پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. همیشه آدمهایی که به شما ضربه میزنن، لزوما افراد غریبه نیستن گاهی همونایی هستند که از کودکی وقتی چشم بازکردین کنارتون بودن وبه خیال خودشون درهمه زمینه ها خیرخواهی شمارو میخواستن اما هنوز هم آگاه نیستن وباورندارن نمونه بارز والدین سمی بودن وهستن. سمی که سالیان سال به خوردتون دادن، همون باورهای کهنه ومتعصبانه ،ترسها، نگرانی ها،سرزنش کردن ها،مقایسه کردن ها ونصیحت های نابه جا وکنترل کردن های بیمارگونه هست که دماراز روزگارتون درآورده اما شما نمیدونین که حال بد امروزتون از کجا آب میخوره! والدینی که تمام آرزوهای بربادرفته خودشون رواز فرزندشون انتظار دارن! والدینی که اونقدر درعشق ومحبت خساست به خرج دادن که فرزندشون با اولین ابزار محبت یا دوستت دارمی که از یک غریبه میشنوه دلش میلرزه ووارد یه رابطه ناسالم میشه؛ والدینی که با کنترل های افراطی شون باعث شدن هیچ هویت مستقلی درفرزندش شکل نگیره؛ والدینی که به فرزند ٣۰ وچندساله خودش همچنان به چشم یک کودک ٣ساله نگاه میکند وهیچ حق نظروانتخابی روبراش قائل نمیشه وبذر بی کفایتی رودروجودش کاشته؛ والدینی که اونقدر جو ومحیط خانه روناامن ،پراسترس وبی مهر کردن که فرزند بیچاره تنها راهی که به ذهنش میرسه که خودشو ازاین مخمصه وزندان نجات بده ،ازدواج بااولین فردیه که درخونه رو بزنه؛ والدینی که باتکرار قصه تلخ کودکی شون،رنج ها وزندگی پرفرازونشیبشون ، مدام احساس گناه روبه خورد جون فرزند بیچاره میدن تابه گمون خودشون اون بچه هرلحظه آگاه باشه که الان درآسایشه ومدام قدردان امکاناتی که دراختیارش گذاشتن باشه؛ والدینی که اونقدرترس دردل فرزندشون انداختن که بچه بیچاره مدام مضطربه که مبادا آه والدینش گریبان گیرش بشود؛ والدینی که برای انتخاب رشته تحصیلی ، زمان ازدواج فرزندش، اینکه چه کسی را دوست داشته باشد،اینکه کدوم مسیر توزندگی براش بهترینه،تصمیم می گیره بدون اینکه ذره ای علاقه وآمادگی فرزندش را درنظربگیره؛ چنین والدینی که درحق فرزندشون خیانت وظلم می کنن وسمی هستن وبعد هم گله مند هستن چرا حال وروز فرزندم این چنین شده!!! اگرچه دردناک ولی واقعیت اینه آسیبی که والدین بی درایت،بی کفایت وناپخته ونالایق به فرزندان می زنن بیشتراز آسیبیه که دربزرگسالی وروابطمون ازسوی افراد دیگه تجربه میکنیم . فرزندان شما اون جوری میشن که باهاشون رفتارکردین نه اونجوری که دوست دارین....... والدین_سمی#آسیبهای_جسمی#آسیبهای_روانی#ابیوز_جسمی#ابیوز_روانی#فرزندپروری#تربیت#طرحواره#روانشناسی_کودک#عالیه_هیبتی

15 اسفند 1398 16:14:06

1 بازدید

aliyeh.heybatii

تا حالا بچه‌هایی رو دیدین که بچگی نمی‌کنن و زود بزرگ‌شون می‌کنن؟ یه نمونه آشکار، ویلیام جیمز سیدیسه. ‌‌مادر ویلیام، پزشک و پدرش روانشناس بود و معتقد بودن که مغز انسان رو هم مثل عضلات بدن می‌شه پرورش داد و تقویت کرد. واسه همین از همون روزهای اول تولدش، به شکل بی‌رحمانه و گسترده‌ای روزانه چندین ساعت شروع به یاد دادن حروف الفبا بهش کردن. ‌ ‌توی ۱۸ ماهگی می‌تونست نیویورک‌تایمز بخونه. به جای شعرها و قصه‌ها و بازی‌های کودکانه، بهش جغرافیا و هندسه و زبان یاد می‌دادن. تا سن ۸ سالگی ۸ تا زبان زنده یاد گرفت. توی همین سن بعضی وقت‌ها به طور ناگهانی و بدون دلیل می‌خندید و واکنش‌های عصبی از خودش نشون می‌داد. ‌ ‌توی ۱۱ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد. ۱۲ سالگی شروع به تدریس توی همون دانشگاه کرد. توی ۱۴ سالگی می‌تونست برای دانشمندان اون موقع درباره مفاهیم پیچیده علم مثل امکان زندگی در مریخ سخنرانی کنه. ‌کم‌کم فهمید بلد نیست با مردم ارتباط برقرار کنه و همه دارن ازش فرار می‌کنن. از پدر و مادرش به خاطر روش تربیتی‌شون متنفر و خودش رو گم و گور کرد تا اینکه سال ۱۹۴۴ توی یه مسافرخونه و در سن ۴۶ سالگی و در اوج فقر مالی به خاطر ذات‌الریه از دنیا رفت. ‌ این قدر از پدر و مادرش که زندگی و مغزش رو نابود کرده بودن، متنفر بود که حتی به ارثیه هنگفتی که براش باقی گذاشته بودن، دست نزد. خیلی از پدر و مادرهای امروز هم شاید نه به این شدت، ولی این‌جوری هستن. دوست دارن بچه‌شون نخبه و دانشمند بار بیاد؛ مخصوصاً اگه ببینن یه نیمچه استعدادی داره، بچه بدبخت رو می‌بندن به این کلاس‌های جمع و تفریق ذهنی و محاسبه با چرتکه و بچه رو از اون دنیای کودکانه‌ش محروم می‌کنن. ‌ بعضی پدر و مادرها هم آرزوهای برآورده نشده خودشون رو می‌خوان از طریق بچه‌هاشون برآورده کنن. مثلاً چون خودشون دوست داشتن ساز زدن یاد بگیرن و نتونستن، بچه‌شون رو بدون اینکه هیچ علاقه‌ای داشته باشه، می‌فرستن آموزشگاه موسیقی. چند وقت پیش یه دختر ۵ ساله رو تلویزیون نشون می‌داد که پدر و مادرش بهش شاهنامه یاد می‌دادن! آخه اون بچه از «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» چی می‌فهمه؟! بذاریم بچه‌ها از بازی‌هاشون لذت ببرن و شاد باشن. وقت واسه رشد کردن و یاد گرفتن و دانشمند شدن و کارآفرین شدن و ثروت‌مند شدن‌شون زیاده. بذاریم بچه‌ها فقط بچگی کنن. با من موافقین؟ از این جور پدر و مادرها توی اطرافیان‌تون دارین؟ #ویلیام_جیمز_سایدیس#انتظار_بیش_از_حد_صدمه_زننده_هست #کودک#نوجوان#والدین_سختگیر #شاهنامه_خوانی #فرزند_پروری #تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

10 بهمن 1400 06:54:32

77 بازدید

aliyeh.heybatii

چند دقیقه تامل کنید! چقدر از دوست داشتن های ما این شکلیه؟ تا دیر نشده خودمونو تغییر بدیم و با باورهای اشتباهمون خداحافظی کنیم و اگه نیاز به مشاوره داریم حتما اقدام کنیم #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #نوجوان#خانواده

28 مهر 1399 09:17:44

2 بازدید

aliyeh.heybatii

شما بنویسید چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا کاش های آینده نشوند؟ #حسرت_والدین #کودکان#تربیت_فرزند #فرزندپروری_مثبت #فرزندپروری #کودک_نوجوان #تربیت#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند #مشاوره #درمان#مشاوره_تلفنی_آنلاین

12 آذر 1399 15:25:39

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. تو نیا ما داریم می ریم آمپول بزنیم😖 لک لکا تو رو برامون آوردن😂 عیدیاتو بده برات نگه دارم🙄 مربی و معلمت تو اتاقت دوربین دارن می بیننت😏 دندونتو بزاری زیر بالشت، فرشته واست هدیه میاره😕 هسته ی میوه ها یا آدامس رو بخوری تو دلت درخت سبز میشه😨 دروغ بگی سنگ‌میشی😥 مامان باباها شما چه جمله ای از بچگی تون یادتونه 😂😂 خودتون از اینا به کوچولوتون میگید؟ لایک و کامنت یادتون نره😉😘🤩 #دروغ#دروغ_های_مقدس #دروغ_والدین_کودک #تربیت_فرزند #فرزندپروری_مثبت #فرزند_پروری #فرزند_پروری #تربیت_صحیح_فرزند #خاطرات_بچگی #مشاوره_آنلاین #مشاوره_کودک #روانشناسی_کودک #روانشناسی_رابطه #بچگیامون #بیرجند_شهر_من

02 فروردین 1400 17:26:56

1 بازدید

aliyeh.heybatii

🔴اختلال_کمبودتوجه_بیش فعالی 💠علائم بایستی حداقل ۶ماه مداوم دیده شوند. 💠سن شروع قبل از ۷سالگیست. 💠برای بچه های زیر ۳ سال تشخیص اختلال داده نمی شود و تا ۳سالگی باید جهت تشخیص و درمان صبر کرد. 💠علائم باید در همه موقعیتها وجود داشته باشد نه فقط در خانه یا فقط در مدرسه... 💠علائم متناسب سن کودک باشد مثلا از کودک ۲_۳ساله انتظار یک فعالیت نیم ساعته نداریم بعضی از علائم: 🔰دست و پاهای بیقرار 🔰ناتوانی در نشستن در جاهایی که انتظار نشستن از او می رود 🔰ناتوانی از انجام بازی بی سروصدا 🔰رفتارتکانشگری مثل:ناتوانی در رعایت نوبت و مداخله وقطع حرف و کار دیگران 🔰بی دقت وبی ملاحظه 🔰انجام کار خطرناک نامتناسب با سن کودک 🔰فراموشکار، بی دقت و بی توجه 🔰با دستپاچگی قبل از پایان پرسش جواب میدهد 🔰محرکهای بیرونی بسرعت وبه آسانی حواسش را پرت می کند. 💠بین شیطنت و پرفعالیتی با اختلال بیش فعالی تفاوت هست: کودک پر جنب و جوشی که عملکرد تحصیلی مناسبی دارد و یا مشکل ارتباطی زیادی با همسالان ندارد بیش فعال نیست. #بیش_فعالی#اختلال_کمبودتوجه#کودک_پر_انرژی #کودک_سالم#حواس_پرتی#بی_قراری#محرک_رشد #کودک #نوجوان#‌‌روانشناسی#آموزش#درمان#فرزند_پروری#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده#مشاوره#مشاوره_آنلاین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

06 تیر 1400 15:53:39

2 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

. فکر می‌کنم بزرگ ترین خودفریبی در زمینه ی کتاب و کتابخوانی اینه که به خودمون بگیم: وقتی سرم خلوت شد، حتما وقتی رو برای مطالعه در برنامه ی روزانه ام در نظر میگیرم. کتاب خوندن بیشتر از اینکه به "زمان" و "ذهن آزاد" نیاز داشته باشه به یک نوع "تعهد ذهنی" نیاز داره. چند پیشنهاد ساده در کتابخوانی: ۱) در ابتدای مسیر، هدفهای کوچک تعریف کنید. هدفهایی که حتماً محقق شوند. مثلاً مطالعه ی یک صفحه قبل از خواب یا بعد از بیداری. ۲) تا زمانی که عادت کتابخوانی در شما تثبیت شود، زمان و مکان ثابتی را به مطالعه اختصاص دهید تا ذهن شما کمی شرطی شود. ۳) اگر بخش هایی از کتاب را دوست دارید، از روی آنها رونویسی کنید. هم ابزاری برای فهمیدن بهتر است و هم تمرینی برای نوشتن. ۴) در کتابهای غیرداستانی، چند بار خواندن یک کتاب خوب، بهتر از یک بار خواندن چند کتاب متوسط است. دنبال این نباشید که چند کتاب را در یک ماه یا یک سال خوانده اید. #کتاب #کتابخوانی #کتاب_خوب_بخوانیم #کتاب_خوانی #کتاب_خواندن #کتاب_خواندن_دوست_داشتنی_ترین_کار_دنیاست #عادت_به_کتابخوانی #مطالعه #مطالعه_کنیم #مطالعه_موثر #عالیه_هیبتی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند_شهر_من

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

. فکر می‌کنم بزرگ ترین خودفریبی در زمینه ی کتاب و کتابخوانی اینه که به خودمون بگیم: وقتی سرم خلوت شد، حتما وقتی رو برای مطالعه در برنامه ی روزانه ام در نظر میگیرم. کتاب خوندن بیشتر از اینکه به "زمان" و "ذهن آزاد" نیاز داشته باشه به یک نوع "تعهد ذهنی" نیاز داره. چند پیشنهاد ساده در کتابخوانی: ۱) در ابتدای مسیر، هدفهای کوچک تعریف کنید. هدفهایی که حتماً محقق شوند. مثلاً مطالعه ی یک صفحه قبل از خواب یا بعد از بیداری. ۲) تا زمانی که عادت کتابخوانی در شما تثبیت شود، زمان و مکان ثابتی را به مطالعه اختصاص دهید تا ذهن شما کمی شرطی شود. ۳) اگر بخش هایی از کتاب را دوست دارید، از روی آنها رونویسی کنید. هم ابزاری برای فهمیدن بهتر است و هم تمرینی برای نوشتن. ۴) در کتابهای غیرداستانی، چند بار خواندن یک کتاب خوب، بهتر از یک بار خواندن چند کتاب متوسط است. دنبال این نباشید که چند کتاب را در یک ماه یا یک سال خوانده اید. #کتاب #کتابخوانی #کتاب_خوب_بخوانیم #کتاب_خوانی #کتاب_خواندن #کتاب_خواندن_دوست_داشتنی_ترین_کار_دنیاست #عادت_به_کتابخوانی #مطالعه #مطالعه_کنیم #مطالعه_موثر #عالیه_هیبتی #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند_شهر_من

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن