پست های مشابه

aliyeh.heybatii

#غرور#غرور_کاذب#حیا #خانواده_سنتی #خانواده_ایرانی #ابرازاحساسات #ابراز_محبت#درک_احساسات #نوازش#بغل#بوسه#کلمات_محبت_آمیز #پدر#مادر#کودک#نوجوان#ارتباط#صمیمیت#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

08 تیر 1400 17:28:50

1 بازدید

aliyeh.heybatii

دوست و همکار عزیز و ارزشمندم سرکار خانم سلمانی که از دبیران پر افتخار کشورمانند و دغدغه ی آموزش و پیشرفت همه ی دانش آموزان را دارند ازم خواستن تا در ویدیوئی از رشته ی تحصیلی ام و فضای کارم و بازار کار این رشته برای دانش آموزانی که برای انتخاب رشته دچار نگرانی هستند و تمایل دارند بیشتر در مورد رشته ی روانشناسی بدانند صحبت کنم . و چقدر خوشحال شدم و از طرفی به این فکر کردم ای کاش زمان ما هم این طرح اجرا میشد یا می‌تونستیم از تجربه ی کسانی که قدم در این مسیر گذاشته اند استفاده کنیم (همون هضم تجربه که در موردش با نوجوان‌هایی که میان پیشم مفصل صحبت میکنم و متاسفانه تو دانشگاه فقط تئوری خوندیم و نه تنها هضم تجربه نشد که گاها سردر گم می‌شدیم...😥 و چقدر از همکلاسی های من بعد از خوندن این رشته متوجه شدن اصلا علاقه ای به روانشناسی ندارن ... این داستان برای خیلی ها تکراریه 🥺بگذریم...) البته در مورد رشته های دیگه هم ویدیوهایی تهیه شده و در کانال معلمانه در آپارات و یوتیوپ معرفی شده اند تا دانش آموزان با شناخت بیشتری انتخاب رشته کنند و با دید باز به استقبال آینده بروند👌👌http://Www.aparat.com/Aramesh.salmani درود بر خانم سلمانی و همه ی معلمان دلسوز سرزمینم ❤️❤️❤️ https://youtu.be/W6NyhefXb-g @aramesh_salmani #رشته_تحصیلی #انتخاب_رشته #روانشناس#روانشناسی #انتخاب_آگاهانه #عشق_به_کار #موفقیت#تجربه#مشاور_کنکور #معلم #معلم_خلاق #معلم_دلسوز #دانشجو #دانش_آموز#هضم_تجربه #آینده #آینده_روشن#بیرجند#خانواده# #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

11 مرداد 1400 04:39:11

5 بازدید

aliyeh.heybatii

کوچولوی شما چند سالشه؟ ساعت چند میخوابه؟ #خواب_کودکان #قصه#گلاب#ماساژ_کودک #قلقلک #بدو_بدو #والدین_هماهنگ #کودک#نوجوان#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

30 فروردین 1401 17:43:35

303 بازدید

aliyeh.heybatii

. رفتار های بی‌ادبانه #فرزندتان همیشه عمدی نیست... گاهی اوقات بچه ها تشخیص نمی‌دهند که پریدن وسط حرف دیگران، دست کردن در بینی‌شان یا بلند درمورد عیب دیگران در خیابان حرف زدن کار بی‌ادبانه‌ای است. چند نکته تربیتی را به آنها یادآور شوید: 👈وقتی چیزی از کسی می‌خواهند بگویند: #لطفا. 👈وقتی چیزی از کسی می‌گیرند بگویند: #متشکرم. 👈اگر نیاز است که فوراً توجه کسی را به خودشان جلب کنند، از عبارت عذر می‌خواهم استفاده کرده و پشت سر آن بقیه حرفشان را بزنند.  👈هیچوقت بین صحبت بزرگترها نپرند مگر اینکه کارشان خیلی مهم باشد. 👈اگر برای انجام کاری تردید دارند، اول اجازه بگیرند. #کودک#کودک_و_نوجوان #فرزندپروری_مثبت #تربیت#آموزش#فوت_کوزه_گری_فرزندپروری#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

03 دی 1399 12:53:51

0 بازدید

aliyeh.heybatii

04 شهریور 1400 10:25:52

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. داشتم فکر میکردم به همین روزهایم ..... درسال _قبل برای چه چیزها دلم بی قرار بود وحالا نسبت به آن ها بی تفاوتم!..... میدانید چه میخواهم بگویم ؟ میخواهم بگویم زیاد ازغصه های امروزدلتان نگیرد شاید یک سال دیگر یادآوری اش برایتان خنده دار باشد. شهریور ۹۷

26 آذر 1398 11:05:02

22 بازدید

عالیه هیبتی

0

0

به نظر شما تهدید بچه کار درستیه؟ آیا تهدید کردن تو درازمدت جواب میده؟ جواب خیلی‌ها به این سوال «نه» هست (که امیدوارم همینجور هم باشه). اما ممکنه در عمل خیلی پای‌بند به این جواب نباشیم. جملاتی مثل اینکه «بذار بابات بیاد، روزگارت رو سیاه می‌کنم» «حرف گوش ندی دیگه مامانت/بابات نیستم» «شلوغ کنی می‌ذارمت دم در» جملاتی تهدیدآمیز هستن که گاهی در مواجهه با لجبازی و بدقلقی بچه‌ها عنوان می‌شن و بعدا هم ممکنه باعث حس پشیمونی تو گوینده بشه. تکرار اینجور جملات باعث: ایجاد حس ترس و ناامنی و رها شدگی تو بچه می‌شه. ایجاد یک تصویرسخت‌گیر، عصبی، ترسناک و دوست نداشتنی از پدر یا مادر می‌شه. قانون‌گریزی و ترس از منابع قدرت. بچه یاد نمی‌گیره که رفتارهای اشتباه به چه دلیل نباید انجام بشن. اون یاد می‌گیره تا وقتی یه کسی مراقب رفتارش هست باید از رفتار اشتباه پرهیز کنه (مثل کسانی که در نبود پلیس چراغ قرمز رو رد می‌کنن). موانعی رو در سر راه رابطه صمیمانه شما با فرزندتون ایجاد می‌کنه. از نظر اون، شما یه والد عصبانی و سختگیر هستین که تهدید می‌کنه و از نظر شما، بچه‌تون لجباز و ناسازگار و اذیت کن هست.  راه حل مساله رو یاد نمی‌گیره. تو بزرگسالیش با تهدید و قهر سعی می‌کنه به جنگ مشکلاتش بره. یا مثلا به کار بردن جملاتی مثل «اه تو هم که عین باباتی!» این تشبیه سازی‌: تیشه به ریشه عزت نفس بچه می‌زنه. روی تصویر بچه از خودش، فردی که باهاش تشبیه شده و شما اثر منفی می‌گذاره.  باعث شکاف عمیقی تو خانواده و روابط میشه. فرصت زیستن به عنوان یک آدم مستقل رو ازش می‌گیره. چون ناخودآگاه اون همونی میشه که شما ازش می‌خواین و بهش نسبت می‌دین. حالا شما بگین که چه جایگزین مثبت و مناسبی برای اینجور جملات مخرب دارین؟ #فرزند#تربیت#والدین#کودک#نوجوان#خانواده#لجبازی#ناسازگاری #ناسازگاری_کودک #تهدید#قهر #جملات_منفی#ابیوز#ابیوز#آزار_روانی #کودک_ونوجوان #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

0

به نظر شما تهدید بچه کار درستیه؟ آیا تهدید کردن تو درازمدت جواب میده؟ جواب خیلی‌ها به این سوال «نه» هست (که امیدوارم همینجور هم باشه). اما ممکنه در عمل خیلی پای‌بند به این جواب نباشیم. جملاتی مثل اینکه «بذار بابات بیاد، روزگارت رو سیاه می‌کنم» «حرف گوش ندی دیگه مامانت/بابات نیستم» «شلوغ کنی می‌ذارمت دم در» جملاتی تهدیدآمیز هستن که گاهی در مواجهه با لجبازی و بدقلقی بچه‌ها عنوان می‌شن و بعدا هم ممکنه باعث حس پشیمونی تو گوینده بشه. تکرار اینجور جملات باعث: ایجاد حس ترس و ناامنی و رها شدگی تو بچه می‌شه. ایجاد یک تصویرسخت‌گیر، عصبی، ترسناک و دوست نداشتنی از پدر یا مادر می‌شه. قانون‌گریزی و ترس از منابع قدرت. بچه یاد نمی‌گیره که رفتارهای اشتباه به چه دلیل نباید انجام بشن. اون یاد می‌گیره تا وقتی یه کسی مراقب رفتارش هست باید از رفتار اشتباه پرهیز کنه (مثل کسانی که در نبود پلیس چراغ قرمز رو رد می‌کنن). موانعی رو در سر راه رابطه صمیمانه شما با فرزندتون ایجاد می‌کنه. از نظر اون، شما یه والد عصبانی و سختگیر هستین که تهدید می‌کنه و از نظر شما، بچه‌تون لجباز و ناسازگار و اذیت کن هست.  راه حل مساله رو یاد نمی‌گیره. تو بزرگسالیش با تهدید و قهر سعی می‌کنه به جنگ مشکلاتش بره. یا مثلا به کار بردن جملاتی مثل «اه تو هم که عین باباتی!» این تشبیه سازی‌: تیشه به ریشه عزت نفس بچه می‌زنه. روی تصویر بچه از خودش، فردی که باهاش تشبیه شده و شما اثر منفی می‌گذاره.  باعث شکاف عمیقی تو خانواده و روابط میشه. فرصت زیستن به عنوان یک آدم مستقل رو ازش می‌گیره. چون ناخودآگاه اون همونی میشه که شما ازش می‌خواین و بهش نسبت می‌دین. حالا شما بگین که چه جایگزین مثبت و مناسبی برای اینجور جملات مخرب دارین؟ #فرزند#تربیت#والدین#کودک#نوجوان#خانواده#لجبازی#ناسازگاری #ناسازگاری_کودک #تهدید#قهر #جملات_منفی#ابیوز#ابیوز#آزار_روانی #کودک_ونوجوان #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن