n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست : کسانی که در مورد انواع شیر سوال دارن. . . توی این پست طبقهبندی انواع شیر از نظر مدت زمان نگهداری رو براتون گذاشتم. در پست های آینده بیشتر پر مورد شیر صحبت خواهیم کرد. . . این پست رو برای کسایی که در مورد انواع شیر سوال دارند بفرست. شما کدوم شیر رو بیشتر دوست دارید؟ . . . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #غذای_کودک #شیر_استریل #شیر_پاستوریزه #لبنیات #لبنیات_سنتی #لبنیات_محلی #شیر_محلی_پرچرب #لبنیات_سنتی #تغذیه_تکمیلی #تغذیه_کودک #غذای_کمکی
31 اردیبهشت 1400 18:51:44
1265 بازدید
n.kalkatehchi
توی این پست به صورت دسته بندی شده چند تا از خوراکی های مناسب برای زنگ تفریح مدارس رو گذاشتم که در انتخاب راحت تر بهتون کمک میکنه.
24 مهر 1401 18:58:48
568 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که گوشت نمیخورن! 🥩🍗 ———/////———/////———/////———/////——— . .خیلی از بچهها از گوشت فراریان. به چند دلیل: 1️⃣ به نظرشون بو میده 2️⃣ با قسمتهای لزج گوشت حال نمیکنن! 3️⃣ ریشهای گوشت لای دندونشون گیر میکنه و اذیت میشن. اول یه سوال دارم. کی گفته وحی منزله که گوشت فقط باید گوشت خورشتی باشه؟ 🧐 والا به خدا گوشت در هر حالتی منبع پروتئینی حساب میشه. گوشتهای خورشتی.. کوبیده.. چرخ کرده.. کتلت مرغ و گوشت.. همشون ☺️ خوب حالا بریم سراغ راه حلهای پیچوندن بچهها 😎 🥩🍗 قسمتهای غضروفی و پوست گوشت و مرغ رو کاااملا جدا کنید. کوچکترین قطعاتی که به چشم شما نمیاد برای بچهها ممکنه آزار دهنده باشن. 🥩🍗 گوشت و مرغ رو یا چرخ کنید یا کاملا ریز خورد کنید. 🥩🍗 از ادویههایی مثل زیره، زنجبیل، میخک، هل، پودر جعفری، پودر ریحان و زردچوبه حتما برای بوزدایی استفاده کنید. 🥩 موقع پخت از برگ بو استفاده کنید و بعد بیرون بندازینش. 🥩🍗 موقع پخت یک تکه ساقه کرفس، یک تکه فلفل دلمه و یک عدد پیاز نصف شده بریزید کنار گوشت یا مرغ. 🥩 اگر روی گوشت حلقههای کیوی بچنید و چند ساعت بذارید بمونه. هم باعث ترد شدنش میشه هم مزهشو بهتر میکنه. 🥩🍗 داخل سوپ یا آش از گوشت و مرغ ریش شده یا چرخ کرده استفاده کنید 🥩🍗 استفاده از هر چیزی در قالب ساندویچ عالیه. البته حواستون باشه باگت کربوهیدرات ساده به حساب میاد و زیادیش خوب نیست. میشه از باگت سبوس دار به جاش استفاده کرد. 🥩🍗 داخل کوکو یا ته چین هم میتونید از گوشت و مرغ استفاده کنید. شما از چه ترفندی برای جذاب کردن گوشت استفاده میکنید؟ #تغذیه_کودک #گوشتچرخکرده #گوشت_قرمز #غذای_کمکی #تغذیه_کمکی #غذای_کودک #بدغذایی_کودک #گوشت_چرخ_کرده #غذای_راحت #تغذیه_کودک
14 خرداد 1399 16:30:17
88 بازدید
n.kalkatehchi
❇️مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بیاشتها و کم وزن ———/////———/////———/////———/////——— . ⁉️ فکر میکنم این سوال پر تکرارترین سوال مادرا باشه. 😃 و خیلی هم حق دارن. چون بیماری و بیاشتهایی و کمبود وزن بزرگترین چالشه برای مادر و هرچقدر تلاش کنن نگران نباشن بازم نمیشه. ❤️👶🏻 به همین دلیل دنبال یه راه حل مستقیم و فوری میگردن تا این مشکل رو برطرف کنن. ورق بزنید و ببینید داستان چیه! من نداکلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و میتونم در زمینه غذای کودک به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #شربت_بی_اشتهایی #اشتهای_کودک #مولتی_ویتامین #ندا_کلکته_چی
21 خرداد 1399 18:21:14
103 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهای همیشه شاکی از غذا نخوردن بچهها 😁 🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻 🎁 توی این پیج سعی میکنم راجع به تکنیکهایی صحبت کنم که باعث میشه بدغذایی بدتر بشه یا برعکس اونو برطرف کنه. حواستون به نکتهای که تو این پست گفتم باشه. بچهها باهوشتر از اون چیزی هستند که ما فکر میکنیم از همون اول که شروع میکنن به غذا خوردن حواسشون به همه چی هست. 😎 . کسایی که این شکلی ان کامنت بذارید ببینیم چند نفر هستید ؟ 😃 . 💙💚💛🧡❤️💜🖤🤍🤎 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم راهکارهای رفع بدغذایی رو بهتون یاد بدم اگر نیاز به کمک بیشتر داشتید میتونید از مشاوره آنلاین استفاده کنید. . #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #بدغذایی #غذای_کودک #غذای_مقوی
25 آبان 1399 17:49:31
97 بازدید
n.kalkatehchi
خوب و اما بریم سراغ شیر که بحثش این روزها خیلی داغه. 😎🥛 من نمی خوام در مورد آفلاتوکسین شیر صحبت کنم. چون اساتید به اندازه کافی در این زمینه صحبت کردند. ☺️ به طور کلی می خوام شیرهای استریل، پاستوریزه و سنتی رو با هم مقایسه کنم که در نهایت بتونید تصمیم بگیرید. شیر سنتی، شیریه که به صورت خام در لبنیاتی ها به فروش می رسه و هیچگونه فرایند حرارتی روش صورت نگرفته. شیر استریل، شیری هست که به مدت ۲ تا ۵ ثانیه در کارخونه در درجه حرارت ۱۳۵ الی ۱۵۰ درجه سانتی گراد داغ و بلافاصله سرد و در پاکت های مقوایی یا پلاستیکی چند لایه تحت شرایط استریل بسته بندی می شه. به دلیل دمای بالا تمام باکتری های مفید و غیر مفید و عوامل بیماری زا در اون از بین می ره. پس تا ۶ ماه قبل از باز شدن قابل نگهداریه. دلیل خراب نشدنش دقیقا همین مورده و بر خلاف تصور عموم هیچ نگهدارنده ای توی اون به کار نمی ره. 🧃 (شما عکس شیر روی پاکت تصور کنید😅) اما شیر پاستوریزه به مدت ۱۵ ثانیه در ۷۲ درجه حرارت داده می شه و فقط عوامل بیماری زا مثل تب مالت و... در اون از بین می ره. پس مدت کوتاه تری قابل نگهداریه و بلافاصله باید مصرف بشه. این شیرها معمولا در بطری های پلاستیکی یا کیسه بسته بندی می شن. 🥛 نکته ای که وجود داره اینه که قبل از تحویل شیر به کارخونه تمام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و کیفی روش انجام می شه و اگر مورد نامطلوبی در اون وجود داشته باشه به دامدار برگشت داده می شه. اما در روش سنتی هیچ نظارتی بر این موارد وجود نداره و اگر قرار باشه وایتکس، آفلاتوکسین یا پالمی وجود داشته باشه احتمال وجودش در شیر باز بیشتره و هیج سازمان نظارتی نمیتونه اون رو کنترل کنه. تنها کسانی که از مغازه ها بازدید میکنن، بازرسین تعزیرات یا بهداشت محیط هستند که قطعا کارشون چک کردن وایتکس، آفلاتوکسین یا پالم شیر نیست!! 👀 بوی وایتکس با اولین حرارت دادن مشخص می شه و به دلیل خاصیت خورنده بودنش تمام دستگاه های کارخونه رو از بین می بره. پس هیچ کارخونه ای این ریسک رو نخواهد کرد که قبل یا بعد از فرایند تولید به اون وایتکس اضافه کنه. 🤦🏻♀️ پالم هم یک نوع چربیه که نه تنها در لبنیات پرچرب بلکه در مواد غذایی مختلفی وجود داره که روزانه داریم ازش استفاده می کنیم. مثل شکلات صبحانه، 🍫بستنی، 🍨شیرینی، 🧁کیک تولد، 🎂محصولات بسته بندی مثل کیک 🍰 یا تنقلات شیرین 🍬🍩 همه و همه حاوی پالم هستند. پس شیر تنها متهم ردیف اول به حساب نمیاد! 🙅🏻♂️ و آخرین نکته در مورد میکروب زدایی در خانه. بقیه در کامنت #شیر #شیر_پاستوریزه #آفلاتوکسین #پالم #شیر_باز #شیر_استیل
05 بهمن 1398 18:14:00
519 بازدید
ندا کلکته چی
0
0
. . اگر از صد مادری که کودک پیش از دبستان دارند در مورد عادات غذایی کودکانشان سوال کنید، غریب به نود نفر از آنها از بدغذایی، بی اشتهایی، دمدمی مزاج بودن، انتخاب های خاص و تغییر مدام الگوی ذائقه فرزندانشان شکایت خواهند کرد. دلیل این همه تغییر در کوتاه مدت چیست؟ چرا کودکی که تا دیروز خوب غذا میخورد یک باره الگوی غذایی اش تغییر می کند و به عادات عجیب رو میاورد؟ باید در ابتدا به مادران اطمینان خاطر داد که این رفتار ها طبیعی است. کودک از سن دو- سه سالگی احساس استقلال طلبی پیدا میکند و تمایل دارد که خودش انتخاب های غذایی داشته باشد. اگر دقت کرده باشید آنها دیگر دوست ندارند از دست شما غذا بخورند. قاشق را از شما گرفته و خودشان امتحان میکنند. پس اگر به این آگاهی برسید که این امر طبیعی است و در بیشتر کودکان اتفاق می افتد کمتر پریشان و آشفته خاطر خواهید شد. قدم بعدی خرج کردن کمی صبر و حوصله و سلیقه است. با ایجاد تنوع در منوی غذایی، تزئین با مواد غذایی ساده، و ایجاد فاصله در ارائه مواد غذایی مختلف، اوضاع کمی بهتر خواخد شد. در آینده از تکنیک های خوش غذا کردن کودکان بیشتر خواهیم گفت. 💕 #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه #تغذیه_کودک #ندا_کلکته_چی