پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. #تاخير_در_حرف‌زدن تا ۳ سالگي طبيعي است و به گفتاردرماني نيازي ندارد مخصوصا اگر در سابقه خانوادگی تان این تاخیر وجود داشته باشد. توجه کنید که سرعت رشد در زمینه های مختلف از جمله رشد زبان در کودکان مختلف، متفاوت است. اجبار و اصرار در آموزش باعث ممانعت او میشود. برای همراه کردن او در صحبت کردن، صحبت های معمولی روزانه با محبت با او داشته باشید و بازی کنید. آموزش خشک و اجباری نتیجه منفی دارد. سوال‌هايي مثل «توپت كو؟»، «اين چيه؟» يا نشان دادن تصوير و درخواست براي بيان نام تصویر ، (البته به شکل بازی و در آرامش نه از روی اجبار و خسته کننده) در به حرف آمدنش موثر است. اگر وقتی سوالی میپرسید یا میخواهید چیزی را برایتان بیاورد ، او تلاش مي‌كند با رفتارش به آن پاسخ دهد و به شما توجه می کند ولی کلمه به زبان نمی آورد، مشكل خاصی نيست اما اگر اصلا متوجه سوال نمي‌شود، نشانه مشكل جدی تری میتواند باشد که حتما باید به روانشناس و درمانگر کودک مراجعه کنید. #فرزندپروری #فرزند_پروری #فرزندپروری_مثبت #فرزندپروری_مثبت #فرزندپروری_آگاهانه #فرزندپروری_اخلاقی #فرزند_پروري #فرزندپروری_سالم #فرزندپروران_موفق #فرزندپروری_موثر #فرزندپروری👨‍🎓👩‍🎓 #فرزندپروری_موفق #فرزندپروری_مثبت_گرا #فرزندپروری_صحیح #فرزندپروری_مثبت_وشیوه_های_آن👨‍👩‍👧‍👦 #فرزندپروری_اگاهانه #مشاوره_رایگان #مشاوره_خانواده #مشاوره_کودک #مشاوره_کودک #مشاوره_کودک_نوجوان #بیرجند #بیرجندیا #عالیه_هیبتی

11 فروردین 1399 05:43:21

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. دوستان عزیز این روز ها در عین اینکه نیاز به تلاش همگانی برای رعایت بهداشت در مقابل #ویروس_کرونا داریم، باید حواسمون به کودکانمون بیشتر باشه لطفا اخبار را از شبکه ها با زیر نویس دنبال کنید و بعد خودتان با آرامش نکات بهداشتی را به کودک آموزش دهید. به بچه ها نگویید اگر دستت را نشویی #کرونا می گیری می میری، مراقب تک تک کلمات و بار معنایی آن برای کودکان باشیم. از کلمات و جملات معتدلتر استفاده کنید: برای اینکه سالم باشیم #انرژی داشته باشیم تا بدویم و بازی کنیم تا بدنمان خسته و مریض نشود باید مرتب دست هایمان را بشوییم. با نمایش عروسکی و قصه با تم شاد و مثبت نکات بهداشتی را به آنها آموزش دهید. و اگر احیانا به گوششان اخبار رسید و ترس داشتند، اول خوب به حرف ها و ترس هایشان گوش دهید، اجازه دهید صحبت کنند و بعد بگویید می فهمم شنیدن آنها چقدر برایت نگران کننده است ولی من مرتب مطالب لازم را میخوانم و برایت کارهایی که لازم است تو انجام دهی را توضیح می دهم. اینجوری کاملا ایمن هستی و من مراقبت هستم.( اول اجازه بیرون آمدن احساس و هیجان شان بدهیم سپس همدلی و در نهایت احساس امنیت دادن، این پیوستار را حفظ کنید) #مراقب_کودکان_باشیم #کروناراشکست_میدهیم #بهداشت_روان #خانواده_سالم

28 اسفند 1398 11:46:41

1 بازدید

aliyeh.heybatii

روزگارتون پر از عشق❤ #تیر_ماه_۹۹ #محمد_علیزاده

07 تیر 1399 15:13:20

0 بازدید

aliyeh.heybatii

#خشم#ارتباط_با_کودک #والدین #والدین_سمی #آتش_زیر_خاکستر #فرزند #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

21 شهریور 1400 16:17:18

54 بازدید

aliyeh.heybatii

نقش والدین در آمادگی کودکان برای دوران امتحانات و کمک به گذراندن این دوره حساس

06 دی 1400 08:12:03

2 بازدید

aliyeh.heybatii

#ارتباط_موثر #ارتباط_با_کودک #والدین #تربیت_کودک #سبکهای_فرزندپروری #حق_انتخاب#والدین_مقتدر #والدین_سمی #خانواده #مشاوره_تلفنی #روانشناسی#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

10 مهر 1400 18:03:26

21 بازدید

عالیه هیبتی

2

3

قدرت هیجانات کدام جملات را بیشتر در زندگی خود شنیده و کدوم ها را اصلا نشنیده یا خیلی کم شنیده اید؟ جملاتی که از والدین خود بیشتر شنیدین نشان دهنده" غالب بودن" آن هیجان در شماست. معمولا ما طوری جملات والدین خود را درونی می‌کنیم که پس از مدتی این جملات جزء وجود ما میشه. به جملات زیر دقت کنید: (هیجان شرم و خجالت) خجالت بکش شرم کن حیا کن زشته اینکارو نکن خجالت نمیکشی؟! این چه طرز نشستنه این چه طرز حرف زدنه این چه طرز لباس پوشیدنه؟! این چه طرز غذا خوردنه ؟ (اضطراب) دست نزن خراب میشه مراقب باش نیفتی از من دور نشو خطرناکه مراقب باش نسوزی مراقب باش دستتو نبری مراقب باش از دست نیافته بشکنه آروم غذا بخور خفه نشی مراقب باش...... (سرکوب خشم) صداتو بیار پایین ،دادن نزن مودب باش با بزرگترت درست صحبت کن عصبانی نشو جوابشو نده سکوت کن بداخلاقی نکن آروم باش تو دوباره قاطی کردی؟! خودتو کنترل کن (شادی) بخند خوشحال باش پاشو برقص بی حال نباش گوش کن چقدر جوک باحالیه ببین چقدر قشنگه کیف می کنی از این آهنگ لذت ببر خوش بگذره همیشه به خوشی (تحقیر) دهنتو ببند تو حرف نزن از جلوی چشمام دور شو حالم ازت بهم میخوره بمیر ،جهنم غلط کردی لیاقتشو نداری تو هیچی نمیشی دست و پا چلفتی، خنگ بی چشم و رو (تحسین و امنیت و پناه) تو عالی هستی ، آفرین کیف کردم از نقاشیت کارت درسته ماشالله ، احسنت بهت افتخار می کنم اشکال نداره ،فدای سرت غصه نخور ، درست میشه خودت مهمی ، من هستم نگران نباش بر اساس این جملات هیجان قالب درونی خود تون و فرزندتون کدومه؟ #قدرت_هبجانات#شادی#اضطراب#تحقیر#تحسین #شرم#آموزش_احساسات #کودک#نوجوان#خانواده#تربیت_کودک #فرزندپروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

06 آذر 1401 15:13:07

واقعا همینه، بعضی مامانا یه جوری توپ و تشر می‌زنن آدم استرس میگیره

راضیه مقدم

-0 پاسخ

06 آذر 1401 15:12:46

ممنون خانم دکتر بابت این پست خوبتون

راضیه مقدم

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

2

3

قدرت هیجانات کدام جملات را بیشتر در زندگی خود شنیده و کدوم ها را اصلا نشنیده یا خیلی کم شنیده اید؟ جملاتی که از والدین خود بیشتر شنیدین نشان دهنده" غالب بودن" آن هیجان در شماست. معمولا ما طوری جملات والدین خود را درونی می‌کنیم که پس از مدتی این جملات جزء وجود ما میشه. به جملات زیر دقت کنید: (هیجان شرم و خجالت) خجالت بکش شرم کن حیا کن زشته اینکارو نکن خجالت نمیکشی؟! این چه طرز نشستنه این چه طرز حرف زدنه این چه طرز لباس پوشیدنه؟! این چه طرز غذا خوردنه ؟ (اضطراب) دست نزن خراب میشه مراقب باش نیفتی از من دور نشو خطرناکه مراقب باش نسوزی مراقب باش دستتو نبری مراقب باش از دست نیافته بشکنه آروم غذا بخور خفه نشی مراقب باش...... (سرکوب خشم) صداتو بیار پایین ،دادن نزن مودب باش با بزرگترت درست صحبت کن عصبانی نشو جوابشو نده سکوت کن بداخلاقی نکن آروم باش تو دوباره قاطی کردی؟! خودتو کنترل کن (شادی) بخند خوشحال باش پاشو برقص بی حال نباش گوش کن چقدر جوک باحالیه ببین چقدر قشنگه کیف می کنی از این آهنگ لذت ببر خوش بگذره همیشه به خوشی (تحقیر) دهنتو ببند تو حرف نزن از جلوی چشمام دور شو حالم ازت بهم میخوره بمیر ،جهنم غلط کردی لیاقتشو نداری تو هیچی نمیشی دست و پا چلفتی، خنگ بی چشم و رو (تحسین و امنیت و پناه) تو عالی هستی ، آفرین کیف کردم از نقاشیت کارت درسته ماشالله ، احسنت بهت افتخار می کنم اشکال نداره ،فدای سرت غصه نخور ، درست میشه خودت مهمی ، من هستم نگران نباش بر اساس این جملات هیجان قالب درونی خود تون و فرزندتون کدومه؟ #قدرت_هبجانات#شادی#اضطراب#تحقیر#تحسین #شرم#آموزش_احساسات #کودک#نوجوان#خانواده#تربیت_کودک #فرزندپروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

واقعا همینه، بعضی مامانا یه جوری توپ و تشر می‌زنن آدم استرس میگیره راضیه مقدم

06 آذر 1401 15:13:07

-0 پاسخ

ممنون خانم دکتر بابت این پست خوبتون راضیه مقدم

06 آذر 1401 15:12:46

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن