پست های مشابه

aliyeh.heybatii

12 مهر 1399 19:23:55

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. بیشتر پرخاشگری بین بچه ها از نوع وسیله ای است این نوع پرخاشگری به خاطر متعلقات است کودکان از یکدیگر اسباب بازی می قاپند، یکدیگر را هل میدهند تا با اسباب بازی که میخواهند بازی کنند دست یابند به ندرت اتفاق می افتد که کودکان بخواهند به کسی آسیب برسانند یا از روی عصبانیت دست به پرخاشگری بزنند. #پرخاشگری #پرخاشگری_کودک #پرخاشگری_کودکان #کودک_نوجوان #تربیت_فرزند #فرزندپروری #اختلالات_کودکان #کودک #عصبانیت_کودک #بیرجند #بیرجند_شهر_من #مشاوره_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

02 آذر 1399 17:32:08

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. اگر #کودکان گوش والدین را برای شنیدن حرف هایشان بیابند و جوابی از روی #همدردی از آنها بشنوند بیشتر و بهتر #رشد می کنند. کودکان وقتی #آشفته و #عصبانی هستند تنها چیزی که نمی خواهند بشنوند #پند و #اندرز و پاسخهای فیلسوفانه و روانشناسانه والدین است. #ارتباط_موثر_با_کودکان #گوش_شنوا_داشته_باشیم #دوستی #محبت#تربیت #تربیت_کودک #کودک_موفق#فرزندپروری_آگاهانه #فرزندپروری_مثبت #فرزندپروری #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک #بیرجند

28 اردیبهشت 1399 04:38:35

0 بازدید

aliyeh.heybatii

تنبیه باعث میشه خونه تبدیل به مکانی ناامن بشه و کودک کنار والدینش احساس امنیت نکنه کودک یا نوجوان وقتی انتخاب دشواری پیش پاشه یا اشتباهی مرتکب شده، به افرادی غیر از والدینش رجوع کنه به کودک این ادراک رو نمیده که متوجه بشه چرا رفتارش اشتباه بوده (هیچ‌کس بعد از توضیح دادن رفتار اشتباه بچه‌شو نمی‌زنه) در دوران بزرگسالی و روابط عاشقانه‌ی جدی، در درک عشق و رد شدن، مشکلات اساسی خواهد داشت و نیاز به تراپیست داره هیچ انسانی حق نداره انسان دیگری رو بزنه یا ضرب و شتم کنه شما فرزندتون رو تنبیه میکنید؟ برای دیگران ارسال کنید تا سهمی داشته باشید در افزایش آگاهی🙏🏻🌹 #تنبیه #تنبیه_بدنی #تنبیه_کودکان #تنبیه_بدنی_ممنوع #خشم#خشونت#کتک_زدن#والدین_سمی #عصبانیت#آسیب_شناسی_روانی#کودک#خانواده #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

12 مرداد 1401 17:17:59

155 بازدید

aliyeh.heybatii

این بار شما بنویسید #انگیزشی#حرف دل#انتقاد#پیشنهاد#داستان_کوتاه#شعر_زیباو...

13 بهمن 1398 05:38:19

1 بازدید

aliyeh.heybatii

تا حالا بچه‌هایی رو دیدین که بچگی نمی‌کنن و زود بزرگ‌شون می‌کنن؟ یه نمونه آشکار، ویلیام جیمز سیدیسه. ‌‌مادر ویلیام، پزشک و پدرش روانشناس بود و معتقد بودن که مغز انسان رو هم مثل عضلات بدن می‌شه پرورش داد و تقویت کرد. واسه همین از همون روزهای اول تولدش، به شکل بی‌رحمانه و گسترده‌ای روزانه چندین ساعت شروع به یاد دادن حروف الفبا بهش کردن. ‌ ‌توی ۱۸ ماهگی می‌تونست نیویورک‌تایمز بخونه. به جای شعرها و قصه‌ها و بازی‌های کودکانه، بهش جغرافیا و هندسه و زبان یاد می‌دادن. تا سن ۸ سالگی ۸ تا زبان زنده یاد گرفت. توی همین سن بعضی وقت‌ها به طور ناگهانی و بدون دلیل می‌خندید و واکنش‌های عصبی از خودش نشون می‌داد. ‌ ‌توی ۱۱ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد. ۱۲ سالگی شروع به تدریس توی همون دانشگاه کرد. توی ۱۴ سالگی می‌تونست برای دانشمندان اون موقع درباره مفاهیم پیچیده علم مثل امکان زندگی در مریخ سخنرانی کنه. ‌کم‌کم فهمید بلد نیست با مردم ارتباط برقرار کنه و همه دارن ازش فرار می‌کنن. از پدر و مادرش به خاطر روش تربیتی‌شون متنفر و خودش رو گم و گور کرد تا اینکه سال ۱۹۴۴ توی یه مسافرخونه و در سن ۴۶ سالگی و در اوج فقر مالی به خاطر ذات‌الریه از دنیا رفت. ‌ این قدر از پدر و مادرش که زندگی و مغزش رو نابود کرده بودن، متنفر بود که حتی به ارثیه هنگفتی که براش باقی گذاشته بودن، دست نزد. خیلی از پدر و مادرهای امروز هم شاید نه به این شدت، ولی این‌جوری هستن. دوست دارن بچه‌شون نخبه و دانشمند بار بیاد؛ مخصوصاً اگه ببینن یه نیمچه استعدادی داره، بچه بدبخت رو می‌بندن به این کلاس‌های جمع و تفریق ذهنی و محاسبه با چرتکه و بچه رو از اون دنیای کودکانه‌ش محروم می‌کنن. ‌ بعضی پدر و مادرها هم آرزوهای برآورده نشده خودشون رو می‌خوان از طریق بچه‌هاشون برآورده کنن. مثلاً چون خودشون دوست داشتن ساز زدن یاد بگیرن و نتونستن، بچه‌شون رو بدون اینکه هیچ علاقه‌ای داشته باشه، می‌فرستن آموزشگاه موسیقی. چند وقت پیش یه دختر ۵ ساله رو تلویزیون نشون می‌داد که پدر و مادرش بهش شاهنامه یاد می‌دادن! آخه اون بچه از «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» چی می‌فهمه؟! بذاریم بچه‌ها از بازی‌هاشون لذت ببرن و شاد باشن. وقت واسه رشد کردن و یاد گرفتن و دانشمند شدن و کارآفرین شدن و ثروت‌مند شدن‌شون زیاده. بذاریم بچه‌ها فقط بچگی کنن. با من موافقین؟ از این جور پدر و مادرها توی اطرافیان‌تون دارین؟ #ویلیام_جیمز_سایدیس#انتظار_بیش_از_حد_صدمه_زننده_هست #کودک#نوجوان#والدین_سختگیر #شاهنامه_خوانی #فرزند_پروری #تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

10 بهمن 1400 06:54:32

77 بازدید

عالیه هیبتی

2

1

مطلقا مهم نیست مردم ما را چگونه قضاوت میکنند مهم این است که در خلوتی سرشار از صداقت خویشتن را چگونه داوری میکنیم. #مردم#حرف_مردم#قضاوت#قضاوت_نکنیم#شکست#قضاوت_فقط_مخصوص_خداست ##صداقت#آرامش#حال_خوب #نگاه_خدا

17 مهر 1402 01:14:06

👏👏👏 عالی بود

زهرا

-0 پاسخ

04 شهریور 1403 19:36:42

🌹🌹🌹

مامان امیر عباس فولادیان

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

2

1

مطلقا مهم نیست مردم ما را چگونه قضاوت میکنند مهم این است که در خلوتی سرشار از صداقت خویشتن را چگونه داوری میکنیم. #مردم#حرف_مردم#قضاوت#قضاوت_نکنیم#شکست#قضاوت_فقط_مخصوص_خداست ##صداقت#آرامش#حال_خوب #نگاه_خدا

👏👏👏 عالی بود زهرا

17 مهر 1402 01:14:06

-0 پاسخ

🌹🌹🌹 مامان امیر عباس فولادیان

04 شهریور 1403 19:36:42

-0 پاسخ

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن