پست های مشابه

aliyeh.heybatii

#عشق#شادی#آموختن_برای_زیستن #عاشقانه_ها #دل #بیرجند_شهر_من

05 دی 1398 14:06:01

3 بازدید

aliyeh.heybatii

خودمان هم میدانیم که دلیل داد زدنمان لبریز بودن خودمان است نه تقصیر کودکمان اما گاهی بچه ها بهانه میشوند تا لبخند بزنیم، موجود بی پناه کوچکی را در آغوش بکشیم و بو کنیم و اوست که در آن لحظه به زندگیمان معنا میدهد. موجودی که دلیل بلند شدنمان از تخت است. بچه ها گاهی در سخت ترین شرایط و لحظات زندگی، مانند لنگری محکم ما را به زندگی پیوند میدهند تا مقاوم باشیم و ادامه دهیم. بچه ها را بهانه ی زیبای زندگیمان کنیم نه بهانه داد زدنها. #خشم#مدیریت_خشم# والدین_آگاه#امنیت#تربیت_کودک #فرزند_پروری #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #کودک

03 خرداد 1401 16:01:51

25 بازدید

aliyeh.heybatii

. کودکان در برابر افسردگی مصون نیستند، تعدادی از نشانه های افسردگی کودکان که لازم است بدانیم: 🔰بی اشتهایی کامل 🔰ازدست دادن میل به بازی با کودکان دیگر و فقدان انرژی 🔰گریه زیاد و عدم تمایل به دلداری شما 🔰افت عملکرد تحصیلی 🔰به سختی به خواب می رود یا زود از خواب بیدار می شود. 🔰بروز علائم مکرر جسمانی مثل دل درد یا سردرد 🔰حملات مکرر خشم و پرخاشگری #افسردگی_در_کودکان #افسردگی#درمان#مشاوره#آموزش#فرزندپروری#فرزند_پروری#کودکان_افسرده#درمان_افسردگی_کودکان #عالیه_هیبتی#بیرجند

18 اردیبهشت 1399 06:17:45

0 بازدید

aliyeh.heybatii

27 آذر 1398 09:43:37

22 بازدید

aliyeh.heybatii

. وقتی عصبانی شدی و سر بچه داد زدی بعدش چیکار باید بکنی؟ تنها چیزی که از عصبانی شدن و فریاد زدن بدتره حس عذاب وجدانیه که بعدش به سراغ پدر و مادر میاد... فکر کن بعدش میای اینستاگرام رو باز میکنی و فلان مادر ایده آل رو با بچه‌های ایده آلش می بینی... با هم بازی می‌کنن، کار های خلاقانه می‌کنن، و خلاصه با هم به خوبی و خوشی می‌گذرونن! بعد به خودت میگی: ( من بد ترین مادر دنیام ) بیاید با هم صادق باشیم... من خیلی از کتاب‌های تعلیم و تربیت کودک و احترام به کودک رو خوندم و همه را از حفظم اما منم خیلی وقت‌ها شده که در یک لحظه کنترلمو از دست بدم و جوش بیارم! چون منم آدمم، چون ما همه آدمیم و این طبیعت ماست... اون دوست ایده آل اینستاگرامیت و بچه‌اش، و خواهرشوهر نمونه ات و رفتارش با بچه اش، و حتی اون متخصص و روانشناس کودک مطمئناً شده که همگی کنترل رفتارشون رو از دست بدن و کاری رو که نباید بکنن رو انجام بدن و میدونی چیه؟ تک تک ما باز هم پدر و مادرهای خوبی هستیم حتی اگر امروز عصبانی شدیم و سر بچه مون داد کشیدیم ... و حالا اگه میخوای بدونی چطور با این حس عذاب وجدان کنار بیای تنها راهش ترمیم احساسات آسیب‌دیده فرزندته... باهاش صحبت کن و بهش بگو که عصبانی بودی، بهش بگو که گاهی پیش میاد که آدم نتونه احساساتشو کنترل کنه... چیزی که باید بگی اینه: متاسفم یه کمی ناراحت شده بودم و سرت داد زدم، ببخش اگه ترسوندمت یا ناراحتت کردم من خیلی دوست دارم دفعه بعد که عصبانی یا ناراحت بودم سعی میکنم خودمو کنترل کنم و داد نزنم این دقیقا همون پروسه ای هست که وقتی فرزندت اشتباهی میکنه ازش انتظار داری انجام بده ... پس خودت با رفتارت بهش آموزش بده #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده #عذاب_وجدان#عصبانیت#کنترل_خشم #مشاوره#درمان #بیرجند

21 آبان 1399 17:40:32

3 بازدید

aliyeh.heybatii

. یکی از کارهایی که بچه ها همیشه انجام میدن خیال پردازی کردنه😍 موقع بازی موقع به خواب رفتن ، لباس پوشیدن و خیلی از مواقع دیگه بچه ها مشغول خیال پردازین جای خالی تو تصویر رو پر کنین و برامون بنویسید که وقتی بچه اتون خیال پردازی میکنه از چی حرف میزنه؟🤔☺ #کودکان #فرزند_پروری #خیال_پردازی#حرف_دل #حرفهای_کودکانه #پدر#مادر#والدین_آگاه #عالیه_هیبتی_روانشناسی_کودک

02 شهریور 1399 06:27:02

0 بازدید

عالیه هیبتی

0

1

ما از همسرمان طلاق می گیریم یا از فرزندانمان! اصولا حاصل تنبیه بدنی کودکان توسط والدین پرخاشگر، می تواند کبودی روی بدن یا اشکها و هق هق هایی باشد که اغلب می توانیم آن را ببینیم و لمس کنیم، اما حاصل پدیده طلاق، آسیبی فراتر از اینهاست. آسیبی که بجای کبودی روی بدن، حفرەای عاطفی عمیق ایجاد میکنید که با هیچ چیزی پر نمی شود، حفرەای به عمق عمر یک انسان، حفرەای از نیازهای ارضا نشده سرکوب شده، نیاز به محبت پدرانه یا مهر مادرانه، که این حفره ممکن است بعدها با فیلترهای سیگار، دود مواد مخدر و یا خط انداختن های روی ساعد دست و بدن پر شود. گسلی ناملموس که والدین در حفر آن نقش داشته اند و ممکن است همچون زلزلەای سهمگین، به یکباره جسم و روان کودک را از جا بکند. والدین گرامی؛ یادمان نرود ما از همسرمان طلاق میگیریم، نه از کودکمان، پس لطفا بعد از طلاق، شرایطی فراهم آورید که کودک بتواند هم پدرش را ببیند و هم مادرش را. در اینصورت است که می توانیم بگوییم بله، من از همسرم جدا شدەام، اما از بچەام هرگز!!! #طلاق##جدایی_تلخ #جدایی_والدین#تربیت_کودک #فرزندپروری #تنبیه_بدنی#مادر#پدر#طرحواره_درمانی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

aliyeh.heybatii

عالیه هیبتی

0

1

ما از همسرمان طلاق می گیریم یا از فرزندانمان! اصولا حاصل تنبیه بدنی کودکان توسط والدین پرخاشگر، می تواند کبودی روی بدن یا اشکها و هق هق هایی باشد که اغلب می توانیم آن را ببینیم و لمس کنیم، اما حاصل پدیده طلاق، آسیبی فراتر از اینهاست. آسیبی که بجای کبودی روی بدن، حفرەای عاطفی عمیق ایجاد میکنید که با هیچ چیزی پر نمی شود، حفرەای به عمق عمر یک انسان، حفرەای از نیازهای ارضا نشده سرکوب شده، نیاز به محبت پدرانه یا مهر مادرانه، که این حفره ممکن است بعدها با فیلترهای سیگار، دود مواد مخدر و یا خط انداختن های روی ساعد دست و بدن پر شود. گسلی ناملموس که والدین در حفر آن نقش داشته اند و ممکن است همچون زلزلەای سهمگین، به یکباره جسم و روان کودک را از جا بکند. والدین گرامی؛ یادمان نرود ما از همسرمان طلاق میگیریم، نه از کودکمان، پس لطفا بعد از طلاق، شرایطی فراهم آورید که کودک بتواند هم پدرش را ببیند و هم مادرش را. در اینصورت است که می توانیم بگوییم بله، من از همسرم جدا شدەام، اما از بچەام هرگز!!! #طلاق##جدایی_تلخ #جدایی_والدین#تربیت_کودک #فرزندپروری #تنبیه_بدنی#مادر#پدر#طرحواره_درمانی_کودک #عالیه_هیبتی_روانشناس_کودک_نوجوان_خانواده

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن