پست های مشابه

zeitoon_diet

پسته خیلی مفیده ولی گرو🙃ن اما خبر خوش اینکه برای فایده بردن از خاصیتش تو دوره بارداری ، روزی ۱۵ تا دونه کفایت میکنه😍😍😍😍 حالا توضیح داستان😊😊😊 کلا مصرف آجیل تو بارداری خیلی خوبه چون اسیدهای چرب مفید مثل امگا۳ و امگا۶ دارن که کلی فائده برای سلامتی مادر و جنین داره از طرفی کلی ماده معدنی مثل روی، منیزیوم ، اهن هم دارن که اینام برای مادر و جنین خیلی مفیدن🤩🤩🤩 پسته هم که آهن گیاهی خوبی هم داره و به خاصیتش اضافه تر میشه😍 اما یادتون باشه که👇👇👇 برای بهره بردن از خاصیت پسته اگر روزی ۱۵ تا دونه ازون میل کنید کفایت میکنه که میشه حدود ۱۰ تا ۱۵ گرم در روز و اگر ۲۰ روز در ماه پسته بخورین میشه ۳۰۰ گرم در ماه😊 پس لازم نیست برای بهره مندی از فوائد پسته یا آجیل کلییی هزینه کنین ماهی ۳۰۰ گرم کافیه😀😀😀😀 اصلا زیاد مصرف کردن آجیل ها باعث چاق شدن شما میشه😔 پسته هم اگر زیاد مصرف کنین هم چاقتون میکنه ممکنه تهوع و سردرد بده بهتون⚠️ یه پیاله پسته در روز ممنوعه عزیزم هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ اقتصادی😅 ضمنا ۱۵ تا پسته سهمیه تونو😅 اگر قبل از خواب میل کنین چون دوپامین داره به خوب خوابیدن شما کمک میکنه👍 همچنین یادآوری جدی می کنم که 🚫پسته خام مصرف کنید و به هیچ عنوان پسته شور استفاده نکنین🚫 ✔نکته آخر هم اینکه بعضی از پزشکان عزیز به مادرای باردار میگن پسته نخور که دو تا دلیل داره ✔یکی بخاطر آفلاتوکسین که ممکنه در اثر شرایط نامطلوب نگهداری در اون ایحاد بشه و دوم بخاطر 🤩 اینکه زیاد مصرف کردن پسته(بخیلی بیشتر ازمقداری که گفتیم) میتونه باعث اختلالاتی در عضلات بشه و شاید به انقباضات رحم هم منجر بشه برای رهایی ازین دو خطر پسته را در حد همون ۱۵ عدد میل کنید تا هم ار فوائدش استفاده کنین هم خطری براتون نداشته باشه #رژیم_غذایی_بارداری #رژیم_بارداری_شیردهی #تغذیه_بارداری #تغذیه_تعیین_جنسیت #

01 خرداد 1400 22:21:17

12 بازدید

zeitoon_diet

کاملا واضح و کامل و علمی😊😊😊 اگر پسندیدین لایک❤ فراموش نشه👍 #تغذیه #تغذیه_بارداری_گروه_مادران #رژیم_بارداری_آنلاین #رژیم_بارداری_شیردهی #رژیم_غذایی_بارداری #رژیم_بارداری_اهری #متخصص_تغذیه_اهری #تغذیه_بارداری_اهری

26 مهر 1400 18:07:37

84 بازدید

zeitoon_diet

ممنون که با ❤ خوشحالم میکنید😀 و اما ریفلاکس بارداری👌 مشکلی که گریبانگیر همه مامانا تو دوره بارداری هست☹ قدیمیا میگن، مادری که ترش میکنه، بچش موهاش پرپشت میشه😂😂 ولی جدیدیا 😅 میگن، ریفلاکس بعلت اثر هورمونهای بدن مادر از جمله پروژسترون و هورمونهای جفتی روی دستگاه گوارش هست که باعث شل شدن اسفنکترها(دریچه ها) ی دستگاه گوارش از جمله اسفنکتر تحتانی مری میشه که منجر به پس زدن اسید معده به داخل مری میشه و در نهایت مادر احساس سوزش میکنه و یا احساس درد در پشت جناغ میشه راههای متعددی هم برای کنترلش وجود داره از جمله اینکه ✔در وعده های غذایی ، غذاهای کم حجم تر بخورید ✔میتونید یه وعده نهار رو به دو یا سه قسمت تقسیم کنین و با فاصله نیم تا یکساعت از هم میل کنین ✔مایعات وسط غذا مصرف نکنین ✔بعد از غذا دراز نکشین ✔غذاهای چرب و سرخ شده مصرف نکنی ✔نوشیدنی های گازدار استفاده نکنین ✔بعد از غذا چند دقیقه تو خونه راه برید ✔موقع خواب با زاویه حدود ۴۵ درجه بخوابید اما چه چیزایی میشه خورد که ریفلاکس رو کاهش بده 👌 یکی از این آیتمهایی که تو پست آوردیم میل کنین البته همشو نه ها😅😅 یه لیوان شیر کم چرب انجیر خشک شربت نارنج رقیق اب نبات زنجبیلی یا آدامس زنجبیلی یک عدد هویج کوچولو 🚫🚫🚫🚫تو جه کنین که خوردن عرق نعنا یا چای نعنا، بخاطر اینکه تخلیه معده را کند میکنه، باعث حضور بیشتر غذا و محتویات اسیدی اون تو معده میشه و ریفلاکس رو تشدید میکنه🚫🚫🚫🚫 ❤❤به مامانایی که مشکل ریفلاکس دارن اطلاع بدید، بدردشون میخوره❤❤ #تغذیه_بارداری_گروه_مادران #تغذیه_تعیین_جنسیت #رژیم_باردارے #رژیم_بارداری_شیردهی #تغذیه_باروری_مردان #تغذیه_باروری_زنان #متخصص_تغذیه_خوب #متخصص_تغذیه_بارداری #pregnancy_diet #pregnancy_dietitioan #pregnancy_diet_plan #طعام_الحمل #طعام_الرضيع #تغذیه_بارداری_اهری #رژیم_بارداری_اهری

13 بهمن 1399 17:54:15

54 بازدید

zeitoon_diet

🚫🚫🚫🚫🚫 به امپراطوری تنقلات چرب و شور در برنامه غذاییتان پایان دهید سلولهای کوچک و نازنین بدن خود را به دست چربی، نمک و یا قندهای موجود در تنقلات تجاری محکوم به نابودی نکنید 🚩🚩🚩🚩🚩🚩 از همین امروز تغییر را آغاز کنید 🍒🍐🍎🍈🍉🥑🍄🥒🍓🍌🍅 مواد طبیعی میوه ها و سبزی ها دوستدار تک تک سلولهای وجود ما هستند. ما نیز با انان صمیمی تر باشیم #تنقلات @dietitian_mir تلگرام @s2551 اینستاگرام ‌dietitian_mir

19 دی 1397 06:55:49

77 بازدید

zeitoon_diet

وقتی مادری بارداره و دیابتی میشه اواین توصیه اطرافیان یا حتی بعضی وقتا پزشکش اینه که برنج و نون و مواد نشاسته ای نخور عاخه پس انرژیشو از کجا گیر بیاره مادر و این جنین طفلی😫😫😫😫 همه متخصصین زنان و همکاران دیگه تو زمینه زنان و مامائی محترم هستن اما علم تغذیه هم مثل بقیه علوم چیزیه که اطلاعاتش هر روز و هر ساعت به روز میشه و نیازه که در این مورد از متخصص تغذیه کمک بگیریم چچون حذف برنج و نون و نشاسته جات باعث گرسنگی مادر و کم شدن روند وزن گیری مادر یا حتی لاغر شدن مادر در بارداری میشه که نتیجه اون عقب افتادگی رشد جنین هستش😢😢😢😢😢 لازمه که مادر دیابتی باردار یه درصد مشخصی از کالریشو از مواد نشاسته ای دریافت کنه که هم قندش تحت کنترل باشه هم رشد جنینش خوب پیش بره😍😍😍😍 این کارو بسپارید به متخصص تغذیه با تجربه در رژیم های بارداری🤗🤗🤗🤗 شما هم ازین توصیه ها شنیدین ؟برای دریافت رژیم های درست و علمی دیابت بارداری دایرکت بدین🌹🌹 #تغذیهبارداری #دیابت_بارداری #دیابت_حاملگی #دیا#رژیم_غذایی_بارداری #رژیم_بارداری_آنلاین #رژیم_بارداری_شیردهی #رژیم_تقویت_بارداری #رژیم_دیابت_بارداری

04 مرداد 1400 17:21:22

15 بازدید

zeitoon_diet

این نکات چند نکته از بیشمار موردی است که کمکمون میکنه تا لاغر بشید اما با روشهای درست و صحیح 🤔 این نکات را اقای دکتر غیاثوند در کتابی جمع آوری کرده اند @drghiasvand

08 بهمن 1397 17:20:05

53 بازدید

کلنیک انلاین " تغذیه بارداری "

0

8

سوالی که همه مامانای باردار از ما میپرسن🤩 فعلا ل.ا.ی.ک کن تا بگم من تو بارداری چقدر باید وزن اضافه کنم؟❓❓❓❓ جواب یک عدد ثابت نیست❗❗❗ و بستگی به شرایط مادر قبل از بارداری داره👩👩👩 هر چه وزن مادر در شروع بارداری بیشتر از حد نرمال باشه مقدار اضافه وزن در بارداری باید کمتر باشه 👩‍🌾👩‍🌾👩‍🌾👩‍🌾👩‍🌾👩‍🌾 روش محاسبه شرایط وزنی تون رو در شروع بارداری تو این پست براتون اوردم⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ ابتدا قدتون را بر حسب متر نوشته و به توان دو برسونید ⬇️⬇️⬇️ مثلا اگر قدتون ۱۷۰ هست⬅️⬅️ یعنی یک و هفت دهم ضربدر یک و هفت دهم که جواب میشه ۲/۸۹ 📈📈📈 بعد وزن قبل از بارداری را تقسیم بر این عدد میکنید اگر وزنتون ۶۲ بوده باید چنین حساب بشه ۶۲÷۲/۸۹ مساوی میشه با: ۲۱/۴ 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 که این عدد در محدوده وزن نرمال است یعنی بین ۱۸ و نیم تا ۲۵ هست و این مادر میتونه ۱۱ تا ۱۶ کیلو وزن اضافه کنه 👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾 در صورت نیاز به مشاوره ما در گروه زیتون اماده پاسخگویی به شما هستیم #تغذیه#تغذیهبارداری #دیابتبارداری #دیابت_بارداری #اضافه_وزن_بارداری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

zeitoon_diet

کلنیک انلاین " تغذیه بارداری "

0

8

سوالی که همه مامانای باردار از ما میپرسن🤩 فعلا ل.ا.ی.ک کن تا بگم من تو بارداری چقدر باید وزن اضافه کنم؟❓❓❓❓ جواب یک عدد ثابت نیست❗❗❗ و بستگی به شرایط مادر قبل از بارداری داره👩👩👩 هر چه وزن مادر در شروع بارداری بیشتر از حد نرمال باشه مقدار اضافه وزن در بارداری باید کمتر باشه 👩‍🌾👩‍🌾👩‍🌾👩‍🌾👩‍🌾👩‍🌾 روش محاسبه شرایط وزنی تون رو در شروع بارداری تو این پست براتون اوردم⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ ابتدا قدتون را بر حسب متر نوشته و به توان دو برسونید ⬇️⬇️⬇️ مثلا اگر قدتون ۱۷۰ هست⬅️⬅️ یعنی یک و هفت دهم ضربدر یک و هفت دهم که جواب میشه ۲/۸۹ 📈📈📈 بعد وزن قبل از بارداری را تقسیم بر این عدد میکنید اگر وزنتون ۶۲ بوده باید چنین حساب بشه ۶۲÷۲/۸۹ مساوی میشه با: ۲۱/۴ 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 که این عدد در محدوده وزن نرمال است یعنی بین ۱۸ و نیم تا ۲۵ هست و این مادر میتونه ۱۱ تا ۱۶ کیلو وزن اضافه کنه 👌🏾👌🏾👌🏾👌🏾 در صورت نیاز به مشاوره ما در گروه زیتون اماده پاسخگویی به شما هستیم #تغذیه#تغذیهبارداری #دیابتبارداری #دیابت_بارداری #اضافه_وزن_بارداری

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن