پست های مشابه

aliyeh.heybatii

یک راه آموزش به کودک خجالتی همیشه لازم نیست مسائلی که قرار است به کودک آموزش دهید را به طور مستقیم به او بگویید می توانید از راه قصه و بازی وارد شوید. مثلا قصه کودکی را بگویید که از تاریکی می ترسید، اما به همراه مادر وارد اتاق تاریک شد و آنجا را وارسی کرد و دید چیزی برای ترس وجود ندارد، یا قصه ی بچه ای را بگویید که نمی توانست دوست پیدا کند و تنها بود و در متن داستان راه و روش دوست یابی را به او آموزش دهید. یا معلم بازی کنید و از کودک خجالتی خود بخواهید درخواست هایش را مستقیم به شما که در نقش معلم ظاهر شده اید بگوید. #کودک_خجالتی #آموزش#قصه#نقش #فرزندپروری #عالیه_هیبتی

29 دی 1398 04:19:47

4 بازدید

aliyeh.heybatii

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایمان داشته باش که تا وقتیکه برایت مقدر شده خدا مراقب لحظه لحظه زندگیت هست💖❤💖 توی قرنطینه چیکار میکنید؟ منکه به کارهای موندم میرسم و کتاب میخونم که حتما براتون تو استوری کتابا رو معرفی میکنم 😊 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

27 اسفند 1398 17:33:36

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. سومین دوره کارگاه فرزند پروری موفق برگزارشد. تو شرایطی که میشد هزار تا بهانه آورد که کار داریم یا وقت نداریم (پنج شنبه رو میگم ۱۹ دی ماه البته عکس الان به دستم رسید😉) کارگاهمون رو با جمعی از اساتید و دوستان با اراده و هدفمند برگزار کردیم. به خاطر شغل فوق العادم خدا رو شکر میکنم ... َشغل من عالیه چون مخاطبینم انسانهای فرهیخته ای مثل شما هستند. و ممنونم از همه ی والدینی که به امر تربیت فرزندشون اهمیت میدن و شرکت در این کارگاهها جزاولویتهاشون هست. مراقب کودکی ، کودکمان باشیم... #تربیت_فرزند #عالیه_هیبتی

22 دی 1398 17:00:33

4 بازدید

aliyeh.heybatii

. یکی از بزرگترین دلایل ترس و بدخوابی در کودکان کارتون دیدن، اخبار دیدن، شنیدن حرفهای بزرگسالان، نگرانی والدین یا تشنج بین والدین است. بزرگترین دلیل بدبخوای کودکان تماشای تلویزیون، موبایل، کامپیوتر یا بازیهای کامپیوتری است. چون صفحات دیجیتالی باعث ترشح هورمون دوپامین میشود که باعث بی قراری، به هم ریختن خواب، عصبی بودن، کم شدن صبر و تحمل ناپذیری است. بزرگترین دلیل ترس بچه ها تخیل قوی در آنهاست که با دیدن کارتون یا اتفاقات بد زندگی به هم میریزند. #ترس#اضطراب_کودک#بد_خوابی#تخیلات_کودکانه#موبایل#فضای_مجازی #تعارضات_والدین #درمان_اضطراب #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک ⁣

26 مرداد 1399 04:41:31

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. خدایا توانایی عشق ورزی به دیگری را در وجودم بارورساز تا انسان ها را خالصانه دوست بدارم وبهترین لحظات لذت زندگی ام لحظاتی باشد که بدون هیچ نوع چشمداشتی خدمتی به همنوع ام می کنم . مرا از هر نوع نفرت وکینه ای که حوادث تلخ روزگار بر وجودم نهاده است رها کن تا با رهایی از نفرت وکینه بتوانم دیگران را آن طور که هستند بپذیرم ودوست بدارم .

27 آذر 1398 04:02:00

19 بازدید

aliyeh.heybatii

. مکیدن انگشت شست در بچه ها امری شایع است.بچه ها وقتی به دنیا میان به خاطر نیازغریزی که به مکیدن دارن رو میارن به خوردن انگشت شست.کم کم این قضیه تبدیل به منبعی برای رسیدن به آرامش میشه ودر مواقع حساس زندگی موقع گرفتن از شیر،گرفتن از پوشک،عوض کردن جای خواب ومواقعی که استرس کودک بالا میره،مکیدن انگشت شست هم شدت میگیره.این قضیه اصلا چیز عجیب و غریب ووحشتناکی نیست ویک نیاز کاملا طبیعی در بچه هاست. حالا تو بعضیا این نیاز کمتره وفقط با مکیدن سینه مادر یا شیشه شیر یا پستانک ارضا میشه ،ولی تو بعضیا این نیاز بیشتره واز انگشت شست هم برای ارضا این نیاز استفاده میشه . هیچ عجله و اصراری برای ترک این عادت نیست چون با بالا رفتن سن کودک و جایگزین شدن عادت ها و علایق جدید عادت خوردن شست کم کم کنار میره گاها ممکنه تا ۴ یا۵ سالگی هم این عادت ادامه دار بشه ،اگه تا سن پیش از دبستان همچنان این عادت وجود داره میتونید برای ترکش از روانشناس کودک کمک بگیرید . ولی قبل این سن چیز عجیبی نیست واصراری هم برای ترک وجود نداره. البته بعضی از پزشکان معتقدند مکیدن انگشت باعث اختلال در رشد دندان ها میشه .من از جنبه روانشناسیش میگم که مشکلی نداره . به این خاطر میگم که اگه تا سن پیش از دبستان ادامه پیدا کرد کمک بگیرید چون دلایل مختلفی میتونه داشته باشه. اول باید دلایل بررسی بشه وبعد با توجه به اون درمان برای ترک شروع بشه.راه های مختلفی وجود داره یادتون باشه هر چی بیشتر تذکر بدین،هر چه بیشتر به این قضیه توجه نشون بدین بدتر باعث تثبیت و تقویت این قضیه میشین. #رفتار_درمانی_کودک #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی

22 دی 1398 06:15:31

6 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

. خیلی دیده شده که پدربزرگ و مادربزرگ های عزیز در تربیت نوه شون که براشون بسیار بسیار عزیزه میخوان که فعال باشن و نظر بدن، که اینم کاملا از سر علاقه هست و چون تجربه ی بزرگ کردن بچه رو هم دارن میخوان که تو این مسیر به ما کمک کنن. و گاها کارهایی که برای ما که فرزندشون بودیم نتونستن انجام بدن، با انجام دادن برای نوشون، جوری جبران کرده باشن. ولی گاها دیده میشه این سبک رفتار پدربزرگ و مادربزرگ های عزیز با سبک تربیتی ما مغایرت داره. مثلا ما برای فرزندمون محدودیت هایی رو در زمینه خوردن، لباس پوشیدن، بیرون رفتن، خرید کردن و... قائل میشیم، ولی بزرگ ترهای عزیز اصلااااا این محدودیت ها رو ندارن و این قضیه فرزند مارو باعث دوگانگی تربیتی میکنه و باعث میشه اگر از طرف ما دچار محدودیتی بشه براش موثر نباشه چون میدونه که وقتی پیش پدربزرگ و مادربزرگش باشه این محدودیت دیگه وجود نداره و در واقع هر چی بخواد فراهمه و هر کاری دوست داره میتونه بکنه. خب حالا چاره چیه؟ در برابر این مسئله چطور باید رفتار بکنیم؟ این موضوع مسئله بسیار مهمیه که اگه رفع نشه تبدیل به یک معضل میشه. برای رفع این موضوع من چند تا پیشنهاد بهتون میدم: اول از همه در نظر داشته باشین که اشخاصی که باهاشون مواجه هستین پدر و مادرتون هستن، کسانی که بسیار بسیار عزیز و قابل احترام هستن و در عین حال دلسوز و جز خیر برای شما و فرزندتون نمیخوان و به همین دلیل هست که میخوام فرزندتون هیچ کم و کاستی رو تجربه نکنه. باید در زمینه ی تربیتی با همسرتون کاملا هماهنگ و هم گام باشید، تو این مسیر خیلی نیاز به حمایت همسرتون دارید. درباره سبک تربیتی فرزندتون حتما باهمدیگه حرف بزنید و به یک اتفاق نظر برسید. که اگه تصمیم گرفتین پیش پدر و مادرتون از سبک تربیتیتون دفاع کنید، همسرتون هم باهاتون همراه و هم نظر باشه. و اینکه قطعا صد درصد هماهنگی ایجاد نمیشه اما حتی ده درصد هماهنگی سبک تربیتی والدین با مراقبین دیگه و پدر بزرگ و مادر بزرگ بهتر از هیچیه... #سبکهای_تربیتی #پدربزرگ#مادربزرگ#سبک_رفتاری #نوه #والدین #فرزندان#فرزندپروری #هماهنگی#دوگانگی #روانشناسی_کودک#عالیه_هیبتی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

. خیلی دیده شده که پدربزرگ و مادربزرگ های عزیز در تربیت نوه شون که براشون بسیار بسیار عزیزه میخوان که فعال باشن و نظر بدن، که اینم کاملا از سر علاقه هست و چون تجربه ی بزرگ کردن بچه رو هم دارن میخوان که تو این مسیر به ما کمک کنن. و گاها کارهایی که برای ما که فرزندشون بودیم نتونستن انجام بدن، با انجام دادن برای نوشون، جوری جبران کرده باشن. ولی گاها دیده میشه این سبک رفتار پدربزرگ و مادربزرگ های عزیز با سبک تربیتی ما مغایرت داره. مثلا ما برای فرزندمون محدودیت هایی رو در زمینه خوردن، لباس پوشیدن، بیرون رفتن، خرید کردن و... قائل میشیم، ولی بزرگ ترهای عزیز اصلااااا این محدودیت ها رو ندارن و این قضیه فرزند مارو باعث دوگانگی تربیتی میکنه و باعث میشه اگر از طرف ما دچار محدودیتی بشه براش موثر نباشه چون میدونه که وقتی پیش پدربزرگ و مادربزرگش باشه این محدودیت دیگه وجود نداره و در واقع هر چی بخواد فراهمه و هر کاری دوست داره میتونه بکنه. خب حالا چاره چیه؟ در برابر این مسئله چطور باید رفتار بکنیم؟ این موضوع مسئله بسیار مهمیه که اگه رفع نشه تبدیل به یک معضل میشه. برای رفع این موضوع من چند تا پیشنهاد بهتون میدم: اول از همه در نظر داشته باشین که اشخاصی که باهاشون مواجه هستین پدر و مادرتون هستن، کسانی که بسیار بسیار عزیز و قابل احترام هستن و در عین حال دلسوز و جز خیر برای شما و فرزندتون نمیخوان و به همین دلیل هست که میخوام فرزندتون هیچ کم و کاستی رو تجربه نکنه. باید در زمینه ی تربیتی با همسرتون کاملا هماهنگ و هم گام باشید، تو این مسیر خیلی نیاز به حمایت همسرتون دارید. درباره سبک تربیتی فرزندتون حتما باهمدیگه حرف بزنید و به یک اتفاق نظر برسید. که اگه تصمیم گرفتین پیش پدر و مادرتون از سبک تربیتیتون دفاع کنید، همسرتون هم باهاتون همراه و هم نظر باشه. و اینکه قطعا صد درصد هماهنگی ایجاد نمیشه اما حتی ده درصد هماهنگی سبک تربیتی والدین با مراقبین دیگه و پدر بزرگ و مادر بزرگ بهتر از هیچیه... #سبکهای_تربیتی #پدربزرگ#مادربزرگ#سبک_رفتاری #نوه #والدین #فرزندان#فرزندپروری #هماهنگی#دوگانگی #روانشناسی_کودک#عالیه_هیبتی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن