aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
کوچولوی شما چند سالشه؟ ساعت چند میخوابه؟ #خواب_کودکان #قصه#گلاب#ماساژ_کودک #قلقلک #بدو_بدو #والدین_هماهنگ #کودک#نوجوان#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
30 فروردین 1401 17:43:35
303 بازدید
aliyeh.heybatii
#والدین #کودک#نوجوان#فرزندپروری #عشق#محبت#نوازش#رشد_عاطفی#لذت_زندگی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
06 آبان 1400 17:29:35
5 بازدید
aliyeh.heybatii
آیا مادر خوبی هستم؟ تو و فرزندت، هر دو به توجه نیاز دارین. مادر کامل، خوب، فداکار و از خود گذشته، باور غلطی هست که در ذهن بیشتر افراد جامعه جا افتاده. بیشتر آدمها فکر میکنن که مادر باید به قول معروف «خودش رو برای فرزندش بُکشه!» یعنی هیچ چیزی کم نذاره و فرزندش رو همیشه و در هر سنی بر خودش مقدم بدونه. زنانی که این باور رو دارن به محض بچهدار شدن خودشون رو فراموش میکنن. این کار به دو نفر خیلی آسیب میزنه! اول خود مادر، که به مرور جسم و روانش فرسوده و خسته میشه. دوم به فرزند، که وابسته و ناتوان بار میاد و همیشه باید سنگینی بار دِین از خود گذشتگی مادرش رو به دوش بکشه! در حالی که مادر کافی، مادری هست که حد تعادل رو نگه میداره. هم به نیازهای کودکش توجه میکنه و هم به خودش به عنوان یک انسان بها میده و این حق رو برای خودش قائل هست که زندگی کنه، لذت ببره و تا جایی که به فرزندش آسیب نزنه، خودش رو بر اون مقدم بدونه. حضور بیش از حد مادر پتانسیل مستقل شدن رو در کودک محدود و غیر فعال میکنه و این تصور رو برای کودک به وجود میاره که «من ناتوانم و حضور مادر در کنار من همیشه لازمه و من بدون اون نمیتونم کاری بکنم.» مادر کافی بر اساس میزان نیاز فرزندش، تواناییهاش و اقتضای سنش در کنار اون هست و بهش کمک میکنه. مادری که به اندازه کافی کنار فرزندش هست به کودکش یاد میده «اگه کسی یا یه چیزی برای مدتی کنار تو نباشه، به این معنی نیست که وجود نداره! تو میتونی صبر کنی تا دوباره اون رو به دست بیاری. من مادر بدی نیستم اگه همیشه کنارت نباشم و به خودم و کارهام برسم. من به اندازهی کافی کنارت هستم و باید کمی صبر کنی. #مادر_کافی#فرزندپروری_مثبت#مادر_عاشق#فرزندان#تربیت_صحیح_فرزند#فرزندپروری_نوجوان #آموزش #ورزش#تفریح#وقت_گذرانی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
26 بهمن 1399 18:12:07
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. کودک پرخاشگر کودکی دلسرد شده است . دلسرد از توجه به حرف های او توسط والدین . دلسرد از وقت گذاشتن والدین برای بازی و گفتگو با او دلسرد از گرفتن حق طبیعی اش از والدین 👈 کودک پرخاشگر کودک بدی نیست. کودک بدرفتار کودک مخالف یا بیاعتنایی نیست. کودک بدرفتار کودک غیر قابل کنترلی نیست . 📌 موقعیت های صمیمیت با کودک را ایجاد کنید #فرزند_پروری #فرزندپروری #کودک_من #کودک_پرخاشگر #کودک_پرخاشگر😠😡 #بازی #کودک_بدرفتار #روانشناسی_کودک #روانشناسی_کودکان #عالیه_هیبتی #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #بیرجند
19 مرداد 1399 05:54:41
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. لذت غذا خوردن، لذت به خواب رفتن، لذت مطالعه کردن، لذت آشپزی، لذت ورزش کردن، لذت حرف زدن، لذت دویدن، لذت بیرون رفتن، لذت خرید کردن و... در یک کلام "لذت بردن از فعالیتهای روزمره زندگی" امروز ما نه تنها هیچ لذتی از کارهایمان نمیبریم بلکه اجازه نمیدهیم بچه ها هم لذت ببرند! "بخور، نخور، نریز، بخون، نکن، نپر، بخواب، پول نداریم، مریضی اومده، بدبخت شدیم، خستم کردی و... "اگر فقط میخواهید یک کار مفید به فرزندتان یاد بدهید، لذت بردن از کارهای ساده روزمره را به او بیاموزید و بس. #کودک#تربیت#عشق#فرزندپروری#خانواده#والدین#کودک_شاد#لذت_زندگی #فرزند_پروری#موفقیت#شادی#آرامش#عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #بیرجند
18 تیر 1399 03:50:04
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. نوجواني دوراني است ڪه فرد دچار تغيير و تحولات محسوسي مي شود، عموما آن را با نام "بلوغ" مي شنايسم، ڪه طي آن بي نظمي هاي شديدي در ابعاد مختلف وجودي فرد همچون: احساس، عاطفه، جنسي، جسماني و... مشاهده مي شود ڪه متعاقب آن نوجوان احساس آشفتگي دروني شديدي مي ڪند، حقيقت اين است كه نوجوانان نمي خواهند با شلختگي هاي خود شما را آزار دهند. گرچه ممكن است باور اين حقيقت سخت باشد. در واقع علت اصلي اين آشفتگي و شلختگي اين است كه ذهن و فكر آنها جاي ديگري است. يك نوجوان مشغله های فڪری زيادي دارد و به همان مقدار هم از نگراني و اضطراب زيادي برخوردار است و پس مانده انرژي احساسش آن قدر نيست كه بتواند در مورد رفتار روزانه اش به قدر كافي دقت كند كه مثلاً جوراب كثيفش را در ماشين لباسشويي بگذارد و يا وقتي جوراب تميز پيدا نكرد، پدر و مادرش را مقصر نداند این رفتار ها و واکنشها در این دوران امکان دارد اتفاق بیفتد. #نوجوان#نوجوانان#بلوغ#آشفتگی_درون#مشغله_فکری#نگرانی#اضطراب#والدین#رفتار_با_نوجوان #آگاهی#مشاوره#خانواده_شاد#عالیه_هیبتی#بیرجند
28 خرداد 1399 06:30:11
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. نداريم، نيست! از پس مخارج بر نمیاییم! گـرون ميشه، پولا رو دزدیدن، اختلاس شد، سال بعد میخواد قحطی بیاد! صحبت از "نداری" كودك را نا امن می كند! شاید باور نکنید امروزه دغدغه خيلی از بچه ها همينه كه "بالاخـره بابام پول داره يا نه؟"، "پول بابام تموم شده؟" اگه تموم شه، چـه اتفاقی برامون می افته؟" پدر و مـادر بايد تفكر "فراوانی" را در خانه حاكم كنند. کودک نباید درگیر مسائل اقتصادی ما، بی پولی و تحریم و... شود. اولين نا امنی اقتصادی در خانواده، ترويج تفكر "نداری" است. تفكر "فراوانی"، به معنی خوش خيالی و گول زدن خودمان و فرزندمان نيست. بلكه برای کودک ايجاد امنيت روانی است. کودک توان حل مشکلات مالی ما و کشور ما را ندارد. خودش را ضعیف و ناتوان میبیند و گاه حتی فکر میکند خودش عـامل این بدبختی و شرایط است.