aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
شما هم از این چالش ها دارید؟ کدوم روش انتخاب میکنید؟ #کودک#تفریح#بازی#کودکان#ساعت_زنگدار #اطلاع_دادن#ترک_محیط #خوش_گذرانی #مشاوره_آنلاین #مشاوره_خانواده #مشاوره_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #والدین_هماهنگ
28 فروردین 1401 16:44:10
86 بازدید
aliyeh.heybatii
. وقتی همه کارهای کودک را بهش یادآوری میکنیم مشقاتو نوشتی؟ جورابتو درآوردی؟ کتابهای فرداتو برداشتی؟ دستشویی نداری؟ خودتو خیس نکنی (برای کودکی که درمرحله پوشک گرفتن است) و... این بچه ها وابسته به تذکرات مادر میشوند و تا به آنها یادآوری نشود کارهایشان را انجام نمیدهند و باید دایم آنها را هُل داد. #تربیت #فرزندپروری #کودک #تذکر_به_کودک #عالیه_هیبتی
22 اردیبهشت 1399 05:29:18
0 بازدید
aliyeh.heybatii
وقتی که مادر میشی و میخوای بخوابی بارداری؛ خسته شدم، نمیتونم بخوابم، فقط این نه ماه تموم بشه و بچه ام به دنیا بیاد، بتونم یه شب راحت بخوابم. شیردهی؛ یعنی یه شب میاد که از شیر گرفته باشمش و بتونم یه شب راحت بخوابم. #نوپایی؛ بیاد بخواب، انقدر بپر بپر نکن، یعنی انقدر انرژی رو تو از کجا میاری آخه، بیا بخواب، الان صدای همسایهها در میاد دیگه. #نوجوانی؛ هر شب با دوستاش تا دیر وقت بیرونه، نگرانشم، نکنه دوستاش ناباب باشن و کار خلاف یادش بدن. #بزرگسالی؛ این خونه بی بچه ها خیلی خلوت و سوت و کوره، دلم براشون تنگ شده، توی این خونه تنهایی خوابم نمیبره. از روزی که مادر میشی، چه توی خواب و چه بیداری، همه ی فکر و ذکرت میشه سلامتی و عاقبت بخیری بچه ات. #مادر#عشق_به_فرزند #نه_ماه_انتظار #نه_ماه_بارداری #خواب#کم_خوابی #عاقبت_بخیری #تربیت_صحیح_فرزند #فرزندپروری_مثبت #کودک#نوجوان#شب#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند#مشاوره_آنلاین #مشاوره_خانواده #مشاوره_تلفنی
12 اردیبهشت 1400 16:55:21
0 بازدید
aliyeh.heybatii
همسر شما بعد از زایمان چقدر همراهتون بود؟ #زایمان #مادر_شدن #حمایت_همسر #مراقبت_بعد_زایمان#همسر #عشق#مراقبت #حمایت_عاطفی #خاطرات #دوران_بارداری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #مشاوره_تلفنی #مشاوره_خانواده
29 مهر 1400 16:56:43
3 بازدید
aliyeh.heybatii
. خشونت های عاطفی نسبت به کودک و نوجوان عبارتند از : طرد کردن، قهر کردن، محبت مشروط (منظورمحبتی که با شرط ابراز بشه :آگر مرتب باشی دوستت دارم) نمی خوام ببینمت، برو دیگه دوستت ندارم، دیگه مامانت نمیشم، اصلا بامن حرف نزن، برو از جلوی چشمم دور شو سردی عاطفی و حتی طرد های فیزیکی مثل:میبرم میذارمت سر راه همگی خشونت عاطفی هستند و باعث ناامنی کودک ونوجوان میشوندمراقب حرفهایی که به فرزندانمان میزنیم، باشیم. #خشونت_علیه_کودکان #کودک_آزاری
12 دی 1398 15:05:30
5 بازدید
aliyeh.heybatii
. بچم اصلا بازی نمیکنه همش دوست داره با موبایل ور بره چیکارکنم؟؟؟ این سوال و سوالای مشابه این سوال زیاد از من پرسیده میشه. بچه ها تا 7سالگی اشتغال اصلیشون بازی کردنه حالا چی میشه که نسبت به این قضیه که توی وجو دشون نهادینه شده اینقدر بی تفاوتن و به جاش عاشق موبایلن؟؟ این بلایی هست که خودمون سربچه هامون آوردیم!!! وقتی کودک ما میبینه که ما دائم دستمون موبایله منتظر یه فرصتی که موبایل دستمون بگیریم وقتی پدر میاد خونه به جای اینکه باکو کش بازی کنه یا باهمسرش حرف بزنه سرشو میکنه تو موبایل یافقط از سرانجام وظیفه با بچه یه مقداربازی میکنه بعد میره توموبایل درواقع داره به فرزندش یاد میده که موبایل اولویت زندگیه موبایل از همه چی جذاب تره، وقتی توی مهمونی ها ودورهمی ها بچه ها دست بیشتر آدم بزرگا موبایل میبینن توقع دارین چی یاد بگیرن؟؟؟ وقتی تا صدای بچمون درمیاد یا تا حوصلش سر میره یه موبایل یا تبلت میدیم دستش تا ساکتش کنیم خب دیگه چی توقعی داریم؟؟؟؟!!! میدونید با این کار چه آسیبی به بچه ها وارد میشه؟؟؟؟ تورو خداااااابرای ساکت کردن بچه ها وقتایی که بیرون هستین، خرید هستین، مهمونی هستین، سریع یه موبایل دست بچه ها ندین!!!! اینجوری تمام خلاقیت بچه ها رو کور میکنید!!! بچه ها فوق العاده خلاق هستن، بلدن با کمک خلاقیتشون خودشونو سرگرم کنن، ولی وقتی تا حوصلشون سررفت برای جلوگیری از نق و نوق موبایل میدین دستشون تمام این خلاقیت رو در نطفه کور میکنین!!! زمانی که شما فرزند دارید اولویت زندگی شمافرزندتونه نه کار خونه اشکال نداره خونه بهم ریخت اشکال نداره غذا آماده نیس ولی اینکه به خاطر کار خونه با بچه بازی نمیکنید، باهاش حرف نمیزنید، براش قصه نمیخوانید ، اینا اشکال داره تاممیتونید با بچه ها بازی کنید اینقدر سرشون بابای گرم کنید که اصلا موبایل جذابیتش رو از دست بده، بچه ها عمل مارو میبینن و یاد میگیرن پس اول از همه حواسمون به عملکردمون باشه 😊
02 اسفند 1398 08:11:59
1 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
بچه مون کنار ما بخوابه یا نه؟ اجازه بدیم گه گاهی( مثلاً دو هفته ای یه شب) بچه ها کنار شما بخوابند بهتره شما توی اتاق کودکتون بخوابین خیلی وقت ها بچهها به خوابیدن کنار مادرشون واقعاً نیاز دارن شبی که از چیزی ناراحته شبی که ترسیده شبی که برای کار فرداش استرس داره تنها چیزی که اون لحظه بهش آرامش میده صحبت کردن و خوابیدن بغل مامان مهربونشه این بغل گرم و خواب شیرین بغل مادرش بهش احساس امنیت و آرامش و صحبت کردن با مادرش بهش اعتماد به نفس میده و یکی از قشنگ ترین خاطره ی بچگی شو می سازه #خواب_کودکان #تربیت_صحیح_فرزند #استرس_و_اضطراب #جدا_کردن_جای_خواب_کودک #مادر#احساس_خوب #آرامش_کودک #خواب#خاطرات_بچگی #روانشناسی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده