aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
تربیت فرزند خسته تون کرده به سر و وضع خودتون نمیرسین اضافه وزن پیدا کردین و... اگه با این مشکلات درگیر شدیدحتما این پست رو ببینید #تربیت_فرزند #فرزند_پروری #والدین #کودک#نوجوان#آموزش##مادر#پدر #مشاوره#والدین_خسته #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #
07 اسفند 1400 18:46:47
196 بازدید
aliyeh.heybatii
یکسال دیگر عمر من به عشق طی شد. عشق به مراجعینم و التیام رنجهایی که روزگاران بر دل و روحشان وارد کرده است. خوشحالم که یک روانشناس هستم و تلاش میکنم اتاق درمانم امنترین مکان برای عریان شدن روح و قلب و ذهن مراجعینم و البته یک مکان امن برای خودم نیز باشد. یک مکان امن برای تجربهی یک ارتباط انسانی متفاوت که عاری از هر نوع ترس و قضاوتی است، یک مکان امن برای تجربهی صمیمت در عمیقترین حالتِ ممکن، و امنترین مکان برای جوانه زدن امید و ساختن پلی به آینده... ممنونم از تمام والدینی که در این سال ها جگر گوشه هاشونو به من سپردند و امیدوارم سربلند بوده باشم "روز روانشناس بر همهی سفیران عشق و پرستاران جان و روان مبارک" #ارادتمند_شما #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #روز_روانشناس_مبارک #نهم_اردیبهشت_روز_جهانی_روانشناس_و_مشاور #بیرجند_شهر_من
09 اردیبهشت 1400 08:36:21
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. هر انسانی، در زندگی خود دارای یک سناریوی ویژه و منحصربفرد است و بخش اعظمی از این سناریو قبل از ۷ سالگی نگاشته میشود و شکل میگیرد اینجاست که در اغلب اوقات ما دقیقا بقیه عمر خود را طوری سپری میکنیم که سناریوی کودکی ما تعیین کرده است. و همینجاست #والدینی که سناریوی بی پایان یا سناریوی شکست داشته اند با تولد #فرزند خود، احساس می کنند که این کودک، ناجی سناریوی شکست آنها خواهد شد و می تواند کشتی در گل نشسته علایق آنها را به ساحل برساند و از همان ابتدا سعی دارند علایق و انتخاب های کودک را در جهت عقده ها و تمایلات بی پایان و شکست خورده خود هدایت کنند و به جای اینکه به کودک اجازه دهند سناریوی زندگی خود را، خودش تهیه کند، سعی می کنند از کودک، یک سناریوی جبران (مکانیسم) بسازند که فقط در جهت جبران ناکامی های آنان گام بردارد که این مسئله یکی از منابع اضطراب کودک، ناکامی و تعارضات والد- کودک خواهد شد. #طرحواره_درمانی #کودکان#اضطراب_کودک#تعارضات#والد_کودک#مکانیسم_دفاعی#فرزندپروری#ناجی#والد_آگاه_فرزند_سالم #تربیت#عشق#خانواده#عالیه_هیبتی#بیرجند#روانشناس_کودک
05 خرداد 1399 06:10:48
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. بچم اصلا بازی نمیکنه همش دوست داره با موبایل ور بره چیکارکنم؟؟؟ این سوال و سوالای مشابه این سوال زیاد از من پرسیده میشه. بچه ها تا 7سالگی اشتغال اصلیشون بازی کردنه حالا چی میشه که نسبت به این قضیه که توی وجو دشون نهادینه شده اینقدر بی تفاوتن و به جاش عاشق موبایلن؟؟ این بلایی هست که خودمون سربچه هامون آوردیم!!! وقتی کودک ما میبینه که ما دائم دستمون موبایله منتظر یه فرصتی که موبایل دستمون بگیریم وقتی پدر میاد خونه به جای اینکه باکو کش بازی کنه یا باهمسرش حرف بزنه سرشو میکنه تو موبایل یافقط از سرانجام وظیفه با بچه یه مقداربازی میکنه بعد میره توموبایل درواقع داره به فرزندش یاد میده که موبایل اولویت زندگیه موبایل از همه چی جذاب تره، وقتی توی مهمونی ها ودورهمی ها بچه ها دست بیشتر آدم بزرگا موبایل میبینن توقع دارین چی یاد بگیرن؟؟؟ وقتی تا صدای بچمون درمیاد یا تا حوصلش سر میره یه موبایل یا تبلت میدیم دستش تا ساکتش کنیم خب دیگه چی توقعی داریم؟؟؟؟!!! میدونید با این کار چه آسیبی به بچه ها وارد میشه؟؟؟؟ تورو خداااااابرای ساکت کردن بچه ها وقتایی که بیرون هستین، خرید هستین، مهمونی هستین، سریع یه موبایل دست بچه ها ندین!!!! اینجوری تمام خلاقیت بچه ها رو کور میکنید!!! بچه ها فوق العاده خلاق هستن، بلدن با کمک خلاقیتشون خودشونو سرگرم کنن، ولی وقتی تا حوصلشون سررفت برای جلوگیری از نق و نوق موبایل میدین دستشون تمام این خلاقیت رو در نطفه کور میکنین!!! زمانی که شما فرزند دارید اولویت زندگی شمافرزندتونه نه کار خونه اشکال نداره خونه بهم ریخت اشکال نداره غذا آماده نیس ولی اینکه به خاطر کار خونه با بچه بازی نمیکنید، باهاش حرف نمیزنید، براش قصه نمیخوانید ، اینا اشکال داره تاممیتونید با بچه ها بازی کنید اینقدر سرشون بابای گرم کنید که اصلا موبایل جذابیتش رو از دست بده، بچه ها عمل مارو میبینن و یاد میگیرن پس اول از همه حواسمون به عملکردمون باشه 😊
02 اسفند 1398 08:11:59
1 بازدید
aliyeh.heybatii
مثل همیشه به نشانه ی حمایت سه گل قرمز کامنت بزار🙏 #مسئولیت_پذیری #فرزندپروری #تربیت#والدین_سمی #والدین_ناکارامد #والدین_آگاه #سنگ_صبور #عشق#احترام#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #سفیر #تربیت_سالم
07 بهمن 1400 19:42:46
124 بازدید
aliyeh.heybatii
قدرت هیجانات کدام جملات را بیشتر در زندگی خود شنیده و کدوم ها را اصلا نشنیده یا خیلی کم شنیده اید؟ جملاتی که از والدین خود بیشتر شنیدین نشان دهنده" غالب بودن" آن هیجان در شماست. معمولا ما طوری جملات والدین خود را درونی میکنیم که پس از مدتی این جملات جزء وجود ما میشه. به جملات زیر دقت کنید: (هیجان شرم و خجالت) خجالت بکش شرم کن حیا کن زشته اینکارو نکن خجالت نمیکشی؟! این چه طرز نشستنه این چه طرز حرف زدنه این چه طرز لباس پوشیدنه؟! این چه طرز غذا خوردنه ؟ (اضطراب) دست نزن خراب میشه مراقب باش نیفتی از من دور نشو خطرناکه مراقب باش نسوزی مراقب باش دستتو نبری مراقب باش از دست نیافته بشکنه آروم غذا بخور خفه نشی مراقب باش...... (سرکوب خشم) صداتو بیار پایین ،دادن نزن مودب باش با بزرگترت درست صحبت کن عصبانی نشو جوابشو نده سکوت کن بداخلاقی نکن آروم باش تو دوباره قاطی کردی؟! خودتو کنترل کن (شادی) بخند خوشحال باش پاشو برقص بی حال نباش گوش کن چقدر جوک باحالیه ببین چقدر قشنگه کیف می کنی از این آهنگ لذت ببر خوش بگذره همیشه به خوشی (تحقیر) دهنتو ببند تو حرف نزن از جلوی چشمام دور شو حالم ازت بهم میخوره بمیر ،جهنم غلط کردی لیاقتشو نداری تو هیچی نمیشی دست و پا چلفتی، خنگ بی چشم و رو (تحسین و امنیت و پناه) تو عالی هستی ، آفرین کیف کردم از نقاشیت کارت درسته ماشالله ، احسنت بهت افتخار می کنم اشکال نداره ،فدای سرت غصه نخور ، درست میشه خودت مهمی ، من هستم نگران نباش بر اساس این جملات هیجان قالب درونی خود تون و فرزندتون کدومه؟ #قدرت_هبجانات#شادی#اضطراب#تحقیر#تحسین #شرم#آموزش_احساسات #کودک#نوجوان#خانواده#تربیت_کودک #فرزندپروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
13 مهر 1400 15:31:24
29 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
بیشتر کودکان با مرگ آشنایی دارند هرچند ممکن است مفهوم آن را نفهمند و در مورد آن گیج باشند. فقدان عزیزان برای کودکان هم مثل بزرگترها دردناک است. ولی نحوه واکنش و سوگواری کودکان ممکن است متفاوت باشد. ما نمی توانیم درد فقدان را در کودک کم کنیم ولی می توانیم به سازگاری با فقدان و سلامت روان وی کمک کنیم. کودکان به فقدان عزیزان چگونه واکنش نشان می دهند: واکنش کودکان از چند لحظه گریه تا رفتن سراغ بازی متفاوت است. این به این معنی نیست که سوگ او تمام شده، خفیف است و یا اینکه اصلا متوجه ماجرا نیست. تغییر خلق کودک به این شکل و پرداختن به بازی از فشار هیجان سوگ بر کودک می کاهد. احساس هایی مثل افسردگی، اضطراب، احساس گناه و خشم نسبت به متوفی در کودکان دیده می شود و طبیعی است. کودکان خردسال ممکن است برخی توانایی های رشدی را که اخیرا کسب کرده اند، مثل کنترل ادرار و ... از دست بدهند. پست بعدی ادامه دارد ... #فقدان #سوگواری #سوگ_کودکان #مرگ#مرگ_والدین#فقدان_عزیز #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند