پست های مشابه

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که کوچولوهاشونو برای غذا تشویق میکنن. 👶🏻⁣ ⁣ 👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻 ⁣ ❌ آفریییین. بشقابتو تموم کردی. ⁣ ❌ چه پسر خوبی. همه تخم مرغاشو خورد!⁣ ❌ هورااا. سوپشو تا آخر خورد 👏🏻⁣ ⁣ این جمله‌ها براتون آشنا نیستن؟ ⁣ ⁣ باور کنین یا نه، تشویق یه جور فشار روی بچه‌هاست و استرسشون رو زیاد میکنه‼️⁣ 🔺کاملا درک میکنم اون لحظه‌ای که یه قاشق غذا میخورن خیلی لحظه باشکوه و هیجان انگیزیه. اما وقتی با تشویق همراه میشه، اونا رو بدغذا تر می‌کنه. ⁣ ⁣ ما وقتی بچه‌ها رو تشویق میکنیم که یه کار خوب کرده باشن. تا اونو تقویت کنیم. ⁣ ⭕️ ولی واقعیت اینه که غذا خوردن ذاتا کار خوب یا بد نیست. ⁣🤷🏻‍♀️ ⭕️ و بچه‌ای که غذا میخوره بچه خوب و بچه‌ای که غذا نمیخوره بچه بد نیست. ⁣ پیامد تشویق چیه؟ ⁣ ✖️ اول از همه از بس انرژی مصرف میکنیم خسته میشیم. ⁣ ✖️ بچه‌ها به یه نیروی محرک بیرونی وابسته میشن. ⁣ ✖️ غذا میخورن که ما رو راضی کنن. نه برای اینکه شکمشونو سیر کنن. ⁣ ✖️ همیشه چشمشون به ماست تا تشویقشون کنیم. ⁣ ✖️ در طولانی مدت دیگه غذا نمیخورن. ⁣ ✅ راه درست چیه؟ ⁣ جذاب کردن محیط غذا. ⁣ جذاب کردن خود غذا. ⁣ درک و همدلی باهاشون. ⁣ دیدن نیازشون واحترام به اون. ⁣ شما چه جمله‌های تشویقی استفاده میکنید؟⁣ 🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱⁣ ⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای دریافت مشاوره تغذیه میتونید به لینک بیو پیام بدید. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_خانگی #غذای_ایرانی #غذای_سالم #تغذیه_کمکی مشاوره_آنلاین #مشاور_تغذیه #مشاوره_فردی #تغذیه_سالم #

20 شهریور 1400 17:31:22

203 بازدید

n.kalkatehchi

. . ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که در مورد مکمل سوال دارن. ⁣ ⁣ 🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹◻️🔹⁣ ⁣ قسمت قبل در مورد اینکه چه مکمل هایی برای بچه ها مورد نیازه و میزانش رو توضیح دادم. ⁣ ⁣ اگه اون پست رو ندیدی توی پیج من زیر همین پست میتونی پیداش کنی😇👇🏻 ⁣ ⁣ ادامه بحث مکمل ها. ⁣ ⁣ ⁉️ قطره خارجی بهتره یا ایرانی؟ ⁣ واقعا هیچ فرقی نداره. مهم اینه بچه دوست داشته باشه. ⁣ ممکنه بعضی از مکمل های خارجی بر اساس نیاز بچه های خارج از کشور تنظیم شده باشه. پس هرچی که میخرید مهم تامین اون مقدار مشخص از نیاز کودکه. ⁣ ⁣ ⁉️ دندون سیاه نمیشه با آهن؟ ⁣ ⁣ 1️⃣ اول اینکه اگر هم این اتفاق بیفته موقته⁣ ⁣ 2️⃣ دوم دندون سیاه بشه بالاخره می افته. ولی اثری که از نخوردن آهن روی رشد مغز بچه ها می مونه واقعا جبران نشدنیه 😕⁣ ⁣ 3️⃣ میتونید از قطره هایی استفاده کنید که ترکیباتش توی معده باز میشه. هم بهتر تحمل میشه و هم اون بوی تند رو نداره و دندون رو هم سیاه نمیکنه ⁣ ⁣ ⁣ 4️⃣ آهن رو ته حلق بریزید و بعدش با یه دستمال تمیز کنید. اگر بچه ای برای خوردن آهن بدقلقی کرد یا مارکش رو عوض کنید یا به جای یک بار، دو تا سه بار در روز تقسیم کنید. ⁣ ⁣ ⁉️ آهن رو از کی شروع کنیم؟ ⁣ قبلا یه قانون بود ۱۸۰ روزگی کودک. ⁣ یعنی پایان شش ماهگی. ⁣ الان با تشخیص پزشک اگر کودکی اختلال رشد داشته باشه و تغذیه تکمیلی زودتر شروع بشه میشه آهن رو تحت نظرش زودتر داد. ⁣ ⁣ ❌🚫 ولی سر خود نرید داروخانه بگید آقا یه آهن بده بچه ام اشتهاش باز بشه. یا یه شربت بده بچه ام تپل بشه 😐⁣ ⁣ مکمل دادن آداب داره. اصول داره ⁣ بقالی نیست که هر موقع فکر کردید بچه تون نیاز داره برید براش شربت تقویتی بگیرید 😩💊⁣ ⁣ ⁣ ⁉️ آهن رو کی بدیم؟ ⁣ ایده آل ترین زمان با معده خالیه. ⁣ که نیم ساعت قبل و بعدش چیزی نخورده باشن. ⁣ ⁣ ✅ برای بچه بالای یک سال استفاده از مرکبات نزدیک به مصرف آهن خوبه. ⁣ ⁣ ⁉️آهن رو با چیا ندیم؟ ⁣ ❌ شیر. لنبیات. ترکیبات کلسیم دار. ⁣ چای. قهوه و.. ⁣ ⁣ ادامه دارد...⁣ 💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯⁣ ⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. و در مورد بدغذایی و تنظیم برنامه میتونم کمکتون کنم ⁣ @n.kalkatehchi⁣ @n.kalkatehchi⁣ #کودک_بدغذا #بدغذایی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #تغذیه_کمکی #غذای_کمکی #مکمل_کودک #ویتامین_دی #مولتی_ویتامین #کودک_سالم #ندا_کلکته_چی

25 مرداد 1399 17:58:05

90 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: پدر و مادرهای #کودکان زیر دو سال. ⁣ چون اغلب این رفتار زیر دو سال اتفاق می‌افته. ⁣ ⁣ ⁣ ورق بزنید و اسلایدها رو بخونید. ⁣ ⁣ شما هم از تجربتون بگید. این مواقع چیکار میکنید؟ ⁣ . 🍴🥄🍴🥄🍴🥄🍴🥄🍴🥄🍴🥄⁣ ⁣ من ندا کلکته‌چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم شما رو با دلیل رفتارهای کودک آشنا کنم. 👩🏻‍⚕️⁣ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #غذای_کمکی #غذای_کودک #کودک_بدغذا #کودکانه #بدغذایی_کودکان #غذای_ایرانی #مشاور_تغذیه_آنلاین #مشاوره_تغذیه_کودک #متخصص_تغذیه #غذای_مقوی #غذای_ساده

23 دی 1399 09:04:48

62 بازدید

n.kalkatehchi

. . اون زمانی که تو معاونت بهداشتی کار می کردم هر سال زمستون برنامه ای اجرا می شد تحت عنوان بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه! هر بار روی یک موضوعی تمرکز و مطالب مربوط به سلامتی برای جامعه رو مطرح می کردیم. 😊 یکی از مهمترین مطالب اون تاکید بر مصرف کمتر نمک و چربی بود.🧂🍴 چربی‌ها آخرین گروه از هرم غذایی هستند و کمترین سهم از رژیم غذایی روزانه رو تشکیل می‌دن. بر خلاف بقیه گروه‌ها که عدد مشخصی برای هر سن و هر فرد دارند، این گروه اندازه مشخصی ندارن و میزان توصیه شده اون دقیقا عین این جمله است: "هر چه کمتر بهتر." نکته ای که برای کودکان وجود داره اینه که در موارد کمبود وزن، وقفه رشد در اثر بیماری، بی اشتهایی ناشی از واکسیناسیون و... می شه از چربی یا لبنیات پرچرب استفاده کرد که در حجم کم انرژی مورد نیاز اونها رو تامین کنه. 👦🏻🧒🏼 اما دو تا نکته وجود داره: 1. از چربی های با کیفیت مثل روغن زیتون، کنجد، کلزا یا مغز دانه ها استفاده کنیم. 🥃 2. طبق توصیه انجمن قلب آمریکا، کودکان بالای دو سال درست مثل بزرگسالان محدودیت مصرف چربی دارند و آزاد نیستند که هر چقدر خواستند از این منبع استفاده کنند.❣️ تنقلاتی مثل انواع کیک، بیسکوئیت، شکلات، شکلات صبحانه، ذرت بوداده، انواع چیپس و پفک و... دارای مقدار زیادی چربی هستند. حتا ساقه طلایی یا بیسکوئیت مظلوم و بی ادعای پتی بور که همه تو رژیم کاهش وزن سراغش می رن هم چربی زیادی در خودش داره و مصرف نامحدود اون صحیح نیست. 🍪 پس به صرف اینکه کودک هنوز در سن رشده، مجاز به استفاده بی رویه چربی در غذای اون نیستیم. چون علاوه بر فراهم کردن زمینه های اضافه وزن و بیماری های مزمن در بدن، ذائقه کودک رو هم به سمت استفاده از چربی و غذهای چرب می بریم و دیگه در آینده به سختی می شه اون ذائقه رو تغییر داد. #آموزش_تغذیه #آموزش_تفذیه به کودک #تغذیه_سالم تغذیه_مناسب #چربی

09 بهمن 1398 18:48:37

63 بازدید

n.kalkatehchi

❇️ در پست قبلی در مورد انواع اشتهاآورها صحبت کردم و معایبشون رو گفتم. در این پست میخوام به این سوال پاسخ بدم که پس چه بچه‌هایی به مکمل نیاز دارن؟ ⭕️ توجه داشته باشید که اهمیت این مورد بیشتر برای بالای دو ساله که طبق دستورالعمل کشوری ویتامین‌ها قطع میشه. ✅ کودکانی که روزانه به رژیم غذایی متعادل و متنوع و سالم دسترسی ندارند. ✅ کودکان بدغذا که یک گروه غذایی رو به طور کامل حذف کردند. ✅ کودکانی که به بیماریهای مزمن مبتلا هستند. مثل آسم. یا سلیاک (عدم تحمل گلوتن) یا مشکلات گوارشی. به خصوص کسانی که دارو مصرف میکنند. ✅ کودکانی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند. ✅ کودکانی که مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستند. ✅ کودکانی که به مقداری زیاد از نوشیدنی های شیرین و کربناته (نوشابه، دلستر، دوغ گازدار) استفاده میکنند. ❌ تمام این موارد نیاز به بررسی توسط متخصص تغذیه داره و مصرف خودسرانه مکمل به هیچ وجه توصیه نمیشه. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و در مورد نیاز روزانه کوچولوهاتون شما رو راهنمایی میکنم. #مکمل #مکمل_غذایی #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #مکمل_تقویتی #کمخونی #کمخونی_فقر_آهن #کمخونی_کودکان #ویتامین #ویتامین_دی #کمبود_ویتامین #کمبود_آهن #کمبودآهن #کمبود_کلسیم #کمبود_وزن

12 مرداد 1401 19:15:17

178 بازدید

n.kalkatehchi

. . ❇️ مخاطب این پست همه خانم های کدبانو 😋 . . 🥣🍸🥣🍸🥣🍸🥣🍸🥣🍸 . . آخه از این ساده‌تر هم داریم آموزش؟ . . یه محصول درست میکنید که هم مطمئنه. هم خوشمزه است. هم مقویه. هم میدونید چیزی‌ داخلش قاطی نشده. . . این آرد رو می‌تونید داخل فرنی، حریره، سوپ، آش استفاده کنید. . ضمنا این آرد برای کسایی که حساسیت به پروتئین گندم دارن جایگزین فوق العاده ایه. 😋😇 . . شما هم تجربه تون رو بگید. تا حالا از این آرد درست کردید؟ مزه اش چه فرقی با بیرون داره؟ 😉 . . #آرد_برنج #آرد_برنج_خونگی #بدغذایی_کودک #غذای_کمکی #تغذیه_تکمیلی #غذای_مقوی#غذای_کودک #غذای_ساده #تغذیه_کودک

12 مهر 1399 18:16:33

328 بازدید

ندا کلکته چی

0

1

❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهای همیشه شاکی از غذا نخوردن بچه‌ها 😁 🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻 🎁 توی این پیج سعی میکنم راجع به تکنیک‌هایی صحبت کنم که باعث می‌شه بدغذایی بدتر بشه یا برعکس اونو برطرف کنه. حواستون به نکته‌ای که تو این پست گفتم باشه. بچه‌ها باهوش‌تر از اون چیزی هستند که ما فکر می‌کنیم از همون اول که شروع می‌کنن به غذا خوردن حواسشون به همه چی هست. 😎 . کسایی که این شکلی ان کامنت بذارید ببینیم چند نفر هستید ؟ 😃 . 💙💚💛🧡❤️💜🖤🤍🤎 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی می‌کنم راهکارهای رفع بدغذایی رو بهتون یاد بدم اگر نیاز به کمک بیشتر داشتید می‌تونید از مشاوره آنلاین استفاده کنید. . #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #بدغذایی #غذای_کودک #غذای_مقوی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

0

1

❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهای همیشه شاکی از غذا نخوردن بچه‌ها 😁 🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻🍽👶🏻 🎁 توی این پیج سعی میکنم راجع به تکنیک‌هایی صحبت کنم که باعث می‌شه بدغذایی بدتر بشه یا برعکس اونو برطرف کنه. حواستون به نکته‌ای که تو این پست گفتم باشه. بچه‌ها باهوش‌تر از اون چیزی هستند که ما فکر می‌کنیم از همون اول که شروع می‌کنن به غذا خوردن حواسشون به همه چی هست. 😎 . کسایی که این شکلی ان کامنت بذارید ببینیم چند نفر هستید ؟ 😃 . 💙💚💛🧡❤️💜🖤🤍🤎 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی می‌کنم راهکارهای رفع بدغذایی رو بهتون یاد بدم اگر نیاز به کمک بیشتر داشتید می‌تونید از مشاوره آنلاین استفاده کنید. . #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #بدغذایی #غذای_کودک #غذای_مقوی

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن