخونه که بهترین زیباترین آواز میان پرندگان ست و بعد سرش را روی بال هاش میزاره و میمیره. #عشق#تعهد#قو#عاشقانه_خاص #آواز_قو
27 مرداد 1399 19:08:13
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
رسم سوسیسی به همسر گفتم:" همیشه برای من سوال بوده که چرا تو همیشه ابتدا سر و ته سوسیس را با چاقو میزنی، بعد آن را داخل ماهیتابه می اندازی!" او گفت:" علتش را نمیدانم. این چیزی است که وقتی بچه بودم، از مادرم یاد گرفتم." چند هفته بعد وقتی خانواده همسرم را دیدم، از مادرش پرسیدم که چرا سر و ته سوسیس را قبل از تف دادن، صاف میکند. او گفت:" خودم هم دلیل خاصی برایش نداشتم هیچ وقت، اما چون دیدم مادرم این کار را میکند، خودم هم همیشه همان را انجام دادم." طاقتم تمام شد و با مادر بزرگ همسرم تماس گرفتم تا بفهمم که چرا سر و ته سوسیس را می زده. او وقتی قضیه را فهمید، خندید و گفت:" در سال های دوری که از آن حرف میزنی من در آشپزخانه فقط یک ماهیتابه کوچک داشتم و چون سوسیس داخلش جا نمی شد مجبور بودم سر و ته آن را بزنم تا کوتاه تر شود ... همین!" ما گاهی به چیزهایی آداب و رسوم میگوییم که ریشه آن اتفاقی مانند این داستان است!!! #آداب_و_رسوم # باورها#اعتقادات_کورکورانه #رسم_و_رسوم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #تربیت_فرزند #تربیت_کودک#بیرجند