aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
"بعد تر ها " وقتی موهای جو گندمی ات را از پیشانی ات کنار میزنی و قرص های رنگارنگت را به ضرب آب پایین میدهی . وقتی انگیزه ای برای مسافرت رفتن نداری وقتی فرقی نمیکند ماشینی که برایش انقدر تلاش کردی پراید باشد یا لکسوس، وقتی با کسی که عادت کرده ای به بودنش، کنار شومینه ی رنگ و رو رفته ی خانه مینشینی و به جای دوستت دارم، از پادردت شکایت میکنی... وقتی دیگر برایت فرقی نمیکند موهایت سپید باشند یا بلوند! نسکافه ای باشد یا هر رنگ دیگری! وقتی پسر بزرگترت روز مادر برایت صندلی نماز می آورد ، متوجه خواهی شد که زندگی آنقدر ها ارزش قناعت نداشت، کاش زندگی را زندگی کرده بودی، مسافرت رفته بودی، لباسهایی را که میخواستی میخریدی، کفشهای رنگارنگ، مهمانی های دوستانه میرفتی از ته دل میخندیدی و ..... به زودی وارد روزمرگی هایت خواهی شد به زودی متوجه خواهی شد که چه کلاه بزرگی سرت گذاشت این زندگی! که هرروزت را به بهانه ی روز بهتر از تو ربود و تو چه ساده لوح بودی که حرفش را باور کردی! زندگی تو همین امروز است همین ساعت کاری که دوست داری انجام بده! "دوستت دارم" را به هرکس که لازم است بگو هر از گاهی را با دوستانت بگذران،فارغ از هر فکر سفر کن...! بعد تر ها متوجه خواهی شد اما... زندگی ات را، همین امروز زندگی کن!!! زندگی را زندگی کن *این آخرین زمستان قرن است ودیگر هیچ پائیزی و زمستانی با پسوند هزارو سیصد تکرار نمیشود این پایان یک داستان بلند است صد سال دیگر در آخرین زمستان قرن1499 دیگر هیچکدام از ما نخواهیم بود همه رفته ایم آنچنان فراموش شده ایم که انگار هیچوقت نبوده ایم باورش سخت است ولی حقیقت دارد پس تا میتوانیم خوب باشیم وبه هم خوبی کنیم* #زندگی#عشق#مهربانی#ارزو#دوست#همدل#روزمرگی#انگیزه#آگاهی#مشاوره#بیرجند #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
25 بهمن 1399 16:12:27
0 بازدید
aliyeh.heybatii
#مرد_که_گریه_نمیکنه #گریه#غم #اندوه#احساسات#درک_احساسات_کودک #احساس_تنهایی#مادر#قلب_مادر#مرد#زن#تربیت#تربیت_صحیح_فرزند #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
02 تیر 1400 15:38:38
1 بازدید
aliyeh.heybatii
ما از همسرمان طلاق می گیریم یا از فرزندانمان! اصولا حاصل تنبیه بدنی کودکان توسط والدین پرخاشگر، می تواند کبودی روی بدن یا اشکها و هق هق هایی باشد که اغلب می توانیم آن را ببینیم و لمس کنیم، اما حاصل پدیده طلاق، آسیبی فراتر از اینهاست. آسیبی که بجای کبودی روی بدن، حفرەای عاطفی عمیق ایجاد میکنید که با هیچ چیزی پر نمی شود، حفرەای به عمق عمر یک انسان، حفرەای از نیازهای ارضا نشده سرکوب شده، نیاز به محبت پدرانه یا مهر مادرانه، که این حفره ممکن است بعدها با فیلترهای سیگار، دود مواد مخدر و یا خط انداختن های روی ساعد دست و بدن پر شود. گسلی ناملموس که والدین در حفر آن نقش داشته اند و ممکن است همچون زلزلەای سهمگین، به یکباره جسم و روان کودک را از جا بکند. والدین گرامی؛ یادمان نرود ما از همسرمان طلاق میگیریم، نه از کودکمان، پس لطفا بعد از طلاق، شرایطی فراهم آورید که کودک بتواند هم پدرش را ببیند و هم مادرش را. در اینصورت است که می توانیم بگوییم بله، من از همسرم جدا شدەام، اما از بچەام هرگز!!! #طلاق##جدایی_تلخ #جدایی_والدین#تربیت_کودک #فرزندپروری #تنبیه_بدنی#مادر#پدر#طرحواره_درمانی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
27 اردیبهشت 1401 16:25:43
77 بازدید
aliyeh.heybatii
. هیچگاه جلو کودک،اقتدار وجایگاه پدر(یا مادرش) را خراب نکنید. درزمان کودکی فرزندتان ،بایدهماهنگی لازم را داشته باشید وآن را اجرا کنید وکودک باید متوجه این هماهنگی وهم سویی پدرومادربشود. جایگاه پدر ومادر باید برای کودک اثبات شده وبرابر باشد. مادری که تمام رفتارهای کودک را به تنهایی کنترل می کند، درزمان نوجوانی فرزندش به مشکل برمی خورد؛زیرا نوجوان به برخورد قاطع ومستحکم پدر احتیاج دارد ،وممکن است در زمان نوجوانی حرف شنوی لازم را از مادر نداشته باشد. پس بسیار مهم است که مادر ،جایگاه پدر را درذهن کودک نه تنها خراب نکند ،بلکه جایگاه مناسبی از پدر بسازد. همان کودکی که در خردسالی برای گرفتن شیرینی تلاش می کرد، درنوجوانی وجوانی برای گرفتن سوئیچ ماشین وپول بیشتر از والدین تلاش می کند.پس رفتارهای آگاهانه انجام دهید که درزمان نوجوانی فرزندتان به بن بست نرسید.
24 اسفند 1398 16:46:53
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. جملات ممنوع ممنوع ممنوع این جملات راهیچگاه به زبان نیاورید؛چون برای کودک حکم سم دارندوکشنده اند: دوستت ندارم /دیگر مامانت نیستم /من می رم مامان یکی دیگه می شم/می ذارمت ومی رم /از خونه می ندازپت بیرون /تو بچه بدی هستی/تو مامان رو دوست نداری/اگر این کار رانکنی، می زنمت ، می کشمت/وای به حالت !/اگر بیام ببینم فلان کاررا کردی، من می دونم وتو/دیگر بابا (مامان)نداری/ می خوای مامان (باباتو )بکشی ؟/می خوای مامان (بابا) پیر بشه ؟/حرصم بدی ،مریض می شم ،می میرم/تو همیشه همین طوری!شلخته ،نفهم/بزنم له ات کنم؟/اگر فلان کار رابکنی،دوستت دارم /من چه گناهی کردم خدا چنین بچه ای به من داده؟/مردم بچه دارند،ماهم بچه داریم !/آمپولت می زنم /گریه کنی ،خفه ات می کنم /دزده ،بیا ببرش/پلیس بیاد ،دستگیرت کنه؟/بذار بابات بیاد خونه /بذار مهمونا برن ،من می دونم وتو /آبرومو بردی /خدایا منو بکش راحت شم و..... خواهش می کنم با حرف های ناآگاهانه ،قلب کوچک وذهن آرام کودک را پر از افکارمنفی وهیجانات کاذب نکنید. #ابیوز_روانی#جملات_ممنوعه#آزار_روانی#حرفهای_ناآگاهانه#سم_روانی#افکار_منفی#هیجانات_کاذب#والدین#کودکان#تربیت#فرزند_پروری
23 اسفند 1398 07:12:16
1 بازدید
aliyeh.heybatii
. #ترس#اضطراب#کودکان #درمان_ترس #درمان_ترس_کودکان #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند
25 دی 1399 08:51:13
0 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
. هر انسانی، در زندگی خود دارای یک سناریوی ویژه و منحصربفرد است و بخش اعظمی از این سناریو قبل از ۷ سالگی نگاشته میشود و شکل میگیرد اینجاست که در اغلب اوقات ما دقیقا بقیه عمر خود را طوری سپری میکنیم که سناریوی کودکی ما تعیین کرده است. و همینجاست #والدینی که سناریوی بی پایان یا سناریوی شکست داشته اند با تولد #فرزند خود، احساس می کنند که این کودک، ناجی سناریوی شکست آنها خواهد شد و می تواند کشتی در گل نشسته علایق آنها را به ساحل برساند و از همان ابتدا سعی دارند علایق و انتخاب های کودک را در جهت عقده ها و تمایلات بی پایان و شکست خورده خود هدایت کنند و به جای اینکه به کودک اجازه دهند سناریوی زندگی خود را، خودش تهیه کند، سعی می کنند از کودک، یک سناریوی جبران (مکانیسم) بسازند که فقط در جهت جبران ناکامی های آنان گام بردارد که این مسئله یکی از منابع اضطراب کودک، ناکامی و تعارضات والد- کودک خواهد شد. #طرحواره_درمانی #کودکان#اضطراب_کودک#تعارضات#والد_کودک#مکانیسم_دفاعی#فرزندپروری#ناجی#والد_آگاه_فرزند_سالم #تربیت#عشق#خانواده#عالیه_هیبتی#بیرجند#روانشناس_کودک