پست های مشابه

aliyeh.heybatii

بچه مون کنار ما بخوابه یا نه؟ اجازه بدیم گه گاهی( مثلاً دو هفته ای یه شب) بچه ها کنار شما بخوابند بهتره شما توی اتاق کودکتون بخوابین خیلی وقت ها بچه‌ها به خوابیدن کنار مادرشون واقعاً نیاز دارن شبی که از چیزی ناراحته شبی که ترسیده شبی که برای کار فرداش استرس داره تنها چیزی که اون لحظه بهش آرامش میده صحبت کردن و خوابیدن بغل مامان مهربونشه این بغل گرم و خواب شیرین بغل مادرش بهش احساس امنیت و آرامش و صحبت کردن با مادرش بهش اعتماد به نفس میده و یکی از قشنگ ترین خاطره ی بچگی شو می سازه #خواب_کودکان #تربیت_صحیح_فرزند #استرس_و_اضطراب #جدا_کردن_جای_خواب_کودک #مادر#احساس_خوب #آرامش_کودک #خواب#خاطرات_بچگی #روانشناسی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

12 اسفند 1399 19:18:18

1 بازدید

aliyeh.heybatii

روح آدما رو بخرید حتی با یه کار کوچیک با یه کار خیر به نشانه ی حمایت مثل همیشه ۳ گل قرمز کامنت بزارید❤️🌹🌹🌹 و منتشر کنید🙏🏻 #عشق#انسانیت #خاطرات_کودکی #کارآفرین #کار_خیر #کودک#نوجوان#تعلق#علیرضا_نبی

20 مرداد 1401 04:43:36

58 بازدید

aliyeh.heybatii

#درغگویی#دروغگویی_کودک #صداقت#حرف_زدن_کودک#خانواده_عشق ##عمل#برچسب_دروغجویی#عشق#کودکان #محبت#تربیت_فرزند #فرزندپروری_مثبت #روانشناسی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #مشاوره_تلفنی

20 مرداد 1400 17:51:12

73 بازدید

aliyeh.heybatii

. وقتی کسی حالش بداست به او نگوییدتحمل کن این هم میگذرد نگوییدهمه چیز درست خواهد شد از بلاهای بدتری که بر سرخودتان واطرافیانتان آمده برایش خاطره تعریف نکنید ونخواهید ثابت کنید که انسان های بدبخت تر از او هم وجود دارند. نخواهیدبا جوک های مسخره او را بخندانید کسی که حالش بد است نمیخواهد بخندد غصه دارد میفهمید؟ غصه برایش از فلسفه زندگی حرف نزنید از انرژی مثبت ومثبت باش و به چیزهایی که داری فکرکن حرف نزنید. وقتی کسی ناراحت است اصلا این شما نیستید که باید حرف بزنید شما در حقیقت باید حرف نزنید باید دستش را بگیرید بغلش کنید توی چشم هایش نگاه کنید برایش چای بریزید بگذارید جلویش بعد حرف نزنید اجازه دهید او حرف بزند وشما گوش کنید. هی فکر نکنید باید نظریه صادر کنید ونصیحت کنید فکر نکنید اگرحرف نزنید اتفاق خیلی بدی خواهد افتاد .شماجای او نیستید شمازندگی اورا از وقتی به دنیا امده زندگی نکرده اید دستش را بگیرید بغلش کنید سکوت کنید مدام اصرار نکنید که بامن حرف بزن به من بگو... بغلش کنید اگر دلش خواست خودش حرف میزند

26 آذر 1398 10:46:12

78 بازدید

aliyeh.heybatii

. حفظ و نگهداری زندگی مشترک قطعا و بی شک جزو مسئولت های زوجین می باشد، با توجه به تجارب درمانی خود به این واقعیت رسیدم و باور دارم که: ((خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج)) زوج های عزیزی که با کم ترین تناسب اعتقادی، خانوادگی، فرهنگی، شغلی، تحصیلی، سبک زندگی، شخصیتی و تنها با اکتفا به عشق وارد زندگی مشترک شدند، بعد از گذر زمان مدت کوتاهی که هیجانات فروکش کرد، خود را در جهنم سوزانی خواهند یافت که نه راه پیش رفتن دارند و نه راه برگشتن، روزها را چون مرگ تدریجی طی می کنند، طلاق عاطفی رخ داده و چه بسا رو به خیانت بیاورند و هزااااااار زخم دیگر. گاهی خانواده ها بخاطر حفظ آبرو آنان را تحت فشار ادامه راه قرار میدهند و گاه خودشان از بار شرمساری تصمیمی احساسی و کور در گذشته، مقید به ادامه راه میشوند. اما کدام راه؟ راه تخریب و تحقیر، راه دروغ و فریب، راه بیمار شدن جسمی و روحی؟ اینجاست که برخی از آنان به ما مراجعه میکنند و در مسیر یافتن بینش و آگاهی به نتیجه طلاق و جدایی میرسند. آیا روانشناس مسبب جدایی است یا بانی آگاهی و مانع تخریب بیشتر؟ مسلما در گام اول تلاش متخصص یافتن راههای بهبود و بازسازی و بهسازی رابطه است اما به خوبی میداند امکان و توانایی دستکاری خشت اول را نخواهد داشت. دیگر زمان آن فرا میرسد که لااقل زوج را به سطحی از شعور جدایی برساند که اگر قرار بر جدایی است انسانی و اخلاقی جدا شوند، فرزندی اگر در میان است را قربانی خود خواهی و خشم و نفرت خود نکنند، مجددا برای فرار از درد شکست، تن به ازدواج شتاب زده دیگری ندهند، دست از مقصر پنداری دیگری بردارند. و تلاش کنند دلیل شکست خود را یافته و سهم خود را در این شکست جستجو کنند و مهارت های لازم را برای تجربه نکردن شکستی دیگر یاد بگیرند. گاه می شنویم که برخی ناآگاهان می گویند: روانشناس ها زندگی زوج ها را به هم میریزند و ... بیایید کمی بیاندیشیم هر چند تامل و تفکر کار بسیار دشواریست وگرنه در دین ما آن را برابر با صد سال عبادت قرار نمی دادند. #روانشناسی #بهبود_فردی #زوجین #قربانی #جدال #خشت_اول_چون_نهد_معمار_کج

12 دی 1398 15:16:02

3 بازدید

aliyeh.heybatii

باشعور باشیم در مواجهه با کسانی که کودک دارند مدام نپرسیم: -هنوز بچه‌ات رو از پوشک نگرفتی؟ من بچم رو سر یک سالگی از پوشک گرفتم. -هنوز داری بهش شیر میدی؟خودتو داغون کردی که....... -از این لباس جنس ارزونا میخری واسه بچت؟من اگه خودمم نداشته باشم واسه بچم لباس مارک میخرم...... -چرا به غذاش نمیرسی؟خیلی ریز مونده. _موهاشو خودت زدی؟آرایشگاه نمیبریش؟ -هنوز مهد نبردیش؟بچه ها از سن کم باید برن مهد. دوست عزیز این موارد و مواردی از این قبیل هیچ ارتباطی به ما ندارد. باشعور رفتار کنیم و دیگران را به مثابه کیسه بکس فرض نکنيم. #شعور#درک#تربیت#خانواده#سوالات_بی_ربط#فرزند_پروری#کودک#نوجوان#والدین#مشاوره_آنلاین #مشاوره_خانواده #مشاوره_تلفنی_روانشناسی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

02 اردیبهشت 1400 16:57:47

0 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

اختلالات نوشتاری در کودکان کج‌نویسی از جمله علل بروز این اختلال سفت در دست گرفتن مداد و فشار زیاد انگشت شست به آن یا در جهت درست قرار ندادن دفتر یا کاغذ و قرار نگرفتن درست مداد بین انگشتان است. برای درمان کافی است از کودک بخواهید هنگام نوشتن بازو را به بدن بچسباند تا دست انعطاف زیادی نداشته باشد. نامرتب‌نویسی علت نامرتب‌نویسی حرکت بسیار کند دست، محکم گرفتن مداد بین انگشتان و نبودن آزادی حرکت و انعطاف پایین دست، همچنین نادرست بودن وضعیت نشستن و قرار دادن کاغذ است. برای درمان ابتدا قوانینی را در نظر می‌گیریم، مثلا از ابتدای خط شروع به نوشتن می‌کنیم. از خط منحرف نمی‌شویم. از پاک‌کن استفاده نمی‌کنیم. نوک مداد هنگام نوشتن باید تیز باشد و... همچنین می‌توانید از کپی کردن استفاده کنید. پررنگ‌نویسی وقتی دانش‌آموز روی دفتر یا کتاب می‌نویسد، بیش از حد مداد را فشار می‌دهد پس به جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده کنید و آن را روی فرش یا بالش قرار دهید تا بنویسد، به شرط اینکه به اندازه‌ای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشود. بعد از مدتی تمرین مشاهده می‌کنید مداد را زیاد فشار نمی‌دهد یا از مداد رسم که نوک آن زود می‌شکند استفاده‌کنید تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد. #کج_نویسی_دانش_اموزان #نامرتب‌_نویسی #پر_رنگ_نویسی_در_دانش_آموزان #اختلالات_یادگیری #اختلالات_نوشتاری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

اختلالات نوشتاری در کودکان کج‌نویسی از جمله علل بروز این اختلال سفت در دست گرفتن مداد و فشار زیاد انگشت شست به آن یا در جهت درست قرار ندادن دفتر یا کاغذ و قرار نگرفتن درست مداد بین انگشتان است. برای درمان کافی است از کودک بخواهید هنگام نوشتن بازو را به بدن بچسباند تا دست انعطاف زیادی نداشته باشد. نامرتب‌نویسی علت نامرتب‌نویسی حرکت بسیار کند دست، محکم گرفتن مداد بین انگشتان و نبودن آزادی حرکت و انعطاف پایین دست، همچنین نادرست بودن وضعیت نشستن و قرار دادن کاغذ است. برای درمان ابتدا قوانینی را در نظر می‌گیریم، مثلا از ابتدای خط شروع به نوشتن می‌کنیم. از خط منحرف نمی‌شویم. از پاک‌کن استفاده نمی‌کنیم. نوک مداد هنگام نوشتن باید تیز باشد و... همچنین می‌توانید از کپی کردن استفاده کنید. پررنگ‌نویسی وقتی دانش‌آموز روی دفتر یا کتاب می‌نویسد، بیش از حد مداد را فشار می‌دهد پس به جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده کنید و آن را روی فرش یا بالش قرار دهید تا بنویسد، به شرط اینکه به اندازه‌ای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشود. بعد از مدتی تمرین مشاهده می‌کنید مداد را زیاد فشار نمی‌دهد یا از مداد رسم که نوک آن زود می‌شکند استفاده‌کنید تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد. #کج_نویسی_دانش_اموزان #نامرتب‌_نویسی #پر_رنگ_نویسی_در_دانش_آموزان #اختلالات_یادگیری #اختلالات_نوشتاری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن