پست های مشابه

aliyeh.heybatii

27 آذر 1398 09:47:09

18 بازدید

aliyeh.heybatii

پدران و مردان سرزمینم روزتون مبارک🍃🌷🍃 خانوماااااا ماماناااای مهربون اگه بخواید یه ویژی یا صفت خوب از همسرتون بگید که خیلی براتون با ارزشه به چه موردی اشاره میکنید؟ بنویسید و همسرتونو تگ کنید😉 اول من میگم 😊 اولین موردی که خیلی برام با ارزشه مهربونی آرامش ،صداقت و وقت شناسیشه... قرار بود یه دونه بگم😁 حالا شما بگید بخونیم با هم 😉

06 اسفند 1399 16:24:35

1 بازدید

aliyeh.heybatii

#مشکلات_رفتاری #ارتباط_با_همسر #فرزند_پروری #کودک #نوجوان #کودک_ونوجوان #انرژی#انگیزه#ارتباط#زندگی#شرایط_محیطی #بهبود_ارتباط #روانشناسی_خانواده #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

03 تیر 1400 17:30:50

1 بازدید

aliyeh.heybatii

میدونی؟ من متوجه میشم که آدم دلش میخواد هم پسر داشته باشه هم دختر .👧👦 اما چیزی که اذیتم میکنه😞 اینه که وقتی دختر یا پسر نداشته باشی‌ انگار امتیازی رو از دست دادی!😑 صحبت هایی که میشنوم که بقیه میگن: وای تیم فوتبال راه انداختی! وای بیچاره دختر نداری! وای کاش این یکی بچه ات پسر میشد! وای با اینهمه پسر کارت دراومده! وای کاش دخترات داداش داشتن! وای... خدا گفته: 《به هرکس بخواهم دختر و به هرکس بخواهم پسر میدهم.》 سوره شوری آیه ۴۹🌿 و ما از کجا میدونیم داشتن فرزندی دختر برامون بهتره یا پسر. بهتره از این به بعد دیدگاهمون رو عوض کنیم و ایمان داشته باشیم‌ به صلاحی که خدا برای بنده هاش مقدر کرده!🥰 و بگیم: خدا رو شکر چندتا پسر سالم داری😍 خدا‌‌‌رو شکر چندتا دختر سالم‌ داری😍 الهی صالح و عاقبت بخیر بشن...😘 شما چند تا بچه دارید؟ دختر یا پسر؟ از این صحبت ها تا حالا شنیدین؟؟؟ #دختر#پسر#کودک#والدین#پدر#مادر#دخالت_نکنیم #نظر #تربیت_سالم #فرزند_پروری #خدایاشکرت #والدین_آگاه #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

12 بهمن 1400 06:03:27

8 بازدید

aliyeh.heybatii

. ببین دختر عموت لباساشو چقدر تمیز نگه میداره.! میبینی پسرخالت چقدر مودبه و به همه سلام میکنه.! نگاه کن به فلان همکلاسیت ببین چه شاگرد زرنگیه! ببین...! "مقایسه کردن" حرمت نفس کودک رو از بین می‌بره و دنیای اون رو نا امن می‌کنه و باعث میشه ازوجود خودش ناراضی باشه و به دیگران حسودی کنه..!!! لطفاً لطفاً دست از مقایسه کردن بردارید #مقایسه #اعتماد_به_نفس #حرمت_نفس #حسادت #فرزندپروری #عالیه_هیبتی #درمانگر_کودک_و_نوجوان

26 مهر 1399 07:21:09

1 بازدید

aliyeh.heybatii

یه چیزی میشه دیگه...غصه هاتو بس کن یه چیزی میشه دیگه... حالتو عوض کن یه چیزی میشه دیگه... مراقب همدیگه باشیم❤ #رضاصادقی #سلامت_روان #خانواده #انرژی_مثبت #حالخوب #ایران #غر_نزنیم @rezasadeghi_official

