پست های مشابه

aliyeh.heybatii

. #ترس#اضطراب#کودکان #درمان_ترس #درمان_ترس_کودکان #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

25 دی 1399 08:51:13

0 بازدید

aliyeh.heybatii

ﺁﻥ ﻗﺪﺭ ﺣﺮﻛﺖ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺷﻨﺎﺳﻴﻢ ﻛﻪ ﺟﻨﺐ ﻭ ﺟﻮﺵ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻏﻴﺮ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻴﻢ. ﻭ ﺁﻥ ﻗﺪﺭ ﺍﺯ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻲ ﺧﺒﺮﻳﻢ ﻛﻪ 30 ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺶ ﻓﻌﺎﻝ ﻣﻲ ﻧﺎﻣﻴﻢ. ﭼﻮﻥ ﻣﺎ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺣﺮﻛﺖ ﻭ ﻋﻤﻖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻴﺪﺍﻧﻴﻢ. ﺍﮔﺮ ﺣﺮﻛﺖ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﻴﻢ ﻭ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺭﺷﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﻢ، ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﺍﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺷﺪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺎ ﻧﺘﻮﺍﻧﻴﻢ ﺣﺮﻛﺖ ﺭﺍ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻨﻴﻢ، ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻣﺨﺮﺏ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﮔﻮﺍﺭﺵ ﺳﺎﻟﻤﻲ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺣﺮﻛﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﭽﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﻣﺮﻭﺯﻱ ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﻣﻌﻀﻞ ﺗﻐﺬﻳﻪ ﻧﺎﺳﺎﻟﻢ، ﺩﭼﺎﺭ ﻳﺒﻮﺳﺖ ﻭ ﺭﻭﺩﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ. * ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﺛﺮ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻫﺎﻱ ﺣﺮﻛﺘﻲ ﺭﻭﻱ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﻣﻐﺰ ﻭ ﺷﻜﻞ ﮔﻴﺮﻱ ﺷﺒﻜﻪ ﻋﺼﺒﻲ ﻣﻐﺰ ﺍﺳﺖ. ﺍﺗﺼﺎﻝ ﻫﺎﻱ ﺳﻴﻨﺎﭘﺴﻲ ﺯﻳﺮ 12 ﺳﺎﻝ ﺷﻜﻞ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺍﻳﻦ ﺷﺒﻜﻪ ﻋﺼﺒﻲ ﻛﻤﻚ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻫﻮﺵ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﭘﺲ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺣﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. * ﻣﺎ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﻱ ﺑﺎﻫﻮﺵ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺍﻣﺎ ﻣﺎﻧﻊ ﺣﺮﻛﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺷﻮﻳﻢ. ﺑﭽﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺟﻨﺐ ﻭ ﺟﻮﺵ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺑﺎﻫﻮﺵ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ. ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺧﻴﻠﻲ ﺣﺮﻑ ﮔﻮﺵ ﻛﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺧﻮﺏ ﺣﻔﻆ ﻛﻨﺪ ﻭﻟﻲ ﺑﺎﻫﻮﺵ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ. ﻫﻮﺵ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﻭ ﻫﻮﺵ ﺧﻼﻕ ﺩﺭ ﺣﺮﻛﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﻮﺩک ﺷﻜﻞ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ. #فرزندپروری_مثبت #تربیت_صحیح_فرزند #کودک_ونوجوان #مهارتهای_حرکتی#تقویت_هوش_کودک #شبکه_ی_عصبی#بچه_های_باهوش#هوش_هیجانی #هوش_شناختی#خلاقیت#والدین_سمی #والدین_آگاه #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #بیرجند

05 اردیبهشت 1400 17:02:16

0 بازدید

aliyeh.heybatii

اینکه آدم بپذیرد بی وقفه نگران یک نفر باشد ورفاه و آسایش را در بالاترین حد توان برایش فراهم کند مراقب باشد در محل کار حقی را ضایع نکند چون نانی که سر سفره می برد روی فرزندش تاثیر خواهد گذاشت. بیشتر کار کند و کمتر هزینه کند تا چیزی برای اینده ی فرزندش کنار بگذارد. مراقب تک تک رفتارهایش توی جمع یا خلوت باشد چون فرزندش یاد میگیرد حتی اگر در محل کار یا بیرون از خانه هزار و یک حرف ناشایست و رفتار غیر انسانی را تحمل می کند ، در خانه برای فرزندش یک قهرمان تمام عیار باشد طوری که فرزندش احساس کند پدرم حریف تمام دنیاست. با وجود اختلاف سنی ،بهترین دوست و رفیق و همبازی فرزندش باشد تا او جای دیگری دنبال تخلیه ی احساسات درونی خودش نباشد. رفتارهایش در خانه رنگ و بوی ریاست نگیرد تا خانه محل امنی برای فرزندش باشد ،تا فرزندش از خانه فراری نباشد. با همسرش با مهربانی و عشق و احترام رفتار کند چون فرزندش رفتارش با معشوقه اش را از او می آموزد. اگر تعداد فرزندانش بیش از یکی شد حواسش باشد بینشان هیچ گونه تفاوتی قائل نشود همان اندازه که باید در انتخاب مسیر آینده به فرزندش آزادی عمل بدهد همان اندازه هم باید مثل یک مشاور و متخصص همراه او باشد و مراقب باشد چیزی را به او تحمیل نکند . اگر فرزندش مرتکب اشتباه شد او را سرزنش نکند ،زیر بال و پرش را بگیرد و زخم هایش را تیمار کند و به او جرات زیستن و تجربه کردن بدهد . تازه تمام این تربیت ها و دلسوزی ها و آینده نگری ها که تمام شد نگران این باشد که پس از مرگ من چه بر سر فرزند یا فرزندانم می آید...! این مسئولیت آمیخته به احساس و امنیت و عشق و آرامش و هزار صفت خدا گونه ی دیگر است که یک مرد را لایق نام پدر می کند . علی سلطانی #پدر#آینده_فرزندان #تربیت_صحیح_فرزند #فرزند_پروری #رفاه#آسایش#عشق#امنیت#آرامش#رفاه#رفیق#دوست #همبازی #پدر_واقعی #بابا #قهرمان #روانشناسی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #مشاوره_تلفنی #بیرجند

05 خرداد 1400 18:08:02

2 بازدید

aliyeh.heybatii

. #جای_خواب_کودک #جدا_کردن_اتاق_کودک #اتاق_کودک #تربیت_فرزند #کودک_نوجوان#فرزند_پروری#خواب_کودک #بیرجند#عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

24 آبان 1399 15:11:12

0 بازدید

aliyeh.heybatii

#والدین_آگاه #کودک_ونوجوان #اعتماد_به_نفس #عزت_نفس_کودکان #فرزندپروری_مثبت #فرزند_سالم #فرزندپروری #شادی#آرامش #محبت_به_فرزند #مولانا#تربیت_فرزند#نوجوان#حقوق_کودکان #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

16 اردیبهشت 1400 17:30:01

0 بازدید

aliyeh.heybatii

. عزت نفس بچه ها از نان شب آنها واجب تر است تمام آینده ی کودک شما بستگی به کیفیت رشد عزت نفس دوران کودکی او دارد. افراد دارای عزت نفس سالم، توانایی روبرو شدن با چالش های زندگی را دارند و پاداش زندگی برای این افراد، شادی و سرزندگی است. بنابراین برای داشتن آینده ای شاد و پویا لازم است والدین، مفهوم بسیار مهم عزت نفس را شناخته و آن را در کودکان دلبندشان نهادینه کنند. عزت نفس یعنی دوست داشتن خود، احترام گذاشتن به خود و پذیرفتن خود. بنابراین به کسی با عزت نفس می گوییم که خودش را دوست بدارد، خودش را ارزشمند و لایق بداند، برای خودش احترام قائل باشد و خودش را همانطور که هست پذیرد. یادمان باشد کودکان از نصیحت های کلامی بیزارند، آنها بطور ناخودآگاه از رفتار شما الگو برمی‌دارند. پس ما باید خیلی مواظب باشیم که چه حرفهایی میزنیم ،چه اعمالی داریم و چه عادتی داریم. چرا که همه ی اینها روی شکل گیری شخصیت و عزت آنها اثر گذار است. #عزت_نفس #عزت_نفس_کودکان #ارزشمندی ##دوست_داشتن_خود #شادی#سرزندگی#لایق_بهترینها #شخصیت#دوران_کودکی #کودک #نوجوان #والدین_موفق #والدین_آگاه #حس_ارزشمندی #اعتماد_به_نفس #آموزش #مشاوره_خانواده #مشاوره_کودک #نوجوان #از_نان_شب_واجب_تر #نصیحت#بیرجند #بیرجند_شهر_من #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

14 فروردین 1400 18:20:06

0 بازدید

عالیه هیبتی

0

1

تا حالا بچه‌هایی رو دیدین که بچگی نمی‌کنن و زود بزرگ‌شون می‌کنن؟ یه نمونه آشکار، ویلیام جیمز سیدیسه. ‌‌مادر ویلیام، پزشک و پدرش روانشناس بود و معتقد بودن که مغز انسان رو هم مثل عضلات بدن می‌شه پرورش داد و تقویت کرد. واسه همین از همون روزهای اول تولدش، به شکل بی‌رحمانه و گسترده‌ای روزانه چندین ساعت شروع به یاد دادن حروف الفبا بهش کردن. ‌ ‌توی ۱۸ ماهگی می‌تونست نیویورک‌تایمز بخونه. به جای شعرها و قصه‌ها و بازی‌های کودکانه، بهش جغرافیا و هندسه و زبان یاد می‌دادن. تا سن ۸ سالگی ۸ تا زبان زنده یاد گرفت. توی همین سن بعضی وقت‌ها به طور ناگهانی و بدون دلیل می‌خندید و واکنش‌های عصبی از خودش نشون می‌داد. ‌ ‌توی ۱۱ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد. ۱۲ سالگی شروع به تدریس توی همون دانشگاه کرد. توی ۱۴ سالگی می‌تونست برای دانشمندان اون موقع درباره مفاهیم پیچیده علم مثل امکان زندگی در مریخ سخنرانی کنه. ‌کم‌کم فهمید بلد نیست با مردم ارتباط برقرار کنه و همه دارن ازش فرار می‌کنن. از پدر و مادرش به خاطر روش تربیتی‌شون متنفر و خودش رو گم و گور کرد تا اینکه سال ۱۹۴۴ توی یه مسافرخونه و در سن ۴۶ سالگی و در اوج فقر مالی به خاطر ذات‌الریه از دنیا رفت. ‌ این قدر از پدر و مادرش که زندگی و مغزش رو نابود کرده بودن، متنفر بود که حتی به ارثیه هنگفتی که براش باقی گذاشته بودن، دست نزد. خیلی از پدر و مادرهای امروز هم شاید نه به این شدت، ولی این‌جوری هستن. دوست دارن بچه‌شون نخبه و دانشمند بار بیاد؛ مخصوصاً اگه ببینن یه نیمچه استعدادی داره، بچه بدبخت رو می‌بندن به این کلاس‌های جمع و تفریق ذهنی و محاسبه با چرتکه و بچه رو از اون دنیای کودکانه‌ش محروم می‌کنن. ‌ بعضی پدر و مادرها هم آرزوهای برآورده نشده خودشون رو می‌خوان از طریق بچه‌هاشون برآورده کنن. مثلاً چون خودشون دوست داشتن ساز زدن یاد بگیرن و نتونستن، بچه‌شون رو بدون اینکه هیچ علاقه‌ای داشته باشه، می‌فرستن آموزشگاه موسیقی. چند وقت پیش یه دختر ۵ ساله رو تلویزیون نشون می‌داد که پدر و مادرش بهش شاهنامه یاد می‌دادن! آخه اون بچه از «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» چی می‌فهمه؟! بذاریم بچه‌ها از بازی‌هاشون لذت ببرن و شاد باشن. وقت واسه رشد کردن و یاد گرفتن و دانشمند شدن و کارآفرین شدن و ثروت‌مند شدن‌شون زیاده. بذاریم بچه‌ها فقط بچگی کنن. با من موافقین؟ از این جور پدر و مادرها توی اطرافیان‌تون دارین؟ #ویلیام_جیمز_سایدیس#انتظار_بیش_از_حد_صدمه_زننده_هست #کودک#نوجوان#والدین_سختگیر #شاهنامه_خوانی #فرزند_پروری #تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

1

تا حالا بچه‌هایی رو دیدین که بچگی نمی‌کنن و زود بزرگ‌شون می‌کنن؟ یه نمونه آشکار، ویلیام جیمز سیدیسه. ‌‌مادر ویلیام، پزشک و پدرش روانشناس بود و معتقد بودن که مغز انسان رو هم مثل عضلات بدن می‌شه پرورش داد و تقویت کرد. واسه همین از همون روزهای اول تولدش، به شکل بی‌رحمانه و گسترده‌ای روزانه چندین ساعت شروع به یاد دادن حروف الفبا بهش کردن. ‌ ‌توی ۱۸ ماهگی می‌تونست نیویورک‌تایمز بخونه. به جای شعرها و قصه‌ها و بازی‌های کودکانه، بهش جغرافیا و هندسه و زبان یاد می‌دادن. تا سن ۸ سالگی ۸ تا زبان زنده یاد گرفت. توی همین سن بعضی وقت‌ها به طور ناگهانی و بدون دلیل می‌خندید و واکنش‌های عصبی از خودش نشون می‌داد. ‌ ‌توی ۱۱ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد. ۱۲ سالگی شروع به تدریس توی همون دانشگاه کرد. توی ۱۴ سالگی می‌تونست برای دانشمندان اون موقع درباره مفاهیم پیچیده علم مثل امکان زندگی در مریخ سخنرانی کنه. ‌کم‌کم فهمید بلد نیست با مردم ارتباط برقرار کنه و همه دارن ازش فرار می‌کنن. از پدر و مادرش به خاطر روش تربیتی‌شون متنفر و خودش رو گم و گور کرد تا اینکه سال ۱۹۴۴ توی یه مسافرخونه و در سن ۴۶ سالگی و در اوج فقر مالی به خاطر ذات‌الریه از دنیا رفت. ‌ این قدر از پدر و مادرش که زندگی و مغزش رو نابود کرده بودن، متنفر بود که حتی به ارثیه هنگفتی که براش باقی گذاشته بودن، دست نزد. خیلی از پدر و مادرهای امروز هم شاید نه به این شدت، ولی این‌جوری هستن. دوست دارن بچه‌شون نخبه و دانشمند بار بیاد؛ مخصوصاً اگه ببینن یه نیمچه استعدادی داره، بچه بدبخت رو می‌بندن به این کلاس‌های جمع و تفریق ذهنی و محاسبه با چرتکه و بچه رو از اون دنیای کودکانه‌ش محروم می‌کنن. ‌ بعضی پدر و مادرها هم آرزوهای برآورده نشده خودشون رو می‌خوان از طریق بچه‌هاشون برآورده کنن. مثلاً چون خودشون دوست داشتن ساز زدن یاد بگیرن و نتونستن، بچه‌شون رو بدون اینکه هیچ علاقه‌ای داشته باشه، می‌فرستن آموزشگاه موسیقی. چند وقت پیش یه دختر ۵ ساله رو تلویزیون نشون می‌داد که پدر و مادرش بهش شاهنامه یاد می‌دادن! آخه اون بچه از «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» چی می‌فهمه؟! بذاریم بچه‌ها از بازی‌هاشون لذت ببرن و شاد باشن. وقت واسه رشد کردن و یاد گرفتن و دانشمند شدن و کارآفرین شدن و ثروت‌مند شدن‌شون زیاده. بذاریم بچه‌ها فقط بچگی کنن. با من موافقین؟ از این جور پدر و مادرها توی اطرافیان‌تون دارین؟ #ویلیام_جیمز_سایدیس#انتظار_بیش_از_حد_صدمه_زننده_هست #کودک#نوجوان#والدین_سختگیر #شاهنامه_خوانی #فرزند_پروری #تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن