aliyeh.heybatii
دنبال کننده
78
پست
691
کمک می کنم رابطه بهتری با فرزندت داشته باشی روانشناس و درمانگر تخصصی کودک و نوجوان مشاور والدین /نویسنده کتاب فرزندپروری آگاهانه مشاوره ۰۹۱۵۷۵۵۳۶۲۶
پست های مشابه
aliyeh.heybatii
تا حالا بچههایی رو دیدین که بچگی نمیکنن و زود بزرگشون میکنن؟ یه نمونه آشکار، ویلیام جیمز سیدیسه. مادر ویلیام، پزشک و پدرش روانشناس بود و معتقد بودن که مغز انسان رو هم مثل عضلات بدن میشه پرورش داد و تقویت کرد. واسه همین از همون روزهای اول تولدش، به شکل بیرحمانه و گستردهای روزانه چندین ساعت شروع به یاد دادن حروف الفبا بهش کردن. توی ۱۸ ماهگی میتونست نیویورکتایمز بخونه. به جای شعرها و قصهها و بازیهای کودکانه، بهش جغرافیا و هندسه و زبان یاد میدادن. تا سن ۸ سالگی ۸ تا زبان زنده یاد گرفت. توی همین سن بعضی وقتها به طور ناگهانی و بدون دلیل میخندید و واکنشهای عصبی از خودش نشون میداد. توی ۱۱ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد. ۱۲ سالگی شروع به تدریس توی همون دانشگاه کرد. توی ۱۴ سالگی میتونست برای دانشمندان اون موقع درباره مفاهیم پیچیده علم مثل امکان زندگی در مریخ سخنرانی کنه. کمکم فهمید بلد نیست با مردم ارتباط برقرار کنه و همه دارن ازش فرار میکنن. از پدر و مادرش به خاطر روش تربیتیشون متنفر و خودش رو گم و گور کرد تا اینکه سال ۱۹۴۴ توی یه مسافرخونه و در سن ۴۶ سالگی و در اوج فقر مالی به خاطر ذاتالریه از دنیا رفت. این قدر از پدر و مادرش که زندگی و مغزش رو نابود کرده بودن، متنفر بود که حتی به ارثیه هنگفتی که براش باقی گذاشته بودن، دست نزد. خیلی از پدر و مادرهای امروز هم شاید نه به این شدت، ولی اینجوری هستن. دوست دارن بچهشون نخبه و دانشمند بار بیاد؛ مخصوصاً اگه ببینن یه نیمچه استعدادی داره، بچه بدبخت رو میبندن به این کلاسهای جمع و تفریق ذهنی و محاسبه با چرتکه و بچه رو از اون دنیای کودکانهش محروم میکنن. بعضی پدر و مادرها هم آرزوهای برآورده نشده خودشون رو میخوان از طریق بچههاشون برآورده کنن. مثلاً چون خودشون دوست داشتن ساز زدن یاد بگیرن و نتونستن، بچهشون رو بدون اینکه هیچ علاقهای داشته باشه، میفرستن آموزشگاه موسیقی. چند وقت پیش یه دختر ۵ ساله رو تلویزیون نشون میداد که پدر و مادرش بهش شاهنامه یاد میدادن! آخه اون بچه از «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» چی میفهمه؟! بذاریم بچهها از بازیهاشون لذت ببرن و شاد باشن. وقت واسه رشد کردن و یاد گرفتن و دانشمند شدن و کارآفرین شدن و ثروتمند شدنشون زیاده. بذاریم بچهها فقط بچگی کنن. با من موافقین؟ از این جور پدر و مادرها توی اطرافیانتون دارین؟ #ویلیام_جیمز_سایدیس#انتظار_بیش_از_حد_صدمه_زننده_هست #کودک#نوجوان#والدین_سختگیر #شاهنامه_خوانی #فرزند_پروری #تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
10 بهمن 1400 06:54:32
77 بازدید
aliyeh.heybatii
نقش والدین در آمادگی کودکان برای دوران امتحانات و کمک به گذراندن این دوره حساس
06 دی 1400 08:12:03
2 بازدید
aliyeh.heybatii
تو خونه ی شما پدرها با بچه ها بازی میکنن؟؟؟ بازی تنها راه ارتباطی موثر در سنین کودکی است. #بازی_های_خانگی_کودکان #بازیهای_حرکتی #پدر #بازی_پدرانه #بازی_در_خانه #هوش_هیجانی #هوش_هیجانی_کودک #سرگرمی_کودک #فواید_بازی #ارتباط_با_کودک #فرزند_پروری #بهبود_ارتباط_با_فرزند#کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
10 دی 1400 17:17:18
24 بازدید
aliyeh.heybatii
. روانشناس بودن کار دشواری است شغلی که نیازمند تسلط بر مهارتهای بی شماری دارد از جمله: #احترام #رازداری #اخلاق مداری #قدرت برقراری_ارتباط #همدلی #حفظ حریم #شعورعلمی نه فقط مدرک #صبوری #شنوندگی_قوی #ذهن_آگاهی #سلامت_روان و... اما مهمتر اینکه یک روانشناس قبل از ورود به جلسه درمان تاچه حد موفق به خود درمانی شده وروان درمانی را ابتدا در مورد خود انجام داده باشد مهم است. اگر این اتفاق مهم شغلی رخ ندهد مسلما درمانگرناخواسته دردها و توقعات و تابوها و زخم های خود را به جلسه درمان خواهد برد وانجاست که به جای ارائه راهکارهای علمی وتخصصی ،نگرش خود را پیاده کرده وبه جای درمان مراجع دراو زخم های تازه ایجاد خواهد کرد مراجع درد دل درمانی خواهد شد تا رواندرمانی،چون خود درمانگر نیازمند درمان است جای مراجع ودرمانگر تغییر خواهد کرد وبعد از کوتاه مدتی مراجع درمانگری خواهد کردودست به کار آرام کردن مراجع خواهد شد چون مشکل او زخم درمانگرش را تازه کرده روانشناسی شغل نیست،تخصصی آمیخته با عشق و شعور است. #روانشناسی#خوددرمانی
27 آذر 1398 20:28:47
9 بازدید
aliyeh.heybatii
. هر کس درک متفاوتی از زیبایی دارد پس در مورد ظاهر و زشتی و زیبایی کسی نمیتوان اظهار نظر کرد هر کس تعریف متفاوتی از خوشبختی دارد،پس بر هیچ اساسی برای خوشبختی یا بد بختی هیچ کس نمیتوان پیش داوری کرد هر کس آستانه خاصی برای خوشبختی دارد ، پس برای حال خوب هیچ کس نمیتوان نسخه پیچید من شاید چشم های سیاه را زیبا بدانم ،تو شاید چشم های روشن،یا شاید برایت فرقی نمیکند. شاید من سکوت،سلامتی و سادگی را خوشبختی بدانم تو شاید هیاهو ،ثروت یا هزار چیز دیگر را. من شاید با نور و رنگ و لبخند و خدا حالم خوب باشد،تو شاید مثل من باشی و شاید هم نباشی شاید تو برای حال خوبت دلایل محکم تری نیاز داشته باشی. ما آدمهایی مختلفیم با سلیقه هایی مختلف و حق نداریم برای تفاوت هایی که هست یکدیگر را مواخذه کنیم و زیر سوال ببریم. حق نداریم با ترازکی سلیقه و احساس و ادراک خودمان به جان جهان و آدم ها بیفتیم،تشریح یا قضاوتشان کنیم و برای آنها نسخه بپیچیم. کم پیش می آید که دیگران هم شبیه به ما فکر کنند،مطابق با سلیقه ما باشند و حالشان با دلخوشی های ساده و پیچیده ما خوب شود. خلاصه که کارمان به کار خودمان باشد .. #ادراک #خوشبختی #درک_تفاوتها #عشق #ایمان #حال_خوب #قضاوت_نکنیم
21 مرداد 1399 06:13:23
0 بازدید
aliyeh.heybatii
#ارتباط_با_فرزند #والدین#کودک#اعتماد_به_نفس #عزت_نفس_کودکان #تربیت_صحیح_فرزند #فرزندپروری_مثبت #فرزندان #اسم#صدا_زدن #فرزند_سالم #روانشناسی_کودک #روانشناسی_نوجوان #مشاوره_تلفنی #مشاوره #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده
24 اردیبهشت 1400 17:38:39
2 بازدید
عالیه هیبتی
0
0
همه ی والدین شاید در فرزندپروری،دچار عذاب وجدان بشن،اما همه خودشون رو توی حباب عذاب وجدان زندانی نمیکنن. راه رهایی از عذاب وجدان در فرزندپروری اینه که اشتباهت رو بپذیری و به فکر جبران باشی و در راستای حلش عمل کنی! #عذاب_وجدان #والدین#فرزندان#فرزندپروری_مثبت #فرزند_سالم #پدر#مادر#کودک#جبران #پرورش#نوجوان#تکنیک_های_زندگی_بهتر #خستگی_مادرانه #درک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند #مشاوره_آنلاین #مشاوره_خانواده #مشاوره_کودک #مشاوره_نوجوان