پست های مشابه

aliyeh.heybatii

04 شهریور 1400 10:25:52

0 بازدید

aliyeh.heybatii

🔴 اگر در این دوره شرکت نکنم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ باور کنید هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد! فقط دیگر خودتان را بابت خشم و عصبانیت و حرف‌های نگفته و… سرزنش نکنید!!! مطمئنم می‌دانید که مطالب آموزشی و به طور خاص کنترل خشم خود و فرزندانمان چقدر میتواند روی کیفیت زندگی ما تاثیر بگذارد… هزینه چند جلسه مراجعه به پزشک برای بیماریهای ناشی از استرس و اعصاب و یا فرصتهایی که به خاطر خشمگین بودن از دست می‌دهیم (چه در روابط عاطفی،تربیتی و چه در محیط کار یا اجتماع ) را محاسبه کنید تا بتوانید تصمیم درست و قاطعانه‌ای بگیرید. به طور میانگین هزینه چهار جلسه مراجعه به یک مشاور معمولی تا 400 هزار تومان است! سایر دردسرها و بیماریهایی که خشم باعث بروز آنها میشود را در نظر نگرفته‌ایم!!! بنابراین اگر هنوز این موضوع به اندازه کافی برای شما پررنگ نیست و یا شرایطتان به گونه‌ای است که هنوز احساس می‌کنید این دوره برای شما ضروری نیست، اکیداً آن را توصیه نمی‌کنم. جهت شرکت در دوره👇👇👇تا انتها کپشن را بخوانید ‍ ﷽ متقاضیان شرکت در کارگاه آموزشی " از خشم تا آرامش" لطفا نسبت به پرداخت هزینه کارگاه به شماره کارت 5894631892463423 به نام عالیه هیبتی  اقدام نمایید و رسید انتقال وجه را به همراه نام و نام خانوادگی به شماره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶ در واتساپ ارسال کنید. 🔹 هزینه کارگاه ۱۳۰ هزار تومان است. کارگاه ۱۷و۱۹مهرماه ساعت ۱۷الی۱۹ به صورت آنلاین(لایو)برگزار میشود . و در انتها ویس دوره هم با حفظ امانت داری تقدیمتون میشود. #مدیرت_خشم#پرخاشگری#مهارتهای_ارتباطی #پرخاشگری_کودک#بیماریهای_سایکوسوماتیک#روان_تنی #پرخاشگری_نوجوانان #والدین_عصبانی #والدین_سمی

07 مهر 1400 18:26:26

4 بازدید

aliyeh.heybatii

بچه های زیر دو سال نیازهای رشدی و عاطفی ای دارند که اگر به آن ها توجه درستی بشه باعث میشه در آینده رفتارهای غیر منطقی انجام ندن .یکی از این نیازها بغل شدن و در آغوش گرفته شدنه بچه هایی که از تولد تا دو سال بیشتر در آغوش بودن و نیاز به بغل شدن در اون ها ارضا شده، تکلم بهتری دارن و از اعتماد به نفس خیییلی بیشتری برخوردارن. پس مامانای خوب باباهای مهربون لطفا آغوشتون رو از کودک دریغ نکنید تا به حال به واژه ی بغلی شدن فکر کرده اید؟ آیا از بزگتراتون شنیدید که میگن بغلش نکن بغلی میشه ؟ چقدر خوشحال میشم وقتی نظرتونو به اشتراک میزارید😍 اگه تجربه ای یا حرفی، سخنی😉احساسی در این مورد دارید بنویسید تا از تجربه ی هم استفاده کنیم😊🙏 #فرزندپروری #کودک #کودکان#کودک_و_نوجوان #بغلی_شدن_کودک #بغلی_شدن_نوزاد #نیازهای_کودک#اعتماد#امنیت#طرحواره#تربیت#پرورش#آغوش#آغوش_مادر #بغلی_شدن_بچه #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

05 دی 1399 19:14:15

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. پدری که #بی_حوصله است #تنبیه گر است با مادر هماهنگ نیست #ترس و #اضطراب دائمی و #احساس_حقارت را در فرزندش رشد میدهد و کودکانشان سرشار از مشکلات روانی هستند جهت رزرو و مشاوره کودک و نوجوان با شماره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶ تماس بگیرید . #مشکلات_روانی_رفتاری #کودک#نوجوان#خانواده#رواندرمانگر_کودک #عالیه_هیبتی #بیرجند#خراسان_جنوبی

04 مرداد 1399 14:10:37

0 بازدید

aliyeh.heybatii

به نظر شما تهدید بچه کار درستیه؟ آیا تهدید کردن تو درازمدت جواب میده؟ جواب خیلی‌ها به این سوال «نه» هست (که امیدوارم همینجور هم باشه). اما ممکنه در عمل خیلی پای‌بند به این جواب نباشیم. جملاتی مثل اینکه «بذار بابات بیاد، روزگارت رو سیاه می‌کنم» «حرف گوش ندی دیگه مامانت/بابات نیستم» «شلوغ کنی می‌ذارمت دم در» جملاتی تهدیدآمیز هستن که گاهی در مواجهه با لجبازی و بدقلقی بچه‌ها عنوان می‌شن و بعدا هم ممکنه باعث حس پشیمونی تو گوینده بشه. تکرار اینجور جملات باعث: ایجاد حس ترس و ناامنی و رها شدگی تو بچه می‌شه. ایجاد یک تصویرسخت‌گیر، عصبی، ترسناک و دوست نداشتنی از پدر یا مادر می‌شه. قانون‌گریزی و ترس از منابع قدرت. بچه یاد نمی‌گیره که رفتارهای اشتباه به چه دلیل نباید انجام بشن. اون یاد می‌گیره تا وقتی یه کسی مراقب رفتارش هست باید از رفتار اشتباه پرهیز کنه (مثل کسانی که در نبود پلیس چراغ قرمز رو رد می‌کنن). موانعی رو در سر راه رابطه صمیمانه شما با فرزندتون ایجاد می‌کنه. از نظر اون، شما یه والد عصبانی و سختگیر هستین که تهدید می‌کنه و از نظر شما، بچه‌تون لجباز و ناسازگار و اذیت کن هست.  راه حل مساله رو یاد نمی‌گیره. تو بزرگسالیش با تهدید و قهر سعی می‌کنه به جنگ مشکلاتش بره. یا مثلا به کار بردن جملاتی مثل «اه تو هم که عین باباتی!» این تشبیه سازی‌: تیشه به ریشه عزت نفس بچه می‌زنه. روی تصویر بچه از خودش، فردی که باهاش تشبیه شده و شما اثر منفی می‌گذاره.  باعث شکاف عمیقی تو خانواده و روابط میشه. فرصت زیستن به عنوان یک آدم مستقل رو ازش می‌گیره. چون ناخودآگاه اون همونی میشه که شما ازش می‌خواین و بهش نسبت می‌دین. حالا شما بگین که چه جایگزین مثبت و مناسبی برای اینجور جملات مخرب دارین؟ #فرزند#تربیت#والدین#کودک#نوجوان#خانواده#لجبازی#ناسازگاری #ناسازگاری_کودک #تهدید#قهر #جملات_منفی#ابیوز#ابیوز#آزار_روانی #کودک_ونوجوان #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

22 خرداد 1400 16:36:21

2 بازدید

aliyeh.heybatii

. اثر شش « میم » در #تربیت_کودک و#نوجوان اول: تو #محبوبی دوم: تو #محترمی سوم: تو #میتوانی چهارم: تو #مهمی پنجم: تو #مفیدی ششم: تو #میفهمی اگر ما در رفتار و گفتارمان این ۶ «میم» را به فرزندان مان انتقال دهیم «میم هفتم» که "موفقیت" است، خود به خود خواهد آمد. یعنی #باتری_روانی انرژی دهنده فرد شارژ خواهد شد. در آن صورت این کودک در #تحصیل و #زندگی و #کار و… موفق خواهد شد. #روانشناسی_کودک #تربیت_کودک #عالیه_هیبتی #بیرجند

10 اردیبهشت 1399 05:30:10

0 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

. وقتی عصبانی شدی و سر بچه داد زدی بعدش چیکار باید بکنی؟ تنها چیزی که از عصبانی شدن و فریاد زدن بدتره حس عذاب وجدانیه که بعدش به سراغ پدر و مادر میاد... فکر کن بعدش میای اینستاگرام رو باز میکنی و فلان مادر ایده آل رو با بچه‌های ایده آلش می بینی... با هم بازی می‌کنن، کار های خلاقانه می‌کنن، و خلاصه با هم به خوبی و خوشی می‌گذرونن! بعد به خودت میگی: ( من بد ترین مادر دنیام ) بیاید با هم صادق باشیم... من خیلی از کتاب‌های تعلیم و تربیت کودک و احترام به کودک رو خوندم و همه را از حفظم اما منم خیلی وقت‌ها شده که در یک لحظه کنترلمو از دست بدم و جوش بیارم! چون منم آدمم، چون ما همه آدمیم و این طبیعت ماست... اون دوست ایده آل اینستاگرامیت و بچه‌اش، و خواهرشوهر نمونه ات و رفتارش با بچه اش، و حتی اون متخصص و روانشناس کودک مطمئناً شده که همگی کنترل رفتارشون رو از دست بدن و کاری رو که نباید بکنن رو انجام بدن و میدونی چیه؟ تک تک ما باز هم پدر و مادرهای خوبی هستیم حتی اگر امروز عصبانی شدیم و سر بچه مون داد کشیدیم ... و حالا اگه میخوای بدونی چطور با این حس عذاب وجدان کنار بیای تنها راهش ترمیم احساسات آسیب‌دیده فرزندته... باهاش صحبت کن و بهش بگو که عصبانی بودی، بهش بگو که گاهی پیش میاد که آدم نتونه احساساتشو کنترل کنه... چیزی که باید بگی اینه: متاسفم یه کمی ناراحت شده بودم و سرت داد زدم، ببخش اگه ترسوندمت یا ناراحتت کردم من خیلی دوست دارم دفعه بعد که عصبانی یا ناراحت بودم سعی میکنم خودمو کنترل کنم و داد نزنم این دقیقا همون پروسه ای هست که وقتی فرزندت اشتباهی میکنه ازش انتظار داری انجام بده ... پس خودت با رفتارت بهش آموزش بده #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #عذاب_وجدان#عصبانیت#کنترل_خشم #مشاوره#درمان #بیرجند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

. وقتی عصبانی شدی و سر بچه داد زدی بعدش چیکار باید بکنی؟ تنها چیزی که از عصبانی شدن و فریاد زدن بدتره حس عذاب وجدانیه که بعدش به سراغ پدر و مادر میاد... فکر کن بعدش میای اینستاگرام رو باز میکنی و فلان مادر ایده آل رو با بچه‌های ایده آلش می بینی... با هم بازی می‌کنن، کار های خلاقانه می‌کنن، و خلاصه با هم به خوبی و خوشی می‌گذرونن! بعد به خودت میگی: ( من بد ترین مادر دنیام ) بیاید با هم صادق باشیم... من خیلی از کتاب‌های تعلیم و تربیت کودک و احترام به کودک رو خوندم و همه را از حفظم اما منم خیلی وقت‌ها شده که در یک لحظه کنترلمو از دست بدم و جوش بیارم! چون منم آدمم، چون ما همه آدمیم و این طبیعت ماست... اون دوست ایده آل اینستاگرامیت و بچه‌اش، و خواهرشوهر نمونه ات و رفتارش با بچه اش، و حتی اون متخصص و روانشناس کودک مطمئناً شده که همگی کنترل رفتارشون رو از دست بدن و کاری رو که نباید بکنن رو انجام بدن و میدونی چیه؟ تک تک ما باز هم پدر و مادرهای خوبی هستیم حتی اگر امروز عصبانی شدیم و سر بچه مون داد کشیدیم ... و حالا اگه میخوای بدونی چطور با این حس عذاب وجدان کنار بیای تنها راهش ترمیم احساسات آسیب‌دیده فرزندته... باهاش صحبت کن و بهش بگو که عصبانی بودی، بهش بگو که گاهی پیش میاد که آدم نتونه احساساتشو کنترل کنه... چیزی که باید بگی اینه: متاسفم یه کمی ناراحت شده بودم و سرت داد زدم، ببخش اگه ترسوندمت یا ناراحتت کردم من خیلی دوست دارم دفعه بعد که عصبانی یا ناراحت بودم سعی میکنم خودمو کنترل کنم و داد نزنم این دقیقا همون پروسه ای هست که وقتی فرزندت اشتباهی میکنه ازش انتظار داری انجام بده ... پس خودت با رفتارت بهش آموزش بده #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #عذاب_وجدان#عصبانیت#کنترل_خشم #مشاوره#درمان #بیرجند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن