aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
شما برای بهترین بودن، سعی تون رو می کنین؟ درسته که همیشه راهکارهایی که در کتاب های تربیتی نوشتن جواب نمی ده اما لازمه که شما مطالعه کافی داشته باشین درسته که شما قدرت باروری دارین و می تونین بچه دار بشین اما قضیه تا همین جا ختم نمی شه، شما باید برای تربیت و آموزش فرزندتون تلاش کنین باید تلاش کنین انسان خوبی تحویل این دنیا بدین، وگرنه افزایش جمعیت رو که هر کسی می تونه انجام بده! فکر کنین قبل از بچه دار شدن از همه پدر و مادرها آزمون می گرفتن که حداقل ببینن سطح تئوری دانش بچه داریشون در چه حده اون موقع باور بفرمایید خیلی ها مجوز بچه دار شدن پیدا نمی کردن البته همون طور که گفتیم همیشه راهکارهای تئوری ممکنه جواب نده اما لازمه که شما بدونین و مطالعه کافی داشته باشین. دچار وسواس هم نشین. یه وقتایی به خودتون حق بدین. درسته که شما مادر شدین اما بقیه نقش های زندگی تون به پایان نرسیده. همچنان باید به خودتون اهمیت بدین، به اطرافیان تون، همسرتون، خانواده و دوستان اهمیت بدین. به جسم و روح خودتون برسین این یکی از نیازهای مادر بهتر بودنه. #کتابهای_تربیتی#والدین_موفق #بچه#تربیت_صحیح_فرزند#فرزند#بیرجند#مشاوره_خانواده #مشاوره_تلفنی_روانشناسی#مشاوره_کودک#جسم#روح #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #مسئولیت#اطرافیان#خانواده#مطالعه#فرزندپروری_مثبت
30 فروردین 1400 16:24:18
0 بازدید
aliyeh.heybatii
. یه مامان یا بابای باهوش اینطوری حرف میزنه نمیگن: شلخته، فقط بلدی همه جا رو به هم بریزی میگن: عزیزم سعی کن خودتو عادت بدی که بعد از بازی، اتاقتو مرتب کنی. منظم بودن باعث میشه تو زندگیت پیشرفت کنی نمیگن: بچم اجتماعی نیست و از غریبهها میترسه... میگن: بچم تو سن اضطراب جدایی هستش و طبیعیه که غریبی کنه نمیگن: پول ندارم اسباببازی بخرم میگن: تو برنامه ی امروزمون خرید اسباب بازی نیست چون میدونن اگه همیشه به بچه شون بگن؛ " پول نداریم" باعث میشه که حس بدبختی توی شخصیت بچه نهادینه بشه و شاید تا آخر عمر هم باهات بمونه نمیگن: چقدر طول میدی یه جوراب بپوشی میگن: میبینم که داری خیلی تلاش میکنی که با دقت و درست جورابتو بپوشی. چون میدونن تلاش بچهها خیلی مهم و ارزشمنده، نه فقط نتیجه.. نمیگن: بی ادب! چرا به بابات سلام نمی کنی؟ میگن: ما یه خانواده ایم، باید به همدیگه احترام بزاریم و سعی کنیم همدیگه رو خوشحال کنیم #هوش_هیجانی#هوش_اجتماعی #تربیت_فرزند #تربیت_کودک#فرزندپروری_مثبت #کودک_و_نوجوان #احترام#برچسب_به_کودکان #والدین_سمی #والدین_آگاه #والدین_باهوش #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
08 بهمن 1399 06:19:18
1 بازدید
aliyeh.heybatii
تا حالا بچههایی رو دیدین که بچگی نمیکنن و زود بزرگشون میکنن؟ یه نمونه آشکار، ویلیام جیمز سیدیسه. مادر ویلیام، پزشک و پدرش روانشناس بود و معتقد بودن که مغز انسان رو هم مثل عضلات بدن میشه پرورش داد و تقویت کرد. واسه همین از همون روزهای اول تولدش، به شکل بیرحمانه و گستردهای روزانه چندین ساعت شروع به یاد دادن حروف الفبا بهش کردن. توی ۱۸ ماهگی میتونست نیویورکتایمز بخونه. به جای شعرها و قصهها و بازیهای کودکانه، بهش جغرافیا و هندسه و زبان یاد میدادن. تا سن ۸ سالگی ۸ تا زبان زنده یاد گرفت. توی همین سن بعضی وقتها به طور ناگهانی و بدون دلیل میخندید و واکنشهای عصبی از خودش نشون میداد. توی ۱۱ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد. ۱۲ سالگی شروع به تدریس توی همون دانشگاه کرد. توی ۱۴ سالگی میتونست برای دانشمندان اون موقع درباره مفاهیم پیچیده علم مثل امکان زندگی در مریخ سخنرانی کنه. کمکم فهمید بلد نیست با مردم ارتباط برقرار کنه و همه دارن ازش فرار میکنن. از پدر و مادرش به خاطر روش تربیتیشون متنفر و خودش رو گم و گور کرد تا اینکه سال ۱۹۴۴ توی یه مسافرخونه و در سن ۴۶ سالگی و در اوج فقر مالی به خاطر ذاتالریه از دنیا رفت. این قدر از پدر و مادرش که زندگی و مغزش رو نابود کرده بودن، متنفر بود که حتی به ارثیه هنگفتی که براش باقی گذاشته بودن، دست نزد. خیلی از پدر و مادرهای امروز هم شاید نه به این شدت، ولی اینجوری هستن. دوست دارن بچهشون نخبه و دانشمند بار بیاد؛ مخصوصاً اگه ببینن یه نیمچه استعدادی داره، بچه بدبخت رو میبندن به این کلاسهای جمع و تفریق ذهنی و محاسبه با چرتکه و بچه رو از اون دنیای کودکانهش محروم میکنن. بعضی پدر و مادرها هم آرزوهای برآورده نشده خودشون رو میخوان از طریق بچههاشون برآورده کنن. مثلاً چون خودشون دوست داشتن ساز زدن یاد بگیرن و نتونستن، بچهشون رو بدون اینکه هیچ علاقهای داشته باشه، میفرستن آموزشگاه موسیقی. چند وقت پیش یه دختر ۵ ساله رو تلویزیون نشون میداد که پدر و مادرش بهش شاهنامه یاد میدادن! آخه اون بچه از «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» چی میفهمه؟! بذاریم بچهها از بازیهاشون لذت ببرن و شاد باشن. وقت واسه رشد کردن و یاد گرفتن و دانشمند شدن و کارآفرین شدن و ثروتمند شدنشون زیاده. بذاریم بچهها فقط بچگی کنن. با من موافقین؟ از این جور پدر و مادرها توی اطرافیانتون دارین؟ #ویلیام_جیمز_سایدیس#انتظار_بیش_از_حد_صدمه_زننده_هست #کودک#نوجوان#والدین_سختگیر #شاهنامه_خوانی #فرزند_پروری #تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
10 بهمن 1400 06:54:32
77 بازدید
aliyeh.heybatii
. تلویزیون دیدن یا ندیدن، مسئله این است... سوالی که خیلیاتون ازم پرسیده بودین.. بچم از چه سنی میتونه تلویزیون ببینه؟؟ راسته که میگن بچه ها نمیتونن تلویزیون ببینن؟؟؟ چرا میگن تلویزیون دیدن برا بچه ها خوب نیست؟؟؟ وخیلی سوال هایی شبیه اینا.. تو این پست میخوام درباره همین موضوع باهاتون صحبت کنم پس اول از همه این پست رو لایک کنید و تا آخر این متنو بخونید 😊 0تا2سالگی جزو حساس ترین سن رشدی هر انسانی هست تمام حواس مثل بینایی، شنوایی، لامسه، مهارت های حرکتی مهارت های زبانی و کلامی، رشد مغزی همه و همه در 2سال اول زندگی اتفاق میفته تواین بازه ی سنی رنگ، تصویر، صدا، به شدت برای بچه ها جذابه، تصاویری وازطریق تلویزیون پخش میشه همراه با رنگ ها صدای جذابی که داره به شدت برای بچه ها جذابه و میتونه اونهارو ساعت ها آروم و بی صدا نگه داره، ولی آیا ازعوارضش خب دارین؟؟ الان بهتون میگم.... تحقیقات نشون داده که امواج تلویزیونی با امواج مغزکودک هماهنگی نداره واین عدم هماهنگی دربزرگسالی احتمال ابتلا به مشکلات توجه وتمرکز، مشکلات بینایی، پرخاشگری رو افزایش میده، البته اینا100%نیست گفتم که احتمالش بیشتر میشه. ولی یه چیزی 100هست تو سنی که بچه ها باید بازی کنن و با پدرومادر معاشرت داشته باشن تا از این طریق خیلی از مهارت ها رو یاد بگیرین و همچنین دایره لغاتشون رو افزایش بدن، تلویزیون جلوی خیلی ازین یادگیری هارو میگیره. تلویزیون نگاه کردن مانع حرف زدن والدین با کودکشون میشه و همین امر باعث کاهش دامنه لغات کودک و مشکلات زبانی کلامی وارتباط درکودک میشه. کودکی که از سنین زیر 2سال جذب تصاویر جذاب تلویزیون بشه دیگه وقتی برای بازی های مفید نمیزاره و به همین دلیل یادگیری بسیاری از مهارت ها رو از دست میده آموزش از طریق فیلم های آموزشی برای زیر 2سال اصلا توصیه نمیشه آموزش زبان انگلیسی و.. ممکنه برای مدتی کودکمون رو با تلویزیون یا موبایل یا لپ تاپ بتونیم آروم و ساکتش کنیم اما اینو بدونین که این روش در درازمدت اصلا تبعات خوبی نخواهد داشت. من نمیگم تلویزیون برای زیر 2سال یا حتی سنین بالا تر مطلقا ممنون و یا اصلا نباید روشن بشه این روش برای همه ی خانواده ها خیلی عملی نیست، بالاخره آدم مهمونی میره خیلی جاهامیره که تلویزیون هست. نمیشه به همه گفت تلویزیونو به خاطر بچه من خاموش کنید!!!! ولی اینقدر برا کودکتون وقت بزارید، باهاش بازی کنید جورای دیگه سرگرمش کنید که تلویزیون آخرین انتخاب کودکتون باشه. #کودکان#آسیب_روانی#امواج#تلویزیون#موبایل#لپ تاپ#سرگرمی#توجه#تمرکز##رشد#فرزند_پروری#عالیه_هیبتی
04 اسفند 1398 05:43:59
9 بازدید
aliyeh.heybatii
پرخاشگری قطعا ژنتیک نیست وبچه ها پرخاشگر به دنیا نمی آیند. 🪅چندعامل که ایجادکننده عصبانیت و پرخاشگری درکودکو است،بدین صورت می باشد: ۱-پرخاشگری محیط وخانواده(کودک شاهدپرخاشگری وتعارض والدین است) ۲-تنبه کلامی وتهدید(کودک مرتب تنبیه کلامی،سرزنش وتهدید می شود) ۳-کودکبرنامه تلویزیون وبازی های خشن رامیبیندوانجام می دهد. موارد زیر را انجام دهیدقطعا ظرف سه تاشش ماه شرایط بهتر می شود: ۱-تنبیه کودک راکاملاچه کلامی وبدنی قطع کنید. ۲-به هیچ عنوان فرزندتان را سرزنش نکنید. ۳-نقاط قوت و توانمندی های فرزندتان را هر روز مرورکنیدومرتب بهش بگیدکه تو امروز چقدر قشنگ کارهات رو انجام دادی،آفرین ۴-برنامه های خشن تلویزیون و موبایل رو به صورت کامل قطع کنید. ۵-به فرزندتون کمک کنیدتا کم کم یادبگیره احساسات وهیجاناتش رو به صورت کلامی ابراز کنه و خودتون باید دراین امر پیش قدم باشید. ۶-تلاش کنید همیشه در تیم فرزندتون باشیدوباهاش دوستی وصمیمیت برقرار کنید.وحتی هنگام نه گفتن هم باهاش دوست باشید. قطعا با انجام این راهکارها به خوبی می تونید اوضاع رو به سمت مثبت مدیریت کنید. اگر قبل از پرخاشگر شدن کودک موارد بالا رعایت بشه قطعا کودکی پرخاشگر نخواهید داشت. #پرخاشگری_کودک #پرخاشگری_نوجوانان #تنبیه#موبایل#تعارضات_بین_فردی#تربیت_فرزند #عصبانیت#پرخاشگری#مهارتهای_زندگی #فرزندپروری_مثبت #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
20 بهمن 1399 05:52:17
0 بازدید
aliyeh.heybatii
#فرزندان_شاد #فرزند_مستقل #محرومیت #کودک#نوجوان#تمیز_کردن_اتاق #وظیفه_ی_والدین#بازی#قصه#کودک_مستقل #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
22 اسفند 1400 18:49:03
322 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
هميشه كودك نيست كه به مادر مي چسبد، بلكه مادرانی هم هستند كه حاضر نيستند لحظه ای از فرزندشان جدا شوند. مادر چسبنده هميشه نگران است كه اگر فرزندش در کنار او نباشد ،خطری او را تهديد می كند . مادر چسبنده به فرزندش اجازه رشد و پختگی نمی دهد چون هميشه حضور مستقيم دارد و به جای فرزندش مشكلات را حل می كند. مادر چسبنده ، به دلیل نگرانی و اضطراب همیشگی، لذتی از رابطه با فرزندش نمی برد . چسبندگی يك اختلال ارتباطی ست و نه مهربانی مادران چسبنده ، فرزندان بی دست و پا و کودک صفت تربیت می کنند . #کودک#تربیت#والد_نگران#فرزند_پروری#نگرانی_والدین#والد_چسبنده#اختلالات_ارتباطی#مشاوره#آموزش#درمان#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند_شهر_من #خراسان_جنوبی