20 اسفند 1398 07:05:29

3 بازدید

عالیه هیبتی

0

1

تا حالا بچه‌هایی رو دیدین که بچگی نمی‌کنن و زود بزرگ‌شون می‌کنن؟ یه نمونه آشکار، ویلیام جیمز سیدیسه. ‌‌مادر ویلیام، پزشک و پدرش روانشناس بود و معتقد بودن که مغز انسان رو هم مثل عضلات بدن می‌شه پرورش داد و تقویت کرد. واسه همین از همون روزهای اول تولدش، به شکل بی‌رحمانه و گسترده‌ای روزانه چندین ساعت شروع به یاد دادن حروف الفبا بهش کردن. ‌ ‌توی ۱۸ ماهگی می‌تونست نیویورک‌تایمز بخونه. به جای شعرها و قصه‌ها و بازی‌های کودکانه، بهش جغرافیا و هندسه و زبان یاد می‌دادن. تا سن ۸ سالگی ۸ تا زبان زنده یاد گرفت. توی همین سن بعضی وقت‌ها به طور ناگهانی و بدون دلیل می‌خندید و واکنش‌های عصبی از خودش نشون می‌داد. ‌ ‌توی ۱۱ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد. ۱۲ سالگی شروع به تدریس توی همون دانشگاه کرد. توی ۱۴ سالگی می‌تونست برای دانشمندان اون موقع درباره مفاهیم پیچیده علم مثل امکان زندگی در مریخ سخنرانی کنه. ‌کم‌کم فهمید بلد نیست با مردم ارتباط برقرار کنه و همه دارن ازش فرار می‌کنن. از پدر و مادرش به خاطر روش تربیتی‌شون متنفر و خودش رو گم و گور کرد تا اینکه سال ۱۹۴۴ توی یه مسافرخونه و در سن ۴۶ سالگی و در اوج فقر مالی به خاطر ذات‌الریه از دنیا رفت. ‌ این قدر از پدر و مادرش که زندگی و مغزش رو نابود کرده بودن، متنفر بود که حتی به ارثیه هنگفتی که براش باقی گذاشته بودن، دست نزد. خیلی از پدر و مادرهای امروز هم شاید نه به این شدت، ولی این‌جوری هستن. دوست دارن بچه‌شون نخبه و دانشمند بار بیاد؛ مخصوصاً اگه ببینن یه نیمچه استعدادی داره، بچه بدبخت رو می‌بندن به این کلاس‌های جمع و تفریق ذهنی و محاسبه با چرتکه و بچه رو از اون دنیای کودکانه‌ش محروم می‌کنن. ‌ بعضی پدر و مادرها هم آرزوهای برآورده نشده خودشون رو می‌خوان از طریق بچه‌هاشون برآورده کنن. مثلاً چون خودشون دوست داشتن ساز زدن یاد بگیرن و نتونستن، بچه‌شون رو بدون اینکه هیچ علاقه‌ای داشته باشه، می‌فرستن آموزشگاه موسیقی. چند وقت پیش یه دختر ۵ ساله رو تلویزیون نشون می‌داد که پدر و مادرش بهش شاهنامه یاد می‌دادن! آخه اون بچه از «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» چی می‌فهمه؟! بذاریم بچه‌ها از بازی‌هاشون لذت ببرن و شاد باشن. وقت واسه رشد کردن و یاد گرفتن و دانشمند شدن و کارآفرین شدن و ثروت‌مند شدن‌شون زیاده. بذاریم بچه‌ها فقط بچگی کنن. با من موافقین؟ از این جور پدر و مادرها توی اطرافیان‌تون دارین؟ #ویلیام_جیمز_سایدیس#انتظار_بیش_از_حد_صدمه_زننده_هست #کودک#نوجوان#والدین_سختگیر #شاهنامه_خوانی #فرزند_پروری #تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

1

تا حالا بچه‌هایی رو دیدین که بچگی نمی‌کنن و زود بزرگ‌شون می‌کنن؟ یه نمونه آشکار، ویلیام جیمز سیدیسه. ‌‌مادر ویلیام، پزشک و پدرش روانشناس بود و معتقد بودن که مغز انسان رو هم مثل عضلات بدن می‌شه پرورش داد و تقویت کرد. واسه همین از همون روزهای اول تولدش، به شکل بی‌رحمانه و گسترده‌ای روزانه چندین ساعت شروع به یاد دادن حروف الفبا بهش کردن. ‌ ‌توی ۱۸ ماهگی می‌تونست نیویورک‌تایمز بخونه. به جای شعرها و قصه‌ها و بازی‌های کودکانه، بهش جغرافیا و هندسه و زبان یاد می‌دادن. تا سن ۸ سالگی ۸ تا زبان زنده یاد گرفت. توی همین سن بعضی وقت‌ها به طور ناگهانی و بدون دلیل می‌خندید و واکنش‌های عصبی از خودش نشون می‌داد. ‌ ‌توی ۱۱ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد. ۱۲ سالگی شروع به تدریس توی همون دانشگاه کرد. توی ۱۴ سالگی می‌تونست برای دانشمندان اون موقع درباره مفاهیم پیچیده علم مثل امکان زندگی در مریخ سخنرانی کنه. ‌کم‌کم فهمید بلد نیست با مردم ارتباط برقرار کنه و همه دارن ازش فرار می‌کنن. از پدر و مادرش به خاطر روش تربیتی‌شون متنفر و خودش رو گم و گور کرد تا اینکه سال ۱۹۴۴ توی یه مسافرخونه و در سن ۴۶ سالگی و در اوج فقر مالی به خاطر ذات‌الریه از دنیا رفت. ‌ این قدر از پدر و مادرش که زندگی و مغزش رو نابود کرده بودن، متنفر بود که حتی به ارثیه هنگفتی که براش باقی گذاشته بودن، دست نزد. خیلی از پدر و مادرهای امروز هم شاید نه به این شدت، ولی این‌جوری هستن. دوست دارن بچه‌شون نخبه و دانشمند بار بیاد؛ مخصوصاً اگه ببینن یه نیمچه استعدادی داره، بچه بدبخت رو می‌بندن به این کلاس‌های جمع و تفریق ذهنی و محاسبه با چرتکه و بچه رو از اون دنیای کودکانه‌ش محروم می‌کنن. ‌ بعضی پدر و مادرها هم آرزوهای برآورده نشده خودشون رو می‌خوان از طریق بچه‌هاشون برآورده کنن. مثلاً چون خودشون دوست داشتن ساز زدن یاد بگیرن و نتونستن، بچه‌شون رو بدون اینکه هیچ علاقه‌ای داشته باشه، می‌فرستن آموزشگاه موسیقی. چند وقت پیش یه دختر ۵ ساله رو تلویزیون نشون می‌داد که پدر و مادرش بهش شاهنامه یاد می‌دادن! آخه اون بچه از «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» چی می‌فهمه؟! بذاریم بچه‌ها از بازی‌هاشون لذت ببرن و شاد باشن. وقت واسه رشد کردن و یاد گرفتن و دانشمند شدن و کارآفرین شدن و ثروت‌مند شدن‌شون زیاده. بذاریم بچه‌ها فقط بچگی کنن. با من موافقین؟ از این جور پدر و مادرها توی اطرافیان‌تون دارین؟ #ویلیام_جیمز_سایدیس#انتظار_بیش_از_حد_صدمه_زننده_هست #کودک#نوجوان#والدین_سختگیر #شاهنامه_خوانی #فرزند_پروری #تربیت_سالم #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